Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 11 kvě 2024
Celkem je zde 513 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: rantamplan
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 439
Online návštěvníků
Návštěvníků: 510
Uživatelů: 3
Celkem: 513

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71099 | Témat: 8169

09.01 2024 9:01


Sportovní elektromobil, který se jednou projevuje jako čtyřkolka a jindy jako zadokolka? V Toyotě si charakter vašeho auta nastavíte za pomoci softwaru
Kromě zvukových efektů si budete moci do svého vozu stahovat i balíčky upravující jízdní vlastnosti auta. Že se vám to zdá jako sladká hudba velmi vzdálené budoucnosti? Japonská automobilka v tom spatřuje budoucnost.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Toyota Žhavé novinky o autech auta čtyřkolka elektromobil formule formule 1 Hyundai Hyundai Ioniq jízdní vlastnosti Lexus pohon
Datum zveřejnění: Tue, 09 Jan 2024 06:41:48 +0000

Toyota se historicky chlubí úžasnými sportovními auty, které vždy patřily ke špičce na trhu. Jenže s příchodem elektromobility to začíná být pro inženýry „ze země vycházejícího slunce" složité. Obzvlášť, když je zmiňovaná automobilka zvyklá stavět pouze čistokrevné sporťáky se spalovacími motory. Podle nedávno zveřejněného rozhovoru s šéfem značky to ale vypadá, že divize GR nás o unikátní zážitky z jízdy neochudí ani v elektrické budoucnosti.

Zdroj: Toyota
Recenze Toyoty GR Supra

Budoucí novinka by měla mít ohromný dojezd

Japonci před pár měsíci odhalili nový koncepční vůz, jenž má i přes bateriový pohon nabídnout stejný požitek z jízdy jako předchozí modely spalující benzin. Nese jméno Toyota FT-Se (odvozené od „Future Toyota Sports electric") a na délku měří 4,4 metru a je vysoká pouze 1,2 metru. Podle rozměrů by tak teoreticky mohlo jít o elektrického nástupce legendárního modelu MR2.

Toyota v tiskové zprávě naznačila, že by se v útrobách budoucího sporťáku měla objevit zcela nová baterie, která bude složena z prizmatických článků s vyšší hustotou energie. To by elektromobilu mělo propůjčit dvojnásobný dojezd na jedno nabití, než na co jsme v dnešní době zvyklý. Žádná konkrétní čísla ohledně akumulátoru a výkonu elektromotoru ale doposud zveřejněná nebyla. Nicméně na povrch vypluly mnohem zajímavější věci.

I elektromobily musí být řidičsky zábavné

„Každý produkt z dílny Gazoo Racing musí rozproudit všechny lidské smysly. Nemůže to být jen zábava při jízdě rovně. Sportovní vůz vám musí vykouzlit úsměv na tváři i v zatáčkách. A měl by odměňovat lidi, kteří chtějí doopravdy řídit a posouvat své dovednosti za volantem. Všechny naše dosavadní modely to uměly, tak proč bychom tyto atributy nedokázali přenést i do elektromobilu," řekl britský šéf značky Toyota Simon Humphries.

Zdroj: Toyota

Zároveň nepatrně poodhalil strategii, kterou se chce automobilka u nadcházejících vozů divize GR ubírat. Například plánovaný sportovní elektromobil FT-Se by měl mít podle informací pohon všech čtyř kol. Nicméně kvůli tomu, že majitelé modelů GR rádi driftují, má sériová podoba FT-Se hnát více výkonu na zadní nápravu.

Toyota chce měnit zvuk i chování elektromobilu

Značka prý také hodlá svá elektrická auta vybavit speciální funkcí, která nejen umožní upravovat virtuální zvuk motoru, ale také chování a charakter vozu. Jen si představte, že byste každý den usedli za volant a řekli si, že dnes máte chuť si poslechnout jak zní dvanáctiválcová formule 1.  A hle, pouhým stiskem tlačítka byste onen zvuk aktivovali. A pokud nejste fandy motorsportu, tak byste si zvolili třeba atmosférický osmiválec z modelu Lexus LC. Ačkoliv zmiňovaná funkce není na trhu novinkou, a oplývá jí i Hyundai Ioniq 5 N, Toyota plánuje mnohem zajímavější upgrade.

Zdroj: Toyota

Co si takhle zvolit i různé charaktery a projevy auta? To zní mnohem zajímavěji, že? V praxi by mělo jít o jakési přednastavené balíčky, které by obsahovaly různá nastavení pohonného ústrojí. Řidič by si tak v zimě mohl stáhnout program, který z auta udělá čtyřkolku s rozložením točivého momentu mezi nápravy v poměru 50:50. A naopak v létě, když by se chtěl více pobavit, by si nainstaloval balíček, jenž by z vozu udělal plnokrevnou zadokolku.

Ovšem na finální podobu produktu si ještě budeme muset počkat a budeme tajně doufat, že nás vedení Toyota prostě jen netahá za nos. Více podrobností se zřejmě dozvíme až v roce 2027, kdy se má na trh dostat sériová podoba konceptu Toyota FT-Se.

Sportovní elektromobilyPadl nový rekord ve zrychlení. Žena za volantem formule zvládla z 0 na 100 km/h zrychlit za méně než 1 sekundu

Studenti z Curychu postavili elektrickou formuli, která překonala dosavadní světový rekord. Stovku pokořila za 0.956 sekundy, a to na vzdálenosti pouhých 12,3 metru. Řidičkou byla Kate Maggetti.
Test Audi RS e-tron GT: Veganský supersport pro čtyři na elektřinu

Audi RS e-tron GT možná jezdí na elektřinu a dokonce může být plně veganské, nenechte se ale zmýlit. Tohle je totální masakr!


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





09.01 2024 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email