Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 14 června 2025
Celkem je zde 536 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Džejár
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 243
Online návštěvníků
Návštěvníků: 536
Uživatelů: 0
Celkem: 536

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73133 | Témat: 8169

14.10 2023 9:00


Peugeot 508 je radikální fastback a kombík, který vám zvedne tep. Podívali jsme se do jeho historie
Vlajková loď francouzské značky Peugeot je dnes vyhledávaným zbožím. Ponořte se s námi do jeho zajímavé historie.

Autor: Hugo
Kategorie: historie Peugeot 508 Fastback limuzína Peugeot Peugeot 407 Peugeot 607
Datum zveřejnění: Sat, 14 Oct 2023 05:42:27 +0000

Peugeot 508 dnes platí za atraktivní sportovně střižený liftback střední třídy, který sama automobilka označuje za radikální fastback. Vedle atraktivní pětidveřové limuzíny se splývavou střechou existuje i jako neméně pohledný kombík, který vám svým designem vyrazí dech.

Nebo snad znáte jiný rodinný kombík mainstreamové značky s bezrámovými okny? Vlajková loď francouzské automobilky má ale bohatou a zajímavou historii, kterou si pojďme připomenout.

Peugeot 407/607
Zdroj: Peugeot

Peugeot 508 poprvé přijel na svět roku 2010, když nahradil dva dosluhující modely zároveň: 407 a 607. Menší 407 platila za slušné auto mainstreamového proudu, ale ničím příliš nevyčnívalo.

Poněkud zavalitý design postrádal jemnou eleganci jak hranaté 405 z konce 80. let a následné 406, která se stala na našich silnicích hitem (především krásné kupé) či symbolem filmové série Taxi.

Zdroj: Peugeot

Peugeot zase pro model 607, ačkoliv měl své kvality a platil za honosnou vlajkovou loď francouzské značky, nenašel další využití. Luxusní limuzína značky, která se tehdy ještě neprofilovala jako prémiová, prostě nedávala v kontextu doby příliš velký obchodní smysl, a tak výrobce model zařízl.

Nic jako 408 a 608 se nekonalo (model 408 existuje až nyní jako crossover) a oba končící modely do jisté míry nahradila právě první generace 508. Jak označení modelu napovídá, velikostí patří mezi oba dosluhující modely.

Peugeot 508 první generace
Zdroj: Peugeot

V roce 2010 začala produkce nového modelu 508. Vůz sdílel platformu se sesterským Citroënem C5, oproti němu však postrádal typické hydropneumatické odpružení podvozku, které si Citroën střežil jen pro svou vlajkovou loď.

Oba vozy se rodily na výrobních linkách ve francouzském Rennes a čínském Wuhanu, který dnes známe pro zrod poněkud jiné věci.

Období vzniku modelu 508 stále ještě přálo naftovým motorům, na které vůz sázel především. A dokázal s ním divy na poli spotřeby paliva. Nejúspornější motor 1.6 e HDI s mikro-hybridním systémem uměl jezdit v průměru za 4,2 l/100 km a nabídnout tak neuvěřitelný dojezd přes 1 600 km na jednu nádrž!

Na opačné straně ekologického portfolia stála varianta HYbrid4, která kombinovala elektrický pohon netradičně s naftovým motorem. Následný vývoj ukázal, že to byl krok do slepé uličky a benzinové full-hybridy dávaly vetší smysl, nicméně technicky zajímavý vůz to byl.

Elektromotor navíc poháněl zadní kola, čímž modelu 508 zařídil pohon všech kol. Následně vznikla i diesel-hybridní varianta RXH HYbrid4 s vyšším podvozkem a módním oplastováním.

Zdroj: Peugeot

První generace modelu 508 vznikala jak ve variantě sedan, tak i jako populární kombi, které se na trhu objevilo rok po sedanu. Značka připravovala i příjezd sportovně střiženého kupé po vzoru původního Peugeotu 406 Coupé s designem od věhlasného studia Pininfarina (obludnou 407 Coupé raději opomeňme).

Na Ženevském autosalonu roku 2010 tak ukázala světu krásný koncept Peugeot SR1 s motorem 1.6 THP spojeným s hybridní technikou a výkonem 255 koní, nicméně na sériovou výrobu bohužel nikdy nedošlo. V roce 2015 potom přišel facelift sedanu a kombíku, který přinesl např. full LED světlomety.

Peugeot 508 druhé generace
Zdroj: Peugeot

Druhá a současná generace 508čky přijela roku 2018 a sama automobilka jej nazývá radikálním fastbackem. Oproti minulé nemastné, neslané generaci to opravdu byl radikální řez, především po stránce designu.

Vůz ihned získal popularitu zejména pro svůj atraktivní, sportovně střižený vzhled se splývající střechou po vzoru karoserie fastback a bezrámovými skly bočních oken.

Více o Peugeotu 508Nový Peugeot 508 cílí na dravý charakter mladých zákazníků. Zvládnou to ale i jejich peněženky?

Omlazená vlajková loď francouzské automobilky přijíždí na český trh v naftovém i plug-in hybridním provedení.
Test Peugeotu 508 Hybrid: Superbe boj se! Tohle je "Barbie Ken" mezi manažerskými vozy střední třídy

Plug-in hybridní ústrojí Peugeotu 508 se chlubí výkonem 225 koní a dojezdem na jedno nabití až 54 km.

Po technické stránce to byla také malá revoluce. Vůz dostal spoustu moderní bezpečnostní a asistenční technologie a interiér osvěžil inovativní přístup architektury kabiny i-Cockpit.

Po technické stránce jsou novinkami osmistupňová automatická převodovka EAT8, která nahradila starý šestistupňový typ, a plug-in hybridní pohon představený roku 2019.

Zajímavostí je také prodloužená varianta 508L s rozvorem náprav delším o 55 mm a celkovou délkou větší o 100 mm. Vůz vznikl pro čínský trh, který býval pro francouzskou automobilku důležitým odbytištěm nových vozů.

Zdroj: Peugeot

Rok 2019 přinesl odhalení sportovně laděné studie 508 Sport Engineered Concept, která z plug-in hybridního pohonného ústrojí vymáčkla úchvatný výkon 400 koní a točivý moment 500 Nm.

Roku 2020 se motorističtí fanoušci dočkali i sériové verze 508 PSE s o něco nižším výkonem 360 koní. Stále však jde o nejvýkonnější sériový vůz Peugeot v historii značky.

Zdroj: Peugeot

Letošní rok potom přinesl facelift celé modelové řady. Vůz dostal přepracovaný a ještě atraktivnější vzhled s novou maskou chladiče, logem v podobě lva a světelným podpisem, který se drží motivu lvích drápů. Uvnitř potom na uživatele čeká nový a přepracovaný multimediální systém.

Aktuálně je nový Peugeot 508 dostupný s buď s naftovým motorem BlueHDi 130, nebo ve dvou plug-in hybridních variantách s výkony 180, nebo 225 koní. Vrcholem je pak stále 360koňová sportovní verze 508 PSE.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





14.10 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email