Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 27 kvě 2024
Celkem je zde 391 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Kristyna AudiA4
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 458
Online návštěvníků
Návštěvníků: 390
Uživatelů: 1
Celkem: 391

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71187 | Témat: 8169

28.01 2024 9:00


Volkswagen Polo ukazuje, že na pohodové svezení není třeba ani 100 koní. Z pultu mizí jako nic
Základní benzinový tříválec s manuální převodovkou nezklame ve městě ani mimo něj. Své klienty si stále najde.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Velký test Volkswagen Polo auto kola manuál nový Škoda Škoda Fabia Volkswagen
Datum zveřejnění: Sun, 28 Jan 2024 06:05:33 +0000

Už mi lásko není dvacet let, už mi není ani dvacet pět... Volkswagen Polo je součástí automobilového světa už výrazně déle než hlásá populární český song. Je dokonce i starší než tahle oblíbená osmdesátková klasika. Polo bude v roce 2025 slavit padesát let na trhu a ačkoliv je jeho budoucnost díky měnícím se poměrům v automobilovém světě nejistá, svou roli si ještě drží docela pevně.

Osobně mám k Polu vřelý vztah, asi je to i díky tomu, že jsem se v jednom světle zeleném jako malý na zadním sedadle něco najezdil. A jaký to býval fešák! V něčem se změnil, je větší a podstatně vybavenější, ale v něčem si nechává to svoje. Je obratný, nenáročný, se slušnou cenovkou a ve městě patří mezi nejlepší.

Zdroj: Bart Běhal

I když cenovka samozřejmě závisí na tom, jak si auto nakonfigurujete. I Polo může pořádně zamávat s rodinným rozpočtem, to testované, hodně slušně vybavené, vyšlo na 605 700 Kč, ale když zabrousíte okem do ceníku značky, zjistíte, že v základu se dá sehnat za opticky pohledných 399 900 Kč.

Dalších 11 tisíc můžete přihodit třeba v případě, že stojíte o bílou barvu Pure, osm tisíc za šestnáctipalcová kola z lehké slitiny s názvem Palermo, necelých devět tisíc za bezklíčové odemykání a startování či 23 tisíc za sportovně komfortní sedadla a jejich vyhřívání. Takže ono to s těmi šesti sty tisíci nemusí být tak horké, stačí si rozumně vybírat, po čem tak sáhnout.

Ještě nestihlo zestárnout

Tři roky zpět prošlo Polo faceliftem a zatím nestihlo zestárnout, mezi ostatní modely značky vzhledově velmi dobře zapadá a na silnici jeho design působí svěže a celkem neokoukaně.

Podobné je to uvnitř, plasty se schovají za elegantně střiženou a střídmou palubní desku a multifunkční moderní volant čalouněný kůží, na kterém zůstávají obyčejná tlačítka. To je přece na spolupráci s volantem ta nejlepší možná volba.

Další testy malých autFiat Tipo je normálním autem za normální peníze. Žádný luxus a zábavné svezení však nečekejte

Do testu dorazilo Tipo v nejvyšší výbavě RED s novým 1.5 mild-hybridním pohonem. Asi nepřekvapí, že vhodné je hlavně do města.
Renault Clio E-Tech je skoro dokonalé malé auto. Jezdí úsporně, ale s automatem špatně řadí

Vyzkoušeli jsem modernizované Clio s full-hybridním motorem a vrcholnou výbavou.

Digitalizace se týká přístrojové desky a infotainmentu, k obojímu Polo využívá osmipalcovou obrazovku. U infotainmentu pomáhají k mentálnímu komfortu dva otočné ovladače, jinak je výhradně dotykový. Naštěstí není žádným automatem na problémy a manipulace s ním je snadná. Co hledáme, najdeme většinou rychle. Dotykové je také ovládání klimatizace, teplota se přidává či ubírá tahem prstu, což může být občas nepřesné. Naopak start-stop systém je na tlačítku vedle řadicí páky, za to pochvala.

Protože Polo s každou generací pomaličku, ale celkem sebejistě roste, není si třeba zoufat nad tím, jestli se všichni a všechno do malého drobečka vejdou. Ono 4074 milimetrů délky vážně není tak zlé. Vzadu se bez potíží i díky dobrému sklonu sedadel usadí dospělý člověk a nijak výrazně se nemusí trápit s koleny ani s hlavou.

Zdroj: Bart Běhal

Dostatek prostoru potvrzuje také velikost toho zavazadlového. Celkem 351 litrů? Taková Škoda Fabia první generace, která je vlastně vozem zařazeným o třídu výše, měla o celých 90 méně. Víko kufru je lehké, což je dobře. Automaticky se dolů nestahuje.

Manuál šestku nepostrádá

Není už zase tak běžné pořizovat si nový vůz, který nemá ani sto koňských sil, ale přesně takové je přeplňované tříválcové TSIčko. Jeho 70 kW dává pouze 95 koňských sil a k tomu 175 Nm. Jenže díky 1187 kilogramům z Pola dělá hbitou lasičku, která se lehce protáhne každou uličkou a k práci ji nemusíte vůbec pobízet.

Podobně se mi na motoru líbil jeho tichý chod, ve vyšších otáčkách byl samozřejmě trochu hrubší, ale to neplatilo třeba pro dálniční ježdění. To spíš, když bychom motor vytočili třeba na dvojku, tam zní opravdu hodně koncernově. Ale jinak byl oddaný, nevymýšlel žádnou kulišárnu a byl na něj zkrátka spoleh.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 21

Nejvíc zvědavý jsem tak byl na pětirychlostní manuální převodovku, protože světu dávno vládnou automaty. Jednu otázku už jsem zodpověděl, nebude na dálnicích Polo přece jen postrádat šestku? Nebude. Motor zrychluje, kam je třeba a neruší žádným neočekáváným hlukem ani okolo povolené stotřicítky.

Kde jsem si ale zvykal bylo rozpětí otáček během ježdění ve městě. Navyklý na šestistupňový manuál jsem najednou zíral, když mi motor během přeřazení na čtyřku okolo 50 km/h netáhl a při sešlápnutí plynu měl spíš tendenci se dusit. Rychle jsem se musel přeškolit a podstatně víc si zvykat na třetí rychlostní stupeň. Nic z toho se naštěstí nijak nepodepisovalo na spotřebě paliva.

Jezdit s Polem pod pět litrů se dá úplně v pohodě, takže tady se omlouvám eko-generaci, ale po takovém autě bych klidně sáhl raději než po elektrickém.

Zdroj: Bart Běhal

Navíc má komfortní podvozek, v zatáčkách je přátelský i k těm, kteří nejsou zvyklí za volantem trávit tisíce kilometrů měsíčně a pomůže tak například svátečnějším řidičským typům. Nemůžu si pomoct, ale v Polu jsem se mnohdy vlastně cítil jako ve větším Golfu.

A hlavně zákazníci se nemýlí, ještě na konci roku 2023 nabízel Volkswagen v Česku verzi Limited, ale bleskově se po ní zaprášilo. Zhruba 400 kusů zmizelo jako nic...


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





28.01 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email