Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 12 kvě 2024
Celkem je zde 753 lidí (10 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Lecos
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 444
Online návštěvníků
Návštěvníků: 743
Uživatelů: 10
Celkem: 753

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71104 | Témat: 8169

25.08 2023 9:00


Nová Toyota Corolla posunula laťku zase o něco výš. Bude vás bavit jak jízdními vlastnostmi, tak spotřebou.
Omlazená Corolla se sportovním charakterem a v kombíku? Za nás jedině ano! Dokáže totiž naplno využít své hybridní ústrojí, nabídnout pohodlné svezení posádce a k tomu všemu vás bude bavit ji řídit. A co je víc?

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Toyota Corolla Velký test auta auto klimatizace motory nový řízení Toyota
Datum zveřejnění: Fri, 25 Aug 2023 05:24:12 +0000

Japonci mají jakýsi cit pro technologie a přesně ví, co svět bude vyžadovat v následujících letech. Jak jinak byste si vysvětlil fakt, že Corolla je tady s námi již přes padesát let a zakoupilo si ji přes 50 milionů lidí? Ano, správně uvažujete, že se jedná o nejprodávanější vůz světa. A proto bylo na čase se s jeho vývojem posunout zase o kousek dál. Co tedy nový vůz - Toyota Corolla 2.0 TS GR Sport - nabízí?

Dvanáct generací Corolly a pořád se ji svět nemůže nabažit.  Proč by taky měl, když automobilka je schopna pokrýt skoro všechny varianty. V nabídce tak najdete hatchback, sedan, SUV pojmenované Corolla Cross, ale i právě testované kombi (Touring Sports). Všechny varianty prošly lehkou změnou designu. Modely tak dostaly novou mřížku chladiče či rámečky mlhových světel. Nesmí chybět nové liťáky a po bližším prozkoumání zjistíte, že se na autě objevují i nové bi-LED světlomety. Nutno podotknout, že musíte být na auto vážně fajnšmekři, abyste tuto změnu zaznamenali. A nebyla by to ta pravá změna zevnějšku, kdybyste si nemohli vybrat z husté palety barev. K dispozici tak je nově modrá, modrozelená nebo metalicky šedá. Tyto barvy doplňují jakési standardní barvy ve výběru.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová

Toyota Corolla Cross

Výběr výbav vám to dost usnadní

Aby vám Toyota výběr ještě zjednodušila, má pro vás k dispozici 5 výbavových stupňů. Ten nejnižší Active postupně stoupá do Comfortu, přes Style, testovaný GR Sport, až po Executive. Proč to píšeme? Protože je dobré například vědět, že interiér se mění právě v návaznosti na zvolený paket. Už u Comfortu se totiž po nasednutí můžete kochat větším multimediálním displayem (nyní 10,5″), který je oproti předešlé generaci mnohem vymazlenější, dokáže reagovat na příkazy hbitěji a pochvalu si zaslouží i ono grafické vykreslení. Tady se Corolla posunula vpřed.  Do páru má pak přibližně 12palcový přístrojový štít. V námi testované variantě jsme měli i volant v designu GR Sport a komfortem nás potěšilo textilní čalounění v kombinaci se syntetickou kůží na sedačkách s červeným obšitím. Ovladatelnost klimatizace či asistentů si Corolla ponechává v tlačítkové podobě, což ji dává nádech staromilství, ale zároveň to dokazuje fakt, že dobré auto nemusí být extrémně přetechnizované k tomu, aby bylo výjimečné.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Co do pohodlí a prostornosti je v tom Corolla, řekněme v pohodě. Místa pro posádku vpředu je tak akorát, na zadní lavici je to o fous. Vejdete se, bude vám tam komfortně, ale není to na žádné rozvalení nebo převážení extrémně vysokých lidí. Čím je to vše kompenzováno je velikost zavazadelníku, která je v základu 581 litrů, po sklopení zadních sedadel (do roviny) 1591 litrů. Překvapí a potěší vás pogumovaná podložka - věci v kufru vám tak za prvé nekloužou, a hlavně si ho neušpiníte. Pokud se tak stane, je podložka snadno omyvatelná.

Zdroj: Sabina Sarkisovová
Zdroj: Sabina Sarkisovová
Hybridy doznaly vyladění

U tohoto auta je ale nejdůležitější to, co má pod kapotou. V tomto případě je to již 5. generace hybridního ústrojí, které si můžete vybírat s obsahem motoru 1.8 (140 koní) nebo 2.0 (196 koní). V našem testu jsme měli k dispozici silnější variantu. Řeknete si, že tohle je u Corolly standard, ale je dobré se zaměřit na onen progres, kterým dané motory prošly. Došlo k úpravám jednotky řízení energie, stejně tak se zmenšila baterie, která ať menší, a tím pádem lehčí, je nyní výkonnější. Zmenšila se dokonce i váha převodovky. V praxi to znamená, že auto okamžitě reaguje na sešlápnutí plynu a disponuje poměrně vysokou hbitostí. Kromě toho, že dynamiku pocítíte pod zadkem, můžete si ji ověřit i papírově - vždyť to auto umí z 0 na 100 km/h za 7,7 sekund.

Zajímavosti z motoristického světaTohle na českých silnicích neuvidíte, ale v Americe je to denní chleba. Bizár tu číhá na každém kilometru

Podívejte se na pět nejzvláštnějších věcí, které jsme na floridských silnicích potkali. Platí zde zákony, které mohou Evropanům připadat směšné.
Na semaforu přibylo nové světlo. Svítí směrem k zemi a má zamezit používání chytrých telefonů

Dnešní digitální doba vyžaduje nová bezpečnostní opatření. Pomoct by mělo nové světelné zařízení

Co vás během jízdy překvapí je právě ona délka jízdy pouze na elektřinu. Elektromotor se totiž zapojuje poměrně často a na delší časové úseky. A to na něj nemusíte být kdovíjak jemní. Pokud chcete vystřelit v nižších rychlostech, je to právě elektromotor, který vás ideálně popostrší a kde plní svou funkci dokonale. I napříč tomu, že do vnitřku auta pustí trochu toho rachotu.

    - Zdroj: Sabina Sarkisovová
    -
    -
    -
Celá galerie 36
Zdroj: Sabina Sarkisovová
Jezdí velmi úsporně

Radost budete mít i ze spotřeby. Pokud ji budete šolíchat ve městě, dostanete se někam k 4,5 litrům. Pokud se toho ale nebojíte a vyrazíte s Corollou na dálnice, okresky a užijete si s ní trochu té sportovní zábavy, odmění se vám 5,2 litry. Ani jedna z oněch hodnot není vůbec špatná, ba naopak.

Zdroj: Sabina Sarkisovová

Pochvalu si zaslouží i adaptivní podvozek. Zatímco v normálním módu přináší posádce dostatek komfortu a klidu v interiéru, při zapnutí sportovního módu výrazněji přituhne a přiklekne a dává řidiči znát velmi detailní informace o povrchu pod koly. Na druhou stranu i sebemenší nerovnosti překonává hladce.

Pokud nejste vyhranění petrolheadi a kousnete hybridní ústrojí, je Corolla ideálním společníkem na cestování v jednom, ale je vhodná i k rodinným vyjížďkám. Přináší radost z normální jízdy, klid vaší peněžence a dává na výběr opravdu všem. Jen ta cena přes jeden milion korun je jaksi překvapivě nepřekvapivá. Proč takový slovní obrat? Protože v dnešní době je vše drahé, a když chcete kvalitu, musíte investovat.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





25.08 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email