Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 27 dubna 2024
Celkem je zde 239 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: laus
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 422
Online návštěvníků
Návštěvníků: 233
Uživatelů: 6
Celkem: 239

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71020 | Témat: 8169

28.03 2024 9:01


Osmiválcové Audi SQ8 je tak skvělé a dokonale univerzální, že mu odpustíte i ten někdy až strašidelně velký apetit
Audi Q8 bylo výborné, velmi zajímavé a prodejně nesmírně úspěšné SUV. Teď přišel facelift, který na téhle skutečnosti naštěstí nezměnil vůbec nic. Nebo alespoň takové pocity jsme si odnesli z týdenního soužití s osmiválcovou verzí SQ8.

Autor: Lukáš Dittrich
Kategorie: Audi auto crossover diesel jízdní vlastnosti kola nová podvozek převodovka převodovky spotřeba výkon
Datum zveřejnění: Thu, 28 Mar 2024 06:47:38 +0000

Nebudeme vás napínat, tohle auto je i po modernizaci pořád především skvělý univerzál, který se vypořádá jak s rolí sportovního vozu, tak s nároky početné rodiny. Což v našem případě ještě zdůrazňovala tovární rakev na střeše.

Modernizace změnila různé věci, ale vzhled zůstal prakticky stejný. Změny prostě nebyly potřeba. Nová je maska chladiče, tam přibyly jakési hokejky, nová jsou světla (naše verze měla adaptivní matrix LED světla, která fungují opravdu výborně), nová jsou i zadní OLED světla, design litých kol i kola samotná (měla by být lehčí) no a to je asi tak zhruba všechno, co je takhle na první pohled je vidět. Ještě jedna poznámka k designu: To auto vypadá velmi decentně na to, že se bavíme o SQ8, tedy o sportovním a dost výkonném modelu, ale taková už je prostě nátura verzí S. Na rozdíl od RS bývají decentní kombinací vysokého výkonu a cestovního komfortu. Takže žádné velké dramatické výfuky, žádné hromobití při akceleraci, žádný dramatický design. Má to své velké kouzlo.

Zdroj: Lukáš Dittrich
Zdroj: Lukáš Dittrich

Sportovní naturel připomínají 22palcovýá kola, brzdiče s podpisem S a logo promítané na vozovku po otevření dveří. Interiér pak je opět především luxusní, krásně zpracovaný a na první pohled úplně stejný oproti verzi před faceliftem. Změnily se očividně pouze pouze detaily. Jinak je to ta Q8mička, jakou jí máme rádi. Je to velmi prostorný a překvapivě praktický crossover v našem případě opatřený sportovními sedadly a sportovním volantem.

I po faceliftu na palubní desce zůstávají tři displeje včetně toho spodního, který již před lety nahradil středový panel. Co je trošku překvapující právě proto, že to není úplně nová věc, tak je zvláštně fungující multimediální systém. Během týdne se nám středová obrazovka dvakrát sekla. Ale jinak je grafika pořád pěkná a velice praktická je možnost naposouvat řadu ikonek tam, kde je chcete podle svých představ mít. Takže jsem si na spodní displej okamžitě připravil ikonku pro vypnutí otravného asistenta rychlosti. Posléze už si jen sednete za volant a jedním dotykem tuhle pekelnou eurozáležitost okamžitě vypnete. Když jste u toho, druhým dotykem můžete rovnou vypnout start/stop systém, jehož ikonka je na displeji také pěkně při ruce.

V8 má výkon i charisma

Audi SQ8 znamená čtyřlitrový osmiválec o výkonu 508 koní a s točivým momentem 770 Nm. Nemusíte být pamětníci, abyste si pamatovali, že svého času duněl pod kapotou SQ8 výkonný diesel, který měl pořádné koule a naproti tomu také dosti rozumnou spotřebu, ale diesel je dnes z pohledu úřadů prostě jedno velké fuj, takže se musel pakovat jak třeba tady z Audi SQ8, tak například z Kodiaqu RS. Jenže jedním dechem je potřeba říci, že aktuální benzinový osmiválec Audi SQ8 fakt sluší. Možná ještě více než ten diesel.

A vůbec, celkově je auto naladěné neskutečně příjemně. Člověk hned pochopí, proč si někteří zákazníci nekupují RS Q8, ale koupí si tohle. Motor tomu dává dynamiku vskutku nadprůměrnou (stovka za 4,1 s), ale zároveň je sametově klidný a při jízdě dokonale tichý. Jen si tak ševelí, při nastartování se decentně ozve do výfuků, pod plynem samozřejmě taky a s rostoucími otáčkami má ukázkovou gradaci výkonu. Jízda s tímhle osmiválcem je prostě návyková.

Zdroj: Lukáš Dittrich

Odvrácenou stránkou věci je spotřeba. V případě našeho testu ji zvyšuje rakev na střeše, ale stejně. Dlouhodobá spotřeba byla kolem patnácti litrů na sto. Jezdit za ještě více je ten nejmenší problém, přestože převodovka umí vyřazovat na neutrál při ustálené jízdě a také motor občas spadne do čtyřválcového režimu. Takže tady máme i systém vypínání poloviny válců, respektive ekologické pomocníky. Na čtyři válce SQ8 nejede až tak moc často a v praxi čtyřválcový režim nejde poznat. Ani podle cukání při přechodu z jednoho režimu do druhého, ani podle nízké spotřeby. Jediný způsob, jak čtyřválcový režim poznáte, je zobrazení menu s aktuální spotřebou na přístrojovém štítu, kde se čas od času objeví hláška „čtyřválcový režim".

Další testy SUVAlfa Romeo Stelvio Competizione není dokonalá, ale má sportovní srdíčko na správném místě

Tohle SUV na silnici jen tak nepotkáte. A je to škoda, i když k dokonalosti má daleko.
Omlazený Volkswagen Touareg je králem wolfsburské džungle. Šestiválec si udržel své přednosti

Touareg prošel drobnými optickými změnami. To klíčové včetně naftového motoru zůstalo nedotčené.

Podvozek blízký dokonalosti

Vysoce nadstandardní atmosféru na palubě podporuje ještě celkově velmi komfortní podvozek, protože SQ8 jezdí na tom vzduchovém. Pravda, některé kratší nerovnosti, jak to tak u vzduchového odpružení bývá, systém úplně nevyžehlí, ale celkově je to velmi, velmi pohodlné. No a také má SQ8 výborné jízdní vlastnosti vzhledem k tomu, jaký to je tank. V zatáčkách drží s neochvějnou jistotou také díky systému natáčení zadních kol, který je mimochodem velice užitečný také při manévrování na parkovištích nebo v nákupácích, protože SQ8 je vážně velké auto. Ale to už určitě víte.  Jízdní jistotu podporuje také elektronicky řízený zadní diferenciál a elektrické aktivní stabilizátory. Takže?

SQ8 váží 2,3 tuny, ale v zatáčkách nebo i na závodním okruhu umí být díky všem těmto technickým vychytávkám až nepochopitelně rychlé. Proto doporučujeme: Schopnosti podvozku prověřujte raději až poté, co rodinu vyložíte doma, jinak některý ze členů zcela určitě hodí šavli na to krásné kožené čalounění.

Zdroj: Lukáš Dittrich
Zdroj: Lukáš Dittrich

Ale to pořád ještě není všechno. SQ8 to dotáhla až na pozici totálně univerzálního auta. A tak kromě toho, že umí být sportovní, kromě toho, že to umí být praktická nebo pohodlná, tak ještě navíc zvládne terén. Pokud vy zvládnete představu, že na krásných 22palcových kolech zamíříte do prostředí, kde by ty parádní disky mohly velice snadno přijít k újmě. Pro tyhle účely je tady kažodpádně připravený režim Allroad, a kdyby to nestačilo, tak i režim Offroad. Vůz automaticky zvedne podvozek, změní nastavení převodovky a odezvy na plyn tak, jako kdyby Audi mělo redukci, a ještě navíc se automaticky zapne asistent pro sjíždění svahů.

Za kvalitu se platí

Audi SQ8 stojí přesně podle toho, kolik toho nabízí. Startujeme základní cenovkou 3 miliony, další příplatky mohou finální sumu navýšit o další stovky tisíc. Ale každá sranda něco stojí. Popravdě, nedostatky se na benzinové SQ8 hledají hrozně těžko. Je to prostě skvělé auto a člověk se vůbec nediví tomu, že jde pro Audi o nejprodávanější model. Vysoká spotřeba i mnohamilionová pořizovací cena už jsou zkrátka součástí této hry.

    - Zdroj: Lukáš Dittrich
    -
    -
    -
Celá galerie 28

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





28.03 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email