Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 14 kvě 2024
Celkem je zde 575 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Zigmund
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 446
Online návštěvníků
Návštěvníků: 575
Uživatelů: 0
Celkem: 575

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71109 | Témat: 8169

06.03 2024 9:01


Získejte raritní Lamborghini, které kdysi vyjelo z linky s pořadovým číslem 12. V aukci se očekává prodejní cena kolem 15 milionů korun
Historicky dvanácté vyrobené Lamborghini na světě je na prodej. Výsledná cena za luxusní GT z roku 1964 se očekává kolem 15 milionů korun.

Autor: Pavel Kyncl
Kategorie: Lamborghini automobily Ferrari pohon zavěšení
Datum zveřejnění: Wed, 06 Mar 2024 06:22:45 +0000

Historie legendární italské továrny Lamborghini se píše už přes šedesát let. Italský průmyslník Ferruccio Lamborghini se tehdy odhodlal vydat do velkého konkurenčního boje se slavnou automobilkou Ferrari, když nebyl spokojený s nespolehlivými spojkami na svých soukromých Ferrari 250 GT. Vůbec první Lamborghini tak vycházelo z pozitivních i negativních zkušeností s konkurencí a bylo povedeným modelem.

Historie dlouhá přes 60 let

Před více jak šedesáti lety tak Ferruccio zaměstnal ty nejlepší inženýry na volné noze, aby vyvinuli nové luxusní GT. Významnou roli ve vzniku nové italské značky sehrál i zkušený inženýr Giotto Bizzarrini, jež krátce před novým kontraktem od Lamborghini odešel z maranellské továrny. Jedním z jeho nejslavnějších počinů s emblémem vzpínajícího se plnokrevníka bylo i Ferrari 250 GTO.

    - Zdroj: RM Sotheby's
    -
    -
    -
Celá galerie 11

Produkční Lamborghini 350 GT, vycházejícího z prototypu 350 GTV, si odehrálo svou premiéru v březnu 1964 na autosalonu v Ženevě. Veřejnost jej přijala s nadšením a bohatí zákazníci začali skládat první zálohy. To Ferruccia Lamborghiniho přesvědčilo, aby se do výroby vlastních aut odvážil naplno. V následujících desetiletích se pak automobily s jeho jménem a rozzuřeným býkem ve znaku staly hlavní konkurencí těch od Ferrari.

„Lambo", které nebude mít nikdo na světě

A proč o tom začínáme? Už brzy se bude na veteránské aukci v Miami od RM Sotheby's dražit jedno z nejstarších vyrobených Lamborghini. Nejslavnější aukční dům v automobilovém světě uvádí, že vůz se sériovým číslem šasi 0114 je historicky dvanáctým vyrobeným Lamborghini na světě. Důležitou informací pro budoucího sběratele, v jehož garáži se objeví, je i skutečnost, že je jedním z pouhých tří aut vyrobených v originálním modrém odstínu Blue Tigullio.

Dvanáctiválcové luxusní kupé má pod kapotou 3,5litrové „Včko" o 284 koních a 325 newtonmetrech. Standardem tehdy byla pětistupňová manuální převodovka, pohon zadních kol se samosvorným diferenciálem i nezávislé zavěšení všech kol se stabilizátory na obou nápravách. Za produkčním Lamborghini 350 GT stál šikovný podvozkový inženýr Giampaolo Dallara a konstruktér Paolo Stanzani.

Další články o LamborghiniPrvní Lamborghini Diablo uhánělo rychlostí 322 km/h a nemělo posilovač řízení. Jak se postupně vyvíjelo?

Diablo stojí na pomezí mezi starými divokými Lamby a moderní, na bezpečnost a ekologii zaměřenou dobou. Přesto si uchovává nezaměnitelný charakter.
Lamborghini Sterrato možná vzniklo jako terénní auto, ale výsledkem je ideál pro okresky. Provětrali jsme ho v Itálii

Sterrato dorazilo jako definitivní rozlučka s desetiválcovým Huracánem. Lamborghini poprvé poslalo svůj supersport do terénu, reální zákazníci ale ocení především možnost bezstarostného užívání si okreskové jízdy. Tak jako jsme si jízdu v okolí Boloně užili za volantem Sterrata my.

Automobilka Ferruccia Lamborghiniho začala první model vyrábět v květnu 1964 a plánovala, že týdně vyrobí až 10 vozů. Nakonec jich však během prvního roku stihla pouze necelých 25, protože si dávala záležet s testováním každého kusu. Každý dvanáctiválec běžel prvních 24 hodin na dynamometru a následně s ním najel prvních 500 kilometrů tovární testovací jezdec Bob Wallace.

V letech 1964 až 1966 se následně vyrobilo 120 vozů a nynější model, který jde do dražby, je jedním z těch nejvzácnějších. A za kolik a kde se prodává? Americká veteránská aukce na Floridě se bude konat na úplném začátku letošního března a očekávaná výsledná prodejní cena je 14 až 16,5 milionů korun. Bude drahé, ale ve srovnání s konkurenčními Ferrari ze stejné éry zatím stojí pakatel.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





06.03 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email