Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 28 dubna 2024
Celkem je zde 238 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: audiniakk
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 423
Online návštěvníků
Návštěvníků: 235
Uživatelů: 3
Celkem: 238

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71024 | Témat: 8169

23.02 2024 9:00


Kia Cee'd SW se neskrývá za moderní symboly, je příjemným rodinným vozem od pondělí do neděle
Bohatá výbava, každodenní praktičnost a sportovní vzhled verze GT Line dělají z vozu prodejní trhák. Díky 160 koňským silám jízdně nenudí.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Kia Cee'd Velký test auto Kia převodovka řízení spotřeba točivý moment výkon
Datum zveřejnění: Fri, 23 Feb 2024 06:00:15 +0000

Až se mi nechce věřit tomu, že jsou to už dva roky, co Kia Cee'd SW prošla drobnou modernizací. Třeba v roce 2022 model uzavíral v Česku žebříček TOP 10 nejprodávanějších vozů a dá se to pochopit, Kia vyrobila líbivý rodinný kombík pro každého, kdo nechce Fabii či Octavii.

Navíc je refreshovaná třetí generace hned na první pohled sportovnější, a to přeci sluší každému autu. O dynamické masce chladiče ve verzi GT, který v automobilce nazývají tygřím nosem, už bylo řečeno dost během představování auta. V praxi vypadá celý „čumák" pečlivě propracovaný a FULL LED světlomety mu sluší. Krom toho, že primárně samozřejmě plní svou práci.

Zajímavým detailem jsou otvory pro vedení vzduchu do podběhů kol, které jsou odlišnou barevnou linkou prodloužené až ke kolům. V testovaném případě se kombinovala oranžová metalíza Fusion s lesklou černou. Chromované detaily či lesklé drobnosti můžeme nacházet jak na přední, tak v zadní části vozu, kde zdobí právě difuzor pod nárazníkem. I tady navíc počítejme s LED světly.

Vše doplňují leskle černá sedmnáctipalcová hliníková kola. Také to je novinkou pro faceliftovanou verzi.

Zdroj: Bart Běhal
Také vás velikostně mate?

Zároveň musím přiznat, že mě Cee'd SW z nějakého důvodu velikostně mate. Na oko mi přijde konkurentem právě menší škodovky, tedy Fabie, jenže s délkou 4,6 metru je o více než 30 centimetrů větší a jen zhruba 6 centimetrů mu chybí právě na Octavii. To je tedy ten přímý konkurent. Samozřejmě ideálně ještě s Hyundaiem i30.

Uvnitř zůstává Cee'd sympatickým staromilcem, zatím nemá velkou obrazovku jako Sportage a řidič tak bude využívat 12,3palcový digitální kokpit s 10,25palcovou dotykovou obrazovkou multimediálního systému. Ta má pod sebou ještě sadu tlačítek, kterých můžete v autě obecně najít plno. O to snazší je samozřejmě ovládání, na které si rychle zvyknete a co nedohledáte na středovém panelu, objevíte na volantu. Logika v praxi, ergonomicky vše šlape.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 20
Vydařený infotainment a uklidňující fialová

Ale nechci, aby to vyznělo, že nejsem spokojený s infotainmentem. Je přehledný, rychlý a dodává přesně ty informace, které jsou třeba. Navíc je vyveden v uklidňujcí fialové barvě. Jinak do výbavově nadupaného kombíku patřily ještě například hliníkové pedály, černé čalounění stropu, bezklíčový vstup, bezdrátová nabíječka a další maličkosti, které z něj dělají ještě příjemnější vůz.

Pozice za volantem je velmi dobrá, pohodlí řidiče díky komfortním sedadlům verze GT Line na solidní úrovni. Prostor vzadu má zase rodinné parametry, místa je dost na kolena i na hlavu, zkrátka kombík jak má být. A zadní vyhřívané sedačky ukazují, že tady se myslí na komfort každého pasažéra. Pokud bych ale vyloženě chtěl porovnávat, Octavia tady má místa více a i vystupování a nastupování je o trochu přívětivější. To bude asi těch šest centimetrů navíc.

Další rodinná autaSněžná liška Audi A6 Allroad 50 TDi quattro má podvozek, který připraví o práci i vodováhu

Rodinný kombík do každého počasí stárne pomalu a s grácií, šestiválec pod kapotou úřaduje za každé situace. Však ho zkuste někde nachytat!
Základní Ford Kuga je levnější než Škoda Karoq. Kufrem možná neoslní, ale jezdí výborně

Vyzkoušeli jsme dosluhující americké SUV se základním benzinovým motorem 1.5 EcoBoost.

Zavazadlový prostor standardně nabízí 625 litrů a po sklopení zadních sedadel se jeho objem vyšplhá až na 1581 litrů. Přístup do něj je dobrý, k dispozici je i několik kapes či úchytů a jde vlastně jen o další prostor ve voze, kde tato Kia demonstruje využitelnost a praktičnost.

Patnáctistovka umí mile překvapit

Už tři roky používá Cee'd čtyřválec 1.5 T-GDI o výkonu 118 kW a 160 koní, který by se měl dostat na stokilometrovou rychlost za 8,8 vteřiny a v extrémním případě zvládne až 210 km/h.

Ačkoliv termín „patnáctistovka" zrovna není synonymem slova „rychlost" je motor všechno jen ne líný. V běžném provozu i při vyšších rychlostech jde docela energicky za plynem a ačkoliv maximální výkon nabízí až v 5500 otáčkách, točivý moment 253 Nm dodává klidně o tři tisíce otáček níže.

Zdroj: Bart Běhal

To v praxi znamená, že se s autem dobře předjíždí a svede rychle reagovat i během obyčejných městských přesunů z pruhu do pruhu. A není třeba mít ani aktivovaný sportovní mód, motor zabírá skutečně i v nízkých otáčkách.

Během týdne ježdění se spotřeba vozu ustálila na hodnotě 6,3 a byla skutečnou kombinací všech druhů jízdy. Souvislá městská jízda znamená sešup k hranici 5,5 litru, a to nejnižší, za co se dá s Cee'dem ale vlastně celkem slušně jezdit, je 4,5 litru. Příjemné, vzhledem k tomu, že nejde o nudného lenocha.

Sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka o sobě dávala na můj vkus vědět až moc, často jsem cítil, jak si podřazuje, aniž bych Cee'd třeba zrovna nějak namáhal. Nešlo o nic nepříjemného a nejspíš bych tenhle drobný nedostatek přisoudil tomu, že testovaný vůz měl najeto necelých dva tisíce kilometrů, takže převodové ústrojí se spíš ještě zahřívalo.

Zdroj: Bart Běhal
Úspěšnější než Sportage

To je ale skutečně jen naprostá maličkost v porovnání s tím, co od jihokorejské automobilky dostáváme. Jízda s autem je pohodlná, řízení je čitelné i na okreskách a Kia nemá problémy jak s každodenním ježděním na nákupy, tak s delšími víkendovými cestami.

A když se všechno sečte dohromady, máte pocit, že vlastníte auto v úplně jiné cenové rovině, než je ta, ve která se Cee'd pohybuje. Testovaný model, který měl i s příplatky k dispozici snad všechno, co moderní řidič potřebuje, stojí 719 980 Kč.

Zdroj: Bart Běhal

Kia má v nabídce už zmiňované SUV Sportage, které bylo vícekrát chváleno i na Autowebu a má perfektní prodeje. Přesto je řada Cee'd v Česku ještě úspěšnější, což o lecčems svědčí.

Nechci Cee'd SW urazit slovem jako je „obyčejný", ale to on je, v tom nejlepším slova smyslu. Je moderní, ale není technologicky hloupý. Nepotřebuje se schovávat za fancy termíny jako „SUV" či „crossover" a přesto je perfektním rodinným autem od pondělí do neděle.

Prostě příjemný, hezký a spolehlivý rodinný kombík.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





23.02 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email