Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 14 června 2025
Celkem je zde 541 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Džejár
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 243
Online návštěvníků
Návštěvníků: 541
Uživatelů: 0
Celkem: 541

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73133 | Témat: 8169

12.10 2023 9:00


Nejlepší malé auto současnosti? Nebojíme se tvrdit, že je jím Renault Clio
První delší svezení s kompaktním francouzským hatchbackem 5. generace ukázalo, že nové Clio chceme do garáže. Ale jenom s benzinovým motorem. Jak jinak.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Renault Clio Velký test auta auto automobil benzin klimatizace malé auto Renault řízení speciální
Datum zveřejnění: Thu, 12 Oct 2023 05:30:16 +0000

Tohle auto chcete domů. Chcete do něj ráno nasednout, jet do centra města (vůbec vám nebude vadit fakt, že musíte řadit), tam si něco málo/hodně popracovat a pak se vrátit domů. Rychle, příjemně a úsporně. A nezklame vás ani na dálnici. Ano, takhle nás nový Renault Clio uchvátil.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Bylo, nebylo, před 33 lety vznikl Renault s názvem Clio. Od té doby sbírá jeden úspěch za druhým. Historicky si ho objednalo přes 16 miliónů zákazníků, dvakrát získal ocenění Auto roku, a přesto, že automobilový svět spěje do elektrifikační mánie, ponechává si čistě benzinový motor (to víte, že hybridy má také). A kromě toho všeho, se z něj stalo neskutečně sexy auto.

Francouzi vzali tu proměnu celkem z gruntu

Clio se dočkalo celkem výrazných vizuálních změn, které potěší nejednoho majitele, či jen prosté kolemjdoucí. Konečně se do něj vtiskla jakási čistota a propracovanost. Designéři mu zvětšili mřížku chladiče, které nadělili kostkovaný styl. Doprostřed zasadili inovované renaultí logo, u kterého si jen připomeňme, že jde o symbiózu dvou diamantů a optický efekt jejich uzavřenosti má vytvářet dojem jakéhosi vzájemného doplňování a neustálého pohybu. Možná se budete smát, ale tady u Clia to prostě platí  - všechno se tak nějak hezky doplňuje a neustále pohybuje. Jinak mřížka má u loga tmavší odstín, který se postupně, pohybem ke krajům zesvětluje. Osobně to vnímáme jako šmrncovní vylepšení. Znáte to, něco nemusí mít základ ve funkčnosti, ale může to být jen hezké na oko.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 54

Co naopak je funkční je aerodynamická lišta, která je umístěna vpředu pod chladičem a barevně ladí s vozem. V naší specifikaci Techno to byla šedá Rafale, která měla v sobě implementované třpytivé prvky. Ty se nejvíc projevily na přímém slunci, kdy opravdu působily velmi přitažlivým dojmem, ale při normálním světle je to klasická šedá, která autu sluší. V rámci dalších funkčních pěkných změn vyjmenujme nové světlomety složené z denního svícení a klasických světel. První zmiňované mají tvar polovičního kosočtverce (jak jinak) a jsou tvořeny úzkými proužky. Za nás je toto jeden z nejpovedenějších prvků - působí zajímavě a jinak. Doplněné jsou pak full klasickými ledkami v normálních světlech, které se ale zúžily ve tvaru.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Ze strany je to pohádkově dotažené

Většina aut prochází změnami, někdy jsou velké, někdy malé. Ale u Clia si nemůžeme odpustit, že ta změna je pro pocit vnímání auta reálně obrovská. Vždyť ten pohled ze strany. Jasně, namítnete, že velikostně je Clio pořád stejné (délka 4 053 mm, šířka 1 988 mm (včetně zrcátek) a výška 1 439mm), ale ten design! Všimněte si, jak se táhne chromová lišta na spodní hraně dveří odpředu dozadu a chromově jsou obtékaná i okénka. Jak to spolu prostě skvěle, až tak nějak nečekaně ladí.  I ten B sloupek v té leskle černé je vážně povedený. Ten, kdo plánoval tento vůz do novinářské flotily měl i dobrý vkus na kola. Na 17palcové litiny zvolil design Monastella - černé s diamantovým efektem.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Na zadní části už je to jen taková třešnička na dortu. Chromová lišta svítí nad difuzorem, uprostřed nahoře se „tyčí" logo automobilky doplněné názvem modelu a k tomu všemu „hrají" nové svítilny s křišťálově transparentními kryty, takže máte jedinečnou možnost se podívat dovnitř. Jako pardon, ale tohle je fakt pěkný. (ne, nikdo nám neřekl, ať na auto pějeme ódy, ale my jsem z něj fakt unešení).

Svět RenaultuTest Clia předchozí generace

Jak se vám líbí oranžová?
Hybridní Renault Austral má české ceny. Sebevědomí mu rozhodně nechybí

Motor se v ceníku objevil už začátkem léta, prozrazoval o sobě ale jen technická data

Uvnitř lehce líznutá klasika

Uvnitř vozu se toho oproti předchozí generaci zase tolik nedělo. Pořád vám tu bude vévodit vertikálně posazený displej infotainmentu, pod ním pár fyzických tlačítek, otočné voliče klimatizace a řídicí páka.  Co kvitujeme je ta speciální textilie, kterou jsou potažena jak sedadla, tak výplně dveří a část palubky.  Naopak to působí velmi příjemně. Mimochodem v autě nenajdete žádné vyloženě kožené prvky. Pokud už něco jako kůži připomíná, je to umělá kůže (na sedadlech). Pochvalu si zaslouží právě i ona sedadla, jsou příjemná, hezky do nich vplujete a velikostí jsou akorát. Změny tu doznalo logo na volantu, což je logické a v našem případě 10palcový digitální přístrojový štít. Co se nám hodně zamlouvalo ale byla rychlost a jasnost multimediálního systému - nejideálnější za nás bylo připojení k Android Auto. A ačkoliv jsme to měli propojené i se Spotify - nic se netlouklo a běhalo naprosto čistě. Tady Renault udělat obrovský kus práce v čistotě softwaru a vyladil ho ke spokojenosti zákazníka. Pochválit musíme i vykreslení kamer a možnost nastavení si obrazovky pomocí individuálních widgetů. Chcete mít při nastartování auta kompletní informace o počasí, módu vozu nebo dokonce seznam čerpacích stanic - stačí si ony dané widgety na hlavní obrazovku přetáhnout prstem a hned budete mít přehled.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová
Nejlepší je benzin, to se nedá popřít

Clio ke svým zákazníkům přijede ve 3 specifikacích a s 3 motorizacemi. Jednodušší to být nemůže. Ve specifikace Evolution a Techno můžete mít benzin, LPG nebo hybrid, Esprit Alpine pak nabídne „jen" benzin a hybrid. My do testu dostali přeplňovaný benzínový tříválec motor s výkonem 90 koní a šestistupňovou manuální převodovkou, právě ve specifikace Techno.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Líbila se nám hlavně přesnost řízení a hladký chod převodovky. Auto poddajně reagovalo na změny, bylo mrštné, bylo jisté v zatáčkách. Důležitým aspektem byla taky tichost v interiéru. Podvozek svou tuhostí nahrává spíše dravější jízdě, dokáže si ale poradit i v klasických nerovnostech. Větší diskomfort ale pocítíte ve větších rigolech nebo kanálech, tam už je to pod zadkem cítit. Na druhou stranu nemá Clio tendenci poskakovat či dělat nějaké nečekané „pohyby" nebo se naklánět. Jízdní vlastnosti Clia patří k těm nejlepším, co známe, minimálně v daném segmentu a máme radost, že se s novou generací vlastně nic nemění. Pořád je to stejně dobré.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Samozřejmostí pak byla hladká práce asistenta v podání adaptivního tempomatu. A aby to nebylo jen o chvále, funkce upozornění na překročení nejvyšší povolené rychlosti by si zasloužila u Renaultu trochu více pozornosti - někdy se zasekla na jedné rychlosti a vydržela tam do doby, než si správně načetla další rychlost po cestě (mezitím jich ale pár dávno proběhlo).

Cenovka Clia v nejnižší specifikaci činí 383 000 Kč, přiblížit se ale můžete až k 600 000 Kč. A protože my jsme automobil testovali s pár vychytávkami navíc (safety pack, kamery, vyhřívaná sedadla a volant atd.) dostali jsme na cenovku 526 500 Kč. Jasně, není to nejlevnější, ale zase dostanete opravdu dost dobrých věcí navíc. A stojí to za to, protože kdybyste cítili, jak je tenhle prcek mrštný a komfortní, nebudete váhat ani minutu.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





12.10 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email