Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 17 června 2025
Celkem je zde 519 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Kerak
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 49 248
Online návštěvníků
Návštěvníků: 515
Uživatelů: 4
Celkem: 519

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73144 | Témat: 8169

02.10 2023 9:00


Těmto supersportům se v Česku daří nejvíce. Některé jsou prodávanější než Dacia
Českému trhu v roce 2023 vládnou italské supersporty. Na úplném vrcholu je ale legendární model ze Stuttgartu, který si letos pořídilo přes 90 řidičů

Autor: Robin Běhal
Kategorie: sportovní vozy Zajímavosti o autech atmosférický motor Audi R8 boxer Dacia Ferrari Karoq Lamborghini Lamborghini Huracán Porsche Porsche 911
Datum zveřejnění: Mon, 02 Oct 2023 05:25:41 +0000

Nejprodávanějším osobním automobilem v České republice za poslední měsíce letošního roku je dle statistik SDA (Svaz dovozců automobilů) Škoda Octavia. Segmentu SUV zase vládne mladoboleslavský model Karoq a nejčastěji prodávaným malým autem je Škoda Fabia. To jsou veřejně známá fakta, která zřejmě nikoho nepřekvapí. Jak jsou na tom ale prodeje vzácnějších vozů, třeba supersportů? Těch je v Česku jako šafránu a tvoří pouze setiny procenta tuzemského trhu. Některým modelům se však překvapivě daří.

5. místo: Ferrari SF90 - 14 kusů

Začněme odzadu. Na pátém místě nejprodávanějších supersportů v Česku se umístilo Ferrari SF90. Jedná se o vůbec první model značky s plug-in hybridním ústrojím. Srdcem Ferrari do zásuvky je vidlicový osmiválec, který je doplněn třemi elektromotory. Společnými silami pak dokáží vyprodukovat až 1000 koní. Díky tomu SF90 z 0 na 100 km/h zrychlí za 2,5 sekundy a může pokračovat až do maximální rychlosti 341 kilometrů za hodinu. Jeho cena činí zhruba 15 milionů korun.

Zdroj: Tiskový servis Ferrari
4. místo: Ferrari 812 Superfast - 17 kusů

Bramborová příčka též patří italskému výrobci se vzpírajícím se koněm na kapotě. Ferrari 812 Superfast si letos pořídilo 17 šťastlivců, kteří si mohou na českých silnicích užívat atmosférický dvanáctiválec uložený vpředu, který má objem 6,5 litru a výkon 788 koňských sil. To stačí na zrychlení z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a maximálku 340 km/h. Nekompromisní zadokolku z Maranella si v Česku můžete koupit od 6,2 milionu korun.

Zdroj: Tiskový servis Ferrari
3. místo: Lamborghini Huracán - 19 kusů
Recenze Lamborghini Huracán Tecnica

I bronz letos získal italský supersport za zhruba 7 milionů korun. Lamborghini Huracán vyrobené v městečku Sant'Agata Bolognese si letos koupilo 19 Čechů. Jde o zavedený model, který se prodává od roku 2014. Vznikl na stejném podvozkovém základu jako Audi R8 a sdílí s ni i atmosférický motor V10 o objemu 5,2 litru. Na trhu existuje více verzí Huracánu, nicméně nejprodávanější variantou je Evo, která má výkon 640 koní. Lamborghini s pohonem všech čtyř kol stovku pokoří za 2,9 sekundy a zvládne jet až 325 kilometrů za hodinu.

Zdroj: Tiskový servis Lamborghini
2. místo: Ferrari F8 - 23 kusů

Druhou příčku si vybojoval základní model Ferrari s motorem uprostřed. Nástupce 458 Italia a 488 GTB nese označení F8 Tributo. Pod zadní kapotou ukrývá dvakrát přeplňovaný 3,9 litrový osmiválec s výkonem 720 koní. Síla se pak na zadní kola přenáší za pomoci 7stupňové automatické převodovky. Červený šíp z Maranella dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,9 sekundy a vytáhne to až na 340 kilometrů za hodinu. Jeho pořizovací cena se pohybuje okolo 7 až 8 milionů korun.

Zdroj: Tiskový servis Ferrari
1. místo: Porsche 911 - 91 kusů

Českému trhu s naprostým přehledem dominuje Porsche 911, kterého se letos prodalo více než 90 kusů. To je například více než v případě elektrické Dacie Spring nebo Citroënu Berlingo. Legendární německý sporťák má 27 verzí a bohužel podle statistik SDA nejsme schopni vyčíst, jaký z modelů 911 je ten vůbec nejpopulárnější. Základ nabídky tvoří Carrera za 3 miliony korun, která má za zadní nápravou uložený plochý šestiválec typu boxer s výkonem 385 koní. Na zcela opačné straně portfolia se nachází to vůbec nejlepší, co Stuttgartská automobilka aktuálně nabízí, a to Porsche 911 GT3 RS s propracovanou aktivní aerodynamikou a motorem o výkonu 525 koní. Cena vrcholné varianty startuje na částce 6,5 milionu korun.

Zdroj: Tiskový servis Porsche
Další novinky ze světa supersportůZnačka MG se vrací ke svým kořenům. Představila sportovní roadster, který stovku pokoří za méně než 3 sekundy

Čínsko-britská automobilka přichází na trh s nadupaným elektrickým modelem MG Cyberster, který by se měl v Evropě objevit v roce 2024. Na jedno nabití ujede prý až 800 kilometrů.

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





02.10 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email