Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je úterý, 14 kvě 2024
Celkem je zde 618 lidí (0 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Zigmund
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 446
Online návštěvníků
Návštěvníků: 618
Uživatelů: 0
Celkem: 618

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71109 | Témat: 8169

19.06 2023 9:00


Peugeot 208 GT je francouzská drobotina, která ukazuje, že malá auta to nebalí
Nejvyšší verze je atraktivní, ale mohla by víc zlobit

Autor:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému

Kategorie: Peugeot 208 Velký test auta auto auto roku kola malá auta navigace Peugeot převodovka
Datum zveřejnění: Sun, 18 Jun 2023 08:33:45 +0000

Na trhu s malými vozy už není výběr tak pestrý, jako třeba před dvaceti lety. Mnoho modelů zmizelo a mizet bude, ale ty co zůstávají, povětšinou stojí za to. Stejně to má Peugeot 208, evropské auto roku 2020, které se směje do tváře všem těm co tvrdí, že malá auta se neprodávají.

V základu levný, ale umí se prodražit

V tomto kalendářním roce je totiž v Česku hned za typem 2008 nejžádanějším modelem značky a není důvod se divit, protože když se podíváme na stránky automobilky, tak zjistíme, že úplně tu nejzákladnější variantu seženeme v akční ceně za 369 tisíc Kč. A pojďme mluvit narovinu, zase tolik nových aut za podobnou částku už se v této době koupit nedá.

Zdroj: Robin Běhal

Moje poslední setkání s 208 se datuje do roku 2021 a od té doby potkalo francouzského „cvrčka" několik menších změn, hlavně tedy v interiéru. Navenek zůstává téměř stejný a ve vrcholné verzi GT PureTech 130, která dorazila do testu, nutno říct, že i celkem fešný.

A co takový Peugeot 408?

Tady ale hlavně ani zdaleka neplatí zmiňovaná částka, tenhle Peugeot byl - co se týče motorizace i výbavy - špičkou nabídky. Díky příplatkovému modrému laku Vertigo za 18 tisíc Kč, vyhřívaným sedadlům za 6 tisíc Kč nebo online navigaci a systému sledování mrtvého úhlu za 5 tisíc Kč jde rázem o vůz s pořizovací cenou 623 tisíc Kč. Chyběly už jen detaily, třeba panoramatické střešní okno.

Přídi vévodí tradiční LED světlomety a dva protáhlé lví zuby, stejně jako logo automobilky a označení typu. Je rošťácká a jen decentně agresivní. Černé lemování blatníků, zrcátka a drobný zadní spoiler dodávají navenek verzi GT sportovnější nádech a auto díky ním nepůsobí obyčejně. Dynamicky vypadají také sedmnáctipalcová kola a chromovaná koncovka výfuku.

    - Zdroj: Robin Běhal
    -
    -
    -
Celá galerie 16
GT? Klidně ještě přidejme

Na C sloupku měla testovaná varianta nápis „GT", osobně si ale myslím, že by s ním Peugeot mohl klidně plýtvat trochu víc, nebál bych se sportovní duši tohohle 4055 milimetrů dlouhého autíčka lehce zvýraznit.

Pozice za volantem byla slušná, chvíli to trvá, než řidič najde tu nejideálnější polohu, ale sportovně laděná sedadla s decentním zeleno-žlutým prošíváním nejen hezky vypadají, ale také drží. Kvalita materiálů se dá na tento segment nazývat nadstandardní. Ale u Peugeotu mívám obligátní problém se dvěma věcmi.

Zajímavosti o PeugeotuPeugeot zkoumá možnosti, jak udělat ekologické motory i z více než desetiletých dieselů. Ušetřilo by to 400 milionů tun CO2

Syntetická paliva jsou známá zejména v kontextu automobilky Porsche, nicméně jejich možnosti zkoumá také Peugeot.
Nejprodávanější Peugeot v Česku prošel faceliftem. Získal na dravosti a atraktivitě

Peugeot 2008 příchází s faceliftem, který se velmi vyvedl a pro značku to znamená jediné. Král z trůnu určitě sesazen nebude.

U větších modelů se mi nelíbí drobný volant, do 208 nicémě sedí perfektně. Odškrtnuto. Potíž tak stále zůstává s úzkým i-Cockpitem, protože přes věnec volantu je na něj špatně vidět, takže buď rozkročíte nohy a dáte si ho do klína, nebo zkrátka uvidíte jen kus. A je to škoda, protože tato generace už je vybavena 3D přístrojovým panelem, který informace zobrazuje ve formě hologramu do zorného pole řidiče. Přesný smysl této funkce mi zůstává utajen, ale musím říct, že vše vypadá působivě.

Zdroj: Robin Běhal

Dále osazenstvo vpředu spolupracuje s desetipalcovou dotykovou obrazovkou, občas je trochu pomalejší a rozlišení třeba u 3D navigace není vyloženě dechberoucí, ale líbí se mi ovládání skrze dotyková tlačítka zvaná „toggles switches" na středovém panelu.

Prostor na zadních sedadlech je pro dospělého člověka značně omezený a jedná se o nouzovku, na jednorázovou jízdu to ale problém není. Ideální je to ale přece jen spíš pro dítě. Zavazadlový prostor má 309 litrů.

Zdroj: Robin Běhal
Vrčí, ale moc nekouše

Mít malé a lehké auto s živým motorem je radost, protože zábavu si pak lze užít i na městem limitující padesátce. Benzínový tříválec 1.2 PureTech o výkonu 130 koňských sil a točivém momentu 230 Nm. to zvládne. Dovede být hbitý a mrštnému pohybu pomáhá také pouhých 1233 kilogramů.

Takový je aspoň první dojem. Ale jakmile se sžijete a pár desítek kilometrů s malým Francouzem urazíte, zjistíte, že tomu něco chybí. A není zase tak těžké to „něco" pojmenovat.

Zdroj: Robin Běhal

Automatická převodovka řadí sice hladce, ale příliš pomalu, i když 208 přepnete do sportovního režimu a kokpit zaplní trocha uměle vytvořeného, ale nenásilného hluku, nic moc se nemění. Ve vyšších rychlostech třívalci zbytečně brzy dochází dech, takže se dá říct, že tohle lvíče vrčí, ale moc nekouše.

Co se týče podvozku, těžko vám unikne, že je celkem tuhý, takže na českých silnicích si to chvílemi docela „vyžerete". Ale aspoň propouští do interiéru minimum ran a slušně drží v zatáčkách. Odhlučnění vozu je celkem solidní.

Takže zbývá zmiňovaná jízda ve městě. Tam je primárně určen a tam se cítí nejjistější. Spořádá tam něco přes 7 litrů, ale umí to i za 5,5. Ideálně na okresce. Obhájí si u vás v takovou chvíli vyšší cenovku?


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





19.06 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email