Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 8 června 2024
Celkem je zde 686 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Api
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 485
Online návštěvníků
Návštěvníků: 682
Uživatelů: 4
Celkem: 686

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71260 | Témat: 8169

29.02 2024 9:00


Subaru Crosstrek je zvenku drsné SUV, uvnitř ale pro klidné povahy
Starý známý si změnil identitu a prošel plastikou, v jádru je ale pořád takový, jak ho máme rádi.

Autor: Hugo
Kategorie: Subaru Crosstrek Velký test autotest crossover nízká spotřeba podvozek pohon redakční test spotřeba Subaru Subaru XV suv
Datum zveřejnění: Thu, 29 Feb 2024 06:44:01 +0000

Pokud je vám tohle Subaru tvarově povědomé, pak vězte, že se jedná o model XV po modernizaci, jen s novým názvem, který vůz nese např. v Severní Americe. Rozlučte se se Subaru XV a přivítejte nové Subaru Crosstrek.

Tento model má v České republice poměrně dlouhou tradici. Prodává se tu již od roku 2011 coby Impreza XV, které hned za rok vystřídala první svébytná generace XV. Druhá generace se prodávala od roku 2017 dodnes, tohle je tedy druhá generace po faceliftu a s novým názvem.

Podrobněji jsme se novému Crosstreku věnovali v prvních jízdních dojmech z představení na českém trhu. Takže si shrňme to nejdůležitější.

    - Zdroj: Subaru
    -
    -
    -
Celá galerie 60
Co je nového?

Změny jsou skutečně kosmetického rázu. Novou přední masku doplňují užší světla s agresivnějším pohledem a nové mlhovky, vzadu jsou také nová světla a nárazník a víko kufru zdobí jiný střešní spojler. Přední blatníky potom disponují výdechy vzduchu, které jsou skutečně funkční a jsou vyrobené z plastu, jehož povrch imituje žraločí kůží pro lepší obtékání vzduchu.

Crosstrek také nepatrně narostl do délky (o 10 mm) a snížil se (také o 10 mm), přičemž světlá výška zůstala na totožné hodnotě 220 mm. Takže se můžete směle vydat do lehčího terénu.

Nové jsou i odstíny karoserie: šest barev doplňují čtyři čerstvé.

Podívejte se na videotest původního Subaru XV

Interiér výraznějších změn nedoznal. Jsou tu nové jenom držáky na nápoje. Ty jsou namísto vedle sebe umístěné diagonálně, aby si řidič se spolujezdcem nepřekáželi. Chytrý detail.

Na nákladové hraně zavazadlového prostoru potom najdete ochranný plast s outdoorovým motivem. Vylepšení doznala ještě přední sedadla, která přenášejí menší vibrace do těla.

Většina při starém

A tak je to dobře. Před řidičem ční dva přehledné analogové budíky, středovému panelu potom dominuje rozměrný displej multimédií umístěný vertikálně s přehledným infotainmentem.

Zdroj: Subaru

Základní funkce jako hlasitost audia nebo teplotu obsluhují fyzická tlačítka, za což mají tvůrci palec nahoru. Potěšila mě i taková drobnost, jako ovládání podsvícení palubní desky pomocí oldschool otočného čudlíku.

Vždycky mě vytočí, když tak základní (a z hlediska bezpečnosti zásadní) věc musím složitě hledat v infotainmentu. Což je dnes, bohužel, standardem u většiny aut. Tady použili to nejlepší možné řešení!

Taky miluju ty oldschool kolébkové přepínače na vyhřívání sedaček, které mají na poličce v dílnách Subaru už snad dvacet let, ale jsou tak rozkošné. Pokaždé dostanu chuť si zahrát Flight Simulator nebo konečně začít dělat piloťák.

Zdroj: Subaru

A v neposlední řadě mě velmi těší, že mi Subaru nevnucuje pouze USB-C port, ale nabízí také starší áčkovou verzi. Na druhou stranu bych uvítal bezdrátové nabíjení, které dnes už považuji za standard, navíc u auta atakujícího milionovou hranici.

Významného vylepšení doznal i asistenční a bezpečnostní systém EyeSight. Celkem nabízí 14 funkcí, které si přebírá z větších modelů. Nechybí tu nově třeba centrování v jízdním pruhu nebo inteligentní omezovač rychlosti s rozpoznáváním dopravních značek. Je třeba uznat, že EyeSight patří k těm lépe odladěným systémům, který opravdu pomáhá a neotravuje.

Skvělý podvozek...

Za volantem se budete cítit dobře i díky dobrému posedu, který není na crossovery příliš vysoký, díky bohatému prosklení a velkým zrcátkům ale máte skvělý přehled o situaci venku.

Zdroj: Subaru

A v neposlední řadě se Crosstrek dobře řídí díky fantastickému podvozku. Naladěním je ideálně komfortní, přitom si s chutí střihne i nějakou tu zatáčku.

Jeho největší výhodou vyplývající z ploché konstrukce motoru je totiž nízké těžiště, takže dobře potlačuje náklony a disponuje vrozenou agilitou, která není vysoko stavěným SUV příliš vlastní. Míra mechanické přilnavosti mě příjemně překvapila.

Symetrický pohon všech kol potom zajišťuje dokonalou přilnavost za všech podmínek. Až takovou, že by si podvozek zasloužil potentnější pohonnou jednotku.

Zdroj: Subaru
...nevýrazný motor

To už je takové tradiční povzdechnutí, leč pod kapotou je na výběr jediný motor: osvědčený plochý čtyřválec s atmosférickým sáním, který ze dvou litrů objemu vydoluje 136 koní a 182 Nm.

To stačí na zrychlení na stovku za 10,8 s, což sice ručičku na stopkách neutrhne, na druhou stranu tohle auto nikdy nebylo pro uspěchané řidiče. A není tomu tak ani teď.

Pro oživení by mu slušela alespoň manuální převodovka, nicméně jak je u Subaru zvykem, dostanete pouze bezstupňový Lineartronic. Ten sám o sobě není špatný, ale musíte se naladit na úplně klidnou vlnu.

Další testy kompaktních SUVFord Kuga 2.5 Duratec Hybrid umí šetřit peníze a krájet zatáčky

Full-hybridní Kuga potěší nejen v zatáčkách, ale i při návštěvě čerpací stanice.
Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4MOTION je SUV s chutí do života

Volkswagen Tiguan v aktuální generaci pomalu finišuje. Vyzkoušeli jsme parádní benzinovou variantu.

Jestliže budete motor ždímat do posledního koně, pak se nesmíte divit spotřebě vysoko přes deset litrů. Zvolněte tempo a odměnou vám budiž nízká spotřeba paliva.

V průměru rovných osm litrů, mimo město můžete jezdit klidně i za 5,9 l/100 km. Nízké spotřebě mírně pomáhá mild-hybridní technika nazvaná e-Boxer.

Drobně se změnila i distribuce točivého momentu mezi nápravami, a to na 60:40 ve prospěch předních kol. Zpoza volantu ale změna poznat není.

Zdroj: Subaru

Drobného ladění se dočkal i terénní režim X-Mode, který nyní funguje i při couvání, takže by vás na mírně bahnité nebo zasněžené cestě nemělo nic překvapit.

Drsňák pro kliďase

Subaru Crosstrek je pořád stejné jako bývalo pod názvem XV, jenom trochu modernější. A tak je to dobře. Pořád sází na drsný design, ale v jádru je díky pohonné jednotce spíš pro klidné povahy. Neujíždí ani na moderních trendech a zůstává konzervativní, takže vás uvnitř ničím nevyděsí ani nenaštve. A jestli se rádi hezky svezete, podvozek je pořád jeho nejsilnější stránkou.

Pokud vám jsou tedy cizí módní našňořené crossovery, které se před první polňačkou rozklepou strachy, jste na správné adrese. Subaru Crosstrek je pořád tím druhem auta, které upřednostňuje funkci před formou. Prostě poctivý kus techniky.

Zdroj: Subaru

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





29.02 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email