Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 1 listopadu 2024
Celkem je zde 408 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: harinq
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 785
Online návštěvníků
Návštěvníků: 408
Uživatelů: 0
Celkem: 408

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71992 | Témat: 8169

27.04 2024 9:01


Český závodník vyměnil Škodovku za Toyotu. Teď jede svůj první závod v Maďarsku. Jak dopadl?
Talentovaný rallye jezdec Filip Mareš odstartoval sezónu se zbrusu novou Toyotou GR Yaris. Získal ji jako první v Česku a má ambice ovládnout evropský šampionát.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: motorsport rally Toyota Žhavé novinky o autech Hyundai nový Peugeot Škoda Škoda Fabia výkon
Datum zveřejnění: Sat, 27 Apr 2024 05:35:58 +0000

Někdy je čas na změnu, a přesně tohle si řekl i český rallye závodník Filip Mareš. Ten společně s Plzeňským dealerstvím Toyota Dolák vstupuje do mistrovství Evropy FIA ERC 2024 se zbrusu novým závodním speciálem Toyota GR Yaris Rally2. Japonský vůz vyměnil za Škodovku, se kterou jezdil dlouhá léta. Proč se Filip k tak zásadní změně uchýlil a byl tento krok dobrou volbou?

Recenze modernizované Toyoty Yaris

Mareš je juniorský mistr Evropy

Rodák z Mladé Boleslavi se narodil v roce 1991 (32 let) a svou kariéru odstartoval v roce 2008. Původně závodil jako amatér a postupně se vypracoval až do Volného Poháru ČR, kde startoval s vozem Škoda Favorit. V roce 2015 povýšil na Mistrovství České republiky, kde vybojoval solidní úspěchy se Škodou Fabia R2 a později s Fabií R5 týmu Kresta Racing. Mareš posléze vyhrál juniorské mistrovství České republiky v letech 2016 a 2017, kdy také získal titul v Peugeot Total Rally Cupu. V roce 2017 porazil veškerou konkurenci v ERC-3 a dosáhl na třetí příčku v ERC Junior U-27. Jeho největší kariérní úspěch je pak titul v soutěži ERC Juniorů v roce 2019. Teď se snaží na své úspěchy z posledních let navázat, a s novým vozem a týmem bude usilovat o vylepšení loňské sedmé příčky v šampionátu Mistrovství Evropy.

Toyota GR Yaris poprvé v Česku

Zatímco s rallyovým speciálem Škoda Fabia RS Rally2 jezdí v podstatě celá Evropa a skoro celý svět, za volant závodní Toyoty GR Yaris Rally2 si zatím jen tak nikdo nesedne. Nicméně Filipu Marešovi a týmu Dolák Motorsport se to povedlo a nový vůz ukázali odborné veřejnosti přímo v plzeňském showroomu. „Jsme moc rádi, že se nám nový GR Yaris podařilo koupit. Tím spíš, že jsme první v Česku a mezi prvními v Evropě," řekl Milan Dolák ml.

My jsme si unikátní závodní vůz Toyota GR Yaris, vyvinutým týmem Toyota Gazoo Racing WRT, mohli prohlédnout na živo a přišlo nám, že oproti českému modelu Fabia má kompaktnější rozměry a propracovanější aerodynamiku. Podle papírových hodnot jeho délka dosahuje 3 995 mm a šířka 1 820 mm, přičemž váha v závodní konfiguraci je 1 230 kg. Pod kapotou se skrývá 1,6litrový tříválcový přeplňovaný motor, který je v souladu s pravidly FIA vybaven restriktorem o průměru 32 mm, což umožňuje výkon až 290 koní a maximální rychlost 200 km/h.

„S GR Yarisem jsem se svezl na podzim při asfaltových testech továrního týmu, avšak na šotolině nás ale první kilometry teprve čekají. Věřím, že se na novou techniku dokážeme já i náš tým rychle adaptovat a od startu sezony budeme pro naše soupeře nesnadnou konkurencí," uvedl závodník Filip Mareš na tiskové konferenci, která proběhla pár dní před začátkem úvodního podniku ERC.

    - Zdroj: Tiskový servis Toyota
    -
    -
    -
Celá galerie 5
První závod nedopadl podle představ

Teď už má Filip a jeho spolujezdec po prvním závodě v Maďarsku, kde GR Yaris krotil na náročných šotolinových erzetách. Celkově skončil desátý a svůj předchozí vůz Škoda Fabia v rukou nabité evropské konkurence nedokázal pokořit. Před ním skončilo sedm mladoboleslavských modelů, Hyundai a dokonce Ford. Nicméně český závodník byl nejrychlejším jezdcem s Toyotou, takže s výsledkem může být spokojený.

„Auto se mi řídí skvěle a postupně si zvykám na charakter tříválcového motoru," uvedl Filip na svých sociálních sítích. Nicméně také přiznal, že ztrácí více času, než by chtěl. Vylepšit reputaci GR Yarisu bude moct rodák z Boleslavi už za týden, a to na domácím podniku Rallye Šumava Klatovy. Tak uvidíme, jestli se mu podaří dostat na stupně vítězů.

Další články o rallye„České WRC bylo extrémně náročné", stěžovali si závodníci. Pro rodáka Erika Caise to byl denní chleba

V servisním depu Středoevropské rallye jsme vyzpovídali českého talentovaného jezdce Erika Caise. Složité šumavské etapy pro něho nebyly tak složité, jako pro ostatní závodníky. Zjistili jsme proč.

České závodnice se chystají na Dakar. Chtějí ho pokořit 40 let starou Kachnou

Barbora Holická a Lucie Engová míří na Dakar Classic s legendárním Citroënem 2CV


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





27.04 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email