Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 15 června 2025
Celkem je zde 549 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Džejár
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 49 243
Online návštěvníků
Návštěvníků: 549
Uživatelů: 0
Celkem: 549

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73133 | Témat: 8169

08.10 2023 9:00


Renault Megane Grandtour je víc Simply Clever než Octavia Combi. A stojí „rozum"
Normální rodinný kombík za rozumné peníze, to už se dneska moc nevidí.

Autor: Hugo
Kategorie: renault mégane grandtour Velký test autotest combi kombi kombík redakční test Renault Renault Mégane rodinné auto
Datum zveřejnění: Sun, 08 Oct 2023 05:51:24 +0000

Rozmohl se nám tu takový nešvar, chce se mi parodovat slavnou filmovou hlášku. Pokud hledáte nové rodinné auto podle tradičního receptu, pak se vám nabídka stále více zužuje.

MPV vymírají nebývalým tempem (za všechny jmenujme konec ikonického Espace), nahradila je SUV, která vládnou světu, a normální rodinné auto aby člověk pohledal.

Hlavně za rozumnou cenu. Renault ovšem stále disponuje autem, které potěší racionálně uvažující zákazníky. Ačkoliv to, co jsme dříve znali pod názvem Megane, se pomalu také mění na elektromobil.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 26
Dva motory a dvě výbavy stačí, drahoušku

Renault Megane Grandtour tu naštěstí stále je ve své klasické podobě. Ceník je dosti omezený, ale stále si slušně vyberete. Klasiku v podobě naftového motoru zastupuje motor 1.5 Blue dCi 115, benzinové motory potom 1.3 TCe 140.

Právě ten jsem okusil s manuální převodovkou, aktuálně si však můžete k oběma motorizacím vybrat už jen dvouspojkovou převodovku EDC.

V podstatě se jedná o totožný motor, jaký jsem nedávno testoval v Dacii Duster, jen je tu trochu jinak naladěný a spojený s delší šestistupňovou převodovkou. A díky tomu se auto lépe ovládá.

Výkonové parametry motoru 140 koní a 240 Nm příliš neoslní, ostatně stačí na zrychlení na stovku za rovných 10 sekund a maximální rychlost 205 km/h. Takový průměr, který na běžné ježdění stačí, aniž byste měli pocit, že brzdíte provoz.

Spořit palivo ale motor umí. Ustálené tempo po okreskách znamená 4,7 l/100 km, v běžném režimu, kdy to vůbec neřešíte a prostě jenom jezdíte, nikam nespěcháte, ale ani se nesnažíte o úspornou jízdu, umí jezdit za sedm a půl litru.

Uvnitř je to klasika. Především se tu pohodlně usadíte v opravdu komfortních sedačkách, stěžovat si nebudou ani cestující vzadu a zavazadlový prostor toho pojme také dost.

Rodinné kombíkyRodinko, držte si klobouky! Vyzkoušeli jsme si na vlastní kůži, jak moc brutální zrychlení nabízí nové BMW M3 Touring. Je to vážně síla (video)

BMW M3 Touring kombinuje praktičnost a neuvěřitelnou rychlost. Jak moc brutální ale ta dynamika je? Vyzkoušeli jsme to v praxi a realita nám málem vyrazila dech. Doslova...
S těmito naftovými kombíky dnes ušetříte na palivu. Některé jezdí dokonce i pod čtyři litry

V přehledu nejúspornějších nových kombi na českém trhu nechybí ani Škodovka nebo Volkswagen.

Přestože s 521 litry objemu na etalon třídy, Octavii Combi, nestačí. Ale v rukávu má úplně jiné eso, před kterým bledne celé Simply Clever závistí.

Simply Cleverer

Skrývá jej sedadlo spolujezdce, které můžete „zlomit vejpůl", tedy zcela sklopit opěradlo do rovné polohy. Tím získáte extra ložnou plochu na dlouhé předměty.

Teoreticky může sklopné opěradlo využít i zadní pasažér a natáhnout si na něj nohy ve stylu luxusních limuzín, ale výrobce to důrazně nedoporučuje.

Zdroj: Hugo Kottás
Zdroj: Hugo Kottás

Navzdory tomu budete v Meganu Grandtour rádi zdolávat dlouhé kilometry. Komfortní podvozek vyloženě vybízí k dlouhým cestám, doporučuji však zůstat spíš na dálnicích.

Zatáčky podvozku nastavenému do módu „rozvařená žabí stehýnka" příliš nechutnají. Nepomáhá tomu ani umělá zpětná vazba v řízení, ve kterém pořádně nic necítíte.

Zpoza volantu Meganu Grandtour motoristickou nirvánu nezažijete, a troufám si tvrdit, že přesně takhle to bude většině řidičů vyhovovat. Pokud se chcete za volantem i pobavit, hledejte jinde, Megane jede čistě na vlně pohody a žádného spěchu.

Rozvážné zákazníky potom potěší i zajímavou cenovou nabídkou. Testovaná verze v nejvyšší výbavě Techno a dvouspojkovým automatem nyní i s výkupním bonusem vychází na krásných 607 tisíc korun. Normální a dostupná rodinná auta snad ještě nevymřela.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





08.10 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email