Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 24 kvě 2024
Celkem je zde 275 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Pavel108
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 457
Online návštěvníků
Návštěvníků: 273
Uživatelů: 2
Celkem: 275

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71179 | Témat: 8169

12.07 2023 9:00


Jezdí na dálkové ovládání, miluje zatáčky. Řídili jsme novou Škodu Kodiaq a podívali se jí pod masku
Při prvních jízdách v okolí Ženevy nás dokázala překvapit spotřebou i jízdními vlastnostmi.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: První jízda Škoda Kodiaq auto nový Škoda Smart
Datum zveřejnění: Wed, 12 Jul 2023 05:30:46 +0000

Jedno překvapení za druhým. Tak se dá jednoduše popsat náš dojem z prvních jízd s druhou generací Škody Kodiaq. Nejočekávanější mladoboleslavská novinka za poslední roky se totiž pochlubila nejen futuristickou výbavou, ale i jízdními vlastnostmi. A i když ji na okolních fotkách můžete vidět jen v maskování, mohli jsme si ji prohlédnout i odkrytou. Jen vám o tom zatím můžeme pouze vyprávět.

Zdroj: Tiskový servis Škoda auto
Větší a hezčí

Nová Škoda Kodiaq stojí na platformě MQB evo, přičemž pořádně narostla. Na délku má nyní o 61 mm navíc, měří tedy 4758 mm. Všechny ostatní rozměry jsou s aktuálním modelem shodné. Design vozu asi není revoluční, spíš jde o evoluci ve všech směrech. To třeba proto, že má auto nově diody natažené napříč maskou chladiče. Prý proto, že se lidem líbil svítící čumák Enyaqu. Na masku navazují nové Matrix LED inteligentní světlomety. Z boku teď víc vynikne dlouhá silueta největší Škodovky, protože C-sloupek za zády zadních cestujících je skrytý pod sklem a naopak zadní D-sloupek zase docela nečekaně zvýrazňuje chromový dekor. Vše završuje záď, kde jsou brzdovky propojeny linkou dohromady, ta ale nesvítí. No, zní to trochu jako mišmaš, ale počkejte, až auto uvidíte odhalené! Povedlo se.

Interiér navazuje na současný model tvarem palubní desky. Dominuje mu nejen dvouramenný volant, se kterým jako první přišla Octavia, ale i dvojice displejů. Jeden nahrazuje klasické ručičkové ukazatele rychlosti a otáče, druhý s pořádnou úhlopříčkou 12,9 palce slouží multimédiím. Systém má nový vzhled a přehlednější ovládání. Zásadní překvapení ale na vás čeká pod ním. Trojice ovladačů Smart Dials, kterou si vymínil designér interiéru Peter Olah, aby lidé mohli své nejoblíbenější funkce ovládat stále pomocí reálných voličů, nikoliv jen nepřesnými dotyky na obrazovku. Všechna „kolečka" v sobě mají malé obrazovky, což umožňuje měnit jejich funkčnost stiskem. Na postranních se vybírá teplota, vyhřívání nebo odvětrávání sedadel. Prostřední tlačítko může mít až čtyři ze šesti funkcí, třeba intenzitu foukání, hlasitost médií, ale třeba i zoom mapy nebo změnu jízdního režimu.

    - Zdroj: Tiskový servis Škoda auto
    -
    -
    -
Celá galerie 10

Mnohem víc je promyšlená také kabina jako celek. Třeba tu jsou hned dvě přihrádky na bezdrátové nabíjení mobilu, a to výkonem až 15W. Se spolujezdcem se tak už nemusíte střídat. Nechybí ani řada Simply Clever prvků včetně tolik potřebné čistící kostky na obrazovku upatlanou od otisků prstů. Kodiaq se bude i nadále prodávat v pěti nebo sedmimístné verzi, ve třetí řadě bude díky prodloužení karoserii více místa. To platí i pro kufr, která má nyní základní kapacitu 910 litrů (v pětimístné konfiguraci).

Kodiaq do zásuvky

Dalším zásadním překvapením je fakt, že nový Kodiaq bude jezdit i jako plug-in hybrid. Slibuje dojezd až 100 km na jedno nabití a až 50kW dobíjení na veřejných stanicích. Tento model jsme si ale na hranicích Švýcarska a Francie nemohli vyzkoušet. Místo toho jsme otestovali mild-hybridní čtyřválec 1.5 TSI z nové generace EA 211 evo2. Benzin do velkého SUV? Proč ne, vzhledem k tomu, jak je tichý, jak často se dokáže buď kompletně vypnout, nebo jet jen na polovinu válců. Jistě, není to žádná stíhačka (nebojte se, Kodiaq RS bude) ale jezdí s velmi nízkou spotřebou. Klidně za pět a půl litru. Samozřejmě jsme nenajeli dost kilometrů k plnohodnotnému testu, ale motor v nás zanechal výborný dojem.

Zdroj: Tiskový servis Škoda auto

A nejen on. Také automatická převodovka, která je sedmistupňová DSG. Manuál už Kodiaq nedostane. A to proto, že o něj není zájem, ale i kvůli povedenému ovladači pod volantem (převzal ho z elektrického Enyaqu), jenž uvolnil místo mezi sedadly praktickému středovému tunelu. Automat je nyní lépe vyladěný tak, aby při pomalé jízdě necukal. Po pár kilometrech za volantem se nám zdálo, že to není jen marketingový trik.

Další ŠkodovkyTest Škoda Enyaq RS iV pohledem ženy: Brutální síla v SUV karoserii (první jízdní dojmy)

Škodovka s novou vrcholnou verzí elektrického SUV rozšiřuje svou sportovní řadu RS a zákazníkům tak dává na výběr. Vyzkoušeli jsme nejsilnější sériovou Škodovku v okolí španělské Malagy.

Nová Škodovka potěší všechny dobrodruhy. Uvnitř má pracovnu i místo na přespání

Prohlédli jsme si v pořadí už devátý žákovský vůz z učiliště Škoda Auto. Základem je elektromobil

A pak je tu samotné šasi. MQB evo má vylepšený hliníkový subframe, auto dostalo také přepracovanou přední i zadní nápravu. Velmi nás překvapila poslední generace nastavitelných tlumičů DCC Pro, které umí v zatáčkách aktivně potlačovat náklony karoserie. A tak se konečně nedělá cestujícím na zadních sedadlech špatně, když se řidič rozhodně zdolat nejbližší serpentinu. To jsme si mohli ověřit na vlastní žaludek. Auto se totiž mnohem méně naklání, působí tak stabilněji a svezení je jistější. DCC Pro budou samozřejmě za příplatek, který bychom ale při objednávání vozu rozhodně nevynechali. Ale i bez nich bude Kodiaq extra komfortním rodinným vozem.

Těšte se

Příplatků, které za to budou stát, ale určitě bude víc. Kodiaq jako první Škodovka nabídne možnost dálkového ovládání, při kterém pojede rychlostí až 15 km/h a budete ho moci kontrolovat na vzdálenost pěti metrů. To se hodí třeba pro vyparkování poté, co si vedle vás nešikovně stoupl nějaký moula a vy byste se teď do vozu soukali jako do neoprenu. Nabídka výbav ale bude všeobecně jednodušší a přejmenují se opět po vzoru Enyaqu. Základem tedy bude Loft, přidá se luxusnější Lounge nebo Suite. Později přibude ještě klasická Sportline.

Na novou Škodu Kodiaq si ale budete muset ještě chvíli počkat. Do výroby totiž jde začátkem příštího roku. Plug-in se objeví příští léto. Cena zatím samozřejmě není známá, vzhledem k vylepšením každým směrem se ale dá předpokládat, že bude o něco vyšší než teď. Škodovka si ale na Kodiaqu dala velmi záležet a díky tomu z něj udělala mnohem lepší auto, než jakým dosud byl. Těšíme se.

Zdroj: Tiskový servis Škoda auto


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





12.07 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email