Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je neděle, 24 listopadu 2024
Celkem je zde 108 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Kalimero43
Uživatelů dnes: 3
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 834
Online návštěvníků
Návštěvníků: 107
Uživatelů: 1
Celkem: 108

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2223 | Témat: 25

28.12 2019 22:28


Caute, rozhodol som sa priniest majitelom 1.8T motorov navod ako bezpecne a uplne jednoducho upravit svoj 110/120kw motor na 140kw BEX. Samozrejme nenesiem zodpovednost za akukolvek skodu, ktoru svojim zasahom sposobite. Dolezitou sucastou akychkolvek uprav je detailny log, kde treba skontrolovat na kolko percent su vytazene vstreky, aky je WGDC, ake je AFR, teplota vyfukovych plynov, hodnota vahy vzduchu atd no pri tejto uprave su vsetky hodnoty v ramci fyzickych moznosti aj najslabsieho 1.8T.

Trochu intra:
Navod sa tyka motorov, ktore pouzivaju motormanazment Bosch ME7.5 a to konkretne kody motora: AVJ,AWT,BFB,ANB,APU,ARK,AMB. Tieto motory su od vyroby vybavene vstrekmi s kapacitou 282cc a 4 barovym regulatorom tlaku paliva. Kapacita tychto vstrekov postacuje na cca 195PS.

Turba osadene v tychto motoroch su k03-005 a k03-029. Opat, tieto turba su dostatocne na 195PS+. Napriek tomu, ze motor BEX disponuje silnejsim turbom k03-073 a vstrekmi 315cc tak na dosiahnutie 140kw a priebehu vykonu totoznemu s motorom BEX staci zmenit 4 mapy v RJ a nie su potrebne ziadne fyzicke upravy motora. (BEX ma takisto o 1 intercooler naviac.)

Co k tomu budete potrebovat:

Kabel na citanie .bin suboru z RJ. Odporucam MPPS, ktory sa da kupit za cenu par piv. Software na upravenie .bin suboru - odporucam TunerPro, ktory je zadarmo.
Definition subory do programu TunerPro - tieto subory maju priponu .xdf a potrebujete ich na to aby ste boli schopni lokalizovat a prepisat pozadovane mapy.Daju sa pozhanat po roznych zahranicnych forach, ked si da clovek namahu tak to najde.. No a nakoniec program na upravu checksumov. Ja pouzivam me7sum, ktory sa da stiahnut (tak ako mnoho dalsich veci ohladom chiptuningu) na fore nefariousmotorsports.com . Presny postup pisat nejdem, trochu namahy musi kazdy vynalozit sam.

Takze v RJ je nutne zmenit mapy KFZW, KFZW2, LDRXN a LDRXNZK podla map z BEXu. Screen tychto map z motora BEX prikladam v prilohe.Pre istotu odporucam skontrolovat mapy KFZWOP a KFZWOP2 - tieto mapy by mali byt rovnake pre vsetky spomenute 1.8T.
+ skontrolovat osi map, ktore upravujete aby ste menili to co naozaj chcete menit. Detailisti sa este mozu trochu pohrat s mapou LAMFA a obohatit trochu zmes v zatazi. Nasledne ulozit checksumy, nahrat spat do RJ a tesit sa zo 140kw.

Takze aky je rozdiel? Podstata je, ze motor BEX ma agresivnejsie casovanie ako 110/120kw verzie (KFZW). Casovanie je velmi podstatne pre hladky priebeh vykonu, teplotu vyfukovych plynov a celkovu ucinnost spalovania. LDRXN uz iba zvysi pozadovany load (boost) a dostane z turba to co bolo v serii ukryte. Auto zacne tahat krasne az do 6000 otacok.

Mala poznamka: chiptuneri, ktori ponukaju zvysenie vykonu na 180PS, neupravia nic ine iba LDRXN (load aka boost) pricom casovanie ostane nezmenene. Takato uprava je sice principialne v poriadku, avsak jej vysledkom je nudny priebeh, citelna turbodiera a celkom slusna porcia Nm, ktora velmi rychlo posle spojku do mechanickeho neba. Mapy v motore BEX su vyladene z fabriky velmi dobre, pretoze motor nema vela Nm, ale celkovy vykon je uz uvedenych 140kw s krasnym postupnym nabehom turba bez turbokopanca. Btw.viac ako 180PS sa so seriovym casovanim neda dosiahnut, pretoze prave to casovani je kuzlo ostrejsich verzii 1.8T. Takato mapa je omnoho setrnejsia a efektivnejsia k spojke aj motoru ako len zdvihanie boostu.

Pre porovnanie v serii skonzumuje 110kw 1.8t v spicke cca 125g/s vzduchu, po uprave na 140kw to je cca 145-150g/s. Takuto hodnotu by ste mali vidiet v logu.

Nasledne po vymene vstrekov a turba sa da ist s vykonom este vyssie, ale to uz je o inom.

PS: 1.8T je dnes uz ciastocne legenda a motor uz v zaklade postaveny na slusne vykony.Ak si niekto mysli, ze 140kw je vela tak nie je, ten motor zvladne aj v serii o hoodne viac, videl som uz seriove bloky, ktore maju cez 300PS
Ak chcete z nudneho 110kw auta dostat o dost sportovejsie 140kw zvezenie treba sa len trochu posnazit, zmenit spomenute mapy a hotovo.
Naposledy upravil snuff dne 12.11 2021 19:09, celkově upraveno 2 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

sponzor





28.12 2019 22:28


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 21.9. 2010
Příspěvků: 4086 | Témat: 32

29.12 2019 0:34


dá se najít někde návod krok po kroku? Díky za info
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2223 | Témat: 25

29.12 2019 7:10


Nech sa paci

Přímý odkaz na youtube video



Ale zacal by som tym, ze si zozen kabel a vycitaj bin subor z RJ. Potom Ti mozem pomoct ako dalej.. Definition file pre BFB a AWT viem poskytnut, cize uprava nebude problem.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 1.8. 2008
Příspěvků: 1500 | Témat: 38

30.12 2019 21:03


jeste kldine napis jaky kanaly je dobry nalogovat ve vagcomu
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1823 | Témat: 108

31.12 2019 10:10


Diky za prispevek. Ja jsem Bex mel, je to lenoch teprve BEX + chip jel zajimave k tvemu prispevku mam jenom takovy muj amatersky dotaz. Muj chiptuner tenkrat urcite nezmenil jen tlak turba ale protahl i delku vstriku pro bohatost smesy (lamfa?). Zvysli jen tlak turba budes mit zakonite chudou smes a ta pro motor neni urcite dobra. Da se zkountrolovazlt pres diag v kanale stft a ltfr. Pouzijes li mapu z BEXu bude to porad chudy protoze soft nepocita s nizsim prutokwm malych vstriku. Urcize bych natahl dobu vstrikovani nebo jeste lepe dal vstriky s vetsi cc. Paknpro jistotu overil sirokopasmovou lambdou AFR nebo aspon zkouknul to ltft. Kolik mas ltft když tomu trochu dupes na krk? Pokid se ti nerousvitilo check engine tak mas kliku a drzis se do 15% ktery si kednotka jeste je schopna uregulovat na zaklade dat z lambdy.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2223 | Témat: 25

31.12 2019 15:27


Lamfa nie je dlzka vstreku, lamfa je "bohatost zmesi".. Ja som to tiez upravoval vo svojej mape (vid obrazok). Uz v zaklade, je zmes obohatena (bezna lamfa je 1), pod zatazou je lamfa 0.9. Takto je to v seriovej mape. Ja som ju este kusok obohatil, ale nie je to vec ktora je nutna, pre spravne fungovanie. Je to uz skor len taka jemna nuansa aby si zabranil detonacnemu spalovaniu a ochladil viac zmes (pri tlaku 0.7baru ktory tlaci BEX je to ale defakto zbytocne). (Okrem toho je tam este dalsi ochranny mechanizmus "component protection - kflbts")

Btw. seriovy BEX ma tiez LAMFA 0.9 v zatazi. Dlzku vstreku tak aby vysledna bohatost odpovedala LAMFE riadi ECU podla konstanty KRKTE a TVUB ale pokial si nemenil vstreky nemusis sa tymto zaoberat.

Chudobne urcite nic nebude, pri tejto uprave vsetky motory 1.8T ktore som hore vymenoval maju hardver dostatocny na to, aby utiahli seriovy BEX soft. Tieto 3 mapy su uplne dostatocne na bezpecnych 140kw. Ja idem so svojim motorom este dalej, a robil som aj ine zmeny, ale pre seriovy motor to proste staci co som pisal hore..

Na logovanie pouzivam ME7logger, logovanie cez VCDS je pre moje potreby nedostatocne.Ale to su uz relativne pokrocile veci, co ale nic nemeni na tom co som napisal na zaciatku. Tieto 3 mapy spravia zo zakladneho 110/120kw motora 140kw.

BEX je fajn, nie je to 165kw ale tych 140kw sa uz hybe pekne. Prevez sa niekedy v seriovom 110kw motore a uvidis, co je to mrtvola A nad 5000 to umrie, BEX aspon taha pekne do 6000
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 1.8. 2008
Příspěvků: 1500 | Témat: 38

31.12 2019 16:34


snuff, kolik u vas na Slovensku stoji E85? kdyz bych to uz nejak hw upravoval, tak bych to uz predelal vcetne palivove soustavy.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1823 | Témat: 108

31.12 2019 18:11


Me turbo na bexu z 0.65 tlacilo 1.15 takze se doba vstriku natahnout musela. Rikam musi to bezet jen diky tomu ze si to jednotka natahne sama to bys poznal prave na tom ltft ja odhaduju ze bude mozna i pres 10% s takouto upravou. Asi to neni megaproblem ale proc to neudelat rovnou poradne.

Kluci umi to MMPS vycist a ulozit bin v EDC17? Nechci chipovat nemam cas se do toho poustet ale mam bin soubory origo ktery bych nekdy potreboval do ecu nahrat abych si byl jist ze tam neni nejaka neprofi uprava ale nemam cim to nahrat. Parik vi, uz jsme ho s tim minule otravoval se 4.2fsi
nahoru

sponzor





31.12 2019 18:11


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 1.8. 2008
Příspěvků: 1500 | Témat: 38

31.12 2019 18:22


4.2fsi je med9, na to staci mpps v16 z ciny. edc17 vycist tim pujde taky, ale zapis bych se s tim netroufl. Original vzdy zapises odisem nebo vcp.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2223 | Témat: 25

31.12 2019 18:57


SupermanXXX (31.12 2019 18:11) orig :
Me turbo na bexu z 0.65 tlacilo 1.15 takze se doba vstriku natahnout musela. Rikam musi to bezet jen diky tomu ze si to jednotka natahne sama to bys poznal prave na tom ltft ja odhaduju ze bude mozna i pres 10% s takouto upravou. Asi to neni megaproblem ale proc to neudelat rovnou poradne.


Prepac, ale takto ako to popisujes to nefunguje. Dlzka vstreku sa NIKDE nenastavuje. Dlzku vstreku si nastavuje ECU na zaklade vahy vzduchu a lambda sondy a pozadovanej bohatosti. V pripade plneho plynu len na zaklade vahy vzduchu.
Fuel trims, ktore popisujes sluzia na nieco ine. A ak si mal fuel trims short alebo long, tak si mal bud zle nakalibrovane vstreky, alebo falosny vzduch, alebo vadnu vahu vzduchu.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1823 | Témat: 108

01.01 2020 11:25


parik (31.12 2019 18:22) orig :
4.2fsi je med9, na to staci mpps v16 z ciny. edc17 vycist tim pujde taky, ale zapis bych se s tim netroufl. Original vzdy zapises odisem nebo vcp.


Jj zapis Odisem mi funguje, ja mam ale nejaky origo mapy s koncovkou .bin predpokladam ze to nejsouno ofiko vydany mapy ale spis to nekdo vycetl z origo jednotky a ulozil. Takze na to ODIS nestaci.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1823 | Témat: 108

01.01 2020 11:34


snuff (31.12 2019 18:57) orig :


Prepac, ale takto ako to popisujes to nefunguje. Dlzka vstreku sa NIKDE nenastavuje. Dlzku vstreku si nastavuje ECU na zaklade vahy vzduchu a lambda sondy a pozadovanej bohatosti. V pripade plneho plynu len na zaklade vahy vzduchu.
Fuel trims, ktore popisujes sluzia na nieco ine. A ak si mal fuel trims short alebo long, tak si mal bud zle nakalibrovane vstreky, alebo falosny vzduch, alebo vadnu vahu vzduchu.


Nebudu se hadat protoze jediny chip ktery jsem kdy delal bylo na motorku ale vim ze totnakhle funguje. Podle lambdy a dalsich cidel se sice davkuje ale prave v rozmezi do 20% oproti prednastavenym mapam. U Ducati zadavam hodnotu otevreni vstriku primo v milisekundach. Delal jsem to taky pres tunerpro. Naloguj si profesionalne udelany chip pred a po a uvidis ze sedelka vstriku prodlouzila. Pokud ji neprodlouzis a zvednes vyrazne tlak turba tak je to jak jsem psal, bud to jednotka v ramci korekci jeste dozene pres stft a ltft a nebo hodi chybu chude smesi. Jak jinak bys dostal vice paliva do motoru? Mas jen 3 moznosti, natahnout dobu vstriku, dat vetsi vstriky, zvednout tlak v railu. Pokud neudel jedno z toho tak je to za me amaterizmus. Jinak ja mel ltft v ppradku kolem 1% zajimalo me prave kolik bylo u tebe pokud jsi neprodlouzil dobu vstriku, muselo by to hakonite vyletet procentualne nahoru.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2223 | Témat: 25

01.01 2020 13:35


Neviem co ma na toto povedat, pises bludy a nerozumies ani tomu co su tie fuel trims, ktorymi sa ohanas.
Niekedy mam pocit, ze ked ludom das radu zadarmo (o com by vlastne asi kluby mali byt) tak vzdy sa najde niekto kto bude hateovat aj ked problematike absolutne nerozumie.
Amaterizmus by som si poprosil vynechat z Tvojich viet, pokial si nebudes na 100 percent isty tym co pises. Keby som si ja nebol isty tym co pisem tak to nezavesim na net.

A uz na tuto temu diskutovat nebudem, kto chce moze si nastudovat problematiku , uz len v tomto topicu je dost hintov na studium, ktore si za normalnych okolnosti musis pracne zhanat pretoze tieto informacie si kazdy strazi.

Uspesny rok prajem
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1823 | Témat: 108

01.01 2020 13:50


Vsak ja te za prispevekpochvalil a jsem za nej rad. Je to normalni diskuze. Tak se nehnevej. A jewtli mysis ze tomu uplne nerozumim tak prijed a svezu te na Ducati kde jsem si mapy ladil sam
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 1.8. 2008
Příspěvků: 1500 | Témat: 38

01.01 2020 14:04


Roztrhejte si obcanky , nevim jak u ducati, co tam je za jednotku, vetsinou tam je jen zadni lambda kvuli emisim, ale ne kvuli regulaci smesi, proto se pak urcuje ta delka vstriku v jednotce. U starsich jednotek me7 nelze nikaj regulovat delku vstriku, jen ji muzes nalogovat, lambda tam prave reguluje tu bohatost smesi.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1823 | Témat: 108

01.01 2020 14:25


Ano i ducati jsemlambdu vypnul a nastavil casy vstriku naprimo. U 1.8t kdyz jsem to logoval pred a po chipu tak tam byl narust casu vstriku. Hodnoty uz si presne nepamatuju, je to 5 let zpatky ale v serii jeden vstrik trval treba 16ms a po chipu treba 22ms (pri danem zatizeni a urcitych otackach) coz mi dava smysl protoze turbo tam hnalo mnohem vice vzduchu. Nemam tucha jak to funguje u me7 ale myslel jsem si ze ltft je procentualni odchylka od zakladni ulozene mapy. Tzn ze teoretick pokud by chiptuner neprizpusobil mapu paliva vuci prutoku vstriku a vse by dorovnavala lambda melo by letet ltft i stft hodne mimo nulove hodnoty.coz se u me po chipu nedelo. A jestli teda vstrik nenatahovala lambda tak tam musi prece od tunera byt tato casova zmena z16 na 22ms zadana. Budu rad kdyz mi to objasnite
nahoru

sponzor





01.01 2020 14:25


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2223 | Témat: 25

01.01 2020 15:20


Uz som Ti to pisal X krat, a napisem Ti znovu..To co napisal parik je to iste co pisem ja..

V prvom rade ME7 funguje v 2 rezimoch. Closed loop a open loop.

Closed loop -> mozme to nazvat laicky rezim ciastocneho zatazenia. Ked ides kludne, na pol plynu. Vaha vzduchu odmeria mnozstvo nasateho vzduchu -> ECU si pozrie aka ma byt vysledne Air/fuel ratio (reprezentovane LAMFA mapou) a podla toho ake je pozadovane AFR tak VYRATA na kolko ms musi otvorit vstrek aby dosiahol pozadovanu zmes..Ak skutocna namerana zmes cez spatnu vazbu - lambda sondu z nejakych dovodov nesuhlasi podla tej teoretickej aka mala byt namiesana podla dlzky otvorenia vstreku, vtedy si korekciu ulozi do fuel trims..

Open loop -> laicky plny plyn , odborne nastava vtedy ked pozadovana LAMFA je mensia ako 1 = obohacujeme zmes. Vtedy ECU nepouziva na korekciu lambda sondu ale natvrdo otvori vstrek na tolko ms, kolko VYRATA ze by mal byt otvoreny na to aby dosiahol pozadovane AFR.. Preto ked mas zlu vahu vzduchu, alebo nieco motor "cuka". V pripade closed loop si to dokaze uregulovat lambda sondou, tu nie.

Doba otvorenia vstreku s fuel trims nema nic spolocne. Podla doby otvorenia vstreku dokazes zistit kolko % vstrekov ti este ostava. Podla vzorca IDC = ms * RPM /1200 . Cize ked mas pri 6000 otackach otvoreny vstrek na 20ms tak si na 100 percent kapacity vstrekov a mal by si ist na vacsie..

A teraz fuel trims. Dajme tomu ti motor prisava niekde falosny vzduch, alebo mas zle nakalibrovane vstreky a ulozi si do pamate fuel trim +5percent a nasledne predlzi dobu vstreku o 5 percent aby vykompenzovala odchylku v zmesi.

Toto ale nema nic spolocne s miesanim zmesi, vstreky maju z vyroby rezervu 20-25 percent, cize ked dostanes do motora o 25 percent viac vzduchu , stale to RJ dokaze spravne namiesat, pretoze proste otvori vstrek o 25 percent dlhsie (ale nie cez fuel trim !!! )..

Nijaka mapa, ktora predlzuje dobu vstreku neexistuje, pretoze toto vsetko je ratane ECU a je to velmi dynamicky proces. Nemozes porovnavat atmosfericky motor kde je v kazdej chvili jasne kolko vzduchu si nasaje a turbobenzin, ktory moze pri 3000 otackach v jednom momente nasat 75g vzduchu a v dalsom 125g ked mas nafuknute turbo. Neda sa to riesit mapou lebo to nie je linearny dej.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1823 | Témat: 108

01.01 2020 16:18


Dekuji za trpelivost

O tomhle se ale nebavim, nepochopil jsi muj dotaz. Samozrejme vim co je close a open loop i ostatni veci ktere si popsal vcetne kapacity vstriku. Nekolik let jsem se zabyval ladenim lpg systemu kde se zejmanu u chipovanych motoru dochazi k tomu ze z duvodu malych benzinovych vstriku se doba otevreni vtriku uz doatane na hodnotu takovou ze prakticky lpg kednotka nestihne udaj zpracovat a otevrit lpg vstriky a vyhodi chybu - vstriky trvale otevteny. To je ale jiny pribeh. Nejde o to zda udavas hodnotu vstiku v ms nebo zadavas afr ale proste v ecu existuje mapa podle ktere to prodluzuje dobu vstriku aby se do motoru dostalo dostatek paliva. Za to se na me rozcilujes. Vysvetlujes mi to ale pritom tvrdime oba to same. Takze na tom se shodneme. No ale ted narazime na muji puvodni pripominku. Pokud vemu BEX mapu vstrikovani rekneme v close loop tak bude mit zadano napr. Turbo tlaci 1 bar. Otacky jsou 4.000 vaha vzduchu 100g, ecu vypocita otevrit vstrik na treba 15ms a tady je ten problem pokud bude mit vstrik ktery neni z BEX tak v ten moment to vstrikne treba o 10% mene paliva z duvodu mensiho prutoku vstriku. To samozrejme lambda pozna a zacne zvedat fuel trim a v pristich cyklech udela z 15ms treba 17ms a v hodnote stft uvidis treba 10%. Toto mam v praxi vyzkousene a na toto jsem mym prispevkem narazel! Proste mapa doby otevreni vstriku musi sedet s cc vstriku protoze vsteik je elektromagnet ktery je.rizen pouze a jenom dobou otevreni ktery mu jednotka zada. Takze nechapu jak muze bezet palivova mapa z BEX na vstrikach ze 110kw motoru bez rozhozeneho fuel trim a to jsem chtel aby jsi mi teda vysvetlil protoze to dle meho proste neni technicky mozne. Bud natahnes dibu vstriku nebo vstrik prendas aby odpovidal tomu co tam ma byt nebo se ti rozhodi fuel trim
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2223 | Témat: 25

01.01 2020 16:41


SupermanXXX (01.01 2020 16:18) orig :
Pokud vemu BEX mapu vstrikovani rekneme v close loop tak bude mit zadano napr. Turbo tlaci 1 bar. Otacky jsou 4.000 vaha vzduchu 100g, ecu vypocita otevrit vstrik na treba 15ms a tady je ten problem pokud bude mit vstrik ktery neni z BEX tak v ten moment to vstrikne treba o 10% mene paliva z duvodu mensiho prutoku vstriku.


No vzhladom na to, ze RJ vie akej kapacity ma vstreky,pretoze vstreky ani ich mapu sme nemenili, tak si vie spravne vyratat na kolko ms ich musi otvorit aby vysledne AFR bolo take ake chceme a nezalezi na tom, ze mas mapu loadu z motoru BEX.

V prvom prispevku som pisal, ze sa menia 3 mapy. Jedna je mapa loadu (nepriamo prezentovana tlakom turba) a 2 mapy zapalovania. Priamo zo serie maju vstreky rezervu +30 percent a to plati pri vsetkych 1.8T. Cize AVJ so vstrekmi dokazes dostat na 195PS, a BEX s vacsimi vstrekmi dokazes dostat na 235PS.

Vsetky ostatne mapy su povodne, a teda spravne nakalibrovane na komponenty ktore motor ma. Tie mapy su nezavisle, ked zmenis 1 tak neznamena ze si zmenil vsetko. Niektore mapy spolu suvisia a niektore nie. Konkretne tieto 3 neovplyvnuju nic ine iba zapalovanie a zataz motora.

Alebo spravme si domacu ulohu, poznac si fuel trims na spravne fungujucom motore a potom odpoj elektricky N75 a turbo ti natlaci max 0.4 baru (cize omnoho menej vzduchu) a potom sa pozri na fuel trims znovu. Podla Tvojej teorie sa fuel trims zmenia, no nezmeni sa nic a ani nijaka mapa sa v RJ nezmenila, iba motor stratil schopnost nasat pozadovane mnozstvo vzduchu.. A nezmeni sa nic preto, lebo doba otvorenia vstreku je vyratana cez ECU podla vahy vzduchu a nie je nikde zadana napevno. A pokial mas vstreky ktore utiahnu viac tak nie je ziadny problem ist so vzduchom hore, tak isto ako nie je problem ist so vzduchom dole bez toho aby sa menili STFT/LTFT.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 9.11. 2009
Příspěvků: 1823 | Témat: 108

01.01 2020 17:15


Co se domaciho ukolu tyce tak pri nevyuziti plneho tlaku turba se samozrejm fuel trim nezmeni. Nevim kde si toto z me teorie vycetl

Chapu co jsi ted napsal a cely vtip proc jsme si nerozumeli je ve 2 bodech:

1) vstrik doby jak jsem psal prodluzujes, akorat ne nejakou solo mapou ale jednotka si to prodluzuje sama tim jak ji zvednes tlak z turba. (Btw do jakeho tlaku to umi dopocitat? 1.5 baru?) Coz znamena ze je jednodussi nachipovat 1.8t nez ducati kde si tu mapu proste musis upravit sam Bude to dano taky tim ze ducati nema maf ale davkuje jen podle otoceni plynu a otacek motoru.

2)mapa je to oddelena tzn. nezkopirujes data z BEXu pro vstriky. Nevim zda je to ta LAMFA ja tomu proste rikam benzinova mapa


Tzn. Mohli jsem si usetrit vysvetlovani zakladu jak funguje spalovaci motor

Ale diky chapu, skoda ze uz 1.8t nemam spachal bych na ni nejakej pokus. Ted muzu jedine laborovat s 3.0tdi ale nemam na to cas takze zase nic
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2223 | Témat: 25

01.08 2021 6:16


S odstupom casu len dodam, ze zatial mi pisali 3ja ludia ze jazdia mapu spravenu podla tohto navodu.
Jednemu clenovi sme este riesili aj vacsie vstreky a upravu tlaku v zavislosti od prevodoveho stupna. Pisal, ze to jazdi lepsie ako 2.8 v6
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 1.8. 2008
Příspěvků: 1500 | Témat: 38

01.08 2021 12:05


Tady ještě něco ohledně bohatosti. Ideál 0.80 pro neprimovstrik. Jakmile neupravis delta lambda mapu, tak se to obohacuje samo podle loadu a ne jen co mas v lamfa.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2223 | Témat: 25

01.08 2021 19:58


Pekny thread. 2.0tfsi z toho co som videl je o dost lepsi motor ako 1.8T z hladiska "knock" aktivity. V serii ziadna a je tam obrovsky priestor na upravy casovania aj boostu. 300PS nie je ziadny problem pre 2.0tfsi. Skoda, ze ten motor ma ine problemy zas

0.8 lamfa tam davas aj s katom? Ci len ked je to komplet vykuchane?
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 1.8. 2008
Příspěvků: 1500 | Témat: 38

02.08 2021 10:21


I s katama. Nektery ty tfsi, kdyz maj velky AIT tak jsou v serii uz taky pekne bohaty.
nahoru

sponzor





02.08 2021 10:21


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Možná podobná témata
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email