Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je středa, 15 kvě 2024
Celkem je zde 344 lidí (8 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Mapekyma
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 447
Online návštěvníků
Návštěvníků: 336
Uživatelů: 8
Celkem: 344

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71114 | Témat: 8169

30.06 2023 9:00


Když se na polygonu sejdou zástupkyně něžného pohlaví (zkušenost pohledem ženy)
Když se na polygonu sejde 40 žen... Ne, nejedná se o začátek vtipu, ale o reálnou událost. Ženy se totiž potřebují též zlepšovat v řidičských dovednostech a akce s názvem „Start Driving" byla k tomu přímo stvořená.

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: zábava asociace autoškol auto autoškola gasnet losí test Nedotáčivost Polygon překážka Přetáčivost škoda auto škola smyku smyk
Datum zveřejnění: Fri, 30 Jun 2023 05:51:46 +0000

Projekt se primárně zaměřuje na mladé a nevyježděné řidiče do 24 let. Snaží se jim ukázat, co vše se v reálném prostředí může stát a jak s nebezpečnými situacemi nakládat, aby se jim nebo jejich spolucestujícím nic nestalo. Mladí řidiči totiž patří do neohroženější skupiny jezdců v Česku. Tentokrát se ale pořadatelé rozhodli, že prostor dají jenom ženskému pohlaví a tak se reálně na polygonu v Jihlavě sešlo 40 žen. Včetně mě.

Zdroj: Marek Pavliš/GasNet
Bez teorie ani ránu

Jako první jsme absolvovali přednášku od týmu silniční bezpečnosti. Následoval workshop s psycholožkou, na kterém jsme trochu nedobrovolně přiznávaly, jaké neřesti za volantem děláme. Mezi nejčastějšími zaznělo překročení povolené rychlosti, věnování se dětem za jízdy, používání telefonu za jízdy, telefonování, ale také agresivní jízda. Nejpřekvapivější pro mě bylo psaní si do bloku za jízdy. Po detailnějším rozboru jsme se vydaly za volant.

Zdroj: Marek Pavliš/GasNet

Usednout za volant ale neznamenalo smykovat na polygonu, ale vydat se na 15minutovou jízdu po Jihlavě. Jako spolujezdec ve voze seděl instruktor, který hodnotil naši jízdu. Nebudu lhát, docela mi spadl kámen ze srdce, když jsem se dozvěděla, že řídím dobře a bezpečně.

Nedržte volant jednou rukou

Před 3hodinovou zábavou na polygonu jsme absolvovaly teorii bezpečné jízdy. Co se mi vskutku vrylo do paměti, bylo video z crash testů, kde figurína držela volant jednou rukou. Následný náraz a vystřelení airbagu bylo pro ruku vskutku fatální. Já sice nepatřím do skupiny řidičů, kteří by takto drželi volant, zato jich znám spoustu a každému z nich bych video pustila. Ostatně, když se na silnici stane něco neočekávaného, vždy se to lépe řeší oběma rukama než jednou. Druhou věcí, kterou si budu pamatovat je, jak zvládnout smyk, přestože řídím 12 let, byla jsem ráda, že jsme si to v praxi mohla vyzkoušet. Základem úspěchu je - prudce nebrzdit!

Jak se vyhýbat překážkám

Energický instruktor z přednášky nás následoval na prvním zastávku, kde se jsme se měly na mokré dráze vyhýbat překážkám - jednalo se o vodní trysky, které se znenadání objevily buď přes celou šíři vozovky, nebo jen na jedné straně. Vždy se spustily těsně před příjezdem. Základem je tak prudce „trhnout" volantem do strany, protože zde není prostor pro lehké zatáčení. První překážku jsem tak bohužel napřímo projela. Líbilo se mi ale, že každý z přítomných odborníků komentoval naše chyby, abychom věděly, čemu se příště vyhnout nebo jak to udělat lépe. Další rady jsem dostala přímo od instruktorky autoškoly, která po celou dobu seděla se mnou ve voze. Následující vyhýbací manévry byly už mnohem zdařilejší.

Zdroj: Marek Pavliš/GasNet
Brzdu nešolíchejte, musí až k podlaze

Poté, co jsme se „vyřádily", jsme se přesunuly na horní část polygonu, kde nás čekalo nouzové brzdění na mokré a suché vozovce. Dosud jsem žádnou situaci s nouzovým brzděním řešit nemusela (jsem asi šťastlivec), a tak jsem byla zvědavá, co se vlastně děje s brzdou, když na ni člověk prudce dupne a především jak poznám, že má auto funkční ABS. Zásadou v takové situaci je vší silou sešlápnout brzdu a držet volant rovně. Není velkým překvapením, že na suchu to brzdí mnohem lépe než na mokru, kde často vozidla i ostatních žen zastavovala o několik desítek metrů dál. V další etapě jsme zkoušely losí test, (pozn. jedná se o oficiální název testu, který zjišťuje chování vozu při prudkém vyhýbacím manévru před neočekávanou překážkou). Ne tedy v běžných zátěžových rychlostech, ale spíše pomalejším tempem, i tak jsem měla co dělat, abych kužel nesrazila.

Mohlo by vás zajímatDálniční známky 2024: Jak budou zdražovat a co udělat, abyste i v květnu 2024 měli známku za 1500 Kč

Ceny dálničních známek se od 1. března 2024 mění. Za některé zaplatíme více, za jiné zase méně. Platnost nových cen skončí 1. ledna 2025, protože MDČR zavedlo také mechanismus, díky kterému se nově budou ceny známek měnit každým rokem.
Písmeno M na dodatkové tabulce může zmást sváteční jezdce. Přitom se týká jen určité skupiny řidičů

S označením mýta a časového poplatku se lze setkat i mimo dálnice. Silnice jsou k tomu upraveny

Nejzábavnější simulace nás čekala nakonec. Jednalo se o zvládnutí smyku v zatáčce, a aby to dobře klouzalo, tak byla vozovka mokrá. Ohodnotila bych se docela dobře, až na pár momentů, kdy jsem smyk úplně nevychytala a koly skončila v drsném povrchu, který auto hned zpomalil. Začínaly jsme s nižší nájezdovou rychlostí zhruba 40 km/h, později to šlo i padesátkou. Čím více jsem to trénovala, tím jsem byla jistější a krotila auto do správného směru (tedy kontra u smyku zadní nápravy) mnohem snadněji.

Zkušenost určená pro všechny

Hlavním poselství Start Drivingu je tedy naučit řidiče, jak se mají chovat v nepředvídatelných situacích. „Pozorujeme určitý respekt před ovládáním vozidla. Dámy a pánové si občas nevedou dobře, proto jsme se rozhodli uspořádat kurz pod dohledem učitele autoškoly v klidu a bez rizika, kdy si řidiči vyzkouší různé scénáře a budou vědět, jak na ně reagovat," popsal předseda Asociace autoškol České republiky Aleš Horčička. Kurzy probíhají po celé republice, stačí se jen registrovat na stránkách Start Driving. Zúčastnit se mohou nově i mentoři (rodiče), kteří by se chtěli lépe připravit na svou roli při přípravě 17letých řidičů za volantem.  Akce se konají vždy na akreditovaných polygonech za přítomnosti instruktorů z autoškol a dalších odborníků.

Zdroj: Marek Pavliš/GasNet

Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





30.06 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email