Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pondělí, 16 června 2025
Celkem je zde 525 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Bebe007
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 49 244
Online návštěvníků
Návštěvníků: 521
Uživatelů: 4
Celkem: 525

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73136 | Témat: 8169

10.10 2023 9:00


Nejlevnější „emko" od BMW je rostoucím ďáblem, kterému nikdy nedojde dech
Benzinový motor, šest válců a 460 koní slibuje přesně to, co od auta čekáte. Velkou porci zábavy a extrémní sílu.

Autor: Martin Tomaides
Kategorie: BMW M2 Velký test auta auto BMW převodovka řízení zadokolka
Datum zveřejnění: Tue, 10 Oct 2023 05:18:25 +0000

Ještě, než se pustíme do všech náležitostí a zajímavostí na testovaném voze, který byl navíc ještě vyšperkován dynamickou sadou Performance Parts, si raději připomeňme jednu důležitou věc, která k této generaci M2 patří. Jde o jeden z úplně posledních modelů ze sekce M, kterého se netýká elektrifikace. Jaký má smysl mít baterii v čistokrevném hltači asfaltu, vyrobeném jen pro požitek z jízdy, to si musí obhájit někdo jiný, ne já...

Nicméně i díky tomu získává současná M2 na hodnotě, čehož si byli vědomi také zákazníci v Česku a okamžitě všechny modely pro místní trh vykoupili.

Je výrazně větší

Dvoudvéřové kupé má specifické vzezření, ale jinak než ostatní modely bavorské automobilky, které v posledních letech symbolizují bobří zuby na místě chladiče. Ani „dvojka" nicméně není klasickým designovým konzervativcem, naopak v nabídce BMW se nedá najít jiné vozidlo zepředu podobné právě tomuto.

Zdroj: Tiskový servis BMW

Horizontálně tvarované ledvinky a podlouhlé světlomety až na bok karoserie vytváří drsný úsměv a celý model už není tím drobkem, na kterého jsme byli zvyklí. Dvojkové kupé teď měří 4,58 metru, protáhlo se tedy o celých 12 centimetrů. A protože „dvoudvéřaky" už nejsou tak v módě jako před lety, tak M2 je na silnici vidět o to víc. A to ani není třeba mluvit o tom testovaném, které dorazilo s rudým metalickým lakem Toronto Red.

Oproti běžnému kupé třídy 2 se jeho steroidový sourozenec chlubí rozšířenými bočními prahy ve spojení s mohutnými bočními blatníky, záď pak zdobí celkem výrazný spoiler a mohutný difuzor a v něm zdvojené dva páry koncovek výfuku. Opticky velmi nenásilné.

Karbon všude, kam se podíváš

No a teď ty zmiňované Performance Parts, které na už dostatečně sportovním voze vypadají asi jako když lahodný smetanový dort ozdobíte sadou sladkých třpytek. Vůz ještě víc nabral na dynamice a přesto nevypadal jako nějaká japonská skládačka z úvodních dílů série filmové Rychle a zběsile. A to i přes boční polep či nápis „M Performance Parts" na špici čelního skla.

Zdroj: Tiskový servis BMW

Do příplatkové částky 334 165 Kč se vešla pořádná karbonová nálož. Z tohoto lehkého materiálu jsou například kryty zrcátek, průduchy vzduchu předního nárazníku, nástavce zadního nárazníku, zadní spoiler, difuzor či sada řazení pod volantem.

Do částky se započítaly ale také polepy kapoty, prahů a dveří, vyzdobená loketní opěrka, kolíčky dveří s malým logem „M", koberečky, obal klíče či nádherný volant s krytem z Alcantary. Tahle M2 je pořádně vyzdobená, hezká a nepřeplácaná. Ačkoliv na papíře vše možná vypadá jinak.

Sezení bylo příjemně sportovní, čímž chci tentokrát říci, že vůz nebyl vybaven tvrdými skořepinovými sedadly, takže ani delší tratě tělo netrápily. Oproti - mnou před rokem testovaném modelu 220d - už ten aktuální prošel změnami, zmizelo mnoho tlačítek a všechno už řeší jednodílný prohnutý displej. Přístrojový panel má velikost 12,3 palce a infotainment 14,9 palce. A víte co? Ani jsem to vlastně nezaznamenal. Už jsem si nejspíš zvykl. Kruhový ovladač iDrive navíc zůstává.

Další BMWLoučení začalo. Na český trh dorazilo poslední čistě benzinové „emkové" BMW dostupné i s manuálem. Je přesně tak skvělé, jak čekáte

BMW M2 je nejprodávanějším plnotučným "emkovým" BMW. Také proto jde spolu s verzí 2 Coupé o úplně jiné auto, než jakými jsou ostatní zástupci řady 1 a 2.
BMW i7 je auto z jiné galaxie. Nejezdí, ale vznáší se. Z pod kapoty zní oscarový skladatel

Revoluční elektromobil z Mnichova se z velké části inspiroval vozy Rolls-Royce. Má nespočet funkcí.

Zadní sedadla nejsou jen nouzová, samozřejmě nejsou tvořena pro nohy a hlavu dvou dospěláků a cestu do Chorvatska, ale využít se dají. Stejně tak zavazadlový prostor, ten má sice menší otvor, ale je celkem dlouhý.  Nabídne objem až 390 litrů.

Mková drobotina? Ne! Čistokrevné „emko"

Na M2 jsem se těšil, dobrovolně se přiznávám. Do komentářů pod článkem se mi klidně může přihlásit ten, kdo by to měl jinak. Pod kapotou se ukrýval třílitrový přeplňovaný řadový šestiválec o výkonu 460 koňských sil, s točivým momentem 550 Nm, zrychlením na stovku za 4,1 sekundy a maximální rychlostí 250 km/h.

Jaká by byla opravdová neomezená maximálka? Když s autem pojedete okolo 200 km/h a ucítíte sílu, energii, chuť a dravost a všimnete si, že bavorák si sotva zařadil šestý rychlostní stupeň z osmi možných... No, můžeme se maximálně zasnít.

Zdroj: Tiskový servis BMW

Nastartování odkryje zvukovou stopou, co řidiče při jízdě čeká. Jde o každodenní lahůdkové audio. Ani není třeba mít motor v režimu „Sport plus" s otevřenými klapkami a je to radost. Síla motoru je až hrozivá, a to klidně zhruba od 1800 otáček. M2 neustále reaguje na plyn, každý střet podrážky s pedálem posune auto s kopancem silou dopředu. Potenciál je obrovský a řízení je velmi přesné, tedy tak jak lze od auta tohoto typu čekat.

Zmiňovaná automatická převodovka (kdo by chtěl manuální musí si připlatit zhruba 13 tisíc Kč) šlape hladce, při přeřazení do režimu Sport a používání pádel zase reaguje rychle a s lehkým trhnutím demonstrujícím řidičovi svou sílu. Dvacetipalcové obutí má nárok promlouvat do komfortu jízdy, ale nečiní tak. Adaptivní tlumiče pracují v jakémkoliv režimu pocitvě. Ran se uvnitř auta nemusíme bát.

Zdroj: Tiskový servis BMW

Co mě nepotěšilo při letmém lustrování dat byla hmotnost, více než 1,7 tuny mi k autu neseděla. Ale je to pochopitelné, narostlo, a to množství elektroniky se také někde musí projevit. O to příjemnější bylo zjištění, že šlo skutečně jen o číslo. M2 není těžkopádná, zatáčky si tahle energická zadokolka dává ke svačině a ani se v nich nehne. Pokud samozřejmě řidič nezavelí.

Kdo poctivě sledoval starší díly populárního seriálu Top Gear, ten jistě mnohokrát slyšel z úst Jeremyho Clarksona, jak se z moderních a přetechnizovaných aut vytrácí zábava. Většinou na úkor spolehlivosti a bezpečí. BMW si obojí zachovalo a k tomu do některých vybraných modelů divize M dodává v posledních letech také prvek zvaný Drift analyser. Něco, co je ve voze doslova jen pro radost.

V praxi to znamená to, že řidič si může na trati například sledovat délku svých driftů, jejich vzádelnost či úhel a pak si vypočítávat skóre. Jde samozřejmě o element, který v žádném případě nepatří do běžného provozu, ani třeba na večerní opuštěné parkoviště obchodního domu někde za městem. Ale M2 má hlavně bavit, proto tuhle maličkost hodnotím kladně.

Příjemným překvapením byla konečná spotřeba. Kdo čeká, že bude jezdit za 9 litrů, je blázen. Kdo si ale myslí, že standardem je 15, je taky mimo. M2 i přes svou váhu a schopnosti není strojem, ke kterému je nutně potřeba, aby vás na pumpách znali kvůli častým návštěvám křestním jménem. I jízda městem v odpoledních hodinách se dá zvládnout za 11 a půl litru, takže pokud auto nebudete vyloženě držet za krk, nebude zbytečně hladové.

    - Zdroj: Tiskový servis BMW
    -
    -
    -
Celá galerie 22

S cenou lehce nad 1,8 milionu korun můžeme autu říkat „nejlevnější emko". Takhle lacině ho ale asi nikdo nazývat nebude. Předchozí generace po celém světě jezdí desítky tisíc kusů a není to kvůli ceně, ale díky množství zábavy, kterou nabízela. U verze z roku 2023 to je podobné, je to závodní lahůdka, jejíž cena se díky příplatkům vyšplhala na 2 186 578 Kč, ale za tyhle peníze její majitel získal kopec síly a k tomu kus bavorské historie.

Já jsem nakonec auto využíval hodně na denní ježdění, ale pro ty z vás, kdo jsou z testu zklamaní a čekali, jak se tváří v tvář postavím 460 koním na rozžhaveném asfaltu, výše je odkaz na zážitky kolegy Lukáše Dittricha, který s M2 řádil na okruhu v Mostě.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





10.10 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email