Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 27 dubna 2024
Celkem je zde 238 lidí (5 přihlášených)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: laus
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 422
Online návštěvníků
Návštěvníků: 233
Uživatelů: 5
Celkem: 238

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

11.12 2015 9:51



Prazska kavarna nadsene vita Hitlera


Brno, Zelný trh 12. června 1942

Kdo a jakou nesl tíhu vítěžství nad Hitlerem?

Sedmdesátiny osvobození se chýlí ke konci. Co měl kdo na jazyku, už zaznělo. Lež a žluč lámaly rekordy. Dirigovala je dnešní „strana války“. Klíčové argumenty míjeli i oponenti. Míří k ose XX. století. Odpovědí na dvě otázky: s kým si to nacismus vyřídil levou zadní – a co dalo sílu těm, kdo mu zpřeráželi hřbet.

Hitlera pásly prachy, tunelované z cizí práce. Německé i anglosaské. Tak jako všechny Usámy. Slíbil jim špinavou práci. Samy by se jí odepsaly. Vonělo to i spoustě „liberálních“ svatoušků. Hitler to ale vzal napřed směrem, kde to říkalo pane i jim. Od Polska až po La Manche. Jako motorová pila podmáslím. Za tři čtvrti roku a pár dní.

Nacismus rozdrtila až země, patřící všem

Francii to – napsal v memoárech generál de Gaulle – prohrála „zaslepenost režimu, jenž ve svých hrátkách pokračoval i tváří v tvář reichu, připravenému se na nás vrhnout“. „Stupidita omezenců, s jásotem vítajících mnichovskou kapitulaci.“ „Hluboké národní kapitulantství některých kruhů, jež chtěly vidět nepřítele víc ve Stalinovi, než v Hitlerovi.“ A „staraly se mnohem víc o prostředky, jak udeřit na Rusko, buď pomocí Finsku, anebo vyloděním v Istanbulu, než o způsob, jak zdolat reich. Mnozí svůj obdiv k Mussolinimu dávali najevo docela nahlas.“

Být na žvástu o „rudé šlechtě“ pravdy za nehet, Moskva tak musela dopadnout jakbysmet. Z té sprosťárny však zfanfrněla jen vlasovovská žumpa. Wehrmacht narazil až v zemi, patřící rovným dílem všem. To dalo sílu kuráži, nad níž se tají dech. „Druhá fronta“ jí pomohla až tři roky nato. Čtyři pětiny nacistických ztrát jsou dílem Rudé armády. Tisíckrát víc životů, než západní spojenci, položila i na našem území. Západně od linie, u níž válka v Evropě skončila, u nás nedošlo k jediné bitvě. Amerických vojáků tu padlo několikanásobně méně, než Čechů za náletu na Škodovku. Amerického pár dnů před koncem války.

Sprostá lež, reálná bilance ztrát

„Pravdoláska“ tu mozaiku zatlouká. Cenzuru lemuje říkanka, nad níž se zvedá kufr. Rudoarmějce líčí jako biomasu „jatek, v nichž se na ztráty nehledělo“. Hříčku „stalinské NKVD“, hnanou „zavalit wehrmacht vlastními mrtvolami“. Je to hodokvas idiocie, nadívané žlučí. Šokuje i mazáky klinické psychiatrie.

Fakta ho drtí na prach. Skutečný poměr ztrát činil 1 : 1,29. Tedy 8,876.000 padlých německých - a 11,900.000 sovětských vojáků. Ztráty obránců byly větší jen první dva roky. Od léta 1943 jich inkasoval víc agresor. Už tato statistika si však žádá i korektiv. Do počtu těch, kdo se nevrátili, totiž spadají i zemřelí v zajetí. Rudoarmějců do něj padlo 4,559.000. V mundůrech wehrmachtu a SS - 3,576.000. Masa dalších, jež by tu bilanci jinak minimálně vyrovnala, se vzdala bez boje západním spojencům.

Obludné konto genocidy

Nacistické lágry přežilo 1,559.000 rudoarmějců. Jen třetina všech, kdo do nich padli. Zahynulo jich tam pětkrát víc, než Němců v sovětském zajetí. Zajatých příslušníků západních armád nechal Hitler přežít 97 procent. Sovětských civilních obětí bylo 14,700.000. 7,420.390 z nich zmasakrovala genocida. Další 4,100.000 - kruté podmínky okupace. 2,164.313 občanů Sovětského svazu zemřelo na nucených pracích.

Německých civilistů zahynuly 4 milióny. Víc, než údery Rudé armády, jich pobily nálety západních spojenců. „Kolaterální“ ztráty to byly jen zčásti. Teror proti civilním aglomeracím bylo cílenou strategií. Programy, které ho koncipovaly, psaly i hvězdy amerických univerzit. Například Pitirim Sorokin, za cara i Kerenského ruský profesor. Moskva to – navzdory dnešním hororům - viděla přesně opačně. „Hitlerové,“ řečeno ústy vrchního velitele, „přicházejí a odcházejí, německý národ však zůstává“.

Meze „půjčky a pronájmu“

Snímky těch, koho Praha zasypala šeříky, se hemží tanky, a ne habešskými oštěpy. Pinocchiové „pravdolásky“ se z toho vylhávají červenou knihovnou. Na zbraně i vše ostatní, čím Rudá armáda rozdrtila „Třetí říši“, lepí zpětně štítky „Made in USA“.

Byly i položky, kde americké dodávky sehrály docela markantní roli. Například pohonné hmoty - celkem 2.586.000 tun, resp. 37 % celkové spotřeby Rudé armády. Nebo automobily – celkem 410.000 kusů (a 45 % sovětského válečného parku). A třeba i masové konzervy (15% spotřeby Rudé armády).

Zato tanků a samohybných děl dodaly USA (a zčásti i Británie a Kanada) 11.900 (oproti 132.000 sovětské provenience). Bojových letounů 18.300 (proti 140.500 ze sovětských závodů). Děl 9.400 (proti 647.000 sovětské produkce) - a ručních palných zbraní 152.000 (proti 29,1 miliónu ze sovětských závodů). Východní frontu posílily i americké lokomotivy, radary či obráběcí stroje.

Pomoc na splátky

Konto „půjčky a pronájmu“ dosáhlo 46 miliard USD. Sovětský svaz, nesoucí hlavní břemeno války, z něj obdržel asi pětinu (dodávky za 9,1 mld. USD). Británie – za 30,3 miliard. Zůstatek připadl 40 dalším zemím (skoro půl miliardy dokonce i těm z Latinské Ameriky).

Rooseveltův zákon – už z 11. března 1941, a prvotně tedy na pomoc Británii – si motiv vepsal rovnou do názvu: „Zákon na podporu obrany Spojených států“ („An Act to Promote the Defense of the United States“). Největší americké dodávky dostala Moskva až ve druhé půli války. Na roky 1941 – 1942, kdy bylo v sázce vše, z nich připadlo jen 7 procent.

Nebyl to dar, ale „půjčka a pronájem“ („Lend-Lease“). Sovětský svaz je splácel už za války. Spoustou tun zlata. I statisíci tun chromové a manganové rudy. Na těch závisela odolnost pancířů a řada jiných neuralgických artiklů. Techniku, jež válku přežila, Moskva Americe vrátila.

Akt chladnokrevného egoismu

„Hrdinný odpor sovětského lidu zachránil USA před válkou na jejich území. Utrpět Moskva v roce 1942 porážku, ocitli jsme se tváří v tvář nepříteli, ovládajícímu většinu světa,“ přiznal v létě 1945 i George Marshall, za války náčelník amerického generálního štábu (a po ní ten, po kom se jmenoval „Marshallův plán“). Washington přesto vystavil i faktury. Moskva je splatila do posledního centu. „Lend-Lease nebyl nejnezištnějším činem lidských dějin,“ stálo i v knize amerického historika J. Herringa Pomoc Rusku. 1941 – 1946. „Byl to akt chladnokrevného egoismu a Amerika si byla vždy dobře vědoma výhod, které jí přinášel.“

Audit sovětské válečné ekonomiky sestavil Nikolaj Vozněsenskij, šéf sovětského Gosplanu: „Lend-Lease“ se na všem, čím Moskva zlomila nacismu vaz, podílel zhruba ze 4 procent. Jak gigantickým výkonem bylo zbylých 96 procent, vyniká na pozadí předválečného poměru sil. Zmapoval ho Paul Kennedy, favorit dnešních knihkupectví. Už v kultovním spise Vzestup a pád velmocí z 80. let. Podíl jednotlivých zemí na vojensko-ekonomickém potenciálu světa v roce 1937 tu vyčíslil takto: USA – 41,7 %, Německo – 14,4 %, SSSR – 14 %, Velká Británie – 10,2 %, Francie – 4,2 %, Itálie – 2,5 %, Japonsko – 2,5 % (a celý zbytek světa – 10,5 %).

Lidová moc proti zbytku kontinentu

V létě 1941 však už na Hitlera pracovala i skoro celá kontinentální Evropa. S wehrmachtem vyrazila na Moskvu i desítka jeho satelitů. Sovětský svaz ztratil počátkem války území, kde žila plná 42 % jeho populace. Bylo tu i 47 % jeho osevních ploch, 30 % kapacit průmyslu, 70 % kapacit výroby litiny, 60 % oceli a 63 % těžby uhlí. Převaha „Třetí říše“ v průmyslové produkci dosáhla 3 – 4 násobku. Ještě v roce 1943 – po bitvách u Stalingradu i Kurska - měla k dispozici 3krát víc uhlí, 2,4krát víc oceli a 2,3krát víc energie, než Sovětský svaz.

V produkci zbraní i ostatního vojenského materiálu však byl už tehdy v převaze právě ten. Přispěla k tomu i evakuace zhruba dvou tisíců průmyslových závodů. Převoz řady z nich si vyžádal i tisíce železničních vagónů. Na 850 nových průmyslových kapacit vzniklo přímo za války.

Pětkrát víc tanků a děl

V letech 1942 – 1943 připadalo na standardní divizi 180 – 200 děl a minometů, 14 – 17 tanků a samohybných děl a 13 – 20 bojových letounů. Už v roce 1944 to však bylo až 245 děl a minometů, 35 tanků a 46 letounů. SSSR vyrobil v témže roce 24.000 tanků, nacistické Německo 18.200. Sovětský válečný průmysl produkoval na tisíc tun oceli v průměru 5krát víc tanků a děl než nacistické Německo – a 8krát víc bojových letounů na tisíc kovoobráběcích soustruhů a fréz. Za celou dobu války vyrobil zbraní a vojenské techniky dvakrát tolik, co „Třetí říše“ (i s kapacitami okupovaných zemí).

Na tu dřely zadarmo i milióny zajatců a „totálně nasazených“. Pravidelnější výpadky elektřiny tu nastaly až od podzimu 1944. Na tvrdý odpor narazila i militarizace podniku, produkujícího dámské punčochy. Jen symbolicky ubylo i služebnictva. Ještě roku 1944 ho bylo 900.000 (oproti 1,300.000 na prahu války).

Sovětský svaz byl nucen zavést 11hodinovou pracovní dobu (a v případě nutnosti i povinné přesčasy). Potravinové lístky, redukující spotřební normy až na 40 % předválečné úrovně. Značnou část „mužských“ profesí – produkci zbraní a munice nevyjímaje – musely zvládnout ženy (a leckdy i starší děti). Dá se tak impozantní nasazení – a na tak nedozírné ploše - vynutit „totalitní zvůlí“?

Svědci převahy společenského vlastnictví

Verzi, že „první frontu“ vyhrály jejich zbraně, rozbily samy americké špičky. Roosevelt už v projevu z 20. května 1944: „Sovětský svaz disponuje zbraněmi, které pocházejí z jeho vlastních závodů.“ Jeho poradce Harry Hopkins o rok později: „Nikdy jsme si nemysleli, že naše pomoc na bázi zákona o půjčce a pronájmu je hlavním faktorem sovětského vítězství nad Hitlerem na východní frontě. To bylo zaplaceno hrdinstvím a krví ruské armády.“

Také poválečný dokument centra, řídícího americkou pomoc spojencům, konstatoval: „Vojenský materiál, který jsme postupovali na základě zákona o půjčce a pronájmu, měl sice důležitý význam pro úspěchy ozbrojených sil Velké Británie a SSSR. Tvořil však jen nevelkou část jejich vlastní produkce zbraní a výstroje. Naši spojenci kryli své potřeby především z vlastních zdrojů.“ V případě Británie z nich americké dodávky pokryly asi pětinu. „Pokud jde o ruskou armádu, pokrývala naše pomoc její celkové potřeby podstatně menší měrou.“

Triumf ekonomiky bez „tunelů“

Rub téhož přiznával i Harry Truman. V memoárech z roku 1955 psal: „Peníze investované do Lend-Lease bezpochyby zachránily mnoho amerických životů. Každý ruský, anglický nebo australský voják, který dostával výzbroj na bázi Lend-Lease a účastnil se bojových operací, snižoval proporcionálně nebezpečí války pro naši mládež.“

Britský historik A. Clark v knize Barbarossa. Rusko-německý konflikt z roku 1965 to dokonce pojal takto: „Rusové mohli válku vyhrát sami,…bez jakékoli pomoci Západu. To ulehčení, které Sovětskému svazu poskytla naše pomoc, nebylo zdaleka rozhodující.“

Jestliže týl v letech 1941 – 1942 nejenže vydržel“ – psal jeho francouzský kolega R. Giraud – „ale zajistil i zásobování fronty zbraněmi, byl to výsledek mimořádného fyzického a morálního vypětí lidu, organizovaného komunistickou stranou…Bylo to jako na lodi, na níž se všichni pasažéři – bez rozdílu třídy, kterou cestovali – stali za bouře námořníky a ani je nenapadlo, že na boj za to, jak dostat loď břeh, je tu jen posádka.“

Právě o tom je socialismus. Jeho ekonomika, politika i etika. Jen ale do chvíle, než se ke kormidlu procpe sorta, křížená z hlupáka a darebáka.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému



Náhled, klikni pro zvětšení.



Náhled, klikni pro zvětšení.

audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému



Náhled, klikni pro zvětšení.

... jako z dnesni fasisticke CT, porad stejny dres


Náhled, klikni pro zvětšení.



Náhled, klikni pro zvětšení.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Náhled, klikni pro zvětšení.
nahoru

sponzor





11.12 2015 9:51


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email