Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 10 listopadu 2024
Celkem je zde 334 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: robidax
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 799
Online návštěvníků
Návštěvníků: 332
Uživatelů: 2
Celkem: 334

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72055 | Témat: 8169

08.04 2024 9:00


Samořídící auta děsí Američany. Podle expertů není lidstvo připraveno
Autonomní vozidla jsou možnou budoucností cestování na silnicích. Představa pasažéra, který se za volantem uvolní a nechá umělou inteligenci vozidla odřídit celou cestu z bodu A do bodu B, však mnoha řidičům radost nadělá.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Zajímavosti o autech auta řízení
Datum zveřejnění: Mon, 08 Apr 2024 05:05:19 +0000

Překvapivé výsledky přinesla čerstvá studie společnosti AAA, která provedla průzkum mezi řídícími respondenty v třetím lednovém týdnu roku 2024. Ze vzorku 1010 osob s platným řidičským oprávněním dvě třetiny lidí (přesně 66 procent) uvedly, že mají ze samořídících vozidel na silnici strach. 25 procent tázaných vyjádřilo nad moderní technologií vozidla bez účasti humanoidního řidiče značnou nejistotu a 9 procent vyjádřilo autonomním vozidlům důvěru.

Samořídící vozy mají špatnou reputaci

Výsledek průzkumu není pro automobilky sázející na podobné technologie dobrým signálem. Minimálně v USA totiž nadále přetrvává vysoká úroveň strachu ze svěření života a své rodiny do rukou počítače, který snímá jízdní dráhu a určuje, čemu se vyhnout, kdy zpomalit a kdy odbočit. Oproti roku 2023 kleslo procento vystrašených řidičů v rámci Spojených států amerických jen o 2 procenta. Za viníky přitom podle ředitele výzkumu Grega Brannona nemusíme jít daleko.

V posledních letech se objevila celá řada dobře zdokumentovaných případů, kdy autonomní řízení vozu selhalo, protože počítač špatně vyhodnotil situaci na vozovce. Doposud nejpozitivnější ohledně jízdy bez lidského přičinění byli američtí řidiči v roce 2021, tehdy mělo strach z technologie jen 54 procent respondentů.

Zdroj: Tesla

Ačkoli k plně autonomním vozům Američané příliš nevzhlíží, téměř dvě třetiny respondentů by ve svém autě uvítaly alespoň částečnou asistenci. Například automatické nouzové brždění by chtělo vlastnit 63 procent účastníků výzkumu, 62 procent by si nechalo líbit i pomoc s udržením vozu ve svém pruhu. Zároveň je dobré uvést, že v případě USA je problémem také nízká edukace ohledně možnosti autonomních vozidel. 40 procent osob totiž stále věří, že plně samořídící vozidlo vás dnes může převážet i během spánku, což jednoduše není pravda.

Z historieWartburg s turbínou mohl potupit kdejakou škodovku, místo toho stojí zapomenutý v muzeu

Tenhle super Wartburg měl 120 koní a uměl upalovat až 200 km/h. Osud mu však nepřál.
Škoda se po 72 letech vrátila do Le Mans s úžasným modelem Sport

Speciály z Mladé Boleslavi se prestižních motoristických závodů účastní již 121 let. Škoda Sport, derivát „Tudoru" přezdívaný pro nízkou hliníkovou karoserii „placka", startoval v podniku 24 hodin Le Mans 1950. Letos se originální vůz vrátil na slavnou trať ve vrcholné formě při veteránské akci Le Mans Classic.

Lidé nejsou připraveni

V Evropě se očekávání u autonomních aut ze strany řidičů zkoumalo v roce 2021 na základě více než 500 řidičů z Francie, Německa, Itálie a Velké Británie. Výsledky byly velice ambivalentní. Průměrně jen 49 respondentů věřilo, že samořídící schopnosti vozu povedou ke zlepšení situace na silnicích. Výsledky se výrazně lišily stát od státu. Například v Itálii, jež je známá nevybíravostí za volantem, očekávali řidiči 64procentní zlepšení situace na vozovce, zatímco Britové či Němci byli mnohem obezřetnější.

Svěření života počítačovým systémům v minulosti odmítala i charitativní organizace IAM RoadSmart, která na základě vlastní studie přišla s tvrzením, že chytré vozidlo nezaručí bezpečnější dopravní situaci, tu mělo podle organizace zlepšit spíše kontinuální vzdělávání mužů a žen za volantem. Ve studii IAM RoadSmart tvrdila, že největším problémem vždy zůstává lidský faktor, přičemž s nástupem autonomních vozů může dojít k závislosti řidičů na technologii na úkor vlastního přemýšlení. Organizace uvedla, že většina lidí není schopná ovládat ani částečně samořídící vůz, protože inklinuje ke zpohodlnění a podcenění pozornosti během takého způsobu jízdy.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





08.04 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email