Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 9 června 2024
Celkem je zde 364 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Xtreme15
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 486
Online návštěvníků
Návštěvníků: 362
Uživatelů: 2
Celkem: 364

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71263 | Témat: 8169

27.02 2024 9:00


Kia EV6 GT má 585 koní a drift mód. Jezdí jako utržená ze řetězu a stojí „jen" 1,8 milionu korun
Vyzkoušeli jsme nejvýkonnější vůz se značkou Kia na kapotě. Zrychluje jako Porsche 911 GT3 nebo Ferrari Roma, přitom stojí jen zlomek ceny.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Kia Kia EV6 Testy automobilů akumulátor auta auto auto roku crossover elektromobil Ferrari podvozek pohon
Datum zveřejnění: Tue, 27 Feb 2024 06:15:18 +0000

Ještě před deseti lety byla automobilka Kia považovaná za konzervativní rozpočtovku, po které by motoristický nadšenec ani pohledem nezavadil. Jenže uběhlo pár let a z „ošklivého káčátka" se vyklubala „labuť" vyrábějící technologicky pokročilé a vzhledově atraktivní elektromobily sbírající jedno prestižní ocenění za druhým. Korejská značka se dostala na výsluní zejména díky nové podvozkové platformě E-GMP, jenž vznikla ve spolupráci s Hyundaiem. Na této 800V základně Kia představila model EV6, který naprosto převrátil pravidla hry. Z automobilky vyrábějící cenově dostupná auta v podobě Ceedu či Stonicu se rázem stal silný konkurent pro celý elektrický prémiový segment. Nejprve přišla základní verze Earth s pohonem zadních kol a po ní následovala varianta GT-Line s dvěma elektromotory o celkovém výkonu 300 koní. Že se jedná o vrcholný model? Ani zdaleka. Kia zčistajasna odhalila EV6 v provedení GT s 585 koňmi pod kapotou a technikou, kterou by ji mohl závidět kdejaký německý výrobce. A já jsem si korejské elektrické žihadlo vyzkoušel na vlastní kůži.

Recenze elektromobilu Kia EV6 GT-Line

Kia se podílí na elektrické revoluci

V dnešním světě elektromobilů se Kia EV6 vnímá jako skvost, který oslnil nejen širokou veřejnost, ale i kritické oči motoristických novinářů. Futuristický crossover od Kia se pyšní titulem Evropské auto roku 2022, oceněním za nejlepší sportovní vůz roku 2023 a spolu s Teslou, Porsche, Mercedesem, BMW a Hyundaiem stojí v čele elektrické revoluce.

Přestože byste na první pohled možná nerozeznali sportovní verzi GT od GT-Line, pod karosérií se skrývá naprosto odlišná bestie. Oba modely sice sdílejí inovativní podvozkovou platformu E-GMP s 800V systémem, ale u plnokrevného „GTčka" jsou přepracovány prakticky veškeré komponenty hnacího ústrojí - od elektromotorů přes odpružení až po zavěšení kol.

Srdce korejského sporťáku tvoří dva elektromotory schopné točit až 21 000 otáček za minutu, díky čemuž Kia získala o 40 % více výkonu oproti civilní variantě GT-Line. Konečná hodnota výkonu se tak ustálila na hodnotě 585 koní a 740 Nm točivého momentu. To z EV6 GT dělá vůbec nejrychlejší model značky Kia v historii - z 0 na 100 kilometrů za hodinu zrychlí během 3,5 sekundy a jede až 260 km/h.

Nicméně vylepšená technika nepřinesla pouze více koňských sil pod kapotou, ale i efektivnější rekuperaci kinetické energie, výkonnější brzdy, dokonalejší řídící software a schopnější podvozek. Se sportovními adaptivními tlumiči, tužšími pružinami vzadu, pětiprvkovou zadní nápravou a velkými brzdovými třmeny je tak EV6 GT vyzbrojena k tomu udržet veškerý výkon pod kontrolou.

    - Zdroj: archiv redakce
    -
    -
    -
Celá galerie 23
Sporťák s kabinou velkého SUV

Nicméně otázkou zůstává, jak nadupaná Kia EV6 jezdí a jak se těch 585 elektrických koní chová na českých silnicích. Než se ale vrhneme na samotné jízdní dojmy, chtěl bych se pověnovat exteriéru a interiéru. Zatímco na fotkách vypadá korejský elektromobil poměrně kompaktně, v reálu je to obrovský kus auta. Na délku měří 4,7 metru a na šířku 188 centimetrů.

To znamená, že kromě obrovského výkonu a futuristického designu nabízí i praktickou kabinu, kterou si zejména pochvalují cestující vzadu. Díky dlouhému rozvoru kol a speciálně navržené platformě nabídne korejský crossover doslova královský prostor v druhé řadě sedadel. Dokonce i zavazadlový prostor patří mezi větší ve své třídě - nabízí objeme 520 litrů.

Za zmínku stojí i samotný vzhled interiéru, který jako kdyby sci-fi vesmírnému plavidlu z oka vypadl. Minimalistické přístrojové desce vévodí zakřivený panel s dvěma 12,3palcovými obrazovkami. Displej na ovládání infotainmentu funguje bez problému, rychle reaguje na dotyk a chlubí se přehlednou grafikou. To už se bohužel nedá tvrdit o virtuálním kokpitu. Digitální štít sice dokázal zobrazovat veškeré potřebné informace, nicméně jeho nevýhodou bylo, že při ideálním nastavení volantu jsem na zobrazovači nedokázal přečíst rychloměr a ukazatel zbývajícího dojezdu.

Trošku jsem bojoval i se sportovními skořepinovými sedadly. Ta sice skvěle drží tělo v zatáčkách, ale aspoň z mého pohledu nejsou vhodné pro dálkové cestování. Možná je to pouze mou nízkou postavou (měřím 173 centimetrů), ale ve výrazně tvarovaných sedačkách jsem se necítil zrovna komfortně - tlačily mě v oblasti ramen. Nic dalšího už ale interiéru „EVšestky" vytknout nemohu. Celá kabina je obehnaná příjemnými a reprezentativními materiály a dílenské zpracování bych ohodnotil jako nadprůměrné.

Zdroj: archiv redakce
Zdroj: archiv redakce
Na komfort zapomeňte

Je potřeba zmínit, že korejský elektromobil s označením GT nevznikl proto, aby svého majitele hýčkal komfortem, ale aby světu dokázal, že i sportovní auta na baterky dokáží ohýbat zákony fyziky. Kia EV6 GT si neklade za cíl být vaším pohodlným křeslem na kolech. S tuhým sportovním podvozkem se spíše každá jízda ve městě stává dobrodružstvím, kde se každý výmol a nerovnost na silnici promítá přímo do sedadla. To znamená, že při proplétání městskou džunglí cítíte každý detail cesty, což je na zvlněných a rozbitých cestách docela oříšek.

Ale jakmile opustíte betonový svět a zamíříte na hladké okresní silnice, tuhý sportovní podvozek se promění v vašeho nejlepšího spojence. Auto se chová, jako by bylo spojeno s asfaltem. Při ideálních podmínkách je mechanická přilnavost elektromobilu výjimečná a každá zatáčka se stává pozvánkou k tanci na hraně možností. Nabušený elektrický pohon rozdělující sílu mezi všechna čtyři kola přidává do tohoto tance špetku magie. Okamžitý točivý moment, který je k dispozici na špičkách vašich prstů, znamená, že z každé zákruty vyjíždíte s úsměvem na tváři.

Zdroj: archiv redakce
Zdroj: archiv redakce
Tohle není náčiní pro začátečníky

Avšak, nezapomeňte, že s velkou mocí přichází i velká zodpovědnost. Kombinace preferované zadní nápravy a výbušného výkonu může být v některých momentech zrádná. Při neopatrném zacházení, zejména na méně předvídatelném povrchu, může auto nečekaně ztratit grip a vyzkoušet vaše řidičské dovednosti. Je to jako jízda na rychlé motorce - vzrušující, ale vyžaduje velkou porci zručnosti a respektu.

Tento elektromobil tedy není pro každého. Je pro ty, kteří milují rychlost, pro ty, kteří si chtějí užívat každý okamžik za volantem s neomezenou porcí výkonu pod pravou nohou a jsou ochotni obětovat trochu komfortu za nezapomenutelné zážitky na silnici. Nicméně když opomeneme tužší nastavení podvozku, tak se Kia v jízdním režimu Eco nebo Normal chová jako zcela civilizovaný dopravní prostředek, ze kterého vám nenaskáče husí kůže.

Dobije se do dvaceti minut a má drift mód

Ovšem za fascinující dynamiku řidič zaplatí poměrně tvrdou daň. „GTčko" je oproti svému slabšímu sourozenci energeticky výrazně náročnější a i se stejně velkou baterií o kapacitě 77 kWh ujede na jedno nabití o zhruba 100 kilometrů méně - pouze 424 km podle WLTP a v reálném provozu je to klidně ještě o další stovku méně. Naštěstí verze GT má už ve standardu superrychlé DC dobíjení, které rozměrný akumulátor krmí rychlostí 100 km dojezdu za 4,5 minuty (tedy z 10 na 80 % za 18 minut).

Na druhou stranu Kia EV6 GT přináší něco, co nenajdete u žádného jiného modelu s logem Kia, a to drift mód. Tento speciální režim, který vypne kontrolu stability a přesune většinu výkonu na zadní kola, umožňuje vozidlu prohánět se „bokem". Jeho aktivace sice vyžaduje několik kroků, ale výsledek stojí za to. Jen musíte počítat s tím, že obrovské množství točivého momentu rychle ohobluje pneumatiky.

Zdroj: archiv redakce
Zdroj: archiv redakce
Nejdostupnějších 600 koní na trhu

No a co cena za takto unikátní stroj? Kia EV6 GT se dá koupit za poměrně rozumných 1 780 980 korun, což zahrnuje téměř veškerou možnou výbavu. Za příplatek je už jen metalický lak nebo střešní okno. To znamená, že korejský elektromobil je nejlevnější sportovní auto s výkonem bezmála šest set koní. Jen pro představu, Škoda Enyaq Coupé RS s polovičním výkonem stojí  v základu pouze o 75 tisíc korun méně.

Když to shrneme, tak Kia EV6 ve sportovní verzi GT dokáže nabídnout dechberoucí zrychlení, obrovskou porci zábavy za volantem a k tomu futuristický vzhled a prostorný interiér. Z mého pohledu se tak jedná o jedno z nejlepších aut v poměru cena/výkon na českém trhu.

Další novinky ze světa elektrických supersportůPorsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera
Má zvuk benzinového auta, 650 koní a driftuje. Prohlédli jsme si nejvýkonnější Hyundai všech dob

Elektrický Ioniq 5 N bude v Česku stát okolo 1,8 milionu korun. Má unikátní jízdní režimy


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





27.02 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email