Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 22 listopadu 2024
Celkem je zde 409 lidí (3 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: tbrezina
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 3
Uživatelů celkem: 48 827
Online návštěvníků
Návštěvníků: 406
Uživatelů: 3
Celkem: 409

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK allstar
AK allstar


Registrace: 5.6. 2010
Příspěvků: 14254 | Témat: 6753

03.07 2015 14:30


Taktika je jasná:
výhružkami, že Řecko bude „vykopnuto“ z EU a eurozóny docílit toho, aby Řekové v referendu řekli „ANO“ podmínkám pomoci ze strany EU, po vyhraném referendu zorganizovat nové volby, z nichž by vyšla pravicová vláda, která by na zřejmě trochu pocukrovanější podmínky EU přistoupila, nevyjde-li tato taktika, nechá pravice odstranit vládu vojenským pučem, jako tomu bylo v roce 1976 a moci v Řecku se ujme armáda.




Jak německé a francouzské banky dovedly Řecko ke krachu

Řecko v noci na středu vyhlásilo technický bankrot a nedělní referendum by mělo rozhodnout, zda Athény do budoucna přijmou pokračující drastické škrty, které jim vnucuje Velká Trojka, tedy MMF, Evropská centrální banka a Evropská komise.

Řecko dnes věřitelům dluží 323 miliard eur, což představuje asi 175 procent HDP.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


... zde je dobre poznamenat ze udrzitelny dluh dle MMF je 117% HDP ... tedy ciste nahodou +- presne to co ma USA

Jak se k tak vysokému dluhu dopracovalo? „Měli bychom si jasně přiznat: takřka nic z obrovských částek, které byly Řecku půjčeny, v Řecku ve skutečnosti také skončily,“ připomněl nositel Nobelovy ceny za ekonomii a někdejší hlavní ekonom Světové banky Joseph Stiglitz v deníku The Guardian.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Zamířily na zaplacení věřitelům ze soukromého sektoru, včetně německých a francouzských bank.“

Nedávná zpráva organizace CorpWatch nazvaná The EuroZone Profiteers může tento fakt poněkud osvětlit. Je sice pravda, že si od těchto bank zkorumpovaní řečtí politici napůjčovali miliardy pro své pochybné vládní projekty, ale současně existoval velmi dobrý důvod, proč se finančníci těmto neuváženým úvěrům nevyhýbali: byli pod tlakem byrokratů z Evropské unie, aby soutěžili o globální trh s bankami britskými a americkými.

Vezměme si například německé banky. Zatímco je angloamerické bankovnictví pod kontrolou mnoha poboček několika velkých bank, Německo mělo v roce 1990 asi čtyři tisíce unikátních institucí, které tvořily třístranný pilíř úložen, družstevních spořitelen a soukromých bank. Tyto banky žily skromně s nepatrnými jednoprocentními zisky, ve srovnání se čtyřmi britskými megabankami, jejichž zisky tvořily až třetinu kapitálu. Pod tlakem z Bruselu německá vláda souhlasila, že přiměje některé větší banky k tomu, aby se více „orientovaly na trh“, a to tím, že jim zřídila státní záruky známé jako anstaltslast a gewährträgerhaftung, které jim měly pomoci v časech neúspěchů.

Podobně i premiér Jacques Chirac koncem 80. let zahájil proces privatizace francouzských bank, aby „přenesl jejich zodpovědnost na podnikatelskou komunitu“. (Řeč je o bankách, které znárodnil generál de Gaulle v roce 1945 a posléze také prezident Pierre Mauroy v roce 1982). Stejně jako banky německé, i ty francouzské získaly státní ochranu, která jim umožňovala snadné získávání peněz určených na poskytování úvěrů.

Evropská unie tomuto procesu zajišťovala razantní podporu, protože chtěla, aby evropské entity byly s to konkurence na globální scéně. „Někdy se tvrdí, že soutěž není výhodná pro všechny: může být výhodnější pro větší firmy, ale poškozovat ty menší. Já s tímto názorem nesouhlasím,“ prohlásil v říjnu 1997 eurokomisař pro obchodní soutěž Mario Monti. „Soutěž bude přirozeně odměňovat větší efektivitu. Vyvine tlak na společnosti, které si nevedou dobře, a na všechny sektory, které už nyní trpí v důsledku strukturálních problémů.“

Francouzské banky ale věděly, že nevydělají miliardy tím, že půjdou do konkurenčního boje v Německu, stejně jako ty německé neočekávaly triumf ve Francii. Místo toho si vyhlídly jednodušší a snazší trh, jemuž by napůjčovaly ty spousty peněz, které měly – tím trhem byly chudší, vesměs jihoevropské státy, které v roce 1999 souhlasily s přistoupením ke společné měně zvané euro. Logika byla jasná: V polovině 90. let se úrokové míry například v Řecku nebo Španělsku pohybovaly kolem 14 procent a podobně tomu bylo i v Irsku během měnové krize v letech 1992 až 1993. Žadatelé o půjčky proto nadšeně vítali severní bankéře se zdánlivě neomezenými zdroji levné hotovosti při úrokové míře mezi jedním a čtyřmi procenty. Vezměme si příklad Georga Funkeho, který řídil německou hypotéční banku Depfa. Pomohla Athénám získat hvězdný úvěrový kredit, sehnala 265 milionů eur na řecké státní železnice, pomohla Portugalsku půjčit si 200 milionů eur na vybudování vodovodního systému a poskytla Španělsku 90 milionů eur na vybudování soukromě spravované silnice v Galícii. Střední třída v Řecku, Španělsku o Irsku měla z těchto investičních stimulů do infrastruktury nějakou dobu užitek. Když pak Depfa v roce 2008 málem zbankrotovala, Funke dostal vyhazov.

Nebo třeba Georges Pauget, šéf francouzské Crédit Agricole, v roce 2006 za 3,1 miliardy eur koupil řeckou banku Emporiki. V následujících šesti letech Emporiki vykazovala ztrátu, když vyhazovala peníze na jeden hloupý projekt za druhým, až ji Crédit Agricole v říjnu 2012 prodala za jedno euro – nikoli za jeden milion, ale za jediné euro – bance Alpha. Kumulativní ztráta Crédit Agricole dosáhla 5,3 bilionu eur.

Peníze do Řecka mířily i odjinud, třeba od belgické banky Dexia. Prostřednictvím banky Kommunalkredit půjčila 25 milionů eur Jannisi Kazakosovi, starostovi athénského předměstí Zografou, na nákup pozemků pro výstavbu obchodního centra. Podobné půjčky poskytla také městským správám v Acharnonu, Melisii, Metamorfosisu, Nea Ionii, Setresu a Volosu. „Tsunami levných úvěrů, která se po planetě přehnala mezi lety 2002 až 2007, nepředstavovala jen peníze, bylo to pokušení,“ konstatoval finanční analytik Michael Lewis na stránkách Vanity Fair.Celým státům bylo řečeno: Je rozsvíceno, dělejte si cokoli, co vás napadne, a nikdo se to nikdy nedozví.

...pokud vam to pripomina kovaricky smejdy lakajici na pujcku u nas, neni to nahoda, ale system.... zadluzit a pak vysavat az do smrti

Bloomberg na základě statistik Banky pro mezinárodní vypořádání zjistil, že německé banky Řecku, Irsku, Itálii, Portugalsku a Španělsku před prosincem 2009 půjčily neuvěřitelných 704 miliard dolarů. Dvě z největších německých soukromých bank – Commerzbank a Deutsche Bank – podle čísel BussinesInsideru Řecku, Itálii, Portugalsku, Irsku a Španělsku půjčily 201 miliard dolarů. A francouzské banky BNP a Crédit Agricole Řecku, Irsku, Itálii, Španělsku a Portugalsku půjčily 477 miliard dolarů.

Velmi dobrou paralelou těchto levných peněz je nedávná hypotéční krize v USA. V knize Zabavený sen: Černá Amerika a boj za místo zvané domov její autorka Laura Gottesdienerová vysvětluje, že ještě před třiceti lety si Afroameričané nemohli půjčit na koupi domu, protože platila praxe tzv. červené čáry – banky si je kreslily na mapách městských čtvrtí, jejichž obyvatelům odmítaly půjčovat, a to ani v případě že žadatel o půjčku měl dobrá doporučení a dobrou práci. Dnes je takové „mapování“ ilegální, ale nastal pravý opak. V 90. letech bylo chudým lidem po celých USA nabídnuto stoprocentní financování koupě domu při nízkých úrocích a takřka žádných zárukách. „Hypotéční trh pro bílé Američany byl zahlcený. Na hypotékách pro bílé Američany už se vydělat nedalo. Banky potřebovaly nové spotřebitele,“ shrnula Laura Gottesdienerová pro Corporate Crime Reporter. „A tak se zaměřily na minoritní trh. Neprodávaly ale obvyklé úvěry. Prodávaly neuvěřitelně vykořisťovatelské predátorské úvěry.“ Víme, jak tato krize v roce 2008 skončila – a přitom s sebou málem strhla i globální ekonomiku.

To, co následovalo po vzniku eura, bylo podobné. Řecká vláda je zadlužená vůči Německu a Francii nejen proto, že si půjčovala na nemoudré projekty, ale i proto, že ji bankéři nutili brát peníze, které by za normálních okolností nikdy sami neschválili. Jak ale podotýká Stiglitz, tyto německé a francouzské banky jsou už zachráněny. Studie rakouského ATTAC dokládá, že 77 procent z 207 miliard eur vynaložených na tzv. záchranné balíčky Řecku skončily ve finančním sektoru a nikoli u lidí.

Je těžké předvídat, jak budou Řekové v neděli hlasovat o unijním úsporném balíčku, ale je třeba udělat něco víc – je čas začít vyšetřovat bankéře, kteří způsobili krizi eurozóny, a pohnat je k zodpovědnosti. Bankéři v tom ale nejsou sami. Důsledky musejí pocítit i unijní byrokraté a politici, kteří razili ideu, podle níž soutěž volného trhu ve finančním sektoru prospěje všem. A v neposlední řadě musí začít seriózní diskuse, jak změnit politiku, která vedla k vytvoření evropského jednotného trhu ve sféře finančních služeb.
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

sponzor





03.07 2015 14:30


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email