Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 31 října 2024
Celkem je zde 486 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: harinq
Uživatelů dnes: 3
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 785
Online návštěvníků
Návštěvníků: 485
Uživatelů: 1
Celkem: 486

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček


Registrace: 29.9. 2019
Příspěvků: 27 | Témat: 7

26.02 2024 13:57


Ahoj,

vždycky mi tu poradíte a poradili jste mi vyměnit olej v automatické převodovce. Prosím, teď bych hrozně moc chtěl poradit od někoho, kdo dělá převodovky a kdo má zkušenost.

Mám Audi A5 2015 3.0 TDI* quattro* S-Tronic 180tkm najeto.

Objednal jsem se na výplach a výměnu oleje v aut. přev. + jsem trval na výměně oleje v zadním diferenciálu.
Mluvil jsem se mechanikem, který má práci dělat, pak jsem pročítal i různá fóra a názory a chci se rozhodnout správně a naopak autu neublížit.

Tak začnu:

1. Mechanik prý na školení se naučil proplachovat převodovku typicky 7l oleje. Kdo dělá převodovky, je to adekvátní množství na optimální proplach na normálně zanešené převodovce S-Tronicu?

2. Jaký je red flag pokud se podíváme zespoda na převodovku, kdyby třeba tekla/sákla, který by řekl, že Převodovka* spíš než výměnu oleje už potřebuje opravu/repas? (Abych zbytečně necpal peníze na výměnu oleje, kdyby to celý muselo pak do koše.)

3. Pokud se snažím najít filtr podle VIN* na 7stupňový S-Tronic dvojspojku, tak mi to nachází placaté anebo kulaté, vypadající jak olejový filtr do motoru. Jaký tam tedy je?

4. Přední Diferenciál* je součástí převodovky a tak se vypláchne a napustí s převodovkou?

5. Auto má najeto 180k s tím, že nevím, jestli někdy byl olej v zadním diferenciálu dělaný a tady se to dělí podle pročítání na dva tábory.
Někde říkají, že je lepší neměnit, že by se mohly uvolnit vůle a Diferenciál* by mohl začít hučet, vrzat a jinde říkají, že určitě měnit, že se nic nezkazí.
Mechanik říkal, že stačí jen vypustit a dát nový, ale že by ho ani nevypouštěl, být to na něm, protože náplň je prostě doživotní a pokud dif začne zlobit, že už bude stejně kaput a olej to nezachrání. Jinde jsem zase četl, že ten Diferenciál* normálně vyplachují chemikáliemi na staré trošku odpuštěné náplni a pak dávají novou.

Prosím, jestli si na mě někdo, kdo ví, udělá čas, abych dal autu co potřebuje a zároveň ho neničil případně víc, tak budu hrozně moc vděčný. Nejedná se zrovna o malé peníze a nechci si nic zbytečně ničit.

Díky moc kluci.
nahoru

sponzor





26.02 2024 13:57


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 26.11. 2021
Příspěvků: 115 | Témat: 5

27.02 2024 12:48


Pokud tam dáš předepsaný olej, tak tím nic nezničíš. Diferák vypustit a dát nový olej. Není důvod cokoliv vyplachovat, protože tam není co by se kde usazovalo. Leda kdyby byl ten dif pod vodou apod.

To, že výrobce říká, že je tam doživotní náplň jen říká, že počítá s nájezdem 200-250 tis. km, ne, že to s tím olejem najede tři miliony kilometrů...

Co se týče převodovky, tak jsem ještě neslyšel o automatu, který by měl doživotní náplň. Vzhledem k funkci to ani nedává smysl. Ty nemáš tolik najeto a předpokládám, že byl olej měněn více méně pravidelně. Pokud ne, tak bych spíš než nějaký proplachy udělal 2x výměnu krátce po sobě.

Jestli je Převodovka* na repas nerozhoduje, jestli je někde drobný únik, ale jestli řadí jak má nebo ne. Co se týče filtrů, tak tam můžou být oba - jeden Co se pravidelně mění a druhý na sacím koši, ke kterému se dostaneš až po sundání vany na převodovce. Nicméně nejsem žádný odborník na převodovky, jen jsem přednesl obecné informace
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 29.9. 2019
Příspěvků: 27 | Témat: 7

27.02 2024 21:19


Ahoj, díky za reakci
Takže rozumím-li dobře, mám tam oba ty filtry na převodovce?

A co se týče difu, tak jsem četl, že by se to mělo měnit podobně jak v převodovce, tj. co 60tkm. A myslím, že to hodně lidí nedělá a nevím, jestli to bylo u tohohle auta dělaný. Proto mě i zaráží firma, kde si člověk může nechat buď vyměnit olej, anebo propláchnout chemikálií a dostane Aditiva* a ještě olej. Co jsem zjišťoval, tak pokud je dif. špatnej, tak žádná výměna a rozhodně ne žádné Aditiva* ani výplach nepomůžou ba naopak. Tak si říkám, proč to teda ta firma nabízí, pokud stačí jen vyměnit olej.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 26.11. 2021
Příspěvků: 115 | Témat: 5

28.02 2024 8:42


Ne, rozumněl jsi tomu špatně. Já řekl, že tam můžou být oba, nikoliv že tam opravdu jsou. Neznám nikak extra automaty, ani ten tvůj...

Pokud je dif po smrti, tak bys to slyšel- hučel by. Není tam nic, co by bylo nutné vyplachovat. Převodovce bych výplach dělal až v případě, že by špatně řadila.

Nevím jak je to v případě tvé převodovky, ale je poměrně běžné, že výpušťákem lze z automatu vypustit jen cca polovina náplně a zbytek leda sundáním vany.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 27.4. 2008
Příspěvků: 2748 | Témat: 178

28.02 2024 9:02


Len pre info 180K je dost a je mozne ze 2lamely na mokrych spojkach uz budu skoro na konci zivota

Daj kod prevodovky a skus kontaktovat uzivatela "LuboMT"

alebo tu mas navod pre tvojho "mechosa"
https://www.audizine.com/forum/showthread.php/7439 [zkrácená url]


1- preplach = vyhodene peniaze (a vyplachuje sa len Mechatronicka cast)

2- S-tronic zvycajne netecie mozno trosku presakuje

3- filter vonkajsi jeden (prietokovy) a vo vnutri prevodovky je sacie sitko (von a vycistis s magnetmi a pretesnit spodny kryt)

4- nie tam je iny olej ak sa dobre pamatam a nezabudni na rozvodovku

5- zadny dif vymen len olej a nespekuluj
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 29.9. 2019
Příspěvků: 27 | Témat: 7

28.02 2024 13:59


Ok, drsnej a přímočarej. Tak to mam rád. Provedu, kapitáne! Jo a... díky
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 5374 | Témat: 68

28.02 2024 15:00


urgi:
Doplnim
1- proplach podle toho, co z toho vypustis...
3- je tam jak papirovy filtr tak olejove sitko - meni se oboji + okrouzek a tesneni vany (googluj prevodovka stronic 0B5)
4- pamatujes si dobre, prevodovka a diferak maji spolecnou, rozvodovka ma zvlast
5- jestli mas sportovni diff, mas dve naplne, ne jednu a urcite bych menil (menil jsem na svem ve 167tis, ted mam 225)
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 29.9. 2019
Příspěvků: 27 | Témat: 7

28.02 2024 15:16


Můžu nějak snadno zjistit, jestli mam sportovní dif?
nahoru

sponzor





28.02 2024 15:16


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 12.11. 2008
Příspěvků: 5374 | Témat: 68

28.02 2024 15:26


Vybavovy kod GH2
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 31.7. 2010
Příspěvků: 1586 | Témat: 15

28.02 2024 15:38


hemic (28.02 2024 15:26) orig :
Vybavovy kod GH2
Případně červeno-oranžovej konektor do difu viz
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 29.9. 2019
Příspěvků: 27 | Témat: 7

29.02 2024 13:36


Tak jo kucí, všem vám moc děkuji za rady.

Dohodl jsem to tedy takto:

Proplach převodovky a výměna olejů v obou částech.
Výměna obou filtrů
Výměna těsnění na vaně
Výměna v rozvodovce
Výměna v diferenciálu

Snad se ti lidé přede mnou o to auto nějak starali a nebudu mít oči pro pláč, až se to propláchne.
Každopádně kromě toho, že občas zacítím přeřazení převodů a při prudký akceleraci při přeřazování mám tak z 50/50 pocit, že auto na chvilku trošku zpomalí, než zase zakceleruje (ale hádám, že to může být jak psal pán záležitost těch lamel), tak Převodovka* nejeví žádný známky závady.
12.3. mám jít na to, tak mi držte palce a popřejte mi mnoho najetých km bez závad

Ještě jednou, díky všem za rady!
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email