Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 14 listopadu 2024
Celkem je zde 174 lidí (7 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: SandaDominik
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 813
Online návštěvníků
Návštěvníků: 167
Uživatelů: 7
Celkem: 174

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72081 | Témat: 8169

08.03 2024 9:01


BMW X5 si drží po právu přední příčku prodejnosti u mnichovské automobilky. Ve městě si lehce pluje, na okreskách řádí
Dobré auto. Takhle jednoduše by se dala nová X5 popsat. Ostatně v Německu vylepšili, co mohli a vytvořili tak umělecké dílo, kterému se líbí jak na okreskách, tak tak ve městě.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: BMW X5 Velký test auta BMW nová pneumatiky podvozky převodovka převodovky výkon zimní pneumatiky
Datum zveřejnění: Thu, 07 Mar 2024 12:16:32 +0000

Když jsem si šla novou X5 vyzvedávat k týdennímu testování, nemohla jsem si nevšimnout celého vozového novinářského parku, který se na daném místě nachází. A říkala jsem si, že BMW ušlo obrovskou cestu. Odvážnou. Plnou protichůdných názorů a pocitů. Ale úspěšnou. Protože ona vystavená auta na mě všechna působila dravě, sexy a prostě tak, jak si to u bavoráků představuji. A bylo mi tak potěšením si usednout do toho nejúspěšnějšího modelu.

Historie modelu X5

Na začátku si připomeňme trochu té historie. Ta sahá do roku 1999, kdy byl uveden na trh první model X5, který by se normálně sice řadil do segmentu SUV, ale automobilka si pro své vlastní účely navrhla segment SAV (Sports Activity Vehicle), a to hlavně proto, že u auta kladla a klade důraz na sportovní výkon a luxus. První generace modelu označovaná jako E53 představovala průlom v oblasti designu a technologie, integrující systémy jako je pohon všech kol xDrive (2003), který poskytoval vynikající trakci a dynamiku jízdy už v té době. Následovala generace „narozená" v roce 2006 - ta X5 vetkla větší rozměry a vylepšenou technologii, včetně pokročilých asistenčních systémů a luxusnějšího interiéru. Třetí generace, která debutovala v roce 2013 už oplývala hybridní motorizací a vizuálem, který už připomíná moderní dobu. Předposlední generace představená v roce 2018, pokračovala v evoluci modelu X5 s nejmodernějšími technologiemi včetně digitalizovaného kokpitu či rozšířených asistenčních systémů pro řidiče, a ještě víc tlačila důraz na komfort a luxus. A nyní máme před sebou novou generaci. To nejlepší, co si můžete představit ještě v modernějším pojetí.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Co se vizuálně změnilo?

X5 si stále zachovává ty své příjemné tvary a vizuál, který jsem si zamilovala už dávno. Ne nadarmo se říká, že tohle SAV je prostě takové mamacar. Svým vzezřením i charakterem má k ženám prostě blízko. Faceliftovaný model tak bezesporu poznáte díky výrazným ledvinkám, které můžete mít za příplatek svítící (13 546 Kč) a zúženým světlometům, které uvnitř skýtají jakési šipky denního svícení, zároveň sloužící jako směrovky. Za mě se jedná o jednu z těch povedených změn, které dodávají autu dost šmrncovní předek. Co do modernosti si BMW polepšilo i vzadu, kdy implementovalo nově tvarovaná zadní světla. V nich nejvýrazněji vystupují světelné trubice a dohromady spolu ona dvojice světlometů dává písmeno X. Prostě charakterní v každé situaci.  Německá automobilka inovovala taktéž vzduchové průduchy za předními koly, ale to už je něco, co obyčejný člověk nezaznamená. Dle mého skromného názoru si tedy facelift vizuálně polepšil, ale zachoval si svou nezaměnitelnou osobnost. Proč taky zvenku měnit to, co tak skvěle u zákazníků funguje.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 58
Otočný ovladač zůstal!

Usednutí za volant je pak příjemným překvapením hlavně pro ty jedince, kteří milují digitalizaci. Sdružená digitální přístrojová deska tvořená digitální 12,3palcovým panelem a displejem infotainmentu (i když máš samozřejmě mnohem víc funkcí) s úhlopříčkou s 14,9 palce je příjemně nahnutá k řidiči a vytváří v interiéru komfortní pocit. Super je to odkládání si ruky pod středovým displejem, kdy si v podstatě děláte oporu, abyste se správně trefili prstem tam, kam chcete. Nadšení ve mně vyvolal i otočný ovladač displeje, který tu zůstal a díky němu jsem nemusela se svými krátkými pažemi pořád natahovat dopředu. Na druhou stranu se v BMW snažili vnitřek středu očistit možná až moc, jakási fyzická tlačítka tu máte už jen u malého voliče převodovky a otočeného ovladače, a pak v liště pod displejem kde lze korigovat vyhřívání zadního a předního okna společně s hlasitostí reproduktorů. Možná nebylo od věci tu zanechat aspoň část ovládání klimatizace, která je nyní umístěna do samotného displeje, ale vem to čert, tady to X5 odpustím, protože je to prostě skvělý auto.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová

A to hlavně i kvůli svému ladění interiéru. Když si totiž X5 kupujete, nesmíte ji chtít v základní specifikace, tady je důležité si s ní vyhrát, i co se týká návrhu vnitřku. Na sedadlech testovaného modelu tady použili celokožené čalounění v bílo-šedé kombinace (v příplatku za 101 608 Kč), a to bylo něco. Extrémně hladké na dotek, super na sezení a strašně přitažlivé na pohled. Jasně, když kolem ještě pak máte sportovní kožený volant, skleněné různé prvky, desku v kůži a pravý jasan v obložení, jste prostě pocitově úplně někde jinde.

Takhle bych mohla uvnitř auta pokračovat dál a dál v popisu dokonalosti, se kterou si prostě němečtí inženýři vyhráli, ale už by to bylo trochu moc. Závěrem tedy prostě jen shrnout, že je to sakra dobře vyladěné auto.

Silnější znamená lepší

Pod kapotou testovaného modelu se nacházela nová plug-in hybridní jednotka. Třílitr, benzín, 6 válců a elektromotor. Toť naše týdenní mantra, která odpovídala naprosto tomu, čemu měla. A to jest, že cestování po městě probíhalo na elektromotor, a dálnice a okresky už byly v hybridním módu. A tak si myslím, že to X5 sluší nejvíc. Chápete? Prostě pojížďky pro děti do školy a následné řádění někde na okreskách a prostě ona radost z jízdy. Vždyť vám tahle plug-in hybridní soustava nabídne stádo 490 koní - 360 kW, což je oproti předchozímu modelu o 96 koní víc (70 kW).

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová

Pocitově dostala za uši i osmistupňová převodovka Steptronic, která funguje čistěji a řadí bez sebemenších škubnutí. Přepínání motorů nepoznáte a jejich synchron je celkem, bez legrace, omračující. Však když pod volantem zmáčknete tlačítko Boost, X5 vás zamáčkne do sedačky a nenechá nic náhodě. Zmiňované stádo není totiž jen na pohodový klidný souvislý tah, ale taky na divoký tanec v podobě krátkodobého výkonu, a to hlavně díky práci elektromotoru. Dynamika je skutečně dechberoucí.

Němci ty podvozky prostě umí

A říkáte si, jestli podvozek tenhle dvouapůl tunový silný kolos stíhá? Naprosto. Zdejší inteligentní systém všech kol Xdrive využívá elektronicky řízenou vícelamelovou spojku integrovanou v převodové skříni, která je propojena se systémy hnacího ústrojí a podvozku a ta rozděluje výkon mezi přední a zadní kola podle dané situace.  A to funguje fakt skvěle. Stejně jako adaptivní vzduchový podvozek, který je ve svém základu naladěný spíše tužší.  Facelift nemá problém na rovné silnici, ale ani na kostkách (určitou roli hrají i zimní pneumatiky většího rázu, na nízkoprofilech tomu bude třeba jinak) a už vůbec ne v terénu, kde lze karoserii stisknutím tlačítka zvednout o 20 nebo 40 milimetrů (v závislosti na rychlosti).

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová

Problém mi při jízdě nedělala ani velikost auta, která narostla jak do délky, tak šířky, jen je potřeba mít na paměti, že si budete muset trošku najíždět.

Další články o BMWDobrého se nelze tak snadno přejíst. A BMW M4 Competition Cabrio k dokonalosti mnoho nechybí

Máte 3,5 milionu? Kupte si BMW M4 Competition Cabrio. Určitě nebudete litovat. Takhle bych nejradši test tohohle auta uzavřel. A vlastně by to i šlo.
Nové BMW řady 7 občas zavání cirkusem na kolech. Ohromí ale jízdou, pohodlím připomene Rolls-Royce

Testovali jsme BMW M760e xDrive za víc než pět milionů korun.

Robustnější faceliftovaná X5 má co nabídnout, jak rodinám, tak jednotlivcům. V základu si u ní sáhnete na cenu kolem 2,3 milionů korun, s příplatky a vylepšeními pak na 3,2 milionu. Vím, není to málo, ale pořád to za to stojí. Tenhle komfort spojený s vizuální přitažlivostí a prostě jakýmsi sexy statusem, nikdy X5 neodpářete.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





08.03 2024 9:01


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email