Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 26 kvě 2024
Celkem je zde 504 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Kristyna AudiA4
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 458
Online návštěvníků
Návštěvníků: 503
Uživatelů: 1
Celkem: 504

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71187 | Témat: 8169

20.12 2023 9:00


Nové Porsche Panamera má inovativní podvozek s úžasnou funkcí. Umí se naklánět do zatáček jako motorka
Třetí generace manažerského sedanu ze Stuttgartu přijíždí na trh s upraveným designem a novými technologiemi. V Evropě se bude prodávat zhruba od 2,6 milionu korun.

Autor: Robin Běhal
Kategorie: Porsche Porsche Panamera Žhavé novinky o autech auta auto podvozek Porsche Cayenne převodovky
Datum zveřejnění: Wed, 20 Dec 2023 06:33:38 +0000

Už je to řada let, co světlo světa spatřila první Panamera. Někdo pětidvéřový sedan od Porsche miloval, jiní ho považovali za to nejošklivější auto na trhu. Jak ale řeklo legendární trio bývalého Top Gearu: „Je stejně skvělé jako odpudivé". Vzhled byl vlastně jediný problém prvního míšence sportovního auta a limuzíny od značky Porsche. To se ale s nástupem druhé a teď i třetí generace změnilo.

Recenze Porsche Cayenne

Na první pohled jde spíše o modernizaci

Nová Panamera je opravdu pohledné auto. Nicméně po stránce designu se od svého předchůdce výrazně neliší a spíše evokuje dojem, že jde pouze o lehkou modernizaci. Opak je ale pravdou, zbrusu nový sedan poznáme sice jen dle většího nasávacího otvoru na přídi, vylepšenými Matrix LED světlomety a lehce upravenou zádí, ale interiér a technika pod kapotou prošla značnou revolucí.

V kabině například najdeme nový volič převodovky umístěný pod volantem po vzoru Taycanu či minimalistickou přístrojovou desku s virtuálním kokpitem řidiče a dvěma displeji multimediálního systému (před spolujezdcem za příplatek). Celkově se interiér zbavil většiny analogových ovladačů a přešel do světa digitalizace.

Pod kapotou jsou hlavně plug-in hybridy

A s jakými pohonnými jednotkami se Porsche vytasilo tentokrát? Vrcholná verze Turbo E-Hybrid využívá přepracovanou verzi 4,0litrového motoru V8 s dvojitým přeplňováním z předchozí Panamery, který je spárován se zcela novým elektromotorem o výkonu 190 koní. Dohromady tedy generuje úctyhodný výkon 680 koní a točivý moment 930 Nm.

Díky tomu luxusní sedan zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a může pokračovat až do rychlosti 315 kilometrů za hodinu. Plug-in hybridní ústrojí navíc využívá větší baterii o kapacitě 25,9 kWh, která umožňuje čistě elektrický dojezd až 91 kilometrů.

Na své si přijdou i odpůrci elektrifikace. Pro ně si ve Stuttgartu připravili verze Panamera a Panamera 4 (s pohonem všech kol). Obě mají pod kapotou ověřený motor V6 o objemu 2,9 litru, který oproti předchozí generaci dostal vyšší výkon o 23 koní. Celkem tedy má příjemných 353 koňských sil.

    - Zdroj: Tiskový servis Panamera
    -
    -
    -
Celá galerie 14
Podvozek, který se umí naklánět do zatáček

Rozhodně nejpůsobivější vychytávkou na novém modelu Panamera je aktivní podvozek se jménem Porsche Active Ride (ve zkratce PAR). Jde o systém dostupný pouze u verze Turbo, který umí eliminovat boční náklony, a to tím že karoserii vozu naklápí do zatáčky jako motorku. To ale není vše, tyto tlumiče mění svou světlou výšku i v závislosti na akceleraci, aby generovaly co největší přilnavost.

Zbylé verze jsou pak ve standardu vybaveny méně sofistikovaným vzduchovým podvozkem, a to dvoukomorovým systémem propojeným se známým PASM (Porsche Active Suspension Management). Ten se sice naklánět neumí, ale i tak zajisté přinese tížené jízdní vlastnosti a komfort.

A kolik bude třetí generace Porsche Panamera stát? Oficiální české cena základní verze začíná na 2 786 000. Vrcholná verze plug-in hybridu pak stojí o 2 miliony více.

Porsche v testuTest Porsche 718 Cayman S: Něco tomu chybí, ale to důležité zůstalo

Porsche 718 Cayman S nezdobí jenom nový název z číslem uprostřed, ale také zcela nová koncepce motoru.
Porsche Macan není jen tak obyčejné SUV. Má jeden trumf, kterým ostatní strčí do kapsy

Macan má jeden velký trumf. A tím je podvozek, který ladila sama automobilka. A v něm se rozhodně geny nezapřou


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





20.12 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email