Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 21 prosince 2024
Celkem je zde 756 lidí (2 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: IPK
Uživatelů dnes: 2
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 890
Online návštěvníků
Návštěvníků: 754
Uživatelů: 2
Celkem: 756

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 17.10. 2020
Příspěvků: 12 | Témat: 4

24.01 2021 17:12


Ahoj,

mám 66kw 2.0 benzin motor s cca 350tkm, papá +- 1l na 1000 (nemám to přesně změřené) a jezdím s ním jako prase (přibližně 2* do týdne jedu 140 km, z toho alespoň 70 km v 3,5-4,5 tis otáčkách (samozřejmě nejdřív prohřeju)).

Chci mu kromě lehčí nohy dopřát to nejlepší, protože už není nejmladší. Olej s filtrem byl vyměněn, používám momentálně

https://www.cartechnic.de/en/products/oils/product [zkrácená url]

Sám servisák mi navrhl jestli nechci zkusit nějaké přídavné Aditiva* do oleje, prý s tím mají jeho kamarádi u starých aut pozitivní zkušenost (ale kdoví kolik a jak s tím jezdí).

Dnešek jsem strávil poctivě za googlem a přijde mi, že kromě přehnaně pozitivních recenzí na heurece o nich odborníci nepíšou nic hezkého (krátkodobě dobrý účinek, dlouhodobě motor do kopru, alespoň co se týče teflonových verzí).
Máte s tím někdo zkušenost? Nepotřebuji na 10tkm zlepšit krapet vlastnosti abych tím potom uspíšil smrt motoru.. Pokud to však aspoň nepatrně pomůže i z dlouhodobějšího hlediska, jdu do toho.

Ještě mě napadlo použít nějaké vyšší řady olejů jako toto:

https://www.millersoils.cz/ee-semi-synthetic-10w40?c=223

ale zas zůstává otázka, jak se to bude chovat v lehce vyběhaném motoru.

Děkuji za jakékoliv postřehy

PS z těch aditiv mě zaujalo třeba tohle, ale je toho nepřeberný množství..
https://www.alza.cz/auto/metabond-eco-do-motoru-do-3-5t-250ml-d4655141.htm
nahoru

sponzor





24.01 2021 17:12


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 17.6. 2009
Příspěvků: 11256 | Témat: 95

24.01 2021 19:56


Aditiva* do oleje opravdu nepotrebujes...
Ja bych do toho nelil nic co to auto nezada, maximalne o jedno cislo, ale pockej co napisou kluci co to realne maj ten motor...
Osobne bych ale zustal o origa, vzdyt to nestoji nejaky prachy...
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 5.2. 2017
Příspěvků: 220 | Témat: 8

24.01 2021 21:09


Litr na tisíc je hodně, tipuju máš A80, to žádné aditivum nespraví, půjde to přes kroužky nebo gufera ventilů.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 26.4. 2014
Příspěvků: 2610 | Témat: 74

24.01 2021 22:04


Litr na tisic je fakt dost. Tolik mi sveho casu bral Golf 2 1.6 (motor EZ). Ale mel sem stesti, po vymene gufer fentilu byl klid. Od vymeny do vymeny nebylo treba dolit.

Takze prvne si zjisti kudy ti ten motor olej zere. Aditivum to neodstrani.
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 1.8. 2008
Příspěvků: 1500 | Témat: 38

24.01 2021 22:34


Dej tam todle https://www.metabondcz.com/prisady-do-motoru/metab [zkrácená url] a rekni nam po 1000km jestli to byly vyhozeny prachy:) Za pokus to stoji
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 17.10. 2020
Příspěvků: 12 | Témat: 4

25.01 2021 1:21


Ano mám osmdesátku, dodal jsem podpis

Je to určitě dobrý point, ráno se zeptám mého dvorního mechanika, na kolik vyjde výměna gufer a případně jestli by mi nezměřil tlaky.

parik - máš to nějak testnutý? Jinak do toho spolu s jejich rozpouštěčem karbonu po ověření, že motor není total ko, půjdu a určitě dám vědět. Sice drahej test, ale mám chuť tomu věřit

btw btw když už vás tu mám, máte nějakou zkušenost s mým ABT motorem? Ideálně podobným nájezdem (+- 350tkm). Zajímalo by mne, co od toho očekávat, výhledově bych chtěl např kroužky vyměnit, ale jestli to má cenu...
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 6.10. 2013
Příspěvků: 1377 | Témat: 10

25.01 2021 7:02


80lover: Mně kdysi pomohl olej Valvoline MaxLife.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2224 | Témat: 25

25.01 2021 10:55


1l/1000km ti ziadny olej ani prisada nepomoze. Motor je opotrebovany co nie je prekvapive kedze ma cez 25 rokov a aspon pol miliona km. Vymenil by som gufera ventilov hlavne. A olej mozes dat hocijaky, vsetky dnesne oleje s prehladom splnaju normy z roku 90.
nahoru

sponzor





25.01 2021 10:55


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 11.3. 2008
Příspěvků: 444 | Témat: 14

25.01 2021 20:12


Toho Servisáka co ti doporučil ty Aditiva* pošli do prdele. Je to prostě staré, vyjeté, žádné zázračné vodičky to nespraví.
Sou lidi co umí vyměnit ty guferka na ventilech aniž by šla hlava dolů, budou jak šutr tvrdé. Přes ně to žere dost olej.
Micméně to může chlemtat i po výměně těch gufer přes stíráky, záleží kolik set tisíc to bylo stočené, tlaky můžou být klidě super.
Kolik s tím nalítáš za měsíc? A jak dlouho máš představu že s tím budeš jezdit?
Je nutno zvážit jestli se ti vyplatí do toho investovat několik tisíc korun a nebo tam občas čváchnout flašku nejobyčejnější polosyntetiky z Lídlu a pod.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 27.6. 2012
Příspěvků: 271 | Témat: 15

26.01 2021 9:28


Čistící vodičky ne, u vylítaných motorů se mi osvědčilo používání spíše oleje s vyšší viskozitou co výrobce auta uvádí. Nikoli řídnoucí nejmodernější oleje. Sníží se hluk i spotřeba oleje. U takto starých, opotřebených původní obyčejný minerál, občas dolévat, stejně jako benzín a jezdit. Otázkou je, jaké jsou emise na STK*.
Nebo uvažovat o repasi motoru.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 17.10. 2020
Příspěvků: 12 | Témat: 4

27.01 2021 0:32


Takže typem oleje už nic nezachráním, rozumím.

K nájezdu, +-2k za měsíc.
Emise to teď určitě nedá, ale to ještě rok nemusím řešit.

Že to bere kolem ventilů je jak říkáte jisté, bavil jsem se o tom s tím servisákem, a říkal mi, že ideálně než jen gufera udělat komplet hlavu (zabroušení hlavy i ventilů) a kroužky, taková malá generálka. Jenže mě to vyjde tak na 10k a to si teď nemůžu dovolit (student).

Takže otázka, udělat jen ty gufera (říkal že se může i stát že mu prostě zapadne do válce a bude to v **** (resp moje prachy za práci xd)) a někdy v létě či na podzim komplet motor nebo nalejt cosi, co může aspoň trochu ubrat spotřebu (servisák doporučil něco levnějšího, nějakou "medovinu", asi bude jak píše vinter jen zvyšovat vyskozitu + impregnovat simeringy) a šetřit...

btw vsuvka k servisákovi, je to skoro soused, co mi na ní na podzim oživil podvozek (repas třmenů, ložiska atd), navíc soused, nechce mě pojebat. Aditiva* nechápe jako řešení, ale dočasný zlepšení situace, to jen abyste na něho nebyli hned alergický
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 25.11. 2008
Příspěvků: 732 | Témat: 15

27.01 2021 9:10


80lover (27.01 2021 0:32) orig:
Jenže mě to vyjde tak na 10k a to si teď nemůžu dovolit (student).


premysli si v hlave ako dlho si to auto chces este ponechat. Najrozumnejsie to spravit raz a na komplet a ked uz dolu hlava tak aspon aj vymenit piestne kruzky, hlavne ked, ako si sam napisal "jezdim s nim jako prase".
po mojich dlhorocnych skusenotiach ti mozem povedat ze veci treba robit iba raz a poriadne. Na experimenty za par korun zabudaj...

ale ak sa mame bavit o aditivach,zazracnych vodickach atd... za mna jedine Xeramix Engine Protector. Na tomto pripravku som vychoval ASTRU G 1.6 16V zrala cca.3 litre na /10tis km. Po aplikacii sa spotreba oleja znizila o polovicu. 1x som to tam dal pri 215000, a potom kazdu vymenu oleja. Teraz ma 400000 a stale jazdi s rovnakou spotrebou oleja...

ale je to na tebe.
Naposledy upravil disKoC4 dne 28.01 2021 7:15, celkově upraveno 2 krát. (29% původního příspěvku)
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 12.11. 2010
Příspěvků: 2284 | Témat: 26

27.01 2021 20:04


Zrovna s Metabondom mame skusenost z nejakeho V6 v Audi A4 B6. Nie je nejaka bohvieaka dlha, je to tam mozno 10t km. Tiez je to vylietany motor, ktory zral podobne cisla ako tebe a cloveka sralo, ze pri velmi dlhych trasach musi dolievat 2l oleja tyzdenne.

Tak tam pokusne nalial ten Metabond. Spotreba oleja klesla, ale nie tak, aby nemusel dolievat vobec, kleslo to niekam na unosnu hranicu toho, co je este tolerovatelna spotreba oleja. No a ked sa to prerata financne, ze to additivum treba naliat pri kazdej vymene oleja a nestoji 5 korun, tak sa to financne skor neoplati.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 5.2. 2017
Příspěvků: 220 | Témat: 8

27.01 2021 21:06


Desítka je cena dosti dobrá za všechno, co popisuješ, pokud je auto jinak dobrý, kór potom, co píšeš, že jsi dělal podvozek, tak do toho jdi. Pokud náhodou po sundání hlavy zjistí, že jsou válce vydřené, seženeš jiný motor. Přemýšlet o tom, moc nemá cenu, pokud nemáš 10 tk, co by jsi dělal, nic jiného asi kupovat nebudeš, takže pošetři a oprav to. Tu tisícovku za Aditiva* si schovej na opravu a kup tam Mogul 15W-40.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 26.1. 2011
Příspěvků: 2224 | Témat: 25

27.01 2021 21:13


Ja len ze gufera na ventiloch sa daju vymenit aj bez demontaze hlavy. Valce sa daju bud natlakovat stlacenym vzduchom, alebo sa pouziva spagat pri ktorom nehrozi ze ventil padne dnu. Ja sa na to tiez chystam na jar na 20v hlave co je trochu vacsi problem ako na 8v.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 11.3. 2008
Příspěvků: 444 | Témat: 14

01.02 2021 19:05


Takže zhruba dva litry oleje za měsíc, nějaký rozlévaný kdyby 70 Kč/litr, dejme 150 Kč.
Za rok když to nadsadím 2000 Kč do oleje. Tvůj nástřel ceny za opravu 10000 Kč.
Budeš s tím jezdit 5 let? Respektive 4 když vemem v potaz že to začne žrát ten olej víc?
Pochybuju
nahoru

sponzor





01.02 2021 19:05


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email