Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je sobota, 28 prosince 2024
Celkem je zde 1145 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: farkasf
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 2
Uživatelů celkem: 48 903
Online návštěvníků
Návštěvníků: 1144
Uživatelů: 1
Celkem: 1145

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
Anonymní





15.05 2008 0:56


Penta prý prodá státu pozemky na Ruzyni za čtyři miliardy



Přes 73 hektarů, na nichž by měla stát část plánované ranveje na ruzyňském letišti, by měla investiční skupina Penta prodat státu za čtyři miliardy korun. Tvrdí to týdeník Ekonom. Novinkám však mluvčí letiště i Penty sumu nepotvrdily, protože jednání nejsou ještě definitivně uzavřena.

"Jednání jsou ve finále, ale ještě nejsou úplně uzavřena. Cenu zatím nebudeme komentovat,“ řekla mluvčí letiště Eva Krejčí.

Podle mluvčí Penty Jany Studničkové jednání stále probíhají.

Ekonom tvrdí, že Penta před lety kupovala metr čtvereční pozemku za 500 korun. Zmíněné čtyři miliardy by v současnosti odpovídaly 5500 korunám za metr čtvereční.

Letiště Praha je jedním z nejúspěšnějších podniků, které dosud patří státu. Zároveň je to největší vzdušný přístav v nových členských zemích EU. Loni jím prošlo rekordních přes 12 miliónů cestujících. Do Ruzyně nyní létá několik desítek aerolinií, které zajišťují spojení do více než 120 měst po celém světě.


audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


Penta získala Aero Vodochody

Praha 25. října 2006

Aero má šanci vrátit se mezi nejvýznamnější letecké firmy v Evropě

Vláda ČR dnes definitivně potvrdila vítěze privatizace Aera Vodochody. Dle očekávání se jím stala skupina Penta, která za tento největší letecký závod v ČR nabídla prostřednictvím své dceřiné firmy Oakfield 2,91 miliardy korun. Druhá nejvyšší nabídka konsorcia PPF a J&T byla o 1,2 miliardy nižší.

„Jsme rádi, že vláda odsouhlasila privatizaci Aera a že můžeme okamžitě zahájit jeho restrukturalizaci postavenou na dvou prioritách – letecké výrobě a výstavbě letiště ve Vodochodech,“ říká Marek Dospiva, spolumajitel Penty. „Hlavní potenciál pro zachování výroby v Aeru vidíme v kooperacích s předními světovými výrobci letadel a komponentů. Jednáme s celou řadou z nich, mnozí, jako například BAE Systems, Sikorsky Aircraft Corpoaration, Piaggio Aero nebo Latecoere, nám ostatně vyjádřili podporu už v průběhu privatizace. Jsme přesvědčeni, že mnohaleté zkušenosti a špičkové technické know-how pracovníků Aera mohou spolu se silným finančním zázemím Penty a našimi zkušenostmi z restrukturalizací vrátit Aero mezi významné hráče v letecké výrobě.“

Plán restrukturalizace Aera, který Penta připravila, má tyto priority: zaprvé vývoj a výroba letadel a leteckých komponentů v rámci kooperačních projektů, zadruhé výstavba letiště Vodochody a zatřetí spolupráce s Armádou ČR. První krokem Penty bude kompletní kapitálová restrukturalizace společnosti, která zahrnuje zejména navýšení základního kapitálu o cca 8 miliard Kč a umožní realizovat další kroky zaměřené na obchod, marketing a provoz.

Vedle letecké výroby je součástí Aera mezinárodní neveřejné letiště Vodochody, které má perspektivu stát se moderním a prosperujícím mezinárodním letištěm regionálního typu. Podle vize Penty by toto letiště mělo fungovat zejména jako letiště pro nízkonákladové a charterové přepravce.

Kontakt:
Jana Studničková
Tisková mluvčí
Tel: +420 210 083 110
E-mail:
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému


---------------------------------------

Vláda přiklepla Aero Vodochody skupině Penta
25. října 2006 13:37, aktualizováno 22:44
Novým majitelem zbrojovka Aero Vodochody se stala společnost Oakfield z investičního uskupení Penta. Návrh ministra financí Vlastimila Tlustého schválila na středečním zasedání vláda, informovala Česká televize.


V teto dobe se samozrejme vedelo o nutnosti rozsireni Ruzyne...
Takze prodej Aera Penta ca cca 4mld ...fabrika vcetne letiste a pozemku, nyni po 2 letech prodej jen pozemku za 4mld....

Vskutku dobre naplanovany business...
nahoru

sponzor





15.05 2008 0:56


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Anonymní





15.05 2008 1:03


Zlatonosná ranvej - modra je dobra

Boj o pozemky pro novou přistávací dráhu končí. Skupina Penta má za pozemky údajně dostat čtyři miliardy korun.

V časech komunistické vlády bylo JZD Chýně na západním okraji Prahy považováno za "středočeské Slušovice", a to i co se nezemědělských aktivit týče. Z někdejší slávy, vlivu a majetku toho mnoho nezbylo, snad jen pole. Že se jejich hodnota jednou bude přepočítávat na miliardy, sotva kdo mohl před lety tušit.
Snad ani Jan Hrnčíř, někdejší zaměstnanec družstva. Dnes je spolumajitelem a šéfem představenstva chýňské zemědělské společnosti Agrosa, jednoho z pohrobků zaniklého "kolchozu". Jeho malá firma v okolí Chýně a Hostivice obdělává asi 700 hektarů půdy. Hrnčíř byl jedním z těch, kdo pohádkově vydělal na prodeji polností v blízkosti ruzyňského letiště, kde pražský airport plánuje výstavbu nové vzletové a přistávací dráhy, paralelní se současnou hlavní dráhou. V Hrnčířově případě se podle odhadu jednalo minimálně o čtvrt miliardy korun. Je obdivuhodné, že někdo s takovým majetkem je nadále ochoten "pachtit" se na poli.
Při pohledu na omšelý strojový park firmy Agrosa, zaparkovaný pod přístřeškem naproti chýňskému hřbitovu, či na kanceláře firmy v ne zrovna luxusním polním objektu poblíž Úhonic, ani nic nenasvědčuje prudkému zbohatnutí majitele.
Hrnčíř stejně jako jiní vlastníci zrovna neoplývá ochotou celou realitní transakci dodatečně pitvat. "Momentálně nemám čas, zkuste to někdy jindy," říká do telefonu. A podotýká, že mu z pozemků u letiště téměř nic nezbylo, a ty, které ještě zůstaly, už Správa Letiště Praha stejně nepotřebuje, protože nezasahují do plánované dráhy a navíc na ně má předkupní právo státní Pozemkový fond, který mu je před léty prodal.
Padesát šest hektarů polí v bezprostřední blízkosti Prahy získal Hrnčíř na samém konci roku 2003 od Pozemkového fondu za 6,5 milionu korun (cca 11 Kč/m2). Od roku 2005 je začal postupně prodávat slovensko-české investiční skupině Penta. Tytéž pozemky bude po pěti letech jiná státem vlastněná instituce - pražské letiště - vykupovat zřejmě za pětsetkrát vyšší cenu.

Čtyři miliardy pro Pentu?

Spolumajitel firmy Agrosa ale určitě nebude tím, kdo z letištních realitních obchodů vyjde jako vítěz. Tím nepochybně bude právě Penta, která s šikovností sobě vlastní od Hrnčíře a dalších vlastníků půdu v minulých letech vykoupila (od Hrnčíře podle údajů v katastru nemovitostí za cenu 500 Kč/m2) a dnes se ji za podstatně větší peníze chystá letišti přeprodat. Jde celkem o 73,5 hektaru a podle informací týdeníku Ekonom se celý velký pozemkový obchod již chýlí k závěru.
Názory obou stran na konečnou cenu pozemků se údajně velmi přiblížily a zdá se, že již nic nebrání v přípravě smluvních dokumentů. "Jednání jsou v závěrečné fázi. Další informace poskytneme až po uzavření kupní smlouvy," uvedla v pondělí na dotaz týdeníku Ekonom mluvčí Správy Letiště Praha Eva Krejčí.
"Mohu říct jen tolik, že jsme museli výrazně slevit ze svých původních cenových představ. Já chci ale dodržet slib, který jsem kdysi dal vládě na poradě ekonomických ministrů, když se tam rozhodovalo o prodeji Aera Vodochody: že udělám maximum, abychom se na prodeji ruzyňských pozemků dohodli," tvrdí Marek Dospiva, jeden ze zakladatelů a spolumajitelů skupiny Penta, přičemž potvrzuje, že jednání je již skutečně blízko finální dohodě. "Více vám však rozhodně neřeknu, dal jsem slib, že se k celé věci až do úplného konce nebudeme vyjadřovat," dodává.
Ani jedna ze stran nechce mluvit o ceně, kterou letiště za nemovitý majetek nakonec zaplatí. Zdroje týdeníku Ekonom hovoří o tom, že by cena za zmíněných 73,5 hektaru měla být zhruba na úrovni čtyř miliard korun (cca 5500 Kč/m2).
Vezmeme-li v úvahu, že Penta ještě loni na podzim, kdy výkupy započaly, žádala za čtvereční metr dokonce 10 až 12 tisíc korun, přičemž tuto cenovou úroveň považovala za ekonomicky opodstatněnou (vykoupené pozemky se prý náležitě odrazí v kupní ceně při privatizaci letiště), mohlo by to být interpretováno jako výrazný ústupek. Penta na tom ovšem pořád pohádkově vydělá.
Uvážíme-li, že pozemky nakupovala od většiny vlastníků v ceně do 1000 Kč/m2, tak i po odečtení všech nákladů může získat více než pětkrát tolik, co do nákupu nemovitostí vložila.
Profitem pak bude i to, že se veřejně může prezentovat jako seriózní partner, který státu nedělá problémy a umí dělat kompromisy. To se jí může hodit v připravované privatizaci ČSA i samotného letiště, kterých by se po boku strategických investorů chtěla Penta zúčastnit.
Výhodou může být i to, že investiční skupina má ve vlastnictví vodochodské letiště, které předloni získala při již změněné koupi Aera Vodochody. Každý zahraniční partner, který se o letiště i ČSA zajímá, v tom může vidět výhodu, jak optimálně rozdělit letecký provoz nad Prahou, protože Vodochody by byly ideální pro nízkonákladové linky.

Prodávat se budou firmy

Podle informací týdeníku Ekonom se nebudou prodávat přímo jednotlivé pozemky, ale akcie dvou firem, které Pentě patří a které tyto pozemky vlastní. Jedná se o společnost Realitní developerská a její dceru Sky Venture. Penta takto uspoří, protože nebude muset platit státu daň z převodu nemovitostí a navíc se nikdo nedozví obsah smlouvy. Při klasickém prodeji pozemků by musela být uložena ve veřejně přístupné sbírce listin na katastrálním úřadě.
Ostatně, kdo chce, může si už teď zjistit, za kolik letiště v posledních měsících nakupovalo pozemky od jiných vlastníků. Týdeník Ekonom si na katastru namátkou zjistil, že v listopadu loňského roku letiště zastupované generálním ředitelem Miroslavem Dvořákem odkoupilo ideální polovinu ruzyňského pozemku s číslem 256 o celkové velikosti 1,47 hektaru vlastněnou jistou Václavou Krohovou z Prahy za 14,7 milionu. Lze z toho jednoduše dovodit, že letiště se s majitelkou dohodlo na ceně 2000 Kč/m2. I z dalších dostupných informací lze dovodit, že právě toto byla nejběžnější cena, za kterou letiště v minulých měsících pozemky od drobných vlastníků vykupovalo.
Lze si položit otázku, proč jiným platí letiště o dost méně, než kolik je ochotno zaplatit Pentě. Odpověď by mohla být i taková, že bez pozemků Penty asi není možno novou provozuschopnou ranvej postavit, kdežto bez pozemků řady jiných vlastníků ano.
Pozemky Penty totiž postačují k výstavbě kratší varianty vzletové a přistávací dráhy, která sice neodpovídá původnímu projektu s dráhou dlouhou 3,5 kilometru (viz její nákres v leteckém snímku), ale i tato dráha o několik set metrů kratší by dokázala obsloužit absolutní většinu letadel, které v Ruzyni přistávají. A ta, které by obsloužit nedokázala, by mohla využít starý dráhový systém.
Kam až by nová ranvej při kratší variantě sahala, není přesně známo. Hovoří se o délce 2,2 km, každopádně by byla "ukrojena" o nejzápadnější část ve směru k Hostivici a Jenči, kde se právě nacházejí všechny problematické pozemky soukromých vlastníků. Pentě patří pozemky nacházející se blíž ke středu nové ranveje.

Letiště prý dlouhou dráhu vzdalo

Přestože šéf letiště Miroslav Dvořák loni v listopadu prohlašoval, že cílem je vybudovat plnohodnotnou dráhu v projektované délce, krátká dráha je jakousi ústupovou variantou, o níž management zatím nepřemýšlí, zdroje týdeníku Ekonom uvádějí, že letiště už dlouhou variantu vzdalo a počítá jen s krátkou. To však neznamená, že nemůže být dostavěna v budoucnu, pokud se na tom nový vlastník s majiteli pozemků a dalšími dotčenými institucemi dohodne. Kratší dráhu, jejíž západní okraj by byl dále od lidských obydlí, by asi uvítali obyvatelé okolních obcí, kteří se už bojí vysoké hlukové zátěže. Vedení letiště se však k údajně přehodnoceným záměrům nevyjádřilo. Komentář k této věci neposkytlo ani Ministerstvo dopravy.
Pokud by se letiště skutečně rozhodlo pro kratší variantu, nepotřebovalo by prozatím ani rozsáhlé pozemky, které nadále vlastní Vladimír Beck - muž s pověstí klasického pozemkového spekulanta a s bytem v pražské Hybernské ulici. Patří mu asi 37 hektarů polí nedaleko Hostivice (koupil je 30. prosince 2003 od Pozemkového fondu za 3,65 milionu korun).
Týdeníku Ekonom se Becka podařilo telefonicky kontaktovat a domluvit s ním rozhovor, v němž by objasnil, za jakých podmínek by byl ochoten pozemky prodat. Beck ale svůj slib nedodržel a už se ani neozval.
Vedení letiště může teď hřešit na to, že jestliže Beck a další vlastníci své pozemky za navržených podmínek nebudou chtít prodat, možná jejich potomci na věc za pár let změní názor.

Úředník se neřídí rozumem

Vraťme se na chvíli do roku 2003, kdy Pozemkový fond prodal 37 hektarů Vladimíru Beckovi a 56 hektarů Janu Hrnčířovi za peníze, které dnes považujeme za směšné. Příslušné smlouvy se tehdy podepisovaly na územním pracovišti Pozemkového fondu v Berouně.
Jak je vůbec možné, když paralelní dráha v Ruzyni je naplánována už od 60. let minulého století a její výstavba byla opakovaně potvrzena i po změně režimu, kupříkladu strategickým usnesením vlády z roku 2001, že se stát pozemků zbavil?
Všechny instituce, které se na věci podílely, si umyly ruce. "V mém popisu práce není poskytovat informace médiím," konstatuje tehdejší i současný vedoucí brněnského pracoviště fondu Josef Kubricht a odkazuje na tiskové oddělení.
"My jsme ty pozemky dali standardně do veřejné nabídky. Ještě předtím prošly takzvanou lustrací, přičemž proti prodeji nikdo neprotestoval," tvrdí dnes mluvčí Pozemkového fondu ČR Michal Bureš. Protestovat by možná mohlo město Hostivice, které bylo v rámci lustrace obesláno (v jeho katastru se Beckovy a Hrnčířovy pozemky nacházejí).
Hostivice ale svou pasivitu obhajuje tvrzením, že v době, kdy ji Pozemkový fond žádal o vyjádření, zda na dotčených polích se nechystá nějaká veřejně prospěšná stavba, byla sice již podána žádost o změnu územního plánu, ale tato změna ještě nebyla schválena, takže nebyl důvod prodej blokovat.
Letiště svou nečinnost zase vysvětlilo tím, že se dlouho nevědělo, kam až dráha vlastně povede. Každopádně v územním plánu hlavního města byla ruzyňská část dráhy zakreslena už od roku 1999, takže člověk nemusel být velký koumák, aby se dovtípil, že ranvej bude pokračovat i v hostivickém katastru.
Není rozhodně možné, aby ti, kteří se na celé kauze nějakým způsobem podíleli, netušili, co se na polích u Hostivice chystá. Při troše nadstandardní snahy bylo možné tomuto fatálnímu selhání úřednického aparátu zabránit.
"Úředník se neřídí zdravým rozumem, úředník se řídí zákonem a ten porušen nebyl," uvádí mluvčí Pozemkového fondu Bureš. Takže nikdo za nic potrestán nebyl. Šlo jen o jakousi chybu v komunikaci úředníků, chybu, za niž v konečném důsledku zaplatí daňový poplatník miliardy.

Pro koho se najde majetek

Prodej by asi probíhal trochu jinak, kdyby se pozemky v roce 2003 dražily, ale jak Beck, tak Hrnčíř využili přednostního práva a s nikým soutěžit nemuseli. Hrnčíř toto přednostní právo získal tím, že byl nájemcem zemědělské půdy a hospodařil na ní.
Stejně tak získal tuto privilegovanou pozici i Vladimír Beck, který při prodeji uplatnil restitučními nároky, jenž se vztahovaly k ruzyňskému katastru. Ne že by Beck byl skutečný restituent, z příslušných smluv vyplývá, že pouze vykoupil pohledávky od jiných lidí, vesměs osob důchodového věku, kterým fond jejich pozemky v Ruzyni z rozličných důvodů nevydal. Tím si též zajistil přednostní postavení. Klasický postup známý i z řady jiných případů - zatímco pro skutečné restituenty se náhradní majetek nenajde, pro překupníky ano.
Nejenže Beck s Hrnčířem nakoupili pole velmi levně, ale dokonce na tu část kupní ceny, kterou nehradili restitučními nároky, získali od státu velmi výhodný třicetiletý splátkový kalendář. Přestože je vše opět v souladu se všemi zákony a předpisy, velkorysosti státu se zdá být přespříliš.

Komu patří halda

Pokud si dnes dobře prohlédneme letecký snímek se zakreslením projektu paralelní ranveje (viz fotomapu), na jejím západním konci si všimneme nepravidelného oválku. Až když se toto místo podíváme ze země, zjistíte, o co přesně se jedná. Jde o obrovskou haldu odpadové zeminy, kterou sem od roku 1999 na své pozemky navezl podnikatel Aleš Štolcbart, údajně bývalý ligový boxer, s trvalým bydlištěm v Karlštejně na Berounsku (na adrese se ale vůbec nezdržuje). Pro dokreslení uveďme, že Štolcbart byl v minulosti kvůli jiným svým kontroverzním podnikatelským aktivitám v rodném kraji nominován ekologickými aktivisty na Ropáka roku.
Právě tato Štolcbartova umělá hora, která zasahuje i na sousední pozemky, je další z překážek ve výstavbě dlouhé varianty přistávací dráhy.
Už v minulých letech se město Hostivice a letiště snažily Štolcbarta přimět k odstranění "černé skládky", ten však tvrdil, že jde o stavební materiál (chtěl jej údajně využít k úpravě terénu při stavbě rychlostní komunikace R6 ve směru na Karlovy Vary, případně právě k úpravě trasy ranveje). Celý případ dodnes ale nebyl dořešen a je předmětem řady správních řízení. "Tento odpad je ze zákona povinen zlikvidovat vlastník pozemku," uvádí mluvčí letiště Eva Krejčí.
Zajímavé na celém případu je, že vlastník zavezených pozemků o ploše 2,5 hektaru se náhle změnil. Loni v červnu je odkoupila firma Mahaut, stoprocentně vlastněná advokátem Michalem Marešem sídlícím v Praze na Senovážném náměstí. Podnikateli z Berounska Marešova firma zaplatila bezmála 23 milionů korun (necelých 1000 Kč/m2). Z údajů v katastru lze dovodit, že předmětem prodeje byla i uvedená halda "stavebního materiálu".
Proč ale tento advokát, který v desítkách českých firem působil a působí jako likvidátor či konkurzní správce, byl ochoten investovat tolik peněz do zasypaných pozemků, když úřady požadované odklizení zeminy by podle odhadů stálo přibližně 140 až 160 milionů korun?
Týdeník Ekonom opakovaně žádal Mareše o schůzku, kde by svůj investiční záměr osvětlil, ale ten na žádný z e-mailů a vzkazů nikdy nereagoval. Každopádně dokud hromada v ose nové dráhy bude, je překážkou leteckého provozu. Možná by při krátké variantě ranveje nevadila.

Pozemky do nové akciovky

Jak už bylo řečeno, letiště velmi pravděpodobně nebude od Penty kupovat přímo pozemky, ale dvě firmy, které tyto pozemky vlastní. Kupcem by neměl být státní podnik Správa Letiště Praha, ale již nově založená akciová společnost Letiště Praha. Tato nová entita vznikla v únoru v souladu s vládou schváleným zakladatelským privatizačním projektem. Na základě druhého privatizačního projektu má být do ní ze státního podniku postupně převáděn majetek, smluvní vztahy, povolení, certifikace, licence i všechny procesy a zdroje potřebné pro fungování letiště, včetně zaměstnanců. I tyto převody, včetně přesunů pozemků, ale bude schvalovat vláda.
Až bude celý proces transformace dokončen, nic nebrání v zahájení samotné privatizace, od níž vláda očekává až 100 miliard korun. Už dnes se hovoří o celé řadě firem, které se o pražský vzdušný přístav chtějí ucházet. Nejde jenom o evropské operátory letišť, ale i třeba o indické, singapurské a australské.
Než budou kupci ochotni tolik peněz na stůl "vysázet", budou chtít zcela jasně vědět, jak je to s pozemky pro novou dráhu. Nedostačující dráhový systém je totiž dnes de facto jediným úzkým hrdlem v dalším rozvoji letiště.

Jiří Pšenička

Proč chce letiště stavět novou ranvej
- Současný dráhový systém je dnes využíván na 80 % své kapacity.
- V období provozních špiček je již kapacita systému zcela vyčerpána a provoz musí být regulován.
- V době špiček narůstá počet zpožděných letů, což se poté kumulovaně projevuje zdržením na dalších evropských a světových letištích.
- Správa Letiště Praha očekává, že nedostačující kapacity se už brzy projeví na stagnaci výkonů firmy.

Pramen: Správa Letiště Praha

Jak se vydělávají velké peníze
11 Kč/m2
zaplatil v roce 2003 zemědělec Jan Hrnčíř státnímu Pozemkovému fondu ČR, když od něj kupoval 56 hektarů zemědělské půdy v blízkosti pražského letiště. Celý nákup jej přišel na 6,5 milionu korun.

500 Kč/m2
dostal podle údajů v katastru Jan Hrnčíř v roce 2005 od investiční skupiny Penta, která většinu jeho pozemků buď přímo či přes prostředníky odkoupila. Hrnčíř takto odhadem vydělal kolem 250 milionů Kč.

5500 Kč/m2
(celkem čtyři miliardy Kč) má údajně dostat skupina Penta od státem vlastněného pražského letiště za 73,5 hektaru pozemků, které od Hrnčíře a dalších vlastníků v minulých letech vykoupila. Sama Penta v minulosti uvedla, že pozemky od vlastníků vykoupila v průměru v ceně do 1000 Kč/m2. Její čistý zisk z celé transakce by tak měl přesáhnout 3 miliardy Kč.

Jednání spějí do finále, říkají zástupci letiště i Penty.

Od spekulanta Vladimíra Becka letiště jeho pozemky nevykoupilo a možná ani nevykoupí.


73,5 ha
pozemků vlastní skupina Penta poblíž letiště.

Advokát Michal Mareš nevysvětlil, proč koupil na letišti pozemky s haldou zeminy.


Náhled, klikni pro zvětšení.


Plán betonování v Ruzyni - II. část

Náhled, klikni pro zvětšení.

Nárůst cestujících na ruzyňském letišti

Náhled, klikni pro zvětšení.


Autor/ři: Jiří Pšenička

AZ TO VSECHNO ROZKRADEM, BUDEM ZASE MIT VSECHNO DOHROMADY
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 3.6. 2007
Příspěvků: 476 | Témat: 16

15.05 2008 1:05


kuva ze ja nemel bohatsi babcu a dedu...moh jsem zdedit takovej peknej pozemek a pak ho statu pekne strelit za raketu a bejt vysmatej na Bahamach s Kozenym
nahoru

Anonymní





15.05 2008 1:06


to tezko, odrbat stat se musi umet organizovane, pokud neznas ty spravne lidi, tak ti to bud vyvlastni, nebo taky muzes mit nehodu...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

15.05 2008 1:09


letiště, to je dobrá rejže... ale on slavnej veseckej areál taky pomohl "správným" lidem k zajímavým částkám. to divadlo s bývalou běžeckou hvězdou, který se zahrálo pro nevědoucí veřejnost ve zbytku republiky, to se nakonec náramně hodilo... komupak asi patřily pozemky pod areálem... máš recht, modrá je dobrá
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 19.11. 2006
Příspěvků: 1930 | Témat: 10

15.05 2008 21:04


Franto franto... Jinak docela pěknej, objektivní článek, bez tvé tradiční zaujetosti proti ods, ale proč to pak celý narušuješ těma videama?

Navíc video 1 jaksi postrádá důvod proč ho tu uveřejnovat, nepatří ani k tématu ani k těm karikaturním videím...

Jinak je to dobrej job, dědek se pěkně napakoval, prodat něco s 50ti násobným ziskem, to je kurva kšeft. A to to ještě střelil hluboko pod cenou.
nahoru

sponzor





15.05 2008 21:04


reklama je cesta, jak udržet web v chodu. Prosím neblokujte ji a občas na něco klikněte.
nahoru

Anonymní





15.05 2008 22:37


kdyz myslis, ze autenticka videa s vyroky politiku ODS je projev zaujatosti, tak se neda nic delat. Je to asi stejne nepochopeni vyznamu jako u rozdilu slov zneuziti a vyuziti... nakonec nazor si udela kazdy sam.

a proto tenhle kseft ma na svedomi ktera strana?
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 19.11. 2006
Příspěvků: 1930 | Témat: 10

15.05 2008 22:50


FrantaCech:
kdyz myslis, ze autenticka videa s vyroky politiku ODS je projev zaujatosti, tak se neda nic delat. Je to asi stejne nepochopeni vyznamu jako u rozdilu slov zneuziti a vyuziti... nakonec nazor si udela kazdy sam.

a proto tenhle kseft ma na svedomi ktera strana?


Autentický video je akorát to první... A i tak je zcela mimo mísu tohoto topicu, takže nevím v čem je smysl jejich umístění zde. Pravděpodobně byl text až příliš prost spojistostí s ods, tak sis to musel vykompenzovat jinde, jiná odpověd se těžko nabízí. Má to asi stejnou logiku jako dát sem reklamu na ariel...

Z tý miliardy zisku co z toho zbude(když odečteš nákldy na aero)se určitě nakrmí hodně lidí...

Každopádně v roce 2003 v tom mohl mít prsty ledasko, těžko soudit, kdo byl u vlády víme.
nahoru

Anonymní





15.05 2008 22:59


nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs adaptér aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami android androidauto antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezdrátové bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus carplay cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ios ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojení spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon xuda zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email