Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 13 kvě 2024
Celkem je zde 737 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Meltozzi
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 445
Online návštěvníků
Návštěvníků: 734
Uživatelů: 3
Celkem: 737

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71109 | Témat: 8169

03.11 2023 9:01


Osahali jsem si novou Škodu Superb ještě před premiérou. Nabídne verzi liftback, šest pohonných jednotek a přitažlivý vzhled
Nová generace Škody Superb se představila včera večer na premiéře nedaleko Prahy. S redakcí jsme ale měli před pár týdny exkluzivní možnost si Superb osahat a prostudovat detailně na soukromém focení. Jak na nás zapůsobil?

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Škoda Superb Žhavé novinky o autech automobil denní svícení diesel motory navigace nová převodovky Škoda střechy
Datum zveřejnění: Fri, 03 Nov 2023 03:04:43 +0000

Historie Škoda Superb sahá až do roku 1934, kdy byl poprvé představen model Škoda 640 Superb. Ten byl vyráběn továrně v Mladé Boleslavi a rychle se stal známým pro svou elegantní a špičkovou konstrukci. Jméno „Superb" bylo vybráno s cílem vyjádřit vynikající kvalitu a vlastnosti vozu. A jak šel čas, tak Superb svému jménu dělal čest a evidentně bude i nadále, protože to, co Škodovka včera představila, je zase posun dopředu, co se týká vizuálu i motorizace. Z toho asi lze pochopit, že se nám Superb velmi zamlouvá a už se těšíme, jak si ho vyzkoušíme.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Čisté linie a sexy barvy

Jak to tak bývá, s příchodem nové generace, přichází i změna exteriéru. Inovovala se maska, která je nyní osmihranná, změnilo se logo na přídi, které je vyvedené v matném chromu, který je mimochodem typické jak pro Superb, tak pro nedávno představený Kodiaq. Změnu doznaly i lišty na předním nárazníku. Zmiňovaná barva dominuje i nápisu Škoda, který je umístěn na víku zavazadlového prostoru. Novinkou jsou i světlomety, které v určité výbavě můžete mít matrixové - logicky v té nejvyšší Laurin&Klement jsou již v základu.

Jinak jsou světla složena z ledkových modulů, které jsou dva. Dole pod nimi najdete tenký LED pásek ve tvaru písmene „L", který svým vzhledem připomíná ledový kvádr a sdružuje funkce parkovacího světla, světla pro denní svícení a ukazatele směru. V zadní partii došlo též ke změně u světel, které jsou výrazně užší než u předchozí generace a jejich část zasahuje do pátých dveří a napodobuje písmeno C.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

Obě verze, jak liftback, tak kombi jsou nyní delší a vyšší, ale rozvor náprav se nezměnil. I aerodynamika je vylepšená. Kromě zkoseného čelního skla dostaly modely optimálnější křivku linie střechy a vylepšený byl i spoiler pátých dveří, který je u verze kombi doplněn bočními finlety. Kromě toho si designéři pohráli i s detaily - přepracovali vnější zpětná zrcátka, A-sloupky s dešťovými deflektory a přední nárazník se vzduchovými kanály.

Každá automobilka si je moc dobře vědoma, že pokud chce získat zákazníka, musí mu dát vybrat i z široké nabídky nejen výbav, ale také barev. Proto Superb přichází v 6 nových barvách - jednou z nich je i jakási žlutá Ice Tea, kterou můžete vidět na fotkách. Tady se Škodovka opravdu trefila do výjimečnosti, protože ta barva je skutečně ojedinělá a velmi přitažlivá.

Přesunutý volič převodovky a chytré ovladače = nová Škodovka

Uvnitř je to opět hra nových prvků, se kterými jsme se setkali už u Kodiaqu. Dominuje zde volně stojící obrazovka infotainmentu a nová středová konzole, kde absentuje volič automatické převodovky, který se přesunul doprava pod volant. „Ovládání dotykové obrazovky infotainmentu s úhlopříčkou 10″ nebo 13″ palců je snadné a pohodlné díky opěrce ruky. Standardní infotainment s centrálním dotykovým displejem o úhlopříčce 10″ nabízí příjem rádia DAB+ a ovládání gesty nebo hlasem. Infotainment s obrazovkou o úhlopříčce 13″ nabízí funkce navigace nebo online rádia. 10″ virtuální kokpit je součástí standardní výbavy," osvětluje možnosti displeje designér Škody Auto.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

I tady Škodovka využila své nové multifunkční ovladače, které se ovládají otáčením a stiskem, přičemž každý z nich má v sobě zabudovaný digitální barevný displej o průměru 32 mm. Ovladače umožňují rychlý přístup k mnoha funkcím. Levým a pravým (pro řidiče a spolujezdce) lze nastavit teplotu v interiéru, vyhřívání nebo ventilaci sedadel. Aktuální funkce každého multifunkčního ovladače se zobrazuje na displeji, funkci lze měnit jeho stisknutím. Řidič si může prostřednictvím prostředního multifunkčního ovladače nakonfigurovat ovládání až čtyř funkcí.

Další ŠkodovkyTest Škoda Enyaq RS iV pohledem ženy: Brutální síla v SUV karoserii (první jízdní dojmy)

Škodovka s novou vrcholnou verzí elektrického SUV rozšiřuje svou sportovní řadu RS a zákazníkům tak dává na výběr. Vyzkoušeli jsme nejsilnější sériovou Škodovku v okolí španělské Malagy.

Nová Škodovka potěší všechny dobrodruhy. Uvnitř má pracovnu i místo na přespání

Prohlédli jsme si v pořadí už devátý žákovský vůz z učiliště Škoda Auto. Základem je elektromobil

Nezapomíná se ani na Simply Clever prvky, které jsou reprezentovány novými odkládacími kapsami na chytré telefony pro cestující vzadu a nová posuvná zadní středová loketní opěrka se dvěma integrovanými držáky na nápoje a držákem na tablet. Nechybí nově ani elektricky ovládaný kryt zavazadlového prostoru u verze kombi.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
A co najdete pod kapotou?

Novým základním motorem pro model Superb je zážehový motor 1,5 TSI o výkonu 110 kW - 150 koní s mild-hybridní technologií. Poprvé je v Superbu použit 48V řemenem poháněný startér-generátor a 48V lithium-iontová baterie. V praxi to znamená, že energii, kterou si auto vytvoří rekuperací může pomoci spalovacímu motoru elektrickým boostem nebo s ním můžete plachtit bez toho, abyste měli aktivovaný motor. A co další jednotky? Superb je k dispozici s dalšími dvěma benzinovými motory a dvěma naftovými motory. Stejně jako 1,5 TSI jsou všechny spojeny se sedmistupňovou automatickou převodovkou. Dva benzinové agregáty 2,0 TSI mají výkon 150 kW (204 k) a ve vrcholném modelu 195 kW (265 k). Dva naftové motory 2,0 TDI mají výkon 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Poslední jmenovaný a vrcholný benzinový motor jsou standardně dodávány s pohonem všech kol.

Závěr?

Superb bude i nadále modelem, který bude českého zákazníka bavit, a to i napříč vyšší ceně, kterou logicky u takového modelu očekáváme. Bude se stále jednat o luxusní automobil s přitažlivým vzhledem, s motorizací blízké českému srdci (aka ten diesel tu pořád je) a bude hrát na notu všem, kteří milují nové technologie. A o to tady jde - pokračovat v budování českého love brandu i pro novou mladší generaci. Nám se nový Superb líbí. Je jiný. Hlavně uvnitř, a o to vám při cestování a samotné jízdě jde především. O pocit bezpečí a pohodlí a luxusu.

Zdroj: Škoda Auto


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





03.11 2023 9:01


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email