Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 17 kvě 2024
Celkem je zde 357 lidí (6 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: RenataAudi
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 448
Online návštěvníků
Návštěvníků: 351
Uživatelů: 6
Celkem: 357

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71128 | Témat: 8169

08.08 2023 9:00


Test Audi RS5 Competition Plus: Zabiják pro fajnšmekry
Je vám RS5 málo? Nevadí, Audi nabízí ještě něco navíc, a to pro opravdové řidiče.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Audi Audi A5 Velký test Ascari Audi RS5 auto nářadí podvozek Porsche 911 speciální test výfukový systém
Datum zveřejnění: Tue, 08 Aug 2023 05:45:54 +0000

Kdo jednou okusí, jaké to je řídit silný vůz a ovládat plynový pedál, pod kterým se skrývají stovky koňských sil, málokdy řekne, že ho to nebaví. Přesně proto vznikají sportovní sedany, kombíky či SUVčka, která se dají používat každý den a zároveň si s nimi řidič může zařádit. Testované Audi RS5 Competition Plus je ale něčím skutečně specifickým. Jde totiž o extrémní verzi již extrémní verze.

Co tím chce básník říci? Když se v roce 2007 začala prodávat první ostrá verze populární A5 - tedy S5 - dala se sehnat s nyní už sběratelským motorem 4,2 V8 a výkonem 350 koní. Už to bylo hodně solidní. Typ RS5, který přišel o pár let později, zážitek z německého sporťáku ještě navýšil.

Zdroj: Bart Běhal

Navenek tolik ne, uvnitř takřka vůbec, ale jízdní vlastnosti, tam se lámal chleba. RS5 přidává 100 koňských sil, místo jednoho turba má dvě a díky zrychlení z 0 na 100 za 3,7 sekundy trumfne klidně Porsche 911 Carrera. Těžko věřit, že i tohle by mohlo být málo.

Ale je to tak, řidič, který by si přál stále ještě přitvrdit, má teď možnost. A výjimečně nejde jen o navýšený výkon, který může být nicneříkající. Audi totiž verzí RS5 Competition Plus cílí na ty řidiče, kteří nejsou jen teoretiky, jejichž jedinou vášní je lítat dvoustovkou po dálnici a neustále protáčet výfukové klapky.

Sám sobě servisákem

Řešení je snadné, ale zároveň hodně netradiční. V době, kdy si v běžném novém voze člověk ani nevymění žárovku ve světlometu, nabízí Audi mnohamilionový produkt, ve kterém si pomocí speciální drobné sady nářadí může řidič sám manuálně nastavit třístranně seřiditelné tlumiče. A to po otevření kapoty či demontáži kol.

Zní to sice náročně, ale vše vypadá snadně. Během krátké chvíle se světlá výška vozu sníží o 10 milimetrů. Cílem je ozkoušet maximální možnosti vozu, a to především na trati, jak mě při předávání klíčků upozornil PR automobilky pro Českou republiku Jiří Rozkošný. Využívat všechny možnosti šestiválcového benzínového motoru o síle 450 koňských sil je v běžném provozu takřka nemožné. Natož po úpravách.

Zdroj: Bart Běhal

Až na trati lze docenit speciálně nastavené tlumiče, jejich tvrdost a odskoky či boční náklony automobilu. Já jsem takovou možnost neměl, naštěstí kolega z webu Autosalon.tv ano. RS5 Competition Plus si poctivě ozkoušel na španělském okruhu Ascari a nemohl si ho vynachválit.

Zjistil, kdy je auto přetáčivé, jak fungují keramické brzdy, jak projíždět zatáčky pod plným plynem, ale také jak přesně to vypadá, když rozjeté Audi vypálí při nezvládnutém manévru mimo asfalt. Však si jeho test klidně pročtěte.

Ze světa AudiAudi loví nadšence do okruhového ježdění. Dovolí jim vlastnoručně tunit modely RS 4 a RS 5

Nový paket Competition Plus umožní nastavení tlumičů pomocí speciálního nářadí. Zkoušeli jsme ho

Test Audi S8 4.0 TFSI quattro: Vpředu party, vzadu business

Audi S8 zdařile kombinuje řidičskou atraktivitu rychlého sedanu s nadpozemským komfortem luxusní limuzíny.

Zábava navíc něco stojí

Plno nadstandardní zábavy samozřejmě také něco stojí. V základu si můžete vůz pořídit za 2 495 500 Kč, paket Competition Plus částku vyšponuje na 3 320 500 Kč. Čímž se dostáváme přesně k testovanému modelu a pojďme se tedy podívat, co auto nabízí bez příplatkové výbavy.

Málo toho není, namátkou jde například o Audi connect safety se vzdáleným ovládáním vozu, multifunkční tříramenný vyhřívaný kožený volant, paket matné hliníkové optiky exteriéru, pedály a opěrku pro nohu z ušlechtilé oceli, podsvícené hliníkové nástupní lišty s emblémem RS5, Matrix LED světlomety s dynamickými směrovými světly nebo třeba čalounění stropu z černé tkaniny.

    - Zdroj: Bart Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 25

V ceně byla i šedá barva Nardo. Obecně mi móda barevně vykřičených sporťáků narozdíl od mnoha ostatních vůbec nevadí, ale schovat hltače asfaltu do decentní a trochu fádní barvy také není špatný nápad.

Zdroj: Bart Běhal

A teď už ty příplatky. Nejvíce samozřejmě stál paket RS Competition plus, ale pod cenovkou 378 700 Kč se skrývají například fantastická skořepinová sedadla, která jsou - jako ve správném sporťáku - manuálně ovládaná. Nádherná dvacetipalcová kola s pětipaprskovým designem Y, která z na první pohled trochu neviditelného vozu dělala stroj, ze kterého je třeba mít respekt. A dál sportovní výfukový systém s matně černými koncovkami, sportovní podvozek PRO, sportovní diferenciál a hlavně také navýšení rychlosti na 290 km/h. Další desítky tisíc spolknou třeba zatmavená skla, paket smartphone nebo head-up displej.

Závodní svezení pro pokročilé

Auto ale vypadá nádherně a podobnou radost zažijete za volantem. Oproti tradičnímu RS je tohle tvrdší a působí nebezpečněji. Připravte se na opravdu závodní svezení pro pokročilé řidiče. Na digitálním kokpitu si například můžete navolit, aby vám vůz ukazoval, kolik procent výkonu využíváte. Musel jsem se k RS5 chovat opravdu hrubě, abych se k cifře 100% skutečně přiblížil. Jak moc hrubě raději ani nebudu říkat, příště už by mi takové auto taky nikdo nemusel půjčit...

RS5 se v zatáčkách ani nehne, stopu drží naprosto neskutečně, závodní sedačky snad ani nejsou třeba. Plusem je to, že software ve voze je skutečně inteligentní a pozná, kdy chcete auto trápit a kdy jet jako normální člověk. V tu chvíli vozidlo zvolní a řidiči jízdu všemi způsoby usnadní.

Audi má nádherný zvuk, jeden z nejhezčích, jaký jsem kdy u sériového auta slyšel. Klapky ve výfuku svádí k tomu, se na silnici předvádět, ale i když nemáte zrovna přepnuto na RS mód, zní dunivě. Zároveň se u auta povedla báječná věc, i v opravdu vysokých rychlostech můžete v autě mluvit se spolujezdcem, klidně naprosto potichu, a výborně se slyšet. Je to parťák na každodenní užívání, když je třeba.

Zdroj: Bart Běhal

Ale pokud vážně chcete RS5 Competition Plus používat každý den, je třeba - odpusťte mi tu korporátní mluvu - ho navnímat. RS5 totiž slušně kopíruje asfalt a i ty nejnižší obrubníky na městských sídlištích mohou na parametry vozu být nepřijatelné.

Nesedíme v kanceláři IT pracovníka

Má smysl probírat u takového vozu detaily, jako prostor na zadních sedadlech či místo v kufru? To všechno je tu tak trochu vedlejší. Ale výsledek je pozitivní, RS5 přece pochází z klasické A5. Takže vpředu příjemné posezení bez trápení, dozadu trochu omezenější prostor při nastupování a místa tak akorát. To znamená dospělák by neměl moc cukat hlavou a roztahovat se koleny. Kufr má objem 465 litrů a díky pátým dveřím je skvělý přístupný.

Uvnitř Audi vládne ještě stále technologický minimalismus, převládají tlačítka a dotyková obrazovka, která má jen 10,1 palce. Mercedes či BMW s obřími obrazovkami prominou, u sportovně laděného vozu tohle vypadá podstatně lépe a dynamičtěji. A ne jako když sedím v kanceláři IT pracovníka... Že je to i uživatelsky přívětivější, o tom ani není třeba mluvit.

Zdroj: Bart Běhal

Fajn je také to, že se na ničem zbytečně nešetřilo. RS5 má například špičkový audiosystem Bang & Olufsen, ačkoliv je tu tak trochu navíc. Přiznávám se, že jsem rádio nezapl ani jednou. Proč? Hezčí zvuk, než má samo auto, na žádné stanici nenaladím.

Takže jak to vlastně uzavřít? Audi RS5 je výborné a zábavné auto, které stojí za to, co za něj potenciální majitel zaplatí. Ale kdo chce ještě víc a má na to - myšleno hlavně řidičsky, ne pouze finančně - má ve verzi Competition plus výtečnou alternativu.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





08.08 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email