Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 28 dubna 2024
Celkem je zde 239 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: audiniakk
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 423
Online návštěvníků
Návštěvníků: 237
Uživatelů: 2
Celkem: 239

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71024 | Témat: 8169

10.01 2024 9:00


Subaru BRZ je to nejlepší auto, které si můžete koupit. Tohle jsem nechtěl vrátit!
Je trochu jiné, než bývalo, rozhodně není dokonalé, ale stejně to je to nejlepší, co si dnes můžete koupit.

Autor: Hugo
Kategorie: sportovní vozy Subaru BRZ Velký test autotest boxer driftování Lamborghini Mazda nejlepší auto podvozek redakční test řízení Subaru Volkswagen
Datum zveřejnění: Wed, 10 Jan 2024 06:05:49 +0000

Určit nejlepší auto na světě je ošemetná, vlastně téměř nemožná záležitost. Přitom od svých známých dostávám tuhle otázku celkem často. Pro každého to bude něco jiného, i když po několika pivech a hodinách obšírné diskuze se stejně dobereme k tomu, že je to naftová oktávka v kombíku. Protože je to zrovna to, co si chce tazatel pořídit, a ptá se jenom proto, abych ho utvrdil v jeho rozhodnutí.

Já odmítám žít takhle přízemním životem, a přestože rčení „život je příliš krátký na to, abyste řídili nudná auta" je strašné klišé, něco na něm je a tak trochu se jím snažím řídit. Proto se domnívám, že Subaru BRZ je zdaleka to nejlepší nové auto, jaké si můžete dnes pořídit a jaké jsem v roce 2023 řídil.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 121

A že se pár skvělých kousků našlo. Lamborghini Huracán Tecnica? To si jen tak nekoupím. Audi R8? Stejný problém. Audi RS 6 Avant performance? Ehm... no... jak bych to jen... Volkswagen Golf GTI nebo Ford Focus ST? Každý hot-hatch je ve výsledku příliš bezpečná volba, když chcete vzrušení, ale nemůžete se vzdát běžných pozemských starostí.

BRZ je oproti tomu hardcore sportovní zadokolka. Opravdové ryzí sportovní auto postavené podle klasické koncepce. Pohledné kupátko s motorem vpředu, manuální převodovkou, pohonem zadních kol a samosvorem mezi nimi. Ukažte mi jiné podobné auto podle tohoto konceptu mimo sesterské Toyoty 86.

Zdroj: Hugo Kottás

Toyota Supra? Se čtyřválcem to není ono a šestiválec je drahý. BMW 2? To už vyčpělo a neexistuje v rozumné specifikaci. Nissan Z? Podobný problém, jako Supra, navíc v Evropě nedostupné. Mazda MX-5? Jakkoliv ji zbožňuji, je to pořád spíš kapesní hračka, přičemž do BRZ s trochou snahy zabalíte i rodinu. Prostě nejsou, došly, neexistují. Subaru BRZ je zkrátka jedinečné.

A buďme rádi, že tu vůbec je. Už tu totiž dávno být nemělo. Toyota díky své dlouhodobé strategii postavené na hybridech si mohla dovolit nabídnout takovouhle niche hračku i v druhé generaci, zatímco Subaru zpočátku tvrdilo, že BRZ do Evropy nikdy nepřijede.

Nakonec se ho podařilo „propašovat" a nějak to s emisemi zařídit. A tak je tady. Naštěstí. Jasně, je o dost dražší, o něco modernější a možná i o kapku méně ryzí. Ale je tady. Za to bychom měli být vděční především.

Jaké tedy vůbec je?

Zdroj: Hugo Kottás
Jiné, přitom stejné

Začnu vnější designem, protože to je oblast, nad kterou jsem zprvu ohrnoval nos. Když jsem auto poprvé viděl na fotkách, moc se mi nepozdávalo. Připadalo mi jako ocucaná první generace, jenže první setkání naživo všechny moje starosti odválo pryč.

Pořád si zachovává svou identitu a jasně poznáte, že je to nová generace téhož. Ano, ostré rysi předchozího auta jsou trochu ocucané, ale třeba zadní jsou takové vypracovanější a atletičtější. Moc mě baví žábry za předním blatníkem a vypracované zadní partie. Celé to dohromady vypadá prostě skvěle!

Zdroj: Hugo Kottás

Další a vůbec nejdůležitější změna se odehrála pod kapotou a fanoušci konečně dostali to, po čem dlouhá léta volali. Ne, turbo to naštěstí není, ale porce výkonu navíc ano.

Dvoulitr se zvětšil na 2,4 litru, výkon povyskočil na 234 koní a točivý moment na 250 Nm. To vše při zachování vrozeného točivého charakteru. Přitom má konečně také mnohem, mnohem silnější středí pásmo, takže se s ním lépe žije. Třeba když chcete předjíždět, je to pohodlnější a bezpečnější.

Podívejte se na videotest Subaru BRZ

Máte dost výkonu klidně i na driftování na suchu a při ostré jízdě zase nemáte pocit, že je motor lenivý a musíte ho točit do bezvědomí. Což ale stále můžete a bude vás to nesmírně bavit, protože tenhle boxer stále miluje otáčky. Skvěle při tom zní, chraplák od sání a mírné basy od výfuku jsou stále tady.

Samozřejmostí je i perfektní šestistupňový manuál, jehož převody díky silnějšímu motoru už nepůsobí tak dlouze, zato má pořád ten úžasný mechanický chod páky.

Zdroj: Hugo Kottás

Tohle je jedno z nejlepších řazení na světě! Jestli si koupíte automat, tak jste prostě pitomci. Jediné, co vás ospravedlňuje, je amputace levé nohy nebo pravé ruky.

Více jistoty, méně rozvernosti

Podvozek se také dost proměnil. Stále je tu ten stejný poctivý základ, který těží z proklatě nízkého těžiště a perfektního rozložení hmotnosti. Vrozená vyváženost, chuť vrhat se do zatáček a naprostá lehkost, s jakým se auto vodí zatáčkami, nikam nevymizela, naopak je možná o kousek intenzivnější.

Zdroj: Hugo Kottás

Díky lepším pneumatikám máte i více přilnavosti. Pryč jsou „priusky" náchylné ke klouzání, teď vyznívá naladění podvozku dospěleji. Při svižné jízdě po okreskách tak máte větší pocit jistoty a na okruhu je podvozek stabilnější a rychlejší.

Jestli je to podle mého gusta? Ve dvaceti by mi to trochu vadilo, že to malinko kazí rozvernou zábavu na lusknutí prstem, v pětatřiceti teď říkám, že mi to vyhovuje. Stejně jako dokonalý kompromis v komfortu. Tenhle podvozek je prostě naprosto božský!

Testy sportovních vozůBMW Z4 sDrive20i jsme vyzkoušeli s manuálem. Dostojí slibům o řidičské nirváně?

Mnichovský roadster se základním čtyřválcem a manuální převodovkou slibuje řidičskou nirvánu. Dostojí svým slibům?
Jaguaru F-Type P450, elegán s duší raubíře

Jaguar F-Type ze středu nabídky prošel během faceliftu mírnou změnou osobnosti. Je to stále to úžasně charakterní auto, které prostě nemůžete nemilovat?

Celkové vyznění poněkud kazí jen elektrické řízení. Není špatné, na dnešní dobu je naopak velmi dobré, ale předchozí hydraulický posilovač byl hutnější a propouštěl do konečků prstů více informací o stavu přední nápravy. Nejprve se mi auto řídilo divně, nemohl jsem ho prostě dostat do ruky, ale časem tyhle obavy odezněly.

Skvělé řazení jsem již zmiňoval, svůj kousek slávy si zaslouží i pedály. Spojka jde pěkně ztuha, stejně jako brzda, která se perfektně dávkuje. A plynový pedál také zaslouží v dnešní době pochvalu za příjemně rychlé reakce.

Zdroj: Hugo Kottás

Volant příjemně padne do ruky, mimochodem je stejný, jako po faceliftu první generace. A senzační sedačky s parádní řidičskou pozicí za volantem jsou už tradiční ingrediencí téměř dokonalého koktejlu.

Moderní oldschool

To důležité tedy zůstalo při starém a jako bonus přibyla nějaká ta moderní udělátka, aby to uvnitř bylo stále fresh. Multimediální systém konečně vypadá k světu a digitálních budíky místo těch analogových se nemusíte bát. Mají pěknou, jednoduchou grafiku a pořád uprostřed najdete otáčkoměr, jak to má ve sporťáku být. Hezky kulatý a skvěle čitelný. Dokud nevypnete stabilizaci...

Zdroj: Hugo Kottás

Chyby? Najdou se. Subaru BRZ není dokonalé a ani být nemůže. Tak třeba právě otáčkoměr s vypnutou stabilizací. Proč se změní v nečitelnou horizontální stupnici? Chci kulatý budík ve všech režimech, nebo mít aspoň možnost si motiv zvolit. Polstrování na kolena na dveřích a tunelu. Kam zmizelo? To byl skvělý detail, nad kterým někdo opravdu přemýšlel. Takhle mám kolena otlačená od tvrdých plastů.

A co ten umělý zvuk z repráků? Vždyť motor má krásný chraplák, tak proč ho kazit tímhle nesmyslem? Jasně, můžete snadno vypojit konektor pod panelem schovaným u spolujezdce, ale proč to tu vůbec je? Loketní opěrka. Má levná dvířka, nic se do ní nevejde a ty držáky na nápoje jsou nešikovně umístněné, protože do nich během chvilky drknete loktem.

Zdroj: Hugo Kottás

Jinak je BRZko překvapivě praktické. Nechybí tu isofixy, bohužel jenom vzadu, takže máte život o něco těžší. Ale s trochou sebezapření sedačku dozadu nacvaknete a už ji tam necháte. Jenom doporučím co nejmenší model, protože na tom pak dost závisí místo pro spolujezdce. Velmi mě potěšila skutečnost, že se do kapsy ve dveřích přesně vejde velká PET lahev! To neumí ani kdejaký rodinný kočár.

Do kufru o velikosti skromných 237 litrů toho také naložíte překvapivě mnoho. Velký kočárek sice musíte trochu rozebrat, ale vejde se. Na týdenní rodinou dovolenou ve třech s malým dítětem se krásně zabalíte. Budou to trochu puzzle, ale jde to. Ostatně podívejte se na video na Autosalon.tv.

Zdroj: Hugo Kottás
Kupujte, teď už vážně nebudou!

Subaru BRZ je pořád stejné a přitom trochu jiné. Motor dostal kýženou porci výkonu a podvozek mírně dospěl, na druhou stranu řízení je malinko necitlivější a v interiéru najdete drobné chyby. V jádru je to ale pořád ta milovaná a dostupná sportovní zadokolka, jaká dnes nemá obdoby.

Dostupná? Sice pěkně zdražila, ale co také nezdražilo, že? Stojí 1 030 000 korun, ale co je dneska milion? Vždyť vám nestačí ani k tomu, abyste vůbec dostali hypotéku na slušný byt. A dnes tolik stojí také kdejaký hot-hatch nebo ona naftová oktávka v kombíku. A vy byste opravdu raději nejezdili v Subaru BRZ?

Zdroj: Hugo Kottás

Ještě vám nabídnu jinou optiku. Začíná se tu tak trochu rodit nová móda. Nejdřív si motorističtí novináři hromadně kupovali ojeté Miaty, teď si kupují nová Toyobaru. A když na něj má i automobilový novinář, notoricky špatně placené povolání, tak to zase nebude tak drahé.

Takže ano, Subaru BRZ je to nejlepší nové auto, které si můžete koupit. A opravdu můžete. A hlavně byste měli. Protože další už tentokrát opravdu nebude.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





10.01 2024 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email