Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 17 června 2024
Celkem je zde 605 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: autodemon
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 503
Online návštěvníků
Návštěvníků: 605
Uživatelů: 0
Celkem: 605

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71288 | Témat: 8169

11.02 2024 9:00


V Česku se začal vyrábět hypersport Praga Bohema za neuvěřitelných 34 milionu korun. Z továrny vyjede pouze 89 kusů
Ikonická automobilka oficiálně odstartovala výrobu nejdražšího a zároveň nejsportovnějšího auta s českými kořeny. Váží méně než tunu a pod karbonovou kapotou ukrývá motor s výkonem 700 koní.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: motorsport Praga Zajímavosti o autech auta Bugatti Ferrari formule 1 jízdní vlastnosti Lamborghini Lamborghini Huracán McLaren Porsche praga Praga Bohema
Datum zveřejnění: Sun, 11 Feb 2024 06:00:27 +0000

Konečně jsme se dočkali. Po dvou letech, co se Praga Bohema odhalila světu, odstartovala její malosériová produkce. Výroba hypersportu probíhá ručně, a to na území naší republiky. Automobilka oznámila, že z továrny vyjede celkem 89 vozů, které poputují k zákazníkům po celém světě. Jedná se tak o jedno z nejexkluzivnějších aut, jaké kdy bylo zlatými českými ručičkami sestaveno. A co vlastně Praga Bohema s cenovkou 34 milionů korun (bez daně) nabízí?

Recenze Lamborghini Huracán Tecnica

Praga má za sebou bohatou historii

Než si ale hypersport podrobně představíme, uděláme si okénko do minulosti, abychom zjistili, kde se veřejností často přehlížená česká automobilka vzala. Praga vstoupila do automobilového průmyslu v roce 1913 po úspěšné éře v motocyklovém segmentu, ve kterém začala působit o šest let dříve. Malá firma rychle získala uznání díky výrobě prvotřídních luxusních limuzín a sportovních aut v meziválečném období. Jenže během druhé světové války převzal společnost stát a produkce automobilů skončila.

To ale nebyl definitivní konec. Praga se znovu vynořila po roce 1989 a zaměřila se na vývoj sportovních a závodních vozů, které si získaly světové uznání díky svým inovacím. „Pragovka" postavila nespočet úžasných okruhových speciálů a dodnes patří mezi špičkové výrobce. Ikonická česká značka si ale usmyslela, že chce víc a rozhodla se zkonstruovat závodní vůz homologovaný na běžné silnice. A tak vznikla Bohema.

    - Zdroj: Tiskový servis Praga
    -
    -
    -
Celá galerie 12
Primární je nízká váha a aerodynamika

Na rozdíl od jiných hypersportů jakými jsou Bugatti Chiron, McLaren P1, Porsche 918 Spider nebo Ferrari LaFerrari, je Praga Bohema unikátní svou extrémně nízkou hmotností. Inženýři se za každou cenu chtěli dostat pod jednu tunu váhy, což se jim nakonec povedlo (váží 982 kilogramů). Podařilo se jim to díky neuvěřitelně lehkému karbonovému monokoku a karosérii či velmi lehké pohonné jednotce. Tu v případě českého unikátu zastupuje dvakrát přeplňovaný 3,8litrový šestiválec z Nissanu GT-R, který ze sebe dokáže vymáčknout 700 koní při 6800 ot./m a 725 Nm točivého momentu. Díky tomu Bohema s pohonem zadních kol zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a může pokračovat do rychlosti přes 300 kilometrů za hodinu.

Nicméně hodnoty akcelerace a „maximálky" nejsou pro Pragu stěžejní. Mnohem důležitější jsou jízdní vlastnosti a časy na kolo. Automobilka se proto ráda chlubí tím, že její hypersport umí při rychlosti 250 km/h vyprodukovat až 900 kilogramů aerodynamického přítlaku. Díky tomu by měla Bohema na závodním okruhu zajíždět podobné časy jako speciály třídy GT3. Bez nadsázky tak jde o „závoďák" s registračními značkami.

A ještě jedna zajímavost. Na vývoji a testování českého hypersportu se podílela smetánka světového motorsportu, v čele s bývalým pilotem formule 1 Romainem Grosjeanem, českým závodníkem Josefem Králem a se Stigem z pořadu Top Gear BBC Benem Collinsem.

Bohema míří ke svým prvním zákazníkům

První Praga Bohema bude předána majiteli v Evropě a to už v první polovině roku 2024. Podle informací prý půjde o velmi unikátní specifikaci, jejíž podoba zatím nebyla zveřejněna. To ale není vše. Do konce tohoto roku se Bohema dostane i do rukou zákazníkovi ze Spojených arabských emirátů a z USA. Všichni pak za český hypersport utratili dechberoucí částku, která se pohybuje okolo 34 milionů korun bez DPH.

Další novinky ze světa elektrických supersportůPorsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera
Má zvuk benzinového auta, 650 koní a driftuje. Prohlédli jsme si nejvýkonnější Hyundai všech dob

Elektrický Ioniq 5 N bude v Česku stát okolo 1,8 milionu korun. Má unikátní jízdní režimy


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





11.02 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email