Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 26 dubna 2024
Celkem je zde 263 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Doom1n
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 421
Online návštěvníků
Návštěvníků: 262
Uživatelů: 1
Celkem: 263

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

22.10 2015 10:19


Grécko spravilo rozhodný krok k privatizácii, ktorá “bude mať veľký ekonomický dopad”

Grécko predáva prístavy, letiská, železnice a ďalšie strategické podniky. Privatizácia by mala byť vraj ukážkou “stability Grécka”
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému




Epizoda 9. Jak Britové „osvobodili“ Řecko

První výsadkové jednotky britské armády přistály v Řecku 4. října 1944. Hlavním cílem Anglie v této zemi nebylo však porazit německé jednotky, ani zdaleka ne, ale rychle postoupit, aby se setkali s jednotkami sovětského maršála Tolbuchina, které právě provedly úspěšnou operaci osvobození Jugoslávie. Bez odporu německých jednotek Angličané spěchali zabrat osvobozené území, aby nepustili Rusy do Řecka.

Po jejich příchodu do Řecka žádný mír nenásledoval. Naopak, vojenské operace vypukly s novou zuřivostí. Proti Angličanům stálo mocné komunistické partyzánské hnutí ELAS. V důsledku toho začali britští „osvoboditelé“ vojenské operace proti Řekům.

Zde je jen pár faktů o tom, o čem se dnes u tohoto konfliktu zcela mlčí:

V listopadu 1944 generál Scobie, velitel britských sil v Řecku, vydal rozkaz odzbrojit jednotky ELAS. Komunističtí zástupci ve vládě odmítli podepsat dekret nařizující rozpuštění ELAS a 2. prosince odstoupili. Druhý den proběhla v Aténách 500,000 demonstrace proti vládě a britskému velení. Úřady použily proti demonstrantům zbraně. 4. prosince 1944 začaly boje mezi jednotkami ELAS na jedné straně, a britskými a vládními jednotkami na druhé, a členové ELAS ovládli Atény a Piraeus. Fakt, že jednotky ELAS nebyly vypuzeny z Piraea do 12. prosince 1944, je jistou indikací závažnosti bojů. V Aténách byly britské jednotky obklíčeny a dokázaly se vymanit teprve až koncem měsíce. Navíc dvě divize byly přesunuty do Řecka z italské fronty.



Jak vidíme, v řeckém hlavním městě bylo tolik stoupenců ELAS, že převzali pod kontrolu celé město snadno. Britské jednotky zahájily palbu do demonstrantů a ukázaly tak, na jaké straně konfliktu stojí. Pamatujte, že přesně kvůli takovýmto akcím Londýn odsoudil dnes Kaddáfího a Assada.

Toto napsal Winston Churchill ve své knize „Druhá světová válka“:

Citace:
„V neděli, 3. prosince, se stoupenci komunistů, účastnící se zakázané demonstrace, střetli s policií a začala občanská válka. Druhý den generál Scobie nařídil ELAS stáhnout se z Atén a Piraea. Místo toho se jejich jednotky a ozbrojení civilisté pokusili převzít hlavní město silou. V tu chvíli jsem převzal přímější řízení záležitostí. Když jsem se dozvěděl, že komunisté se již zmocnili téměř všech policejních stanic v Aténách, zavraždili spoustu jejich osádek a byli půl míle daleko od vládních budov, nařídil jsem generálu Scobiemu a jeho [u]5,000 britských vojáků, kteří o deset dní dříve byli obyvateli přijati s nadšením jako osvoboditelé, aby zasáhli a do zrádných agresorů stříleli. Nemá cenu dělat takovéto věci jen tak napůl[/u].“


-- Celkem za období 3. prosince 1944 až 15. ledna 1945 provedla britská letadla v Řecku 1665 náletů, zničila 455 automobilů, čtyři děla a šest lokomotiv.

-- Angličané dokázali více méně ovládnout území pevninské části Řecka až po šesti týdnech těžkých bojů. 12. února 1945 byla ve Varkiza podepsána dohoda o ukončení občanské války, podle jejíchž podmínek se jednotky ELAS stáhly z oblasti Atén, Soluně a Patrasu.

-- Většina bojovníků ELAS zanechala bojových akcí a šla domů. Zástupci demokratické vlády však, spolu s humánním národem „svobodného světa“, dohodu porušili a začali zatýkat po stovkách a stříleli je bez soudu.

-- Posléze situace explodovala v důsledku tak zvaných „všeobecných“ voleb, které se konaly 31. března 1946. Komunisté a řada demokratických stran obvinili vládu z falšování výsledků a provádění nátlaku na voliče. Je vhodné zmínit, že policejní brutalita nepolevovala po celý rok 1945. Volby sloužily jako záminka pro novou konfrontaci. K prvnímu otevřenému konfliktu došlo v červenci 1946, kdy se vládní jednotky pokusily zbavit oblasti Vermion a horu Olymp komunistů.

Navzdory faktu, že jednotky v útoku byly podporovány tanky a Spitfiry, byly útoky neúspěšné. Jednotky ELAS měly širokou podporu obyvatel země, rozsáhlé zkušenosti z partyzánské války s Němci, a byl zde též fakt, že v řecké armádě měly poměrně dost tajných spojenců. V zemi začalo nové kolo občanské války.

-- Válka v Řecku trvala až do počátku roku 1949, jinými slovy celkem (s přestávkami) pět let!

-- Podle oficiálních čísel utrpěly vládní jednotky ztráty ve výši 12,777 zabitých a 37,732 raněných vojáků a důstojníků, zatímco pro-komunistické jednotky měly 38,000 mrtvých, a o počtu raněných žádná čísla neexistují. Ale kolik z těch zabitých a mučených bylo civilistů? Země byla v troskách; Němci, když z Řecka ustupovali, nedokázali zničit své komunikační linie řádně, takže to pak udělali sami Řekové – za pomoci Angličanů a Američanů, samozřejmě.

Historie Balkánu, a obzvláště Řecka, je jasným příkladem ubohosti černobílého pohledu na historii, historii, ve které Stalin a SSSR jsou obviňováni ze všeho, zatímco Západ dělá vždy vše správně.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

sponzor





22.10 2015 10:19


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email