Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 3 června 2024
Celkem je zde 569 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: bartus26
Uživatelů dnes: 4
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 475
Online návštěvníků
Návštěvníků: 565
Uživatelů: 4
Celkem: 569

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71238 | Témat: 8169

18.04 2024 9:01


Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Tenhle rodinný koráb musíte brát skutečně vážně i proti jedničce na trhu.

Autor: Hugo
Kategorie: Opel Astra Velký test auto levné motory naftový motor Opel podvozek spotřeba výkon zavěšení
Datum zveřejnění: Thu, 18 Apr 2024 04:55:50 +0000

Opel Astra neměl nikdy jednoduchý život. Ačkoliv je to celkem populární model a nedalo by se říct, že je k zahození, zejména u nás je zastíněn dvěma vozy. Hatchback vždycky musel žít v ústraní skvělého Golfu a kombík zase neměl šanci bojovat s ultra populární Octavií Combi.

Je to ale tak trochu škoda. Opel Astra Sports Tourer totiž dělá spoustu věcí dobře a možná některé i o něco lépe, než její úhlavní konkurent a jednička na trhu.

Co všechno?

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 24
Ostrá na pohled

Jednak fakt dobře vypadá. Po dlouhé době je tu konečně Astra, na kterou je radost pohledět. Od krásné Astry Coupé z pera Bertoneho to šlo dost z kopce, naštěstí ale jsou pryč časy poněkud mdlých a nezajímavých aut z dob područí General Motors.

Opel je nyní ve francouzských rukách a je to na něm znát. Astra je totiž konečně docela šik a podle mého skromného názoru se na ni dobře kouká. Ocumlané a poněkud těžkopádné tvary vystřídaly ostré linie.

Navíc s paketem GS v červeném odstínu s názvem Kardio, dvoubarevným lakováním a černými 17" koly to Astře vážně sekne. Hodně se mi líbí drobný detail, jakým je třetí brzdové světlo umístěné ve spojleru. Má takový sportovní vibe.

Zdroj: Hugo Kottás
Uvnitř konvenční

Interiér se po vzoru koncernu PSA taktéž pofrancouzštil, nicméně oproti takovému Peugeotu 308, s nímž Astra sdílí platformu, je design kabiny mnohem umírněnější.

Najdete tu klasickou architekturu kabiny s normálně velkým volantem, takže pokud vám to v 308čce nevyhovuje, tady máte řešení. Mimochodem volant svým akorát tenkým věncem skvěle padne do ruky.

Že je Astra konvenční ještě neznamená, aby zůstávala pozadu. Palubní desce dominuje široký panel, v němž je umístněný jak displej digitálních přístrojů, tak obrazovka multimédií. Hezky podle současných trendů.

Zdroj: Hugo Kottás

Na můj vkus je to ale trochu okatě levné a pod lesklým černým lemováním je vidět, že jsou displeje vůči okrajům až směšně malé. Prostě to tu nevypadá jako v BMW, ačkoliv se o to někdo hodně snažili. Designově mě to ovšem nijak neuráží a celkově je interiér Astry svěží a moderní.

Důležitou skutečností je, že tu zůstalo také hodně fyzických tlačítek. Celou klimatizaci tak můžete pohodlně ovládat pomocí čudlíků, což je správně. A naprosto geniální je nastavování head-up displeje pomocí jedné z poloh na křížovém ovladači zrcátek. Že tohle někoho nenapadlo dřív!

Astra také překvapí mnoštvím úložných prostor a schránek, čímž hravě strčí do kapsy interiér Octavie. Zákoutí jsou opravdu hluboká a nejednou se vám stane, že budete svůj majetek chvíli hledat.

Zdroj: Hugo Kottás

Zavazadlový prostor o objemu solidních 597 litrů je možná o něco menší, než nabízí mladoboleslavský konkurent, ale neměl jsem pocit, že by velikostí nestačil. Se sklopenými zadními opěradly jsem tu pohodlně převezl i europaletu.

Pohádková spotřeba

Astra také boduje pod kapotou, kde si můžete vybrat z osvědčené francouzské techniky. Výběr je sice úzký, ale neurazí. Benzinové motory zastupuje tříválec 1.2 TURBO (po francouzsku 1.2 PureTech) naladěný buď na 110, nebo 130 koní.

Volbou na polykání kilometrů je potom jediný naftový motor 1.5 CDTI, jenž nabízí parametry 130 koní a 300 Nm. Právě s ním jsem strávil jeden týden.

Podívejte se na videotest plug-in hybridní Astry

Tady zase Octavia strčí svým turbodieselem 2.0 TDI do kapsy Astru, ale výkon mi nijak zásadně chyběl. S tímhle autem člověk stejně jezdí naprosto vyklidněně, za což mu je odměnou fantastická spotřeba paliva.

Týdenní průměr jsem zakončoval s 5,4 l/100 km a při eko rallye mimo město jsem jezdil i za tři a půl litru! Nádrž s 52 litry nafty by mi podle údaje o dojezdu vystačila na víc jak 900 km.

Navíc mi také lépe sedí osmistupňový hydroměnič Astry oproti sedmistupňovému DSG, vůči němuž chovám vyloženě nelásku. Takže další body ve prospěch německo-francouzského kombíku.

Zdroj: Hugo Kottás

Astra se také neřídí vůbec špatně, i když poněkud tužší podvozek jí příliš nesluší. Na nerovnostech je mírně nervózní a nedokáže je odfiltrovat tak, aby na mě zavěšení nepůsobilo trochu chatrným dojmem. Na hladkém asfaltu se ovšem Astra řídí pěkně.

Zbývá už jenom pohled do ceníku. Astru Sports Tourer s naftovým motorem získáte buď za 720 tisíc ve výbavě Edition, nebo ve fešné linii GS za 780 tisíc. A to je pořád méně, než můžeme očekávat, že bude stát faceliftovaná Octavia Combi.

Tohle auto prostě musíte brát sakra vážně.

Testy rodinných kombíkůRenault Megane Grandtour je víc Simply Clever než Octavia Combi. A stojí „rozum"

Normální rodinný kombík za rozumné peníze, to už se dneska moc nevidí.
Škoda Octavia Combi 1.5 TSI na LPG: Netradiční šetřílek

Octavii Combi si většinou pořídíte s naftovým motorem, případně na CNG. Víte ale, že můžete jezdit klidně i LPG? Jedno takové auto jsme vyzkoušeli.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





18.04 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email