Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 7 června 2024
Celkem je zde 329 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: rikson
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 484
Online návštěvníků
Návštěvníků: 323
Uživatelů: 6
Celkem: 329

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71256 | Témat: 8169

04.04 2024 9:00


Mercedes-AMG C 43 4Matic je čtyřválcová žehlička pro opravdové fajnšmekry. Nenechte se zmást jejím decentním zevnějškem
Že vám dvoulitrový čtyřválec pod kapotou nestačí? Dopřejte mu hladký a kvalitní povrch a uvidíte ten mazec.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Mercedes-Benz mercedes-benz c Testy automobilů Velký test auta auto automobil formule klimatizace pohon převodovky řízení točivý moment turbodmychadla
Datum zveřejnění: Thu, 04 Apr 2024 05:00:38 +0000

Ve světě, kdy si řada bohatých lidí kupuje co nejokázalejší auta, Mercedes-AMG přichází se svou tentokrát nenápadnou verzí drtiče lebek, který v sobě skrývá technologické vychytávky z formule 1.

Vizuálně velmi skromný

Při prvním pohledu na C 43 budete překvapeni. Nejedná se totiž o nic okázalého, ba naopak. Model si ale pořád zachovává ten AMG glanc, který tak dobře známe. Nechybí tak specifická maska chladiče AMG s vertikálními chromovanými příčkami, která je usazená do sportovního nárazníku s pouze drobnými aerodynamickými prvky. Nechybí zde elegantní obložení bočních prahů a v zadním nárazníku najdete náznak difuzoru s dvěma dvojitými koncovkami výfuku. A to je všechno. Tady se dámy a pánové hraje na vizuální čistotu podpořenou sexy tvary, žádné kolotočárské výmysly.

Zdroj: Martin Lankaš
Zdroj: Martin Lankaš
Ihned dostanete chuť skotačit

Stejně tak jako dává smysl zevnějšek, vám bude po chuti i interiér. Stačí totiž otevřít dveře a rázem se ocitnete ve sportovní náladě. Úsměv na tváři vám vykouzlí černá sportovní designová sedadla, která jsou decentně prošita červenou nití (která se vlastně objevuje po obvodu celého interiéru) a aby té kontrastní barvy nebylo málo, tak červená se objevuje i na bezpečnostních pásech. Při usednutí za volant tak hned chytáte jakousi „okruhovou slinu", protože sedadla jsou opravdu pohodlná a okamžitě si v nich najdete svou polohu. Sportovní duší tepe i AMG Performance volant obšitý kůží Nappa, který je ve spodní části zploštělý. Naopak na místech úchopu najdete perforovanou kůži pro zabránění prokluzování. Logickou součástí hlavního ovládacího prvku automobilu jsou tradičně implementovaná dvě kruhová tlačítka umožňující rychlé a cílené ovládání různých funkcí pro podporu jízdní dynamiky a jízdních režimů. Toť hlavně dvě nejvíce zpozorovatelné věci v interiéru, které vám pospolu hrají jakousi sonátu.

Zdroj: Martin Lankaš
    - Zdroj: Martin Lankaš
    -
    -
    -
Celá galerie 34
Řidič jako hlavní osoba

Záhy vás totiž obklopí jakýsi pocit bezpečnosti tím, jak je celá kabina orientovaná na řidiče. A to včetně středové obrazovky, kterou už známe z jiných Mercedesích modelů. Troufám si tvrdit, že tohle je jedna z mála značek, u které mi nevadí mít většinu, respektive skoro všechny ovládací prvky v infotainmentu. Tím, jak je systém rychlý, intuitivní a pořád rozumně rozložený, je radost s ním pracovat. Pro příklad - ovládaní klimatizace je sice na displeji, ale zůstává „viset" v jeho spodní části a vy tak máte k něm velmi snadný přístup po celou dobu řízení.

Zdroj: Martin Lankaš

Fokusem na středovou obrazovku jsem i vlastně vyjmenovala všechno, co vás uprostřed auta čeká, protože volič automatické převodovky je samozřejmě umístěn, jak se pro draka z Affalterbachu sluší a patří, pod volantem. K vizuální čistotě přispívá i tradiční sdružená trojice kulatých výfuků klimatizace. A to je vlastně všechno, co by vás mělo v C 43 zajímat.  Jasně, to, že vzadu je též individuálně nastavitelná klimatizace a taky se zde objevuje ono červené obšití, už jsou takové detaily. Mě ale hlavně zajímalo, co je za krásu pod tou kapotou.

Zdroj: Martin Lankaš
Čtyřválec více než stačí

Já vím a slyším ty názory typu, že pokud to nemá 6 nebo 8 válců, jako kdyby to neexistovalo... No, tady se ale mýlíte. Ona symbióza čtyřválcový dvoulitru s novým elektricky poháněným turbodmychadlem je dechberoucí. Tenhle inovativní způsob přeplňování zaručuje totiž to, že už nejsou žádné prostoje nebo nádechy, ale že dochází k okamžitým reakcím v celém spektru otáček - především lze dosahovat v nízkých otáčkách vyššího točivého momentu. Tím se z C 43 stává neskutečný urvávač asfaltu. Motor vás ani na chvíli nenechá na pochybách, a vy si v duchu říkáte, že to prostě není možné a jen se usmíváte. Takovou radost vám ona dynamika přináší. Fakt, že vám z peněženky odvane víc peněz za palivo, protože je to žrout, mu odpustíte. Tady jde o 408koňovou zábavu. Ne o peníze.

Zdroj: Martin Lankaš

Princip funkce elektrického výfukového turbodmychadla

Přímo na hřídeli turbodmychadla - mezi oběžným kolem turbíny na straně výfuku a oběžným kolem kompresoru na straně sání - je uložen úzký elektromotor s šířkou čtyři centimetry. Elektronicky řízený elektromotor přímo pohání hřídel turbodmychadla, a tím uvede oběžné kolo kompresoru do vysokých otáček ještě dřív, než ho začne konvenčně pohánět proud výfukových plynů.

Testy sportovních vozůBMW Z4 sDrive20i jsme vyzkoušeli s manuálem. Dostojí slibům o řidičské nirváně?

Mnichovský roadster se základním čtyřválcem a manuální převodovkou slibuje řidičskou nirvánu. Dostojí svým slibům?
Jaguaru F-Type P450, elegán s duší raubíře

Jaguar F-Type ze středu nabídky prošel během faceliftu mírnou změnou osobnosti. Je to stále to úžasně charakterní auto, které prostě nemůžete nemilovat?

Ruku v ruce s tím jde i nastavení řízení a podvozku. První zmíněné je velmi přesné a tím pádem i velmi zábavné. Nemusíte se s volantem skoro vůbec namáhat a auto poslouchá na slovo a ochotně se vrhá na místa dle vašeho přání a chuti. Podvozek, jak se asi dá čekat, je naladěn do tužšího nastavení, a tak vás samozřejmě podrží při ostřejší a zábavnější jízdě, ale nedá vám nic zadarmo při nerovnostech. V základu se automobil prodává ve čtyřkolce s natáčecí zadní nápravou. Ne, nebude vám chybět zadokolka. A proč? Protože ji v podstatě máte. Protože daný pohon všech čtyř kol rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 31 ku 69 procentům. Co to v praxi znamená? Že stále máte dostatek síly na zadku, ale s ní vlastníte i dostatek opory právě ve všech čtyřech kolech.

Zdroj: Martin Lankaš

Mercedes-AMG C 43 je neskutečně zábavnou hračkou pro všechny. Podrží i méně zkušené řidiče, ale pro její řízení musíte mít trochu toho zábavného a sportovně laděného srdíčka. Pokud si ho pořídíte, nebudete zklamáni hlavně z onoho technického umu, který je zde implementován. Jeho prostudováváním a následným testováním strávíte hodiny a hodiny. Na jejichž konci se vždycky budete usmívat, protože málokterý vůz má tak charakterní potenciál.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





04.04 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email