Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 9 kvě 2024
Celkem je zde 168 lidí (1 přihlášený)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Mates0000
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 436
Online návštěvníků
Návštěvníků: 167
Uživatelů: 1
Celkem: 168

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 12.4. 2010
Příspěvků: 320 | Témat: 23

14.07 2010 6:31


Ahoj, jenom stručná technická. "Žere" Klimatizace* stejně při různém nastavení výkonu? Tzn. mění se nějak úměrně k nastavení teploty přímo její výkon a tím i zatížení alternátoru a baterie? Nebo to funguje nějak "chytře" pořád na stejný výkon a teplota se reguluje třeba přimícháváním teplého vzduchu?
nahoru

sponzor





14.07 2010 6:31


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

14.07 2010 7:04


Nie.

Cim viac oteplujes vyparnik v kureni, tym musi Kompresor* (pohanany motorom auta) viac tlacit. => spotreba auta (zatazenie) je priamo umerne zatazeniu klimatizacie.

Niektore moderne auta dokonca Kompresor* po dosiahnuti potrebnej teploty odpajaju.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

14.07 2010 9:55


Milos1: Tak ale myslíš, že to je nějaký extra rozdíl? (a poznatelný na spotřebě?)
Podle mně je podstatné, zda je stále zapnutý Kompresor* jako taký.
A to je. (i když osobně taky nechápu proč...)
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 12.4. 2010
Příspěvků: 320 | Témat: 23

14.07 2010 10:06


Takže pokud to chápu správně, klima žere, plácnu, půl litru na sto v případě maximálního chlazení a 0,45 litru na sto v případě minimálního chlazení? Takže minimální rozdíl? Totéž zatížení alternátoru?

Nejde mi o tu spotřebu, přece se člověk nebude kvůli pár korunám pařit, spíš mě to technicky zajímá. Logicky by se zdálo, že když klima jede na nejnižší chlazení (minimální výkon, kdy to ani není slyšet), měla by "žrát" minimum oproti plnému výkonu, kdy hučí a fouká jako kráva.

Jinak nevím, jak v jiných audinách, ale přijde mi, že klima v TT je až moc výkonná. Po prvotním vychlazení (cca minutu) musím dát nejmenší výkon a 23 stupňů, jinak je v autě dost zima. A to i při těchto vedrech. Když se nastaví na AUTO nebo míň než těch 23 stupňů, připadám si jak v mrazáku.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 4.10. 2007
Příspěvků: 14046 | Témat: 168

14.07 2010 10:08


skrabalek:
TT je maličké, malinký prostor pro vychlazení a taky úzká okna přes která by se vyhříval interiér Stejně tak to v zimě musí krásně topit a hned vyhřát interiér.

Jinak máš pravdu, ten rozdíl tam je celkem minimální.
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.2. 2009
Příspěvků: 10908 | Témat: 71

14.07 2010 10:13


Když si to pustíš na sebe, je to slušně jedovaté. Doporučuji pouštět zásadně jen jako ofuk a chlazení předního skla - vytvoření proudu studeného vzduchu u střechy. Ovšem až po klasickém vytemperování celého prostoru. Už jsem viděl dvě prasklá čelní skla, když to majitel narval nahoru hned, když bylo ještě rozpálené.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

14.07 2010 10:15


skrabalek: Počkej a myslíš, že to hučí klíma? Nebo hučí jen ventilátory...

Prostě podle mě když je pořád zapnutý Kompresor*, tak tlačí skoro stejně pořád (?) a stále dává ten samý studený vzduch. A jen v samotném větrání si Climatronic* klapkou ovládá, kolik toho studeného vzduchu vpustí do kabiny, aby ho namíchal na požadovanou teplotu...
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 12.4. 2010
Příspěvků: 320 | Témat: 23

14.07 2010 10:25


Michal.K: přesně tohle mě zajímalo v prvním příspěvku. Zda si klima tu teplotu udržuje chytře změnou výkonu nebo hloupě a neúsporně přimícháváním teplého vzduchu. Pokud to druhé, tak to teda moc jako náskok díky technice nepůsobí

Jinak samozřejmě máš pravdu, hučí ventilátory, ne klima.
nahoru

sponzor





14.07 2010 10:25


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

14.07 2010 10:59


Ono celkově podle mě samotný princip Klimatizace* extra moc možností pro progresivní změnu výkonu nedává.
Změna tlaku myslím nehrozí, co se týče otáček kompresoru to nevím, zda by to fungovalo i při snížení otáček kompresoru.
Jediná je ta možnost by asi byla jen odpojit ten Kompresor*.
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.3. 2010
Příspěvků: 537 | Témat: 8

14.07 2010 11:12


když zapneš klimatizaci tak se výkon určuje vnitřnim ventilátorem, kterej žene vzduch přez vnitřní výměník tepla (výparník), takže je pak uplně jedno jesi přidáš víc nebo mín, pač Kompresor* běží furt...
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

14.07 2010 12:03


stream:
jak v kterým autě a jak v kterým systému. klimatronik furt neběží a šetří.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 12.4. 2010
Příspěvků: 320 | Témat: 23

14.07 2010 12:07


jarajede: a jak se pozná, zda je v autě Climatronic*?
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

14.07 2010 12:10


máš ovládací displej nebo jen otočnej knoflík?
tronik má displej
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

14.07 2010 12:16


Pytal si sa na princip, ten je jasny, vykonova spotreba kompresoru kolise od "zatazenia" klimy. Ze je to nepatrny rozdiel v spotrebe paliva je ina, pertoze je tam dost mechanickych strat + vyparnik a potrubie za tryskou pri horucavach (kedy klimu pustas) tazko odizolovat.
Ze sa komresor v niektorych autach vypina som pisal.
Regulacia cerpania tepla z principu nie je mozna => ak sa Kompresor* toci, vysledna teplota vyparnika bude vzdy rovnaka. Nevies ju zmenit. Meni sa len mnozstvo vzduchu "prehnaneho" vyparnikom.

Jedna klima - zaujimavost: klima (chladnicka) cerpa teplo. Lenze princip tohto tepelneho cerpadla je zalozeny na "vytvarani" dodatocneho tepla. To znamena: z kabiny vycerpam 50 jednotiek tepla, do vzduchu odvediem 70 jednotiek. Takmer cely vykon kompresora sa prevadza na teplo, ktore je okrem tepla z kabiny odvedene do atmosfery.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 12.4. 2010
Příspěvků: 320 | Témat: 23

14.07 2010 12:26


jarajede: knoflíky i displej...


Náhled, klikni pro zvětšení.


Takže shrnutí je takové, že klima s climatronicem je úspornější než bez něj, protože podává výkon jen při chlazení (vypíná Kompresor*), kdežto bez climatronicu to chladí pořád na max. a jen reguluje množství studeného vzduchu proudícího do kabiny?
Naposledy upravil skrabalek dne 14.07 2010 12:30, celkově upraveno 1 krát. (0% původního příspěvku)
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

14.07 2010 12:29


jo, to máš tronic. jezdi na "auto", jedině tam to udrží nastavenou teplotu. jak změníš směrování vzduchu nebo otáčky ventilátoru, pak klima jede naplno bez ohledu na nastavenou teplotu. asi proto ti pripadá, že přechlazuje
nahoru

sponzor





14.07 2010 12:29


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 12.4. 2010
Příspěvků: 320 | Témat: 23

14.07 2010 12:31


jarajede: díky za info. Doteď jsem AUTO vypínal právě proto, že to chladilo až moc.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

14.07 2010 12:41


a buď trpělivej, v tomhle počasí to vždycky chvíli potvá, než se uklidní.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

14.07 2010 13:13


Milos1:
Milos1:
vykonova spotreba kompresoru kolise od "zatazenia" klimy.

Prečo podľa Teba má vyššiu potrebu na výkon v zaťažení?
Teraz toto netvrdím naisto, skôr sa pýtam.
Klíma je uzavretý systém, bez možnosti mechanického zásahu a ani zaťaženia. Pri činnosti chladivo postupne mení svoje zloženie s kvapaliny na plyn a tým dochádza k jeho ochladzovaniu.

Ako teda vyzerá celý cyklus:
Kompresor* nasaje chladiace médium v plynnom stave bez tlaku, stlačí ho, čím nastane jeho zahriatie, potom ide zahriate médium v plynnom stave vysokotlakovým potrubím ku kondenzátoru, kde dôjde k jeho čiastočnému ochladeniu, čím sa začne meniť na kvapalinu a v kvapalnom stave ide vysokotlakovým potrubím k expanznému ventilu, v ktorom je potrubie značne zúžené (akoby tryska).
Médium po prechode expanzným ventilom (akoby bolo rozprášené) sa rozťahuje, na základe čoho dochádza k jeho ochadeniu, premene na plyn, a zníženiu jeho tlaku. V takomto stave prechádza nízkotlakovým potrubím k výparníku (alias "chladícímu" radiátoru), ktorý ochladzuje ten zas odovzdá chlad nasávanému vzduchu, ktorý cez neho prúdi.
Z výparníka chladiace médium v stave plynu pokračuje nízkotlakovým potrubím k čerpadlu. A celý proces sa opakuje.

V akej fáze a čo konkrétne môže spôsobiť, aby na Kompresor* bola vyvíjaná zvýšená záťaž?
Kompresor* sa točí neustále, celý cyklus sa len opakuje. Kompresor* tak či tak nasaje nízkotlaký plyn ktorý sa musí prejsť celým cyklom až sa zas ochladí...

ostatní:
Takže Audi, resp. Climatronic* si Kompresor* vypíná resp. odpojí, když není třeba?
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 4.3. 2010
Příspěvků: 537 | Témat: 8

14.07 2010 13:42


Michal.K: no tak čistě teoreticky, když se výměník tepla ohřejvá vlivem okolní teploty víc, tak se musí chladící medium stlačit z většího oběmu... tudíž je na Kompresor* vyvíjena větší námaha...

ale tak jako tak si myslim, že na spotřebu má vliv tak akorát běží, neběží...
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 5.12. 2007
Příspěvků: 4000 | Témat: 60

14.07 2010 14:11


Rozdiel tlakov vstup/vystup kompresora je vacsi ked plyn odoberie teplo z vyparniku, mensi ked ho neodoberie (vyparnik je tak chladny, ze medium ho nedokaze ochladit viac). Ak si bol niekedy na plnicke a sledoval si oba tlakomery, je to pekne vidiet.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

14.07 2010 14:15


stream: No ale počkej, to co říkáš, by platilo, kdyby jsme se bavili např. o tom, kolikrát se musí Kompresor* otočit, aby vychladil určitý prostor.

Ale to, kolikrát se otočí nemá vlvyv na jeho námahu. Protože počet jeho otáček je daná otáčkami motoru. Takže kdyby i chladící médium mělo větší objem, jem tam expanzní nádržka, která objem vyrovná. A Kompresor* si nasaje stejné množství, které stlačí na ten samý tlak.

Ale to už se fakt bavíme čisto len teoreticky a pro zábavu, to jsou v praxi nezměřitelné hodnoty.
Prostě jak jsi psal, na spotřebu má vliv tak akorát běží, neběží...

Milos1: No dobre, aj keby tam zostával väčší tlak, tak fakt si neviem predstaviť, či by to u klasického piestikového čerpadla znamenalo nejakú merateľnú zvýšenú záťaž.

(P.S. To ako kedy sme porovnávali zvýšenie kompresie u motora s turbom a bez neho na základe toho, že u turba bol nasáty vzduch pod tlakom).
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 18.3. 2008
Příspěvků: 5245 | Témat: 36

14.07 2010 14:44


skrabalek: A proc si to teda nenechas na AUTO a treba 25 stupnu? Pak se nemusis zaobirat otackama vetraku a nezmrznes
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 10.12. 2009
Příspěvků: 5526 | Témat: 145

14.07 2010 15:04


stream:
Citace:
když zapneš klimatizaci tak se výkon určuje vnitřnim ventilátorem, kterej žene vzduch přez vnitřní výměník tepla (výparník), takže je pak uplně jedno jesi přidáš víc nebo mín, pač Kompresor** běží furt...

jarajede:
Citace:
jak v kterým autě a jak v kterým systému. Climatronic* furt neběží a šetří.


=> tak se teda dohodněte... Jak to tedy je?
nahoru

sponzor





14.07 2010 15:04


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

14.07 2010 16:34


chlapci, o tomhle vám asi nejlíp poví vlasta. tronik šetří, protože Kompresor* běží jen když je třeba dochladit. pochopitelně při vyšší venkovní teplotě spíná častěji a proto má ve výsledku větší spotřebu. ale ten rozdíl není nijak dramatickej, ostatně ani klima jako taková není nic hroznýho
nahoru

AK allstar
AK allstar


Registrace: 3.2. 2009
Příspěvků: 10908 | Témat: 71

14.07 2010 16:48


Klimoška když maká tak žere, když nemaká sere.

A když je omylem v pohodě, zas utratíš za Stopangin. Ale jinak dobrý
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 6.5. 2008
Příspěvků: 2277 | Témat: 16

14.07 2010 18:14


Ja keď dám klímu na auto tak Kompresor* ide stále, nikdy ho nevypína. Ak je vonku chladnejšie napr. na jeseň/jar a Kompresor* je pustený cítim menšie ubranie výkonu ako keď sú veľké horká, takže určite je to podla zaťaženia klimatizácie.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 12.4. 2010
Příspěvků: 320 | Témat: 23

14.07 2010 18:19


A jde to vypínání a zapínání kompresoru nějak cítit? Protože zapnutí klimy trošku cítit je, auto jakoby malinko cukne...
nahoru

AK senior
AK senior


Registrace: 4.6. 2008
Příspěvků: 2401 | Témat: 38

14.07 2010 18:20


skrabalek: Protože bereš výkon motoru, klima je poháněná motorem, nejen že Ti cukne, ale klesnou i malinko otáčky.
nahoru

AK fanda
AK fanda

Muž
Registrace: 29.2. 2008
Příspěvků: 4249 | Témat: 19

14.07 2010 18:22


skrabalek:

no to je právě ten Kompresor*! ničím jiným to výkon neodebírá... u benzínových motorů to zakopnutí je postřehnutelný, u naftových prakticky ne
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email