Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 14 června 2025
Celkem je zde 502 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Michal2314
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 49 241
Online návštěvníků
Návštěvníků: 502
Uživatelů: 0
Celkem: 502

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 73128 | Témat: 8169

21.09 2023 9:00


Když chcete pracanta, ale potrpíte si na pohodlí. Volkswagen Amarok Aventura vaše tužby splní
Nová generace Amaroku je splněným snem. V základu stojí něco kolem milionu a nabídne za to opravdovou zábavu. Pokud ale vaše srdce prahne i po luxusu, sáhněte po specifikaci Aventura

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Velký test Volkswagen Amarok auta auto klimatizace nový podvozek točivý moment Volkswagen
Datum zveřejnění: Thu, 21 Sep 2023 05:30:44 +0000

Posedlost velkými auty je v dnešní generaci řidičů až neuvěřitelná. Čím větší auto, tím větší pozornost na silnici a možnost probojovat se do předních pozic kolon, když „pidi" auta překáží. Prostě vždycky zvítězí silnější. Nicméně pick-upy jsou jiná liga. Tím, že se jedná primárně o pracovní vozy, vzbuzují na silnici i v terénu přirozený respekt a nikdo se vám neodváží říct, že jste si je pořídili jenom pro nabubřelé ego. Pick-upy totiž dávají smysl. A Amarok je toho zářným důkazem. Navíc ve výbavě Aventura i příjemně vydařeným důkazem.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Volkwagen Amarok je s námi již nějakou dobu a jeho kvality jsou nepopiratelné. Jak jinak byste si vysvětlili fakt, že si ho v minulosti zakoupilo něco kolem 800 tisíc zákazníků? Co se na nové generaci ale změnilo?

Dvojče?

Předně je potřeba zmínit, že nový Amarok vychází ze spolupráce koncertu VW a Fordu. Takže není tajemstvím, že stojí na stejném technickém základu jako fordí model Ranger. Nechápejte to tak, že se jedná o kopii. Ba naopak. VW jasně vytýčil své požadavky na vizuál a na to, co by měl konkrétně splňovat. A troufám si tvrdit, že se mu to povedlo. O tom se můžete sami přesvědčit, neboť když si ho budete chtít zakoupit, jsou vám k dispozici dva čtyřválcové turbodiesely a také oblíbený šestiválcový turbodiesel. A v rámci výbav můžete v základních vybírat z označení Amarok, Life a Style a ze dvou vrcholových - PanAmaricana, který je určen spíše na off-roadové blbnutí a Aventura prezentující exkluzivní styl. My v testu vyzkoušeli poslední zmíněný.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 44

Videoreportáž: Amarok

A co ty změny?

Na začátku jsem zmiňovala, že čím větší auto, tím lepší a VW se toho celkem drží. Svůj Amarok tak prodloužil o 96 mm (5,35m). Stejně tak se prodloužil rozvor náprav (o 173 mm), což je logicky nejvíce cítit na dostatku místa v kabině. Díky této změně se zkrátily i převisy karoserie. Tahle změna byla a je nejvíc cítit samozřejmě při nájezdech do strmých kopců a při naopak sjíždění. Při brázdění prudkých náklonů jsem neměla sebemenší strach o přední nárazník a úplně v pohodě jsem si terénem projížděla jako královna.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

V rámci vizuálu si určitě zamilujete ty úzké světlomety, které vystupují z robustní masky. Navíc v oné vrcholové verzi se můžete pyšnit inteligentními matrixovými svítilnami. V praxi to znamená, že i v noci se budete cítit jako ve dne, uvidíte všechno, a přitom nebudete oslňovat protijedoucí řidiče, což si nebudeme nalhávat, je v těchto velkých pick-upech většinou problém, protože jste výš než ostatní účastníci provozu. Světla jsou schopna rozrážet i velmi hustý déšť, takže se nemusíte obávat, že by plnila svou funkci jen za naprosto ideálního počasí. Jinak Aventura nabídne ještě příjemný vnější prvek, a to jakési tvarování předního nárazníku do písmene X. Tím, že byl metalicky lakovaný, opravdu z té modré příplatkové (17 146 Kč) metalízy vystupoval a dával Amaroku luxusnější pocit.

Nechybí 21palcová kola, chromované kliky dveří a kryty zpětných zrcátek. Samozřejmostí jsou i nášlapy, aby se vám dovnitř snadno lezlo. Na první stoupnutí se mi zdály lehce měkčí, ale to by samozřejmě prověřil až čas a opakované používání.

Zadek auta zase definují ony světlomety, které jsou v případě Aventury ve tvaru písmene C a vlisovaný nápis Amarok.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Korbu jedině s krytem

Nejvýraznějším prvkem je logicky korba, která může být otevřená, nebo zakrytovaná. Zakrytovaná za mě jednoznačně lepší. Za prvé vám převážené věci nebudou lítat a za druhé nenamoknout. Otvírání je automatické na stisk tlačítka uvnitř korby, nebo na klíčku nebo k tomu můžete použít tlačítko v kabině. Super je, že do ni můžete naložit něco přes tunu rozměrného nákladu a může být i na europaletě, protože její rozměr se tam v pohodě vejde. Bojíte se, že by se vám tam hýbala? Nemusíte, vždyť je to pracovní auto, takže nabízí na stranách kotevní oka. V uložení ve večerních hodinách vám pak budou nápomocna ledková světla na stranách korby.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zajímavosti z Autoweb.czDálniční známky 2024: Jak budou zdražovat a co udělat, abyste i v květnu 2024 měli známku za 1500 Kč

Ceny dálničních známek se od 1. března 2024 mění. Za některé zaplatíme více, za jiné zase méně. Platnost nových cen skončí 1. ledna 2025, protože MDČR zavedlo také mechanismus, díky kterému se nově budou ceny známek měnit každým rokem.
Jak být lepším řidičem: Ideální stopa a apex

Přestaňte chápat zatáčku jako překážku a nepříjemnost, začněte ji brát jako výzvu. Naučte se ji projíždět jako skutečný mistr volantu.

Otiratelné všechno

Uvnitř pak je Aventura fakt líbivá. Jasně, pokud hledáte spíše pracovní auto, od kterého neočekáváte velký interiérový komfort na cestách, tak zvolte spíše základní výbavu. Dobře vám poslouží, ale nemůžete od nich čekat bůhvíjak pohodlné sezení a milion asistentů. Aventura je v tomto ohledu velmi příjemný společník, co se týká nejen komfortu, ale i uspořádání a možnosti odkládání věcí.

Abyste si mohli v pick-upu upravovat sedadla do 10 směrů, je fakt luxus. Nicméně velmi vítaný, kor když máte 163 cm. Navíc ta kůže, kterou jsou sedadla pokrytá je strašně fajn, pokud ji ušpiníte bahnem nebo jinými nečistotami. Jen to prostě setřete nebo opláchnete a hlavu si s tím dělat nemusíte. Potěšující je i šířka sedáků, která je vážně velká a tím pádem nabízí dostatek pohodlí i korpulentnějším postavám. Pak tu máte i dostatek odkládacích prostor.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

A nyní se dostáváme k oné podobnosti s Rangerem. Displej infotainmentu, který vévodí středu auta je postavený na výšku. Prostě si na to musíte zvyknout. Celkově to k autu jde, má to i logiku a není to vůbec špatné řešení... jen je to o zvyku. Co je též o zvyku je volič automatické převodovky. Ten má pojistku pro řazení na svém předku, protože na straně můžete za pomoci tlačítek řadit stupně manuálně. Zase tady platí „proti gustu žádný dišputát". Je to o zvyku, ale pokud volič chytíte správně, ideálně zeshora s prsty mířícími dopředu, problém vám to dělat nebude. Na středu mi jinak pod obrazovkou lehce chybělo manuální ovládání klimatizace - Amarok ji má integrovanou do dotykové obrazovky. Já u těchto velkých pick-upů, protože, nebudeme si nalhávat, je ta manévrovatelnost přeci jen trošku náročnější, mám ráda, pokud tlačítka na ovládání základních prvků vystupují a jsou fyzická. Lovit je na obrazovce, při cestě v terénu nebo i rychlé jízdě na dálnici, zdá se mi jaksi nešikovné.

Super je otočný volič výběru pohonu kol, kde si můžete vybírat mezi (v naší nejvyšší specifikace) dvojkolkou (2H) a čtyřkolkami (4A, 4H, 4L) a samostatná tlačítka na ovládání ESC, asistenta pro sjíždění strmých svahů a uzávěrku diferenciálu. Zmáčknete a hotovo. Tady jsem naprosto spokojena. A nerada bych zapomněla ani na fyzická tlačítka pro volby jízdního režimu nebo jízdní asistenty. Vždyť vy už víte, že pro tohle mám slabost.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Jinak kokpit řidiče je definovaný 12palcovým digitálním přístrojem, který velmi pohotově reaguje na příkazy a je VW  dobře zpracovaný. To samé se dá říct o multifunkčním volantu a stojíte-li o jeho vyhřívatelnost, připravíte si přibližně 3 700 Kč navíc.

Ani o pohodlí na zadních sedadlech se nedá říct nic zlého. Je zde dostatek prostoru pro sezení vysokých robustních pasažérů, nebo dání dětí do autosedaček. Amarok tak můžete využívat i jako rodinné auto, což si myslím, že k tomu je při své specifikace Aventura určen především.

Sílu by měl

To, že máte pod kapotou divocha, nezapřete. Amaroku, v našem případě, bil pod kapotou vznětový šestiválec o objemu 3,0 litru s přímým vstřikováním common rail a systémem přeplňování VTG, spojený s 10stupňovou automatickou převodovkou. Dopředu ho tak hnalo 241 koní (171 kW) a točivý moment 600 Nm. V praxi to znamená, že si v nízkých otáčkách auto hezky probublává, ale při požadované akci hezky plynule zatáhlo a jelo. Neočekávejte od něj přemíru extrémního výkonu a zátahu. Předjíždění si rozmýšlejte dopředu a stejně tak u nějaké výraznější akcelerace počítejte s lehkým časovým nástupem. Přeci jen je to pracant o váze 2,5 tuny, i když luxusní. Jízda na dálnici ale probíhala ve svižném a poddajném tempu.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Nejvíc mě ale práce Amaroku překvapila v silném dešti na okreskách a na dálnici. Nejdříve jsem si hrála se samotným pohonem kol, část cesty jsem autu nabídla dvojkolku a část čtyřkolku. U dvojkolky, se i při opravdu provazech vody, které padaly z nebe, Amarok nehnul ani o píď. Jasně, do zatáček se trochu více nakláněl, ale je to vysoký pick-up, nic, co bych mu musela vytknout, ale jinak držel jak přibitý a nedal mi ani náznakem najevo, že by měl tendenci se sklouznout. A to podotýkám jsem jela nenaložená, takže jsem čekala od zadní nápravy, která je tuhá, že si poskočí a prostě mi trošku bude přidělávat starosti svou přetáčivostí, ale nic takového se nestalo. U čtyřkolového režimu si auto pak zase lehce přikleklo a já jsem musela vyvinout více úsilí na plynový pedál. Ovládání bylo tužší a Amarok se ani nehnul. Paradoxně mi ale spíše vyhovovala dvojkolka, kde jsem měla pocit, že auto mám více v ruce a poslouchá více mých příkazů. A to jsem se ani nedopracovala k tomu změnit jízdní režim na „Kluzko"  (mimo jiné můžete vybírat i z jiných jízdním režimů, které vám auto nastaví do požadovaného nastavení - například u režimu Bahna vám auto přepne do pohonu 4H a uzamkne diferák).

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Co se týká samotného komfortu, je vážně obdivuhodný. To, že podvozek nepřenáší žádné fyzické rázy do kabiny je doplněno tichem uvnitř interiéru. Tohle se VW vážně povedlo.

Ačkoliv Amarok Aventura sice umí blbnout jako off-roadové auto, je spíše určeno na převoz věcí, rodiny a prostě takovou pohodovou jízdu. A když po něm chcete sílu, přinese vám ji na podnose. Odmění se vám pak dlouhodobější spotřebou kolem 11 litrů. Nechybí nespočet asistentů, které nevyjmenovávám jen proto, protože mi přijdou už jako takový automatický benefit. Ale na závěr bych mohla zmínit, že například kamera s možností pohledu zeshora na auto a okolí, je vážně super věc hlavně při parkování.  A kolik za výbavu Aventura zaplatíte? Vcelku se vejdemt do 1 350 000 Kč, ale vězte, že budete mít vůz, na který bude spoleh, bude radost s ním brázdit silnice a ještě do něj naložíte, co srdce žádá. Takže všechno. Třeba celou chalupu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





21.09 2023 9:00


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email