Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 27 dubna 2024
Celkem je zde 238 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: laus
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 422
Online návštěvníků
Návštěvníků: 233
Uživatelů: 5
Celkem: 238

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71020 | Témat: 8169

20.03 2024 9:00


S rakví či bez, BMW M3 Competition Touring je na silnici poutavým pětisetkoňovým jednorožcem
Na týdenní test dorazil rudý krasavec s červeným střešním boxem, jenž podle očekávání budil velkou pozornost. Stejně jako více než 500 koní pod kapotou.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: BMW M3 Velký test auta auto BMW čtyřkolka kola podvozek test výkon
Datum zveřejnění: Wed, 20 Mar 2024 06:26:27 +0000

Rychlý rodinný vůz je něco, co si přeje hodně řidičských tatínků, jednoduše proto, že propojuje příjemné s užitečným. Mít doma naftové či elektrické SUV a k tomu ještě něco zábavnějšího pro víkendové radovánky si prostě nemůže dovolit každý. I proto těžko chápat, že se v Mnichově pustili do výroby M3 Touring až v roce 2023.

Samozřejmě obdobné myšlenky vznikaly už dříve, před více než dvaceti lety byl postaven jeden kus M3 v kombíku, a to v dobách populární generace E46. Z fotografií víme, že byl stříbrný a nejde se divit tomu, že ti, kteří mají tuto karosářskou variantu rádi, nad ní párkrát v životě zaslintali.

Teď už si ho ti šťastnější mohou i pořídit a čekání se vyplatilo. Jde o brutální vůz, který propojuje radost z jízdy, schopnost sloužit, a také lahodí oku.

Kombík střední třídy, ale také střed pozornosti

Dokud se neoblékne do některé z extravagantních barev, může být M3 Touring ve chvíli nepozornosti pro běžného občana přehlédnutelným vozem. Je to prostě rodinný kombík střední třídy. Jenže stačí na tom lehce zapracovat a auto může být středem pozornosti.

Testovaná M3 dostala rudý metalický lak Toronto Red, který se kombinoval s černou. Černá byla střecha i kryty vnějších zpětných zrcátek, černé byly okenní lišty, černá byla M kovaná kola Double-spoke 825 Bicolour Black (devatenáctipalcová vpředu, dvacetipalcová vzadu, za příplatek 9 490 Kč), černé byly prahy, zadní křídlo či difuzor. Nebudu lhát, auto vypadalo skvěle.

K tomu je třeba přidat příplatkový střešní box, ten kombíku dodal šťávu. Jeho objem byl 320 litrů a cena 24 424 Kč. Podezírám ho, že to byl právě ten prvek, díky kterému jsem sbíral na silnicích tolik zdvižených palců. Objevoval se ale také kopec prostředníčků, to přisuzuji celkem dost viditelnému logu BMW na obou stranách boxu. Výsledek je za mě přesto extrémně kladný. Laicky řečeno, kdyby auta měla vlastní erotické filmy pro dospělé, tohle by bylo rozhodně v hlavní roli.

Zdroj: Bart Běhal

Tuhle teorii v interiéru trochu podporuje nápadité červené čalounění Fiona Red ze sekce Individual, s rozšířeným obsahem vypadá dynamicky a dokresluje atmosféru sexy auta v rodinném převleku. Ale možná tentokrát nejdřív dokončím finanční stránku, když jsme už načali ta čísla.

Ani holátko uvnitř nenudí

Kdo by měl to štěstí, a vůbec se k nějaké nové M3 Competition Touring dostal, v základu se jeho konto ztenčí o více než 2,6 milionu korun. Testovaný model byl navíc dovybaven za více než půl milionu, počítejte například s Paketem Innovation za 100 620 Kč, protisluneční ochranou oken za 13 546 Kč, vyhříváním volantu za 7 306 Kč nebo M Driver´s paketem za dalších 66 738 Kč. Sečteno podtrženo vozidlo mělo hodnotu 3 115 668 Kč.

Automatická klimatizace, vyhřívání sedadel řidiče a spolujezdce, M sportovní sedadla, adaptivní podvozek a mnoho dalších detailů už zahrnuje základní výbava, takže netřeba zoufat, ani úplné „em" holátko nebude nudné.

Další testy BMWBMW X6M Competition = čtyřmilionový důvod, proč si nekupovat sporťák

Velikost z něj dělá rodinný vůz, motor zase závoďák. Navíc je tenhle bavorský obr překvapivě obratný.
Nové BMW řady 7 občas zavání cirkusem na kolech. Ohromí ale jízdou, pohodlím připomene Rolls-Royce

Testovali jsme BMW M760e xDrive za víc než pět milionů korun.

A jak se vlastně má řidič rodinného rychlíka? Dobře. Velmi dobře. Sedadla jsou výjimečně pohodlná, tělo neunavují a nabízí dostatečnou oporu při svižnější jízdě. Prostor za řidičem a spolujezdcem je takový, jaký od kombíku střední třídy čekáme a 500 litrů zavazadlového prostoru také. Bez výhrad.

Praktičnost vozu rodinného typu prezentují také displeje a jejich ovládání. Interiéru vévodí přístrojový štít o velikosti 12,3 palce, ze kterého se postupně stává 14,9 palcová dotyková obrazovka infotainmentu. Ale kdo jde radši starší cestou, systém iDrive 8 má stále tradiční kolečko na středovém panelu. Tím se nic zkazit nedá.

Zdroj: Bart Běhal
Ohromující čísla? Ano. Ale co běžné užití?

Nazývat pětisetkoňový kombík nedostatkovým zbožím je stále ještě zavádějící, je spíš takovým jednorožcem. Na silnici příliš konkurence nemá, pod kapotou řádí třílitrový benzínový šestiválec s výkonem 375 kW (celkem 510 koní) a točivým momentem 650 Nm.

Na stovku se dostane za 3,6 sekundy a jako standard přidejme osmistupňovou automatickou převodovku. A pohon? Ozkoušený xDrive, tedy čtyřkolka na běžné použití, kterou si zkušenější řidič může přepnout na zadokolku a užít si slušnou porci adrenalinu. O to mně ale v tuhle chvíli ani nešlo.

Zkusil jsem spíš vzít M3 Competition Touring do prostředí, které dle outfitu odpovídá tomu, na co je přesně vybaveno. Tedy do hor. Alpy jsou daleko, takže cesta byla pouze po české krajině a střešní box zůstal také spíše prázdný, protože lyžování mi jde zhruba stejně, jako třeba chirurgie. Takže vůbec.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 25

O zimní hrátky tady vůbec nešlo, drsný bavorák měl hlavně ukázat, jestli je možné se na něj spolehnout i na místech, ve kterých kralují vozy s výrazně lepší světlou výškou. I proto jsme na společnou cestu vyrazili v týdnu a ne o víkendu. České hory a sobota či neděle? Ne, děkuji. Do kolony můžu auto postavit i v Praze.

Řetězy nepotřebuješ

První, nad čím jsem se zamyslel bylo to, jak bych vlastně v případě potřeby a náhlého sněhového přídělu dostal třeba na zadní dvacetipalcová kola řetězy. Mezi auto a blatník jsem sotva nacpal ruku. Od redakčního kolegy jsem ale dostal dobrou radu, vcelku hodně bavoráckou. „Řetězy nepotřebuješ, tohle auto vyjede všechno." S tímhle tvrzením jsem se u 1940 kilogramů těžkého auta tedy nakonec spokojil.

Start z Prahy obnášel trochu popojíždění, nějaké ty semafory, zkrátka tradiční městské patálie, ve kterých klesá řidičské nadšení, ale pro změnu narůstá spotřeba. Takových 13 plus je normálem, hypnotizovat tuhle kolonku se nevyplácí, sníží se až na okreskách či rozumných dálničních rychlostech. Je lepší sledovat díry a obrubníky, tohle auto je totiž vážně nízké.

Zdroj: Bart Běhal

Tak rychle ven z města. Byl jsem zvědavý, jak si střešní box poradí s odporem větru, nicméně pro vozy „M" netradiční pomůcka jako kdyby ani neexistovala. Cestu protivětrem si krájela bez obtíží a ruchovou stopu může osazenstvo zachytit až v opravdu vysokých rychlostech. A i přesto je velmi nízká, nic co by připomínalo cesty na hory před cca dvaceti lety, kdy podobné pomůcky byly in, ale cestu občas dokázaly celkem znepříjemnit.

To znamená, že si s klidem můžete užít přepychovou pohonnou jednotku. I v nižších otáčkách je k dispozici vysoká porce výkonu a je těžké najít hranici a ucítit, že bavorák polevuje. Dálnice je samozřejmě jeho domovským prostředím, takže jde o čistokrevný sporťák. Podvozek to potvrzuje.

Je sportovní a adaptivní, tužší i při jízdě na tradiční Comfort. Verze Sport ho ještě o kousek zostří. Vše naštěstí hlídají karbon-keramické brzdy, pedál plynu totiž svádí. Přesto bych neřekl, že mě auto na nerovných površích vytřáslo. A chtěl bych vychválit velmi přesné řízení.

Zdroj: Bart Běhal

A jak to dopadlo na horách? Sněhu bylo pomálu, a to možná bylo na škodu. Asi bych si byl jistější na příjemně uježděné vrstvě, než na české silniční kaši, za kterou se schová kdejaký výmol. Ne kvůli pohonu, bavorácká čtyřkolka se pohybovala se velkou jistotou, nejistý jsem byl jen já. Těch peněz a ta světlá výška k tomu.

Kdepak, sem bych se asi bál, ale to je spíš řidičův problém. BMW M3 Competition Touring nepřekvapí takřka nic. Nabízí kvalitu, výkon i extravagantní vzhled. Používat se dá vlastně každý den a slabé stránky takřka nemá. Skvělá práce, BMW!


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





20.03 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email