Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 1 listopadu 2024
Celkem je zde 1025 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: harinq
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 785
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1022
Uživatelů: 3
Celkem: 1025

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 28.2. 2024
Příspěvků: 1 | Témat: 1

01.03 2024 23:41


Zdravím, mám

Audi A4 B5 1.8T 110kw
Kód motoru: AEB
Rok výroby: 1996
Typ bloku válců: 058

Má totiž pružinový napínak, který přez kulový čep a přepákování na kladce, napíná napínací kladku o průměru 66mm, ta je usazená a utažená matkou na čepu s oboustranným závitem našroubováném do hlavy válců.
Motor má vnější vodní čerpadlo které není součástí rozvodů.

U novějších bloků 06A je olejové čerpadlo poháněné řetízkem od klikovky a vodní čerpadlo umístěno na rozvodech a poháněno rozvodovým řemenem. Taktéž napínák je u novějších typů plynový/hydraulický a napíná napínací kladku o průměru 72mm přez pero opřené o přepákování kladky.

Jde mi o to že sada novější rozvodů mi nepasuje...
Dokázal by někdo poradit jakou sadu koupit nebo jak předělat na mechanický napínák?
nahoru

sponzor





01.03 2024 23:41


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 5.7. 2011
Příspěvků: 581 | Témat: 8

07.03 2024 15:50


Já mám 2 "suché" 1,8, mod. ročníky 1999 a 2000. Olejová čerpadla jsou hnaná rozvody a vodní pumpa malým klíňákem od serva. Napínací kladka je už i na mod. roku 1999 (auto vyrobeno v listopadu 1998) novější verze a podle mne je to předělávka ze starší verze, jelikož ta měla být až do faceliftu.
Oba bloky motoru jsou typ 058, stejně tak u turbomotorů. Ale 1.8 T mod.ročníku 2001 (od VIN* čísla 150 001)už je blok č. 06B a kód motoru AWT a ten už by mohl být jinak. Myslím, že Toona 85 by ti poradil podstatně fundovaněji.
V ETCE je uvedeno, že napínák rozv. řemenu pro suché i Turbo* - motory je stejný - 058 109 479B a u tvojí nejstarší verze se připouští "modified" z 058 109 479 na "B".
Vypadá to, že jsi koupil sadu na motor o generaci mladší. To rozhodně nepředěláš. Kup to, co tam má být. Čísla origo dílů podle VIN* ti řeknou v každém slušném koncernovém autorizáku.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2610 | Témat: 74

07.03 2024 22:51


Do data výroby 07/1997 se používal tenhle starý typ napínáku. Od 08/1997 už novější typ. Já to měl na 1.8 taky (jsem 03/1996) ale je to záměnné za novější typ kladky s přímým hydraulickým napínákem. To cos koupil je na ještě novější typ motoru 1.8.

Akorát si musíš dát pozor, protože kladky jsou dva typy. S podložkou tl.3mm a 6mm (liší se to pak i délkou šroubu). Musíš se podívat co máš pod kladkou ty. Já musel mít pod kladkou 3mm, když dáš 6mm tak je kladka o ty 3mm dál od motoru. Řemen nabíhá blbě na kladku, přesněji nabíhá na lem klapky a piští + samo o 3mm je sjetý ven z řemenové kladky vačky. Jak se v síle podložky lišily typy podle data výroby nevím. Respektive ona to není podložka, ale výška límce vlastního čepu kladky, na kterém se kladka pootáčí excentrem od napínáku a napíná řemen.

https://pemacz.cz/autodily/detail/audi-a4-b5-avant [zkrácená url]
https://pemacz.cz/autodily/detail/audi-a4-b5-avant [zkrácená url]

K4 je 6mm a K5 je 3mm "podložka"...Sehnat přímo ten původní typ kladky a napínáku je podle mě už scifi.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email