Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 22 prosince 2024
Celkem je zde 882 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: ralok
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 892
Online návštěvníků
Návštěvníků: 880
Uživatelů: 2
Celkem: 882

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72247 | Témat: 8169

26.02 2024 9:00


Inteligentní omezovač rychlosti nemá dovolit vyšší rychlost než 130 km/h, navrhují američtí senátoři
Co byste řekli na to, že auta budou sama hlídat rychlostní limit a obecně vám nedovolí jet více než 130 km/h? V Kalifornii by to za tři roky mohla být realita.

Autor: Lukáš Dittrich
Kategorie: osobní auta auta auto nová nová auta platnost podmínky Volvo
Datum zveřejnění: Mon, 26 Feb 2024 06:32:57 +0000

V důsledku vysokého počtu dopravních nehod loni v Kalifornii, které si podle statistik vyžádaly 4000 lidských životů, přišel americký senátor Scott Wiener s odvážným návrhem zákona, který by mohl dost podstatně změnit podmínky na silnicích největšího amerického státu. Podle tohoto návrhu totiž mají mít tamní nová auta něco jako inteligentní omezovač rychlosti, který nedovolí překročit rychlost oproti limitu platnému na daném úseku o více než 10 mil v hodině, tedy o zhruba 16 km/h.

Návrh zákona míří do budoucnosti, v platnost by měl vstoupit od roku 2027. To by znamenalo, že všechna nová auta prodávaná v Kalifornii od tohoto data, by mohla dosáhnout maximálně 80 mil v hodině, což je zhruba 130 km/h. Aktuální maximum platné v kalifornii je totiž 70 mil v hodině.

Chystají se výjimky

Výjimku by dostala podle návrhu pouze policejní auta, hasiči nebo záchranka. Web Car and Driver pak připomíná, že by toto omezení údajně mohl v určitou chvíli deaktivovat i samotný řidič, ale aktuálně není úplně zřejmé, za jakých podmínek by tak mohl učinit.

Další komentářeKomentář: „Wéercéčka" trýzní krajinu, obyvatele i silnice. A nebylo by lepší raději rovnou zakázat úplně všechno?

Motoristický svátek, historický moment, prestižní událost... Asi takto nějak by se daly charakterizovat závody seriálu WRC, které se v rámci Středoevropské rally poprvé částečně konaly také na území ČR. Fanoušek ještě nikdy neměl vrcholný motorsport blíž. Jenže hned se samozřejmě objevily názory o tom, jak jsou závody rally přežitek, jak škodí přírodě, místním obyvatelům, silnicím. Takové názory jsou hloupé, krátkozraké a tak trochu z nich vyplývá, že by se v ČR nemělo konat absolutně vůbec nic.
Komentář: Nejprve zúžili silnice, pak si začali stěžovat, že auta brzdí MHD. Zpoplatnění vjezdu do tří ulic na Praze 1 je zbytečný nesmysl

Od nového roku zřejmě dojde ke zpoplatnění průjezdu některých ulic na Praze 1. V centru pozornosti je Smetanovo nábřeží. Už zase, chtělo by se říci.

Tento krok má být reakcí na stav bezpečnosti na kalifornských silnicích. Je ale otázkou, zda takový návrh opravdu projde a především, jak velký by mohlo mít podobné omezení v praxi přínos. V kontextu maximální rychlosti se operuje s bezpečností každou chvíli a třeba Volvo se pod záštitou bezpečnosti už před lety odhodlalo omezit rychlost všech svých aut na 180 km/h, reálně to ale Volvu přineslo také snížení výrobních nákladů na asistenční systémy, což dost možná byla další z motivací pro zavedení takového kroku. Všeobecně je známo, že nezabíjí rychlost nepovolená, jak to často připomíná i tuzemská policie, nýbrž rychlost nepřiměřená v kombinaci s nevěnováním se řízení.

Známe to i z EU...

...a je to čiré peklo. Podobný systém mají dnes už nová auta prodávaná také na evropském trhu. Systém ISA naštěstí nezasahuje přímo do rychlosti a aktivně nezpomaluje auto, ale pouze upozorňuje mimořádně otravným pípáním na překročení rychlostního limitu. Jenže i dnešní nejmodernější auta vykazují v praxi dost velkou chybovost, kdy přečtou například rychlostní omezení platné pouze pro sjezd z dálnice, nebo si myslí, že auto jede po jiné komunikaci. Představa, že by auta měla omezovat automaticky rychlost, je docela děsivá. Kromě toho si to bude žádat odpovídající technologie, což auta ještě dále zdraží.

Uvidíme, jak se nakonec situace v Kalifornii vyvine. My tady v EU se mezitím můžeme začít pomalu těšit na povinné testery na alkohol...


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





26.02 2024 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email