Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 15 června 2024
Celkem je zde 693 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: mihal00125
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 1
Uživatelů celkem: 48 500
Online návštěvníků
Návštěvníků: 692
Uživatelů: 1
Celkem: 693

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
rssrobot


Registrace: 9.12. 2007
Příspěvků: 71282 | Témat: 8169

07.06 2023 9:00


Michael Schumacher v McLarenu je jako Tomáš Řepka ve Slavii, bizarní situace se ovšem skutečně stala
Michael Schumacher se jednou skutečně objevil za volantem monopostu McLaren. A dokonce to ani nebylo při testování, ale v ostrém závodě.

Autor: Hugo
Kategorie: formule 1 historie automobilové závody David Coulthard F1 Ferrari helma McLaren michael schumacher nehoda závodní helma závody
Datum zveřejnění: Wed, 07 Jun 2023 05:30:30 +0000

Michael Schumacher započal svoji hvězdnou kariéru ve stáji Jordan, ze které hned po prvním závodu přestoupil do Benettonu. Tam v letech 1994 a 1995 získal svoje první dva mistrovské tituly, aby následně přestoupil do Ferrari.

Právě s italskou stájí je spjat nejvíce, jelikož za volantem monopostů Ferrari získal svoji největší slávu a dalších pět mistrovských titulů. Závodní kariéru pak sice zakončil v „domácím" Mercedesu, nicméně když se řekne Schumi, každému se hned vybaví hlavně červená kombinéza.

Je tedy naprosto nepředstavitelné, aby se kdy Schumacher usadil do monopostu McLarenu, svého dlouholetého úhlavního rivala. To by byla podobná hereze, jako Tomáš Řepka hrající za Slavii.

Jenže osud je vrtkavý a jednou se opravdu stalo, že se Michael Schumacher objevil za volantem McLarenu v ostrém závodu. Podívejte se na fotografii níže.

Citace:


Coulthard wearing Schumacher's helmet at the 1996' Monaco GP due to his helmet steaming up.

by in formula1


Šílená Velká cena Monaka 1996

Vidíte na ní monopost McLaren při Velké ceně Monaka roku 1996 a v něm helmu Michaela Schumachera v typickém zbarvení s modrým polem a hvězdami na vrchu a německou vlajkou po stranách. Ne, skutečně vás nešálí zrak, tohle není žádná fotomontáž, ale skutečná, neupravená fotografie.

Tak trochu je ale upravená realita. Zdánlivě bizarní událost má ovšem velmi hezké vysvětlení. Co se vlastně tehdy událo?

Člověk za volantem McLarenu ve skutečnosti není Michael Schumacher, který tou dobou již sedlal monopost Ferrari, nýbrž David Coulthard, pilot McLarenu. Nemá však na sobě svoji typickou modrou helmu s bílým skotským křížem, ale Schumacherovu výbavu.

Velkou cenu Monaka roku 1996 totiž zastihlo deštivé počasí, které zařídilo jeden z nejbláznivějších závodů historie F1. To je ten šílený závod plný bouraček, v němž slavně zvítězil outsider Olivier Panis na Prostu. A déšť trápil i Coultharda.

Kvůli chladnému počasí se už ve warm-upu potýkal se zamlžováním hledí své helmy a problém se týkal i jeho náhradní přilby. Zdánlivě bezvýchodnou situaci však vyřešil velmi jednoduše.

Schumi fair-play

Zašel za Schumacherem a požádal jej o půjčení helmy. Schumi, který je vedle svého umění za volantem známý i kontroverzním a velmi nesportovním chováním, se však zachoval v duchu fair-play a svému konkurentovi svoji druhou helmu bez mrknutí oka půjčil.

Jak to tak v životě bývá, dobré skutky jsou po zásluze potrestány. Schumi naboural hned v prvním kole a závod nedojel, Coulthardovi pak půjčená helma přinesla štěstí a za vítězným Panisem dojel druhý. Nikdy ji už nepoužil, údajně však Schumiho helmu dodnes střeží ve své sbírce.

Zdroj: Tiskový servis Ferrari
Znáte rozdíly mezi monoposty formule 1, formule 2 a formule 3 a víte, co mají pod kapotou?
Číst článek

Takhle se tedy na jeden závod Michael Schumacher alespoň zdánlivě objevil v monopostu konkurenčního McLarenu. Zajímavostí je, že se jednu chvíli skutečně uvažovalo o přestupu Schumachera do britské stáje výměnou za Häkkinena.

Schumacher totiž roku 1996 přišel po dvou titulech v Benettonu vzkřísit Ferrari a pomoci mu ke slávě, jenže až ke konci sezony 1999 se pořád nedařilo. Tou dobou byl na vrcholu slávy Mika Häkkinen, který zrovna obhájil svůj druhý titul, a podle zákulisních informací po něm Ferrari pokukovalo.

Stáji totiž už se Schumacherem kvůli nevalným výsledkům, které navíc ještě podpořila hrozivá nehoda v Silverstonu a následná pauza se zlomenou nohou, pomalu docházela trpělivost.

Schumacher však pro sezonu 2000 dostal ještě jednu poslední šanci, kterou dokonale proměnil ve fenomenální šňůru pěti mistrovských titulů. Naopak McLaren se dostal do dlouhodobé krize. A zbytek už známe.


Zdroj: Autoweb.cz
Popis: Magazín o autech
nahoru

sponzor





07.06 2023 9:00


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email