Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 16 prosince 2025
Celkem je zde 1446 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Corn
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 49 496
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1446
Uživatelů: 0
Celkem: 1446

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 74054 | Témat: 8169

15.10 2023 9:00


Dacia Sandero Stepway Extreme Eco-G je levná, úsporná, funkční a hezká. Co chtít víc?
I nejvyšší výbava milého vozítka má své mouchy, ale spokojenost jednoznačně převládá. Z kapsy navíc nemusíte vyndávat ani půl milionu...

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: Dacia Sandero Velký test auta auto Dacia manuál osvětlení palubní počítač Škoda Fabia spotřeba výbava
Datum zveřejnění: Sun, 15 Oct 2023 05:46:07 +0000

Nedávný rebrand je jednou z nejlepších věcí, která mohla automobilku potkat. A je snadné pochopit proč. Protože z designově prázdných účelových aut nevalné pověsti, které se prodávaly především díky nízké ceně, se stala hezká vozítka, kterým se sice cenovka zvýšila, ale stále hluboko pod konkurenci. A k tomu všemu dobře vypadají a slušně jedou.

Nové logo pak vše demonstruje, zmizel stříbrný tvar s modrým nápisem značky, který - při vší úctě - vypadal trochu jako otvírák, a nahradil ho dynamický ornament. Tedy jen na první pohled. Jde totiž o zkrácenou podobu písmen D a C, a tam kde nejsou, tam je přímo celý nápis Dacia. Automobilka jde s dobou.

Dacia? Doporučuji!

Ještě před pár lety by mě nenapadlo Dacie někomu doporučit jako dobrý kauf, aktuálně je tomu jinak. A vůbec se za to nemusím stydět, a to nejen proto, že koupit v roce 2023 slušný nový vůz pod půl milionu je téměř nemožné.

Původní generace modelu Sandero, který byl poprvé představen před 16 lety, se s tou aktuální snad ani nedá srovnat. Už základní verze vypadá hezky, semi-terénní Stepway je lehce oplastovanou voňavkou a testovaný typ zamířil až extrému. Verze Stepway Extreme značí nejvyšší výbavu, kterou můžeme dostat.

Ještě jednou ke změně identity, ta znamenala pro automobilku také to, že začala pomalu opouštět základní tmavě modrou barvu, která evokuje motoristům především starší modely Logan a Lodgy a vydala se spíš cestou zelené a hnědé. Ale rozumně, aby z auta nakonec na oko nebyl nějaký angličák.

A myslím, že hlavně s novými barvami to klaplo. Na rozdíl od jistého fastfoodového řetězce, který před pár lety vyměnil červenou a žlutou také za zelenou a hnědou. Zdravěji se tam rozhodně nejí, Dacia ale lepší auto je.

Zdroj: Bart Běhal

Mohl jsem se na testované Sandero podívat snad odkudkoliv a pokaždé jsem na něm objevil něco zajímavého. Prolis, záhyb, specifický detail... Protože jde o verzi Stepway přihoďte si oplastování, ližiny či vyšší světlou výšku. Takhle normálně nevypadá auto za 469 tisíc korun.

Navenek upoutají barvy, uvnitř jednoduchost

Uvnitř vládne střídmost a účelnost, vyšší výbava přesto všechno o kousek posouvá. Tak nějak do příjemna. Líbí se například jemný a lépe udržovatelný materiál MicroCloud, který je na sedadlech a částečně na palubní desce, stejně jako hnědé detaily rozmístěné po celé kabině.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 29

Jinak mě baví obyčejnost zabalená do edice, která z tohoto Sandera nedělá laciný kus. Samozřejmě se nemůže rovnat moderním vozům, ale je dobře, že si na nic takového ani nehraje. Místo toho poskytuje sympatický přehled takřka ve všem, co má. Běžná řadící páka, obyčejný analogový rychloměr a otáčkoměr, tlačítka na klimatizaci či vyhřívaní sedaček...

A k tomu jednoduchý palubní počítač či osmipalcová obrazovka infotainmentu. Jeho reakce jsou rychlé a kdo raději navigaci střídá za některou z mobilních aplikací, využije USB port umístěný o kousek vedle.

Zdroj: Bart Běhal

Chybí mi jen osvětlení pro odkládací prostor před řadící pákou, za tmy se tam štrachá špatně. Trochu jsem se trápil také při vertikálním polohování sedadla, tahle páčka je totiž opravdu hodně zastrčená.

Další vozy DaciaDacia Duster Extreme je drahá verze levného SUV, která si poradí s městem i terénem

Dacia prošla změnou identity, co to ale znamená pro populární Duster?
Dacia Sandero Stepway je s novým motorem rychlá jako blesk. Předjede i každé současné Volvo

Nízká hmotnost a solidní výkon dělají z tohoto auta mrštný hatchback. Otestovali jsme ho.

Jinak se do 4,1 metru dlouhého auta nasouká i dobře krmený dospělák, zadní sedadla také v pohodě pojmou nejen jedince, co ještě nevlastní občanský průkaz a zavazadlový prostor poskytuje 328 litrů. Třeba taková Škoda Fabia má 380.

Je nejúspornější i nejsilnější

Sandero Stepway Extreme má parametry městského auta nejen rozměrově, ale také motorově. Tříválcový litrový benzínový pohon spolupracuje s LPG a celkem nabídne výkon 74 kW. Tedy při jízdě na LPG, na benzín je to 67 kW. Maximálka 177 km/h a takřka dvanáctivteřinové zrychlení na stovku není tím, co zákazníka přesvědčí o koupi, sem totiž promlouvá dvoupalivový systém.

Když má auto plné obě nádrže, dokáže hladce zdolat i tisícikilometrovou vzdálenost. Mezi oběma pohony lze hladce přepínat tlačítkem vlevo pod volantem, nebo nechat Sandero svému osudu. Když se jedna nádrž vyprázdní, samo se začne krmit z té druhé. A mimochodem, jde o nejúspornější a nejsilnější jednotku tohoto modelu.

Zdroj: Bart Běhal

Při jízdě na plyn se spotřeba vyšplhá nad 7,5 litru a benzínu si motor bere zhruba 6 litrů na 100 kilometrů. Rychlejší jízda klidně oznámí průměrných 8 litrů, ta šetrnější ale zase bez potíží pouhých 5.

Motor musí do otáček

Jízdní komfort odpovídá cenovce, neřídíme Favorita, ale je třeba se připravit na drobné nepříjemnosti. Například na lehké vibrace v řadící páce (jinak ale šestistupňový manuál funguje bez výhrad), mírné naklánění v zatáčkách či slabší odhlučnění motoru a podvozku, které zkrátka nemůže soupeřit s tím, co nabízí auta s vyšší cenovkou. Dálniční jízda je tím poznamenaná, ale ne natolik, aby bylo třeba se o Sandero přestat zajímat. To v žádném případě.

Zdroj: Bart Běhal

Každopádně svižná jízda si říká o pořádnou dávku otáček, bez nich je motor docela mdlý. Pokud se chcete seznámit se stovkou koní, je třeba se vyšplhat až na zhruba 3500 - ještě lépe na 4 tisíce otáček. Tam Dacia příjemně frčí, je živá, hbitá a zábavná. Do té doby je spíš tím parťákem, který vás zkrátka doveze z bodu A do bodu B.

Jinak se ale nedá říct, že by plynové Sandero nebylo dynamické, jak říkám, když chce, tak to umí, ale musíte motoru zahrát na tu správnou notu. A zároveň počítat s tím, že když se plynová nádrž vyprázdní, přijde auto o část síly a bude třeba více přemýšlet o předjížděcích manévrech. A na okamžitou sílu bude třeba spíš podřazení.

Zdroj: Bart Běhal

Jízdu po okresce zvládá auto s obstojnou dávkou pohodlí, šestnáctipalcové obutí není trápením a nepříjemnosti způsobí až větší nerovnosti. Co jsem bohužel nezvládl vyzkoušet, byl systém extended grip, tedy tlačítko pomáhající při omezené přilnavosti. Takže systém, rozdělující akceleraci přenášenou z jednoho kola na druhé, jenž pomáhá pneumatikám lépe přilnout k povrchu, už bude na nových majitelích vozu. A se základní cenou 431 900 Kč by jich mohlo být dost.

A ač možná celý test vyzněl trochu kriticky, neměl by. Nemůžu si pomoct, Sandero se mi prostě líbí. Je levné, úsporné, funkční a hezké.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





15.10 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email