Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 5 prosince 2024
Celkem je zde 840 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: kubakladivoun
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 854
Online návštěvníků
Návštěvníků: 837
Uživatelů: 3
Celkem: 840

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 72180 | Témat: 8169

23.11 2023 9:00


Dobrého se nelze tak snadno přejíst. A BMW M4 Competition Cabrio k dokonalosti mnoho nechybí
Máte 3,5 milionu? Kupte si BMW M4 Competition Cabrio. Určitě nebudete litovat. Takhle bych nejradši test tohohle auta uzavřel. A vlastně by to i šlo.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: BMW M4 Velký test Audi RS5 Bentley BMW kabriolet Maserati Maserati GranTurismo Mini Škoda Octavia test točivý moment
Datum zveřejnění: Thu, 23 Nov 2023 06:04:07 +0000

Z řidičského pohledu pro mě byl rok 2023 opravdu štědrý. Když si zběžně projedu Autoweb, najdu tady Maserati GranTurismo Trofeo, Bentley Continental GTC, Audi RS5 Competition Plus nebo BMW M2 vybavené Performance Parts. Trochu jsem se po tomhle seznamu bál, že začnu být přílišně zmlsaný. Že další krásný a silný vůz už nebude znamenat tak emotivní zážitek. Naštěstí jsem se mýlil, dobrého se nelze zase tak snadno přejíst.

Sportovní kabriolet je snad ta nejvíc čirá automobilová radost, jakou si můžete dovolit. Když vás omrzí jedno, můžete si zkusit druhé. V kokpitu M4 obzvlášť. Až řidiče přestane bavit lahodná výfuková symfonie propojená s pětisetkoňovou pohonnou jednotkou, může si stisknutím jediného tlačítka zavřít klapky a užívat si vítr ve vlasech, který mu je díky stažené střeše ještě o kus blíž. Vřele ale doporučuji tyhle dva zážitky propojit.

Je dostatečně okaté

BMW připravilo pro novináře na léto skutečně pestrou škálu čistokrevných vozů sady „M", a to nejen karosářsky, ale také barevně. Rudá, křiklavě zelená, bronzová, světle modrá... V testu se objevila právě poslední jmenovaná, světlá - ale přesto sytě modrá. Jako kdyby snad auto už tak nebylo dostatečně okaté.

Asi nemá větší smysl popisovat základní design vozu, za kalendářní rok 2023 se do konce měsíce září jen v Česku prodalo 228 modelů řady 4 a dalších 36 ve verzi bez střechy. I vozů M4 jezdí dost, tak se pojďme podívat rovnou na tu testovanou a zanechme plkání o bobřích zubech, či efektních elektronech Double-spoke 826 M Bicolour Black (vpředu devatenáctky, vzadu dvacítky) a prostě o tom, co se komu líbí a nelíbí. Termíny jako „nádhera" - „zamračený" - „sportovní" a podobné si tak libovolně dosaďte k fotografiím v galerii sami. Děkuji.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 38

V první řadě je jasně vidět, že ani M4 samozřejmě nemohlo uniknout tomu, že auta jsou čím dál větší. Současný model měří 4794 milimetrů a váží 1995 kilogramů. Oproti teď už takřka legendárnímu modelu E46, který se vyráběl mezi lety 2000-2006, se cabrio prodloužilo o 30 centimetrů a je o 250 kilogramů těžší. Kam se se svojí délkou hrabe třeba populární rodinný vůz Škoda Octavia combi...

Nejlepší letošní posez

Bavorák mi padl do ruky v podzemních garážích nákupního centra, hned jak jsem se k němu přiblížil s klíčky v kapse, rozsvítil se nápis „M4" na sedačkách. Hezké. To se mi líbí. A tyhle sedačky byly možná tím úplně nejpohodlnějším, v čem jsem letos seděl. Černobílá kombinace je na oko velmi pohledná, ale hlavně sezení je pohodlné a neunavuje.

Zdroj: Bart Běhal

Sedadla jsou samozřejmě vyhřívaná, odvětrávaná (tady už je třeba si  investovat do příplatkové výbavy 24 388 Kč) a mají elektricky nastavitelnou bederní opěrku. Na pravidelné používání jsou lepší než ostrá karbon skořepinová sedadla, za která si můžete také v případě zájmu připlatit. A když už jsme u sezení, čtyři dospělí se v tomhle sporťáku klidně provezou.

Další rychlá BMWNejlevnější „emko" od BMW je rostoucím ďáblem, kterému nikdy nedojde dech

Benzinový motor, šest válců a 460 koní slibuje přesně to, co od auta čekáte. Velkou porci zábavy a extrémní sílu.
Testovali jsme nové kombi, do kterého je utrpení nasednout. Pak už ho nebudete chtít přestat řídit

BMW M3 Touring Competition je opravdu speciální auto. To naše stojí víc než čtyři miliony.

Dalším důležitým aspektem je plátěná stahovací střecha. Vyžádala si dodatečné výztuhy, díky kterým není slyšet žádné praskání a nejsou cítit vibrace pro kabriolety tak běžné. Navíc pomáhají se stabilitou vozu během jízdy. Špičkové je i odhlučnění, tady se můžete cítit jako v běžném autě. Velká změna proti Mini Cabrio, které jsem měl možnost řídit o týden dříve. Střecha se složí za pouhých 18 vteřin.

Interiér vozu se nijak výrazně oproti ostatním slabším modelům neliší, na volantu samozřejmě nechybí dvě rudá tlačítka, která fungují jako předvolba oblíbených jízdních režimů a všechno co potřebujete dál vědět se odehrává na 12,3" přístrojovém štítu a 14,9" dotykové obrazovce infotainmentu. Nechybí kolečko iDrive pro ty, co neradi otisky.

Nejde o žádnou pozérskou hračku

To bychom měli statické zhodnocení, teď se podívejme, co hlavně donutí nového majitele vytáhnout z kapsy téměř 3,5 milionu korun. Řeč je o třílitrovém šestiválci s dvěma turby a výkonem 375 kW a 510 koňských sil, které BMW poskytuje lehce za hranicí 6 tisíc otáček. K tomu přidejme točivý moment 650 Nm, zrychlení na stovku za 3,7 vteřiny a maximálku posunutou díky příplatkovému M Driver's paketu na 280 km/h. Tenhle motor má takovou sílu, že by snad snesl i raketové palivo. Jasně, to byla velká nadsázka...

Zdroj: Bart Běhal

Jen pár měsíců po ježdění s M2, na které jsem zbožňoval její kompaktnost, jsem si nebyl moc jistý, co od tohohle papírově dost velkého vozu vlastně čekat. Nejde už jen o pozérskou hračku, která není pořádně použitelná na ostřejší jízdu a díky extrémní síle pak ani do denního provozu? To byly přesně definované otázky, na které bylo třeba rychle odpovědět.

Ale až časem. Babí léto bylo totiž během týdne testování v plném proudu a mé prudké řidičské já ovládla duše bonvivána a s výrazem mladého Jeana-Paula Belmonda jsem se nejdřív pustil do jízdy pod otevřenou oblohou. Ale až za městem. V takhle nádherném a extravagantním voze je člověk se staženou střechou v centru Prahy tak trochu jako pěst na oko. Z výrazů některých lidí jsem měl chvílemi také pocit, že k ní navíc nemám daleko.

Do centra se navíc M4 Competition moc nehodí. Auto je vážně velké, i díky menšímu rejdu je třeba se naučit hodně si nadjíždět. Takový parkovací dům se může rychle stát místem zkázy, která vašemu plechovému miláčkovi ublíži a uvhrne do slzavého údolí plátce následných škod.

Zdroj: Bart Běhal

Takže rychle na okresky, kde jsem si měl nejprve vychutnat tu plánovanou klidnou projížďku. Ale copak to jde? S tímhle pod kapotou? Fantastický zvuk motoru po sešlápnutí plynu a klapek výfuku po jeho uvolnění sami určují, jak bude jízda vypadat. V tomhle BMW jsem se úplně zamiloval do zatáček, i přes zmiňovanou váhu a velikost mi M4 během nich seděla ještě lépe než M2.

Nejsem vyloženě ten typ řidiče, co k zábavě neustále potřebuje řešit, jestli by mi mohla někde „ujet" zadní část vozu, nebo ne. Já chci opak. Precizní jistotu. Cítit, že mě auto poslouchá na slovo, a tenhle pocit jsem (určitě i díky náhonu na všechna čtyři kola) měl. Přesnost řízení byla tak vysoká, že se chvílemi zdálo, že volant už dopředu tuší, co moje ruka chce udělat.

Vyšší otáčky jsou logicky vyšší zážitek

Sílu dodává auto celkem brzy, už pod hranicí tří tisíc otáček, ale nenechte se zbytečně ukolébat. Vyšší otáčky - rovnají se výrazně vyšší zážitek. Pedál plynu nepotřebuje prudký pohyb a neustálé dodávání výkonu je snad nekonečné. Návykové. A neskutečně zábavné.

Jinak jde o takové klasické BMW s označením „M". Uvnitř jde cítit každá rýha, kterou na silnici přejedete, ale ne násilně. Auto jen dává najevo, že jste ji přejel. Přibližuje řidiče k opravdovému dění na silnici.

Ačkoliv jsme spolu strávili jen týden a nějakých 400 kilometrů, byla to zábava. A stálo to za to. A na druhou stranu těch 400 kilometrů je tak zhruba plná nádrž. Její objem je 59 litrů a motor si bere pravidelně něco mezi 11 - 16 litry. Že je pro něj lepší vysokoktanový benzín nemusím ani zmiňovat. Solventnost je při koupi vozu prostě potřeba, v základu je váš za 2,7 milionu korun, s příplatky testovaného stroje se vyšplhala na 3,4 milionu.

Zdroj: Bart Běhal

M4 na mě nakonec vlastně působila pokaždé trochu jinak. Hrála si s mými emocemi, cloumala se mnou jako s puberťákem, postupně se mi vtírala pod kůži. Nejprve jsem byl jasně přesvědčen, že není každodenním společníkem, že bych chtěl na běžné používání trochu jednodušší vůz. Což je asi pravda. Protože mít M4 Competition a jezdit s ním jen do „kanclu", to je asi jako mít doma supermodelku a trávit s ní čas jen na chalupě. Jde to, ale proč?

Jenže postupně jsem se v autě cítil opravdu dobře a přestal jsem cítit, že je pro běžný provoz předimenzované. Což samozřejmě je...! Ach jo. Ale stejně bych ho chtěl.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





23.11 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email