Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 28 kvě 2024
Celkem je zde 588 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Olejnička
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 459
Online návštěvníků
Návštěvníků: 587
Uživatelů: 1
Celkem: 588

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71193 | Témat: 8169

01.03 2024 9:00


Vyzkoušeli jsme vylepšený Enyaq. Vizuální změnu byste hledali jen těžko, zato výkonově budete překvapeni
Škodovka vylepšila svou elektromobilovou vlajkovou loď v útrobách. Na zákazníky čeká vyšší výkon, lepší výbava a přívětivější infotainment. Překvapením je pak zimní příslušenství

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Škoda Enyaq Testy automobilů auto elektromobil kola příslušenství Škoda výbava výkon
Datum zveřejnění: Fri, 01 Mar 2024 06:30:06 +0000

Jen málokdy se stává, že když auto projde faceliftem, na první pohled nepoznáte, že se na něm vůbec něco změnilo. Tak by se dal úvodem shrnout pohled na vylepšený Enyaq. Zvenku tedy nic. Výraznějším vylepšením ale prošel elektromotor a my ho měli možnost potrápit jak na rovinkách kolem Ženevského jezera, tak v alpských serpentýnách.

Co se tedy změnilo?

Je nám naprosto jasné, že dostaneme od čtenářů opět „čočku" s tím, že je to chvála na Škodovku, potažmo elektromobily. Ale česká automobilka udělala v rámci elektromotoru opravdu dobrou práci a ta změna je oproti předchozí generaci velmi znát. Díky instalaci nového elektromotoru na zadní osu, který je efektivnější a silnější zásluhou nového pulzního invertoru umožňujícího vyšší fázové proudy se zvedl výkon až na 210 kW. Výjimkou je pak varianta RS, kde je to zvýšení na samotných 250 kW. A nebudeme lhát, výkonností zvýšení je něco, co Enyaqu fakt sedne. Prvně je to znatelné při samotném rozjedu, především u RSové varianty, které přichází při výraznějším sešlápnutí „plynu", kdy vás auto kopne do zad. Zajímavá je pak dynamika hlavně při ostřejších a výraznějších zatáčkách typu serpentýn, nebo rychlého střídání pravého a levého zatáčení či je zátah výraznější při prudkém stoupání. Auto si s tím dokáže poradit svižně a vcelku poddajně, když vezmeme v potaz, že se jedná opravdu o váhový kolos. Jen nesmíte pořád zapomínat, že je to elektromobil. Pořád se nedá pocitově odhadnout, kolik výkonu při sešlápnutí pedálu do kol posíláte, nic neslyšíte, jen prostě letíte jako drak. Stále tak platí ona poučka, že než si pořídíte elektromobil, měli byste si být jisti svými řidičskými schopnostmi, protože v elektroautě na pocity hrát nemůžete, tam se teprve ukáže, jestli umíte řídit.

Zdroj: Škoda Auto

Což pochopíte též ve chvíli, když si vyzkoušíte na slepé rovince zrychlení z 0 na 100 km/h. „Klasický" Enyaq to má za 6,7 sekund, RSový varianta za 5,5. Přijde vám to na takové kolosy málo? Nezdá se nám...

Dojezd není už jen papírový

Taky u elektromobilů často tápete nad avizovaným dojezdem? Na začátku tam máte 410 km, a když na to na dálnici zatlačíte, nebo jen chcete trošku svižnosti na okresce, máte tam rázem 280, protože baterie by víc nevydržela. Vylepšené Enaqy tímhle neduhem z vlastní zkušenosti netrpí. Sice jsme očekávali, že je podrobíme testu v nižších teplotách, což bohužel nevyšlo, ale překvapilo nás, že cca při 10 stupních Celsia, jízdě na hraně na dálnici či v při prudkých změnách rychlosti, se dojezdová vzdálenost vůbec neměnila.

Zdroj: Škoda Auto
V jednoduchosti je krása

Upřímně řečeno, vylepšení infotainmentu nás potěšilo asi víc než zvýšení výkonu. Předtím byl trošku neuchopitelný a zrádný, což se o tom novém říct nedá. Vývojáři ho značně zjednodušili, vdechli mu takový čistý design a zlepšili jeho rychlost. V podstatě s ním teď můžete pracovat více než kdy jindy, jako s mobilem. Potěší vás tlačítko „domů" a „aplikace" a nemusíte nad jejich použitím dlouho tápat. Stejně tak si můžete předvolit aplikace, které používáte nejčastěji a pak se k nim v menu dostanete jen jedním stiskem.

Zdroj: Škoda Auto

Inovací prošly i mapy, které jsou reálnější a práce s nimi je zjednodušená a hlavně intuitivnější. Navíc reálně fungují, takže Android Auto není úplně potřeba. A jinak pokec s Laurou (digitální asistentkou) taky doznal vylepšení, ale prosím vás, neptejte se ji na sexuální dotazy jako mí kolegové, mohla by vám například pustit odvětrávání sedačky.

Elegantní ale stále uťáplá

V rámci testů jsme dostali do ruky i ty nejelegantnější výbavový stupeň L&K a ve zkratce lze říct, že se jedná opravdu o vymazlenou věc, ale spíše pro manažersky laděné typy, kteří preferují klid a pohodu, jak na palubě, tak zvenku. Hlavně kvůli neutrálním barvám nebo decentnějšímu vizuálu kol. Osobně se domnívám, že k něčemu tak výraznému jako je elektromobil, patří trochu jiný, divočejší vzhled. Ale chválím onu crystal masku a s 131 diodami, to je pořád moc pěkná věc.

Sportovní elektromobilyPadl nový rekord ve zrychlení. Žena za volantem formule zvládla z 0 na 100 km/h zrychlit za méně než 1 sekundu

Studenti z Curychu postavili elektrickou formuli, která překonala dosavadní světový rekord. Stovku pokořila za 0.956 sekundy, a to na vzdálenosti pouhých 12,3 metru. Řidičkou byla Kate Maggetti.
Test Audi RS e-tron GT: Veganský supersport pro čtyři na elektřinu

Audi RS e-tron GT možná jezdí na elektřinu a dokonce může být plně veganské, nenechte se ale zmýlit. Tohle je totální masakr!

Skvělý je kobereček nejen na lyže

Jak už od nás víte, Škodovka má poměrně úspěch i na poli příslušenství. Jak se dalo očekávat a jak jsme též informovali na začátku února, nejprodávanějšími prvky jsou tažná zařízení, kola a střešní boxy. Proto jsme si řekli, že by bylo dobré si vyzkoušet nějaké takové vybavení i u Enyaqů. A bezpečně lze říct, že je to fakt v pohodě. Primárně nám šlo právě o „rakev" na střechu a kobereček do kufru. Obojí jsme testovali s dvěma páry lyží, hůlek a ostatním vybavením na lyže.

U střešního boxu možná budete mít chvíli pocit, jestli to veškeré vybavení unese, ale nebojte, unese. Stačí to řádně zakurtovat a správně zavřít a jste v klidu.

Zdroj: Škoda Auto

Zajímavější je kobereček do kufru, který se dá přehodit přes zadní nárazník, což je překvapivě praktické. Za prvé, si na to můžete sednout a budete v klidu že si nic nepoškrábete, ale dokonce si o to můžete opřít lyže, abyste je nemuseli válet na zemi. Neodřete si tak ani auto, ani lyže.  Po použití to stačí jen přehodit zpátky do kufru a odjet. Obě příslušenství jsou funkční a dávají smysl (to například čistič nabíjecích kabelů za nás tak úplně nemá, ale proti gustu).

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

Ne nadarmo je Škoda Enyaq nejprodávanější elektromobil v Česku. Výkonostně dává smysl i zarytým petrolheadům, protože to, co zažijete dynamicky s elektroautem vám nenabídne žádné standardně dosažitelné „normální" auto. Na druhou stranu tu můžeme vést diskuzi nad dobíjením, výdrží baterií a dobíjecí infrastrukturou, ale od toho tu dnes nejsme. Nyní můžeme jen v klidu říct, že Škodovka Enaqům vetkla dravou duši, která, troufáme si tvrdit, bude dál růst. Snad pozitivním směrem.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





01.03 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email