Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 14 června 2024
Celkem je zde 338 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Parihuzicd
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 499
Online návštěvníků
Návštěvníků: 338
Uživatelů: 0
Celkem: 338

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71278 | Témat: 8169

05.03 2024 9:01


Volkswagen Polo GTI 25 Edition je zábavné štěně na steroidech, které má jen jednu jedinou chybu
Malý sportovní model dostal limitovanou edici oslavující 25. výročí. Ta přinesla unikátní design a ještě lepší podvozek.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Testy automobilů Volkswagen Volkswagen Polo auta hatchback kola převodovka převodovky řízení speciální značka
Datum zveřejnění: Tue, 05 Mar 2024 06:32:50 +0000

V dnešní době je běžné, že sportovní auta mají výkon vysoko přes 400 koní, ale přitom nedokáží nabídnout takový zážitek z jízdy jako starší a výrazně slabší modely. Krom toho při aktuální hustotě provozu a stavu silnic si stejně nemůžeme početné stádo koní pod kapotou vychutnat. Já už jsem se svezl v mnoha nadupaných „sporťácích", které jsou sice fantastické, překypují dynamikou a přilnavostí, ale aby z nich řidič dokázal vymáčknout veškerý potenciál, musí jezdit až nebezpečně rychle. Proto když se jdu projet, tak si raději sednu za volant nějakého malého hot hatche, který mě sice neomráčí zrychlením, ale na druhou stranu mi vykouzlí úsměv na tváři svou lehkostí, čiperností a ochotou zatáčet.

Recenze Volkswagenu Polo GTI a Polo 1,0 TSI

Není to pouze o barvě a samolepkách

Přesně touto filozofií se řídí i Volkswagen, který už od roku 1998 vyrábí sportovní hatchback Polo GTI. Bohužel legendární prcek bude muset brzo odjet do automobilového nebe, a aby nezmizel bez povšimnutí, připravila si značka z Wolfsburgu limitku s označením 25 Edition, která celý život sportovního derivátu oslavuje. Celkem se vyrobí 2500 kusů a k nám do Česka dorazí zhruba sto vozů. A čím se speciální edice liší od běžného modelu? Hlavní změna proběhla na podvozku, který má jiné naladění a je o 15 milimetrů blíže k zemi. Unikátní Polo GTI na první pohled poznáme díky novému šedému laku karosérie Ascot, decentním polepům na dolní části dveří a standardně dodávaným 18palcovým diskům. Změny najdeme také v interiéru, který hostí štítky limitované série a titanově černou palubku.

Pod kapotou je pak vše při starém. Polo GTI pohání přeplňovaný benzinový motor 2,0 TSI s výkonem 207 koní a vysokým točivým momentem 320 Nm, který je dostupný v širokém pásmu otáček (od 1500 do 4500 ot./min). Síla se pak na přední kola přenáší za pomoci 7stupňové dvouspojkové automatické převodovky DSG. Dříve se dvoulitr dal spárovat i s manuálem, ale to už je bohužel minulost. Nicméně díky samočinnému řazení dokáže Polo na steroidech zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy a může pokračovat do maximální rychlosti 240 kilometrů za hodinu.

Zdroj: Tiskový servis volkswagen
    - Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
    -
    -
    -
Celá galerie 21
Konkurence je levnější, ale není na denní používání

Volkswagen Polo GTI 25 Edition má ale jeden problém, a tím je vysoká pořizovací cena. Stojí totiž 846 tisíc korun (v základu 800 tisíc), což je hodně i v porovnání s úhlavní konkurencí. Hyundai i20 N se stejným výkonem stojí od 640 tisíc a v lepší výbavě N Premium 719 990 Kč - to už není malý rozdíl. Na druhou stranu když jsem se v limitovaném Volkswagenu Polo GTI zase po letech svezl, mi došlo, že v mnoha klíčových aspektech je malý hot hatch s německými kořeny zkrátka nepřekonatelný.

Na rozdíl od ryze sportovního Hyundaie, se Polo GTI prezentuje jako vůz na každodenní používání. Když chce, tak se při běžném provozu či ve městě umí chovat jako běžný model s litrovým motorem. Jízda s ním je oproti „eNku" komfortnější, ale zároveň stále sportovní, a to díky tuhé karosérii postavené na měkčeji nastavených tlumičích.

Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb

Právě precizní vyladění podvozku mě na limitce doslova okouzlilo. A o to víc, když se do hry ještě zapojila přední elektronická uzávěrka diferenciálu XDS. Jde o systém, který Volkswagen používá místo mechanického samosvoru. Funguje tak, že v zatáčce přibržďuje vnitřní kolo a tím vůz donutí ochotněji vykružovat oblouk. Díky tomu Polo GTI statečně bojuje s nedotáčivostí a je neuvěřitelně ovladatelné. Malý sportovní Volkswagen mě také už tradičně potěšil svým přesným řízením a dobře dávkovatelnými a výkonnými brzdami.

Navíc oproti jiným ostrým hatchbackům se v kabině „GTIčka" cítím jako doma. Vyhovuje mi posed za volantem, tvarování sedaček, tloušťka volantu i čistý design přístrojové desky. A to všechno se promítá i do mé důvěry v auto. Někdy se ve sportovních modelech necítím na místě řidiče komfortně, z čehož mohou pramenit jezdecké chyby. Ale s německým nabušeným kompaktem to mám přesně naopak. Jsem na něj dokonale napojený a cítím, že mám auto pevně pod kontrolou, což mi dodává odvahu s ním řezat zatáčky a tlačit ho na limity.

Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
Převodovku bych na místě vyměnil

K celkovému charakteru auta mi skvěle sedí i použitý motor pod kapotou. Přeplňovaný dvoulitr, který je mimo jiné v segmentu malých hot hatchů naprostou výjimkou (zbylá konkurence se vejde do 1,6 litrů), má obrovské množství točivého momentu (320 Nm). Výkon 207 koní je také důležitý, ale právě přebytek „krouťáku" má na chování vozu ten největší vliv. Pohonná jednotka se pyšní neuvěřitelně silným středním pásmem otáček, díky čemuž je úžasně pružná. V praxi to znamená, že kdykoli řidič šlápne na plyn, velký čtyřválec okamžitě ožije a poskytne potřebnou dynamiku. Výhodou velkoobjemového motoru také je, že nepotřebuje vysoké otáčky k tomu, aby zapřáhl všech 207 koňských sil. Ty už se totiž projevují okolo 5 až 6 tisíc ot./min. a není tedy potřeba agregát zbytečně namáhat a hnát ho až do omezovače.

Zatímco doposud jsem Polo GTI 25 Edition jenom chválil, teď je čas na kritiku, kterou ode mě hatchback schytává hlavně kvůli 7stupňové dvouspojkové automatické převodovce DSG. Nebudu chodit kolem horké kaše a rovnou přiznám, že ta se opravdu nepovedla. Cuká, zmatkuje, pomalu řadí a ještě šoférovi neumožňuje zvolit plně manuální režim. Při běžném provozu se s automatem jezdit dá, ale při ostřejším tempu na okreskách je to otrava. Zachraňovala mě tak pouze pádla pod volantem, která mi dala aspoň nějakou možnost ovlivňovat volbu kvaltů. Nicméně i když jsem měl řadící páku v „M", tedy v manuálu, převodovka mi do toho stejně promlouvala. A bohužel manuál, který bych u takového auta přivítal víc, se už nenabízí.

Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
Zdroj: Robin Běhal pro Autoweb
Shrnutí a závěr

Podtrženo, sečteno. Polo GTI v limitované edici 25 možná není tím nejlepším malým hot hatchem na planetě, ale rozhodně od něj nemá daleko. Ideální poměr výkonu a hmotnosti, božsky nastavený podvozek, tuhá karoserie a přesné řízení mají na svědomí to, že odchod sportovního modelu Polo se neobejde bez mokrých očí mnoha automobilových nadšenců. Jenže jak to ve světě bývá, nic není dokonalé a i mrštný prcek z Wolfsburgu má svou Achillovu patu. Ať už je to ona zmiňovaná převodovka nebo lehce přehlédnutelný design, který se v podstatě neliší od běžné verze R-Line. Ona pořizovací cena též není úplně ideální a v porovnání s konkurencí až příliš vysoká. A pro koho malý sporťák vlastně je? Já osobně bych Volkswagen Polo GTI doporučil mladším řidičům, kteří hledají své první sportovní auto a nechtějí ho mít pouze jako „víkendovku".

Další testy malých autFiat Tipo je normálním autem za normální peníze. Žádný luxus a zábavné svezení však nečekejte

Do testu dorazilo Tipo v nejvyšší výbavě RED s novým 1.5 mild-hybridním pohonem. Asi nepřekvapí, že vhodné je hlavně do města.
Renault Clio E-Tech je skoro dokonalé malé auto. Jezdí úsporně, ale s automatem špatně řadí

Vyzkoušeli jsem modernizované Clio s full-hybridním motorem a vrcholnou výbavou.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





05.03 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email