Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 12 kvě 2024
Celkem je zde 743 lidí (8 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Lecos
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 4
Uživatelů celkem: 48 444
Online návštěvníků
Návštěvníků: 735
Uživatelů: 8
Celkem: 743

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71104 | Témat: 8169

15.08 2023 9:00


Range Rover Sport je jedno z mála SUV, která budete skutečně milovat
Nejnovější Range Rover Sport naplno dostává svému jménu. Je to skutečný Range Rover a navíc umí i trochu sportovat.

Autor: Hugo
Kategorie: Land Rover Range Rover Sport Velký test autotest Brembo brzdy Land Rover offroad podvozek Range Rover Range Rover Sport redakční test suv test
Datum zveřejnění: Tue, 15 Aug 2023 05:35:12 +0000

Musím učinit doznání. Nenávidím SUV! Je to pro mě jedna z nejzbytečnějších automobilových kategorií a naprosto nechápu jejich oblibu. Jsou ve všem horší, dražší a ošklivější než jejich tradiční sourozenci. Čím menší model, tím zbytečnější auto. A úplně nejstupidnější jsou kupé verze SUV. Jsou odulé, škaredé a vůbec ničím nejsou sportovní. Ale lidé je prostě milují, tak proč by jim je automobilky neprodaly, že?

Nicméně každé pravidlo má svoji výjimku, která jej potvrzují. Tou výjimkou u mě vždycky bývaly Range Rovery. Velké luxusní obýváky, za které můžete zapřáhnout 3,5tunový přívěs s lodí, koňmi, přívěsem s malým bagrem nebo plaťákem s okruhovou hračkou, umím vzít na milost.

Možná je to také tím, že Land Rover jako první přišel s myšlenkou opravdu luxusního SUV, které kombinuje příjemné životní rozmary s tím, k čemu bylo stvořeno především: jízdě v terénu. Jako jedna z mála značek totiž pořád umí nabídnout automobilového lva salonů, který se zároveň nebojí ušpinit od bahna. A pořád u toho vypadat skvěle.

    - Zdroj: Hugo Kottás
    -
    -
    -
Celá galerie 42

Range Rover se jako brand za ta léta také náležitě rozrostl. V portfoliu vedle klasického „velkého" Range Roveru najdete jeho atletičtější variantu Sport coby ekvivalent SUV kupé, o něco menší Velar a kompaktní Evoque, který plní roli jakési pojízdné kabelky. Vždyť kdysi byla jeho tváří i Victoria Beckham. Já jsem vyzkoušel nejnovější Range Rover Sport P530 v limitované verzi First Edition.

Jak moc je to Range Rover?

Už na první pohled poznáte, že před vámi stojí Range Rover. Líbí se mi minimalistický design s ostře střiženými liniemi, kterými se Range Rover odlišuje od konkurentů, kteří se snaží za každou cenu šokovat. Vypadá čistě, elegantně a strašně sexy.

Líbí se mi jasně oddělná linie kabiny, která tvoří zdánlivě jeden celek posazený na svalnatě působící karoserii. Přidejte 23palcová černá kola, rozkročený postoj a skutečně elegantní linii svažující se střechy. Podívejte se třeba na obludné BMW X6 a potom na Range Rover Sport. Má prostě šmrnc a jako jedno z mála velkých SUV kupé vypadá vyváženě a vkusně.

Podívejte se na test Range Roveru D300

S mým pohledem na designovou stránku možná nemusíte souhlasit, věřím ale, že se nenajde na světě nikdo, komu by se nelíbilo uvnitř. Tady je to prostě opět typický Range Rover. Opulentní luxus střižený moderním designem a kvalitními materiály. Zase tu vévodí spíš jasné a čisté linky tak, jak to mám rád. Hezkým a nezvyklým detailem, který podtrhuje celkový dojem výjimečnosti, je konvexní displej multimédií.

Interiér potěší i praktičností. Schránka za voličem převodovky je hluboká, stejně jako hlavní schránka pod loketní opěrou, která je navíc chlazená. A že umí opravdu pořádně mrazit. Luxusní křesla s masáží a chlazením budou hýčkat vaši zadnici, stejně tak si na své přijdou i cestující vzadu, nicméně nejlepší to má v Range Roveru stejně řidič.

Typická „velitelská pozice" za volantem, kdy máte kolem sebe přehled hezky svrchu a linii kapoty máte zdánlivě pod sebou, je prostě návyková. A to jsem člověk, který spíš holduje sportovní pozici co nejníž u podlahy. Pro Range Rovery je to charakteristická vlastnost, která si dokáže každého podmanit.

Zdroj: Hugo Kottás

Nebyl by to správný Range Rover, kdyby ani Sport neprokázal opravdové schopnosti i v těžkém terénu. A jestli je na něco skutečně spolehnutí, pak na to, že tohle auto se dostane úplně všude. Jistě, typický český zákazník asi přehlédne možnost redukce převodovky nebo uzávěrky diferenciálů, nicméně ve své domovině tohle auto stále s přehledem používají k práci na statku. Aby si pak večer mohli směle vyjet třeba do opery.

Tohle auto si totiž za všech okolností udržuje důstojnost britského gentlemana. Takže má stále vybrané mravy. Jednak výfuky jeho silného motoru na sebe zbytečně vulgárně neupozorňují, stejně jako podvozek i na masivních 23" kolech se svojí posádkou zachází podle vybraných mravů. Ani rozbitá okreska tohle auto prostě nerozhodí, ať už jen tak plujete krajinou, nebo se odvážíte krouhout nějakou tu zatáčku.

Jak moc je to Sport?

A tím se pomalu dostávám tomu, jak moc je Range Rover Sport opravdu sportovní.

Zdroj: Hugo Kottás

Pohled pod kapotu prozradí velmi slušný potenciál. Letitý pětilitrový osmiválec, který ovšem vynikal unikátním jekotem kompresoru, nahradila modernější mild-hybridní jednotka 4.4 V8 od BMW dopovaná dvojicí turbodmychadel.

Ve verzi P530 nabízí, jak název napovídá, 530 koní a 750 Nm točivého momentu. Ten dokáže 2,5tunovému mastodontovi udělit nadmíru svižnou dynamiku. Každé byť jen letmé polechtání plynu si koleduje o řidičák v čistírně.

Co nový motor trochu ztratil na charakteru, to vrací na spotřebě paliva. Jistě, novopečeného majitele bude údaj o spotřebě zajímat asi jako stav posledních šesti čísel na jeho bankovním kontě, nicméně je příjemné nemuset s autem postávat u pumpy co tři stovky kilometrů.

Další redakční test SUVOmlazené BMW X7 vás překvapí neotřelým vizuálem a nabídne luxusní svezení

Tenhle obří koráb vám poskytne více osobitosti, přidá k tomu větší špetku sportovního charakteru a ohromí vás množstvím použité digitalizace. Vítejte do specifického světa obřího SUV BMW X7.
Stylovější SUV budete na českém trhu hledat dlouho, navíc výborně jezdí. Jeho cena, to je úlet

Testovali jsme Cupru Formentor 2.0 TSI 180 kW v limitované výbavě Tribe Edition.

Uživatel přede mnou dokázal vykouzlit průměr 10,5 l/100 km v průběhu tisíce kilometrů, což upřímně nechápu. Já se po městě pod 13 litrů nedostal a svižnější výlet do hor po dálnici a okreskách si vyžádal 17,5 litru. Totálně vyklidněnou a plynulou jízdou po městském okruhu se pod deset litrů dostat lze, ale musíte se hodně snažit.

V přímce je tedy Range Rover Sport P530 skutečně rychlý. Jenže na rovince umí machrovat kdekdo, skutečné zrno od plev se odděluje v zatáčkách. A na ty si Sport celkem troufá.

Limitující je opět značná hmotnost, nicméně podvozek dokáže karoserii udržet pod kontrolou i při svižnější jízdě. Autu vyhovují spíš dlouhé a táhlé oblouky, do kterých když ho správně „poskládáte", dokáže vykouzlit velmi slušnou přilnavost. Brzy přijdete na to, že si můžete dovolit i trochu přestřelit nájezd do zatáčky.

Zdroj: Hugo Kottás

Za vším hledejte kouzlo v podobě zatáčecí zadní nápravy, která autu uděluje těžko pochopitelnou schopnost zatáčet. Na limity fyziky ovšem narazíte, ne že ne, a to hlavně při nižších rychlostech. Stačí trochu víc přitlačit v typickém horském vracáku a auto putuje po čumáku ven. Nepřidává tomu ani umělá zpětná vazba a přehnaně hyperaktivní řízení.

Stejně tak na výjezdu vás bude brzdit stabilizace, kterou ačkoliv vypnete, stejně motoru omezí výkon. Neříkám, že chci z každé vlásenky vyletět dveřmi napřed, ale neschopnost zakleknout a vystřelit ze zatáčky, navíc s jistotou trakce pohonu všech kol, mi dosti kazila zábavu.

Jistě, tohle auto není stavěné na vymetání okresek a velmi limitujícím faktorem je jeho nezměrná velikost, kvůli níž se v první řadě ne úplně snadno umisťuje na silnici, a také ona jinak velmi příjemná pozice za volantem, která při sportovní jízdě vyznívá jako sezení na trakaři. Ale přece jenom úplné odsřihnutí výkonu na výjezdu z ostřejší zatáčky je přehnaně korektní.

Zdroj: Hugo Kottás

Ačkoliv to možná vyznívá negativně, opak je pravdou a Range Rover Sport pořád patří mezi SUV, se kterými se svezete zdaleka nejlépe, vynechám-li vrcholové ostré verze. Potěší i skutečně schopné brzdy značky Brembo, které se nezapotily ani při ostřejším sjezdu serpentin.

Bez peněz do showroomu nelez

Range Rover Sport i v nejnovější generaci plně dostává svému jménu. Jak části Range Rover, kterou reprezentuje elegantní a minimalistický design, opulentně luxusní kabina, velitelská pozice za volantem, komfortní podvozek, schopnosti v terénu či silný a kultivovaný motor, tak části Sport, která se vyznačuje šmrncovním designem, schopností prolétat zatáčky neuvěřitelnou rychlostí a celkem příjemným pocitem ze samotného řízení.

Pokud to jsou všechno atributy, které oceníte navíc vedle „street credu", který vám přinese zaparkovaný před módním butikem v Pařížské ulici, a disponujete také dostatečně tučným bankovním kontem, které v tomto případě vyžaduje disponibilní zůstatek minimálně 2 875 840 korun, nehledejte dál. Právě jste našli SUV, které budete milovat.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





15.08 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email