Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 28 dubna 2024
Celkem je zde 279 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: audiniakk
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 423
Online návštěvníků
Návštěvníků: 278
Uživatelů: 1
Celkem: 279

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71024 | Témat: 8169

15.09 2023 9:00


Jak jezdit plynule? Roli hraje blinkr, brzdy i řidičův odhad
Nad počínáním některých účastníků provozu zůstává stát nejprve rozum a následně celá křižovatka nebo silnice... Jak se tedy chovat, aby provoz jel plynule?

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Škola jízdy auta auto brzdy křižovatka křižovatky nehoda nehody pravidlo zipu právo řízení
Datum zveřejnění: Fri, 15 Sep 2023 05:30:30 +0000

Každý den se setkáváme na silnici s arogancí a bezohledností. A bohužel nikdo tyto projevy agresivního chování často netrestá, ačkoli se (na rozdíl od vysoké rychlosti) přímo podílejí na plynulosti a bezpečnosti provozu. Co tedy dělat, abyste sami svým dílem přispěli k plynulejšímu provozu na silnici?

1. Sledujte provoz

Zrcátka! Ta jsou základem vaší orientace v prostoru. Nestačí jen civět metr před kapotu auta, musíte si vytvořit celkový obraz o rychlosti a hustotě provozu kolem vás. Zpětná zrcátka vám pomůžou odhadnout rychlost přijíždějících aut, dovolí vám lépe se zorientovat a zařadit do rychlejšího proudu vozidel a především díky nim zjistíte, jestli můžete přejíždět z pruhu do pruhu, aniž by za vámi někdo musel prosit brzdový pedál a Boha, aby jeho auto zpomalilo.

2. Nezírejte na odstavená auta, policisty a nehody

Děje se něco na silnici? Blikají u krajnice policisté, ale žádnou jejich činnost nevidíte? Pokud se nic neděje, jeďte dál, nezpomalujte a věnujte se řízení auta, nikoli čučení na nehodu či odstavený kamion, ze kterého se kouří. Večer se o tom dozvíte ve zprávách. Sledováním nesmyslů a zbytečným zpomalováním narušujete plynulý provoz a dochází k nebezpečným situacím. To je také důvod, proč stačí k vytvoření kolony na D1 i malá nehoda v protisměru - každý u toho musí zpomalit a podívat se.

3. Používejte blinkr

Ukazatel o změně směru jízdy je jediný spolehlivý způsob komunikace s ostatními auty. Blinkr dávejte včas a především na správných místech. Tím, že dáte ostatním najevo, co se chystáte udělat, významně přispějete k plynulosti, neboť mohou ostatní řidiči upravit svoje počínání tak, abyste vy mohli provést požadovaný úkon a jim nenarušili plynulou jízdu. Člověk, který odbočí v křižovatce bez blinkru nebo nebliká při přejíždění pruhů na dálnici by zasloužil pověsit za nohu do průvanu.

4. Nebrzděte

Brzda má sloužit jako nouzový a záchranný systém. Maximální plynulosti dosáhnete tím, že se budete chovat, jako by vaše auto brzdy nemělo. Snažte se používat brzdný moment motoru a setrvačnost auta. Brzdy totiž také (hlavně na dálnici) „varují" ostatní, že se něco děje a začnou instinktivně rovněž brzdit. Znejte také schopnosti svého auta a nezpomalujte zbytečně, ať neomezujete rychlejší auta. Například na sjezdech z dálnice není nutné téměř zastavit, pokud to nevyžaduje konstrukce vozovky...

5. Nebojte se zrychlit

Plynový pedál není v autě pro parádu. Když se připojujete do rychlejšího proudu vozidel, akcelerujte, ať co nejrychleji naberete cestovní rychlost rovnoměrnou s ostatními. Využívejte k akceleraci také celý připojovací pruh na dálnici, nezařazujte se padesátikilometrovou rychlostí hned do provozu před přijíždějící kamion. To samé platí v křižovatkách - akcelerujte od semaforu a neloudejte se. Pamatujte na to, že čím pomaleji jedete, tím otravnější (a hlavně nebezpečnější) pro ostatní účastníky provozu jste. Jestli se bojíte jezdit stejnou rychlostí jako všichni ostatní, nemáte v provozu co dělat. A jestli vám rozjezdy z křižovatek dělají problémy, kupte si auto s automatickou převodovkou.

Mohlo by vás zajímatDálniční známky 2024: Jak budou zdražovat a co udělat, abyste i v květnu 2024 měli známku za 1500 Kč

Ceny dálničních známek se od 1. března 2024 mění. Za některé zaplatíme více, za jiné zase méně. Platnost nových cen skončí 1. ledna 2025, protože MDČR zavedlo také mechanismus, díky kterému se nově budou ceny známek měnit každým rokem.
Písmeno M na dodatkové tabulce může zmást sváteční jezdce. Přitom se týká jen určité skupiny řidičů

S označením mýta a časového poplatku se lze setkat i mimo dálnice. Silnice jsou k tomu upraveny

6. Udělejte místo

Snažte se „spolupracovat" s ostatními řidiči a pomáhejte jim tím, že jim uděláte místo, aby se mohli zařadit nebo odbočit. Například v křižovatkách, kde jsou úzké pruhy, se znažte zachovat prostor, aby mohla auta odbočovat do volného směru. Udělejte také místo motorkářům, kteří se v koloně rádi proplétají až k semaforu. Jestli vás to štve, kupte si taky motorku.

7. Necpěte se do křižovatky

Nemůžete volně projet křižovatku? Tak zůstaňte stát na její hranici a necpěte se do ní. Nespoléhejte se na to, že se proud aut před vámi rozjede. Zpravidla váš směr totiž dostane červenou a vy civíte uprostřed křižovatky a blokujete volný průjezd těm, kteří mají zelenou. Pak se nedivte, když ostatní velmi hlasitě projevují nevoli s vaším počínáním.

8. Dodržujte pravidlo zipu

V místě, kde se sbíhá provoz více pruhů do jednoho, umožněte střídavé zařazování vozidel. Snažte se jet plynule a nehcte před sebou více místa, aby auta nemusela zastavovat a mohla se zařadit za jízdy. Sami se pak do průběžného pruhu necpěte. Tím, že se proženete volným pruhem na konec, akorát všechny čekající v jednom pruhu naštvete, jakkoli je neschopnost lidí rozdělit se do dvou pruhů nepochopitelná.

Podívejte se na následující video

9. Jezděte vpravo a v pravém pruhu

Snažte se jezdit vpravo. Zejména na dálnici o třech pruzích nepoužívejte ke svému loudání stovkou prostřední pruh a uhněte doprava. Způsobujete tím spoustu nepříjemností rychlejším autům. Musí vás objíždět zleva, čímž se levá část dálnice zacpává a pravý pruh je úplně volný. Nedivte se pak, že vás plno řidičů podjíždí zprava, protože je to především pro ně bezpečnější a pohodlnější. Nezapomeňte také na to, že nemáte jakékoli právo bránit ostatním účastníkům provozu v jízdě, ani když jedou očividně rychleji než stanoví zákonný limit. Vaší povinností je rychlejšímu autu umožnit bezpečné předjetí.

10. Udržujte konstantní rychlost

Zejména na dálnici se snažte jet co nejplynuleji a udržovat stejnou rychlost. Pomůžete ostatním autů lépe odhadnout, jak rychle jedete. Tím jim umožníte se vašemu tempu snadno přizpůsobit. Není nic horšího než jet za člověkem, který během jedné minuty na rovné dálnici mění rychlost od 110 do 140 km/h a zase zpátky, jako by měl natahovací autíčko. Jestli máte v noze křeče, používejte tempomat.

Klíčem k plynulému provozu je tak především schopnost řidičů správně vyhodnotit situaci na základě předvídání chování ostatních a samozřejmě také jistá dávka tolerance. Proto k ostatním vysílejte správné signály o vašem zamýšleném počínání a zbytečně nedělejte dusno - například bezdůvodně pomalou jízdou.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





15.09 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email