Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 14 prosince 2025
Celkem je zde 1434 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: safrmichal
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 491
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1434
Uživatelů: 0
Celkem: 1434

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 74047 | Témat: 8169

05.10 2023 9:00


Nový Kodiaq od Škodovky má zaoblenější tvary, plug-in hybridní jednotku a tablet místo integrovaného středového displeje. Není pro českého zákazníka až moc jiný?
Ačkoliv premiéra nové Škody Kodiaq proběhla včera večer, měli jsme již před pár týdny jedinečnou možnost nového „medvěda" prozkoumat detailně. Je větší a přitažlivější. Otázkou zůstává, jak ho přijme národ, pro který je Škodovka srdeční záležitostí.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Škoda Kodiaq Žhavé novinky o autech auto denní svícení diesel hybrid nová nový podběhy segment a Škoda
Datum zveřejnění: Thu, 05 Oct 2023 01:30:07 +0000

V ateliéru se rozsvěcují světla a před námi se objevuje nový Kodiaq. Ihned si všímáme nové přední šestihranné masky, které vévodí dvě hlavní věci. Nové logo Škodovky v tmavě chromovém odstínu a světelný pás mezi světlomety. Pod maskou pak nalézáme prostor pro přívod vzduchu a vylepšený přední nárazník.

Zdroj: Škoda Auto
Oči zde hrají hlavní roli

Vylepšení doznaly i nové světlomety, které nyní na přání mohou být Matrix-LED. Celkově jsou světla velmi pěkně uspořádána na horní Bi-ledkový segment a spodní matrix modul, který je navíc uprostřed vylepšen LED páskem určeným pro denní svícení (parkovací a směrové světlo).

Interiér i exteriér nového Kodiaqu ve videu

Ze strany jsou pak rozdíly oproti předchozí generaci asi nejvíce patrné, i když to dobré zůstává. Tím míníme ony hranaté plastové podběhy kol. Jinak je to oslava dynamiky a aerodynamiky - především tím míříme na protaženou linii střechy, která se směrem k zádi lehce svažuje. Boky dveří jsou naopak víc prolisované a prorýsované a spodní linka se zvedá lehce dozadu. Mimochodem všimněte si postranních zrcátek, která nejsou instalována, jakože v A sloupkovém okně, ale jsou umístěná na dveře. Největší změny si ale můžete všimnout u části nad zadním kolem. Ať už je to prodloužený integrovaný spoiler pátých dveří nebo to prosté protažení u D sloupku, které je obložené ve zmiňovaném tmavém chromu. Jinak ano, vidíte správně - Kodiaq je o 61 mm delší než jeho předchůdce, a tak se v pětimístné variantě zvětšil kufr o 75 l (910 l)

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

Co je neskutečně sexy je zadek. Za prvé, máte tu větší dveře, takže se do kufru snadněji leze. Strašně příjemný nápis ŠKODA, který je logicky vyveden už v xkrát zmiňovaném tmavém chromu, což působí fakt luxusně. Přepracovaný nárazník má široký integrovaný difuzor, ale největší parádu tu hrají nová světla - ostře řezaná, rozdělená na tři díly. Světelný podpis ve tvaru písmene C, jehož horní část zasahuje hluboko do středu a spodní část je pak spojená červeným pásem s krystalickou strukturou k onu druhému světlu na protější straně. Tohle se Škodovce vážně povedlo a vypadá to více než luxusně. Ta čistota, se kterou je tu vše propracováno a navrženo je fakt viditelná. Za nás je v tomhle budoucnost - v dotažených nových detailech.

Zdroj: Škoda Auto
Staré známé  je minulostí

Uvnitř je to překvapení pro všechny. Všechno jinak. Uprostřed volně stojící displej - žádná integrace do palubovky - prostě tablet posazený do středu. Hledáte volič automatické převodovky? No uprostřed ho nenajdete. Je totiž umístěn pod volant jako páčka (znáte od jiných automobilek). Že vám taky chybí vícero tlačítek? Ale kdeže. Skoro ke všemu vám totiž poslouží nové multifunkční ovladače, které kombinují manuální a digitální ovládací prvky. Jsou tři, ovládají se jak otáčením, tak stiskem a každý z nich má v sobě digitální barevný displej - bez legrace. Na stranách ovládáte teplotu a též vyhřívání sedadel. U prostředního ovladače si můžete zvolit, co chcete, aby dělal a nastavit do něj až 4 funkce. Můžete na něm vybírat jízdní režimy, hlasitost radia, chytrou klimatizaci atd.

Co se týká celkového pojetí interiéru, designéři se rozhodli, že všechno, čeho se dotýkáte, tedy ruce nebo vaše kolena bude v měkkých materiálech - prostě tak, aby vám to bylo pohodlné. Naopak všechno, co byste mohli ušpinit, především, co se bot týká, má oplastování. Jinak se tu myslí samozřejmě do budoucnosti, a tak jsou čalounění nebo koberce vyrobeny z recyklovaného polyesteru nebo tu máte přízi s podílem vlny. Udržitelné materiály najdete i na oněch Simply clever prvcích typu deštník nebo škrabka. Nově Škodovka přidává i na onen velký displej jeho čistič, a tak se vám nestane, že byste obrazovku měli „otlapkanou".

Zdroj: Škoda Auto
Škodovka jde cestou ekologie, ale i petrolheadství. Díky bohu!

A co má pod kapotou? Poprvé si Kodiaq budete moci koupit jako plug-in hybrid se silou 204 koní, a s elektrickým dojezdem až 100 km (jaká bude realita uvidíme). Pak vám bude k dispozici mild-hybridní 1,5 TSI se s 150 koňmi pod kapotou (má zde 48V řemenem poháněný startér-generátor a 48V lithium-iontovou baterii) nebo benzinový dvoulitr s 204 koňmi. Nechybí ale ani jinými automobilkami zatracované diesely - 2,0 TDI se 150 nebo 193koňovou variantou. Všechny motorizace se nabízí pouze a jenom automatickou převodovku a vrcholný benzin, respektive diesel je vždycky spojený s pohonem všech kol.

Nová Škoda KodiaqJezdí na dálkové ovládání, miluje zatáčky. Řídili jsme novou Škodu Kodiaq a podívali se jí pod masku

Při prvních jízdách v okolí Ženevy nás dokázala překvapit spotřebou i jízdními vlastnostmi.

Příjemným překvapením je i to, že pokud si pořídíte plug-in hybrid, zase o tolik místa v kufru nepřijdete a pořád si budete moci pískat s 745 litry.

Kromě toho má nový Kodiaq i nespočet asistentů, ale na ty se podíváme, jakmile budeme mít auto dispozici k testu, protože popisovat je, je jako tahat králíky z klobouku a nevědět, který právě bude vytažen. Prostě zkušenost ukáže.

Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto

Jak se vám líbí? Má u vás šanci uspět? Při své berlínské premiéře byl opěvován a my se ani nedivíme. Jedná se totiž o povedený kousek... doufejme, že i mezi českými zákazníky bude nejen akceptován, ale jakožto i adorován.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





05.10 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email