Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 3 kvě 2024
Celkem je zde 181 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Audidaniell
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 429
Online návštěvníků
Návštěvníků: 177
Uživatelů: 4
Celkem: 181

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71054 | Témat: 8169

19.04 2024 9:00


BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Mnichovská automobilka BMW se na veteránskou výstavu Techno-Classica v Essenu připravila ve velkém stylu. Z továrního archivu vyjela s evolucí projektu „Goldfisch", který vznikal koncem 80. let a měl být šestnáctiválcovým BMW řady 7. Do sériové výroby se však nikdy nedostal.

Autor: Pavel Kyncl
Kategorie: BMW 7 BMW limuzína luxusní auta motory V16
Datum zveřejnění: Fri, 19 Apr 2024 05:00:51 +0000

„Sedmička" je historicky vlajkovou lodí a výkladní skříní nejmodernějších technologií automobilky BMW. Nejnovější pokračování luxusního modelu zakládá na rozsáhlé elektrifikaci s menšími spalovacími motory, ale v minulosti se vrcholná limuzína značky prodávala i s prestižními vidlicovými dvanáctiválci. Koncem osmdesátých let se však v Mnichově experimentovalo s ještě větším srdcem - vidlicovým šestnáctiválcem.

    - Zdroj: BMW
    -
    -
    -
Celá galerie 10
Zlatá rybka

Když v minulých letech BMW odhalilo, že koncem osmdesátých let pracovalo na ještě větším motoru, než dvanáctiválci, unikátní prototyp BMW 767iL „Goldfisch" (Zlatá rybka) se nepochybně přidal k tomu nejzajímavějšímu, co se v továrním depozitáři schovávalo. A s letošní veteránskou výstavou Techno-Classica v německém Essenu automobilka přiznává, že práce na šestnáctiválci vedly ke vzniku i druhého prototypu.

Ten se vůbec poprvé představuje veřejnosti. S původním konceptem „Goldfisch" má společnou pouze techniku, protože už ani nemá typickou zlatou barvu, jaká experimentálnímu bavoráku dala jméno. První prototyp z roku 1987 zakládal na sedmičce generace E32, novější evoluce z roku 1990 nese spoustu rysů připomínajících modernější generaci E38.

V16, až 400 koní a problémy s chlazením

Hlavní technikou prototypu BMW 750iL V16 Goldfisch, jak mu automobilka oficiálně říká, je i nadále atmosférický 6,6litrový benzinový šestnáctiválec Goldfisch, ale už není tak extrémní. Novější evoluce má slabší naladění - z původních 408 koní oslábla na pouhých 348 koní. S takovou silou umí jet maximální rychlostí 250 km/h. Převodovkou pak byl pětistupňový automat.

Už na první pohled můžeme odhadnout, že se inženýrům BMW tehdy povedlo vyřešit i jeden z největších problémů prvního zlatého vozu. Šestnáctiválec si vyžádal výrazně výkonnější chlazení, a tak byl charakteristický velkými vstupy vzduchu na bocích pro chladiče v zavazadlovém prostoru. Novější pokračovatel už má elegantnější linie bez zbytečných „děr", ale ruku na srdce, designově je méně zajímavý.

Další čtení o BMWS rakví či bez, BMW M3 Competition Touring je na silnici poutavým pětisetkoňovým jednorožcem

Na týdenní test dorazil rudý krasavec s červeným střešním boxem, jenž podle očekávání budil velkou pozornost. Stejně jako více než 500 koní pod kapotou.
BMW M760e xDrive šokuje, ale je to nejkrásnější limuzína současnosti!

Design nové sedmičky vzbuzuje vášně, záleží ovšem, odkud se na ni díváte.

Nakonec pouze prototypy

Dvojice šestnáctiválcových prototypů BMW řady 7 z přelomu osmdesátých a devadesátých let patří k tomu nejzajímavějšímu, co nám mnichovská automobilka BMW zatím ukázala ze svého továrního archivu. Hlavní myšlenkou jejich vzniku byla velká konkurence pro nejsilnější vlajkové limuzíny Mercedes-Benz, ale nakonec se ani jeden z motorů V16 neobjevil na výrobních linkách BMW.

Mnichovská automobilka se nikdy oficiálně nevyjádřila, proč ani jeden z vozů nedotáhla až do sériové výroby, ale spekulace říkají, že vývoj byl natolik nákladný, že by se nikdy nezaplatil. Dnes oba prototypy jsou úžasnou vzpomínkou na časy, kdy automobilky experimentovaly s obrovskými motory a vymýšlely, jak je uvést do reálného provozu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





19.04 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email