Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je pátek, 29 března 2024
Celkem je zde 522 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: Paliboron
Uživatelů dnes: 0
Uživatelů včera: 5
Uživatelů celkem: 48 393
Online návštěvníků
Návštěvníků: 518
Uživatelů: 4
Celkem: 522

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.12. 2009
Příspěvků: 78 | Témat: 21

14.12 2009 9:25


Je možné vyměnit stávající pětistupňovou převodovku za šestistupňovou převodovku?
Myslím, že by se opravdu hodila ta 6. rychlost.
nahoru

sponzor





14.12 2009 9:25


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 7.9. 2007
Příspěvků: 8770 | Témat: 42

14.12 2009 11:58


StrEight: Vítej na Audiklubu.

Otázka je položena hezky, ale aby byl schopen někdo poradit, chce to napsat o jakém modelu Audi a roku se bavíme.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.12. 2009
Příspěvků: 78 | Témat: 21

14.12 2009 12:04


OK.

Jde o model A3 1.6i z roku 2002.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

14.12 2009 12:42


Pokud myslíš pouze vyměnit 5 za 6 stupňovou tak zcela určitě to nepůjde jen tak jednoduše. Je tam jiná spojka, jiná velikost příruby k motoru. nevím teď přesně, ale myslím, že 1.6 má 90-100mm a ten 6 kvalt má 130mm.
Určitě tam bude i víc problémů. Ale určitě to není nemožné. Podle mě je ale 1.6 moc slabá na tuto převodovku. Bratr má šestikvalt na 1.9TDi PD 96kw a říkal, že šestku tam řadí jen na dálnici. Jinde, že se to nedá. musí jen tak 110-120, aby to mělo rozumné otáčky.

Ale to je pouze můj názor.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.12. 2009
Příspěvků: 78 | Témat: 21

14.12 2009 13:00


Tak zvažuju do budoucna čip motoru, ale i tak se mi zdá, že i na 5. rychlost jsou dost brzy otáčky na 3000...
nahoru

AK fanatik
AK fanatik

Muž
Registrace: 1.12. 2007
Příspěvků: 7144 | Témat: 199

14.12 2009 13:04


zas si z nas nekdo dela prdel, jinak to neni mozny Cipovat 1,6ku a davat tam 6 speed, to je jako z Trnky Brnky
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

14.12 2009 13:21


StrEight: Auto bez turba nenačipuješ na vyšší výkon a ty otáčky jsou postavený tak, aby to motor utáhl. 1.6 není žádný sportovec. Pokud jsi chtěl auto, které má nízké otáčky, měl sis koupit chrochtadlo (TDI*) nebo 6 válec. Ten motor, co tam máš ty, je vhodný do města a na normální jízdu. A věř mi, že já mám v podobné rychlosti jako ty, úplně stejné otáčky. Jinak naše převodovky se liší převodováním tak jedničky a dvojky. Zbytek je skoro stejný.

lumirs: On je tu nový, tak ho hned nebudeme přibíjet na kříž
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 9.10. 2007
Příspěvků: 4581 | Témat: 83

14.12 2009 13:26


Ficaso:
Auto bez turba nenačipuješ na vyšší výkon


Ale nachipujes....sice ne o tolik procent jako preplnovane motory, ale nachipujes. Treba moji 128kW delaji bezne firmy na 140kW
nahoru

sponzor





14.12 2009 13:26


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.12. 2009
Příspěvků: 78 | Témat: 21

14.12 2009 13:33


Tak jsem to četl na netu, že se to načipovat dá o nějakých cca 15 koní navíc a to už přECI* znát je, nebo snad nééé???
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 16.2. 2009
Příspěvků: 354 | Témat: 4

14.12 2009 13:51


Já jsem se díval na chipování 1.6 benzín74KW, jedna unknown firma psala zvýšení na 85KW. Závěry nechám na Vás. Občas se mi taky zdá, že má 1.6 by potřebovala 6tý kvalt
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

14.12 2009 14:06


No dobře. Pokud berete 10% nárůst výkonu jako zásadní, tak prosím. Z mého pohledu to jsou vyhozené peníze. Navíc to stejně bude řešeno jen zvýšením přísunu paliva na úkor spotřeby. Vývoj motorů stojí stovky milionů euro. Věřte mi, že výrobce to má dobře odladěné v rámci výkonu, spotřeby, emisí, životnosti. A rozházet tuto rovnováhu kvůli 7 KW, to se mi zdá jako ignorance.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 16.2. 2009
Příspěvků: 354 | Témat: 4

14.12 2009 14:17


Ficaso:
No dobře. Pokud berete 10% nárůst výkonu jako zásadní, tak prosím. Z mého pohledu to jsou vyhozené peníze. Navíc to stejně bude řešeno jen zvýšením přísunu paliva na úkor spotřeby. Vývoj motorů stojí stovky milionů euro. Věřte mi, že výrobce to má dobře odladěné v rámci výkonu, spotřeby, emisí, životnosti. A rozházet tuto rovnováhu kvůli 7 KW, to se mi zdá jako ignorance.
Pravda. Taky jsem přemýšlel stejně jako StrEight. Ale pak jsem si uvědomil co mám doma, to co jsem si vybral a že z té A3 1.6 v benálu A6 (B6) 4,2Q prostě neudělám....
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

14.12 2009 14:36


Azurit: Přesně tak chlapi. Nemá cenu snažit se z toho auta dělat závodníka. nebo mu nasazovat kabátek závodníka. Když chcete výkonné auto, tak musíte kupovat v základu. A pak ho kdyžtak poladit. Ta 1.6 navíc nemá na vyšší výkon nastavené ani ostatní parametry. Spojku, brzdy, výfukové potrubí. Představte si, že vám tam nějaký rádoby čiptuner přenastaví předstih a extrémně bohatou směs, která vám bude nespálená putovat výfukem a odrychtuje třeba katalizátor. A pak můžete brečet, že nový stojí 15000, když neprojdete emisema. A pak už je pozdě si říct: "ježiš já vůl kvůli tomu si rychtuju auto za statisíce" A to je jedno s druhým.

Když chcete ladit motor, tak začněte mechanikou a pak teprve programem. A hlavně to auto musí mít potenciál. A i auto s potenciálem vždycky dostane zabrat, když ho "poladíte"
Já bych se svého AGU taky dostal o 30% vyšší výkon nebo krouťák, ale na úkor životnosti a to mi rozhodně nestojí za to. Taky si uvědomte, že do čipovaných motorů se musí lít o to kvalitnější provozní kapaliny. Protože je motor mnohem více zatěžován. Ale to už si nikdo z vás neuvědomí. Zvažte priority. A hlavně Kvalitních tuningových firem je u nás opravdu poskromnu. Většina si nakoupí vybavení na úpravu a teprve na zákaznících se učí ladit. Je to stejné, jako když jdete do solárka, které je nastaveno, aby víc opalovalo. Ušetříte, to ano, ale rakovinu dostanete o to dřiv. Je potřeba si uvědomit, co stojí za to!
nahoru

AK fanda
AK fanda


Registrace: 9.10. 2007
Příspěvků: 4581 | Témat: 83

14.12 2009 14:56


Ficaso: To co rikas je blbost. Tenhle chip dela i Reesha a pochybuju silne o tom, ze by jen zvedl prisun paliva. Celkove ti to ovlivni prubeh tociveho momentu a zvysi tocivy moment. Proto neni potreba auto vice tocit, prave naopak a spotreba zustane budto stejna, popripade se muze treba o pul litru snizit.

Dalsi vec je to co rikas, ze vyvoj stoji stovky milionu a vyrobce to ma poladene....je vseobecne zname, ze vyrobce ma jeden motor pro vsechny trhy, na kterych prodava. Proto je motor kompromis, aby vyhovoval s emisema apod vsude. Napriklad palivo je vsude jine, motor s tim nesmi mit problem. Proto neni u zadneho motoru problem mu zvednout vykon, jelikoz ma docela velke rezervy
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

14.12 2009 16:07


Já Reeshu neznám. A ani jsem o něm nemluvil! Takže mě dvakrát nezajímá, jak to čipuje on. Také jsem neříkal, že JEN zvedne přisun paliva. Já mám pocit, že ti vůbec nejde o to, poradit, jako spíš zdůraznit svůj názor. O čipování je tu milion jiných vláken.

Dále si psal
Citace:
Dalsi vec je to co rikas, ze vyvoj stoji stovky milionu a vyrobce to ma poladene
a pak mluvíš o úplně něčem jiném. Trochu jsem to nepochopil. A výrobce rozhodně nedělá jeden univerzální motor pro všechny trhy. Základ ano, ale určitě ne jeden typ. Prohlídni si například kolik typů má jeden jediný motor 1.8L A pak něco říkej o univerzálním motoru. Protože například emise v EU v USA a Číne nejsou zdaleka na stejné úrovni a ten motor se v žádném případě nedá naladit na stejné parametry pro celý svět. Respektive EU má celkem přísné hodnoty emisí, takže to není tak obtížné, ale například u amerického auta bys fest narazil. Ale nechci se do toho více zabředávat. Na to jsou jiná vlákna. Tam o tom veďme diskuzi.

Tady je to OFF TOPIC
Pokud vím, tak vlákno je o převodovce.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

14.12 2009 16:26


také mě zaráží jak jinak zvýšit výkon motoru který nemá Turbo* pouze přeprogramováním řj jinak než zvýšením vstřikovaného paliva. a to že se přidá u 74kw auta 10kw - to mi přijde jako hodně velkej vtip. jak to tam proboha dostat? u turba se tlačí pod větším tlakem, ale u klasické atmosféry to jen přeprogramováním nemůže jít tak aby to bylo rozumně cítit. a vyhodit 5-10k za 5hp a to ještě možná, to je nesmysl.
nahoru

sponzor





14.12 2009 16:26


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.12. 2009
Příspěvků: 78 | Témat: 21

14.12 2009 17:32


Jasně, řeč je o převodovce, ale i tak si rád poslechnu Vaše rady a názory ohledně chiptuningu. Ale stojím si za tím, že i u 1.6ky by se např. na dálnici šikla 6ka už jenom kvůli spotřebě paliva.
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

14.12 2009 18:03


StrEight: určitě souhlas, otázkou je kolik by stála ta úprava na šestikvalt a jak dlouho by se ti to pak vyplácelo cestováním po dálnici... můj osobní názor je spíš peníze investovat do pěkného nárazníku, koupil pořádný elektrony případně tomu dát zajímavej lak. z toho auta stejně nebude nikdy závoďák, tak se zkusit zaměřit na jeho ostatní silné stránky.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

14.12 2009 18:06


lordmystic: TAK TAK
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.12. 2009
Příspěvků: 78 | Témat: 21

14.12 2009 18:10


Tak jako i tak na 1.6ku to jede opravdu pěkně, když se to vytočí, klobouk dolů, ale jak říkáš je to i otázka financí no. Kolik tak cca?
nahoru

AK allstar
AK allstar

Muž
Registrace: 25.5. 2009
Příspěvků: 11040 | Témat: 102

14.12 2009 18:18


StrEight: ještě když se podíváš např. sem -
audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
tak tahle firma dělá přidání šestého převodového stupně. nejjednodušší bude když tam třeba zítra zavoláš a zkusíš se poptat co by to stálo a hodíš to sem ať víme i my ostatní co by měli případně zájem...
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.12. 2009
Příspěvků: 78 | Témat: 21

14.12 2009 18:26


OK, pokud by cena byla přijatelná, tak bych o tom opravdu uvažoval, teď jde o to, co je přijatelná cena, každej to má asi nějak jinak nastavené no...
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

14.12 2009 21:29


Jsou tam zásadní mechanické rozdíly na motoru, takže cenu počítej tak v desítkách tísích. Samozřejmě včetně té převodovky. A na technické ti to pravděpodobně neprojde. Protože v techničáku máš napsáno 5 stupňová Převodovka*. A když tam uvidí 6 kvalt, tak ee. Možná by to šlo přepsat na dopravním inspektorátu, pokud jim ale doložíš přímo z audi papír, že A3 8L 1.6 2002 může mít 6 kv. převodovku. Pokud tento papír nebude, tak ti změnu neschválí a máš smůlu. Teda pokud nemáš známého nebo někoho, kdo by ti to udělal bokem. U nás na dopravce jsou na tohle psi. Jakákoliv změna znamená Oštemplovanej papír od výrobce, že to tak skutečně jde. Vůbec tě ale nechci odrazovat. Jen se ti snažím dopředu poradit, než bude pozdě. A než začneš, určitě bych se pozeptal na příslušných úřadech, co všechno budeš potřebovat. Málokdo se totiž zamyslí i nad touto stránkou věci.

Jedna věc byla, když jsme dávali širokou nápravu na škodovku, přidělávali posilovač a tak. To na technické v podstatě uvítali a přimhouřili oko, protože všichni věděli, že to autu a bezpečnosti jen prospěje. Ale co se týče tohoto, opravdu nevim.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.12. 2009
Příspěvků: 78 | Témat: 21

15.12 2009 8:05


No jo, tak pokud to půjde někde do desítek tisích, tak to asi opravdu nemá smysl dělat. Ale je fakt, že by se to opravdu hodilo. Vždyť si vem, jedu 90 na pětku a otáčky jsou na 3000. Jinak koukám, že jsi z Lanškrouna, je to tak?
nahoru

sponzor





15.12 2009 8:05


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

15.12 2009 11:01


StrEight: Ano, ale většinu času trávím v Brně.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.12. 2009
Příspěvků: 78 | Témat: 21

26.01 2010 11:24


Teď to řeším v jednom tuningovém servisu, kde toto dělají, tak to sem pak hodím.
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

26.01 2010 11:44


Oki, určitě to sem hoď. Ale stejně je podle mého názoru šestikvalt na 1.6 moc.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.12. 2009
Příspěvků: 78 | Témat: 21

26.01 2010 13:55


Mně se zas tak nezdá moc, protože z hlediska úspory zcela určitě a když do toho časem hodíš 3 chipy, tak se to bude hodit zcela určitě...
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

26.01 2010 14:16


ROFL. Koukám, že jsi stále přesvědčený, že zvýšení výkonu čipováním atmosferického motoru je efektivní. No rozmlouvat ti to nebudu. Další ROFL 3 čipy Aktivní program může být jen jeden. Tak na co tři?

Dost narážek. Bratr má Boru 1.9 TDI* PD 96kw 6 kvalt. Takže krouťák více než dvojnásobný oproti tobě a výkon taky o 30 koní větší. A šestku tam řadí opravdu jen na dálnici v rychlosti okolo 120 km/h. Při nižší rychlosti je motor pod otáčkami a nejede to.
Takže si nemysli, že v 90km/h hodíš šestku a povalíš za 5 litrů na sto. V devadesáti na šestku bude mít tvůj motor tak 1500 otáček a to opravdu nepojede!

Takže s šestikvaltem docílíš jen toho, že na pětku na 3000 otáček nepojedeš 90, ale 80. A šestku tvůj motor neutáhne, takže ji tam dávat nebudeš. Takže ve výsledku ti spotřeba jen stoupne díky špatnému odstupňování. Toto si můžeš dovolit udělat u motoru s dostatečným výkonem.

Ale říkám pouze můj názor a přirozeně udělej, co uznáš za vhodné. Je to tvé auto a jsou to tvé peníze.
nahoru

AK nováček
AK nováček

Muž
Registrace: 14.12. 2009
Příspěvků: 78 | Témat: 21

26.01 2010 22:29


Přijde mi to auto na motor 1.6 celkem živé co potom v téhle A3 když je 132 kW, to musí bejt fakt mazec. No asi to je nesmysl no. Ohledně toho čipu, kámoš má auto čipovaný 7x...ale je to jiná kapacita nutno podotknout.
nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email