Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 31 kvě 2024
Celkem je zde 500 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: oscar
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 470
Online návštěvníků
Návštěvníků: 494
Uživatelů: 6
Celkem: 500

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71220 | Témat: 8169

02.09 2023 9:00


Máte diesel? Zjistěte, jak zvýšit jeho spolehlivost
Auto s naftovým motorem vyžaduje velmi specifický přístup a údržbu i dnes, v době moderní techniky. Jak na to, aby váš diesel dlouho vydržel?

Autor: autoweb
Kategorie: aditiva do nafty automatická převodovka řazení cena nafty dálnice v německu levná nafta meziplyn nafta poradna rady rady k údržbě spolehlivost aut auta automobil Common rail diesel Euro filtry motorová nafta motory naftový motor olej palivo rohlík Škoda Octavia tempomat v zimě vznětový motor
Datum zveřejnění: Fri, 01 Sep 2023 11:09:00 +0000

Pro některé z vás asi budou následující rady zbytečné či triviální, ale podle našich zkušeností se spousta lidí neumí k dieselovému motoru správně chovat a tím si velmi rychle ničí své auto. Přinášíme proto několik jednoduchých rad a doporučení, jak životnost dieselového motoru prodloužit a zajistit si tak dlouhodobě bezproblémový provoz a následný prodej.

Tankujte kvalitní naftu

A ještě by se slušelo dodat, abyste kupovali aditiva. Vznětové motory jsou na kvalitu nafty velmi náchylné a je všeobecně známo, že zrovna v Česku není nafta moc dobrá, například proti Německu nebo Rakousku. Nekvalitní nafta ráda zanáší jemné vstřikovače systému common-rail a způsobuje problémy s usazováním spalin v motoru. Také snadno zanáší filtry pevných částic. Značkové palivo je také spolehlivou zárukou toho, že v zimních měsících nezůstanete někde stát, protože vám už v -10°C zamrzla nafta. Rozhodně ale neuděláte chybu, když čas od času do nafty přidáte zkvalitňující aditivum, které umí „čistit" zanesené části.

Jezděte včas do servisu

Ačkoli výrobci slibují prodloužené servisní intervaly s délkou až dva roky, doporučujeme olej měnit každoročně. Motor na naftu je velmi namáhaný a trpí zejména při studených startech a proměnném zatížení. Lidé totiž neumí dieselový motor správně používat a tím zvyšují jeho opotřebení a zkracují životnost oleje. Včasná návštěva odborného servisu také pomůže odhalit blížící se problém. Nejde ale jen o olej, ale také o další součástky, zejména pak rozvodový řemen a kladky. Pokud je potřeba rozvody u vašeho auta měnit, zjistěte si, po kolika ujetých kilometrech a rozhodně nic nezkazíte včasnou výměnou.

Zajímavosti o naftě:

Nešetřete na oleji

Nezáleží ani tak na značce, jako na konkrétní specifikaci oleje. Dejte svému autu to nejlepší a počítejte také s tím, že bude jezdit nejen v letních vedrech, ale také v zimních mrazech. Kvalitní olej zaručí především spolehlivé mazání motoru při studených startech.

Hlídejte si teplotu

Dieselový motor potřebuje postupné zahřívání a také chladnutí. Pečlivým sledováním teploty motoru tak předejdete problémům jako jsou praskající hlavy a také ochráníte turbodmychadlo, které je extrémně namáhané. Pamatujte, že teplota chladící kapaliny není rozhodující, provozní teplotu motoru indikuje především teplota oleje. Vězte, že olej se na provozní teplotu, tedy asi 70°C, dostane v létě přibližně po 10 km, v zimě klidně až po 20 kilometrech jízdy. Proto chvíli počkejte s tím, než na to pořádně šlápnete.

Když přijíždíte do cílové destinace, zvolněte a nechte motor a zejména jeho turbodmychladlo odpočinout. Nemůžete po zběsilé honičce na dálnici hned vypnout motor (například když odbočíte k pumpě). Je potřeba nechat auto uklidnit, jako když se vy sami potřebujete po chůzi do schodů vydýchat. Nechte proto dieselový motor běžet aspoň půl minutky na volnoběh, aby si „sednul". Omezíte tím namáhání součástek vlivem vysokých rozdílů teplot.

Mohlo by vás zajímatDálniční známky 2024: Jak budou zdražovat a co udělat, abyste i v květnu 2024 měli známku za 1500 Kč

Ceny dálničních známek se od 1. března 2024 mění. Za některé zaplatíme více, za jiné zase méně. Platnost nových cen skončí 1. ledna 2025, protože MDČR zavedlo také mechanismus, díky kterému se nově budou ceny známek měnit každým rokem.
Písmeno M na dodatkové tabulce může zmást sváteční jezdce. Přitom se týká jen určité skupiny řidičů

S označením mýta a časového poplatku se lze setkat i mimo dálnice. Silnice jsou k tomu upraveny

Jezděte plynule

Naftový motor je už z principu pracovní a postavený na to, aby běžel v pokud možno konstantním zatížení při konstantních otáčkách (nepleťte sem teď dieselové speciály pro Le Mans, které nemají s motorem ve vaší octavii vůbec nic společného). Dobře uděláte, když ho budete udržovat v úzkém pásmu otáček, nebudete ho podtáčet (ale ani zbytečně vytáčet) a na dálnici místo závodů v levém pruhu se usadíte na tempomat v pruhu pravém a najdete si optimální pracovní otáčky, které se u většiny dieselů pohybují mezi 2000 a 2500 ot./min.

Nejezděte krátké trasy

Koupili jste si diesel jen proto, abyste jezdili půl kilometru pro rohlíky? To je nejjednodušší cesta, jak naftový motor velmi rychle odrovnat. Už jsme si řekli, že vznětový motor potřebuje důkladně zahřát a pracovat. Na krátké trasy (do přibližně 20 km) je lepší používat zážehový motor.

Existuje plno důvodů, proč si diesel nekupovat a proč je lepší usednout do vozu s jednoduchým benzínovým motorem s větším zdvihovým objemem. Ale vy chcete jezdit s co nejnižší okamžitou spotřebou, že? Tak se aspoň naučte ke svému maloobjemovému dieselovému motoru správně chovat.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





02.09 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email