Jste anonymní uživatel! Přihlásit se nebo Registrovat, Dnes je čtvrtek, 28 března 2024
Celkem je zde 327 lidí (4 přihlášení)
Nyní online
Přihlásit se /Registrovat
Přezdívka:
Heslo:
Bezpečnostní kód: Bezpečnostní kód
Opište kód::

Informace o serveru
Nejnovější: marbro88
Uživatelů dnes: 1
Uživatelů včera: 0
Uživatelů celkem: 48 389
Online návštěvníků
Návštěvníků: 323
Uživatelů: 4
Celkem: 327

Jste anonymní uživatel. Můžete se zdarma zaregistrovat zde
téma: Jaký olej do 1.9 TDI PD?
tagy: wiki: TDI...
AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 2.1. 2008
Příspěvků: 2322 | Témat: 149

20.11 2009 10:08


Vím, že toho už tady o olejích bylo napsáno spousty, ale co jsem chtěl jsem nenašel (ale třeba neumím hledat a bůh bude muset zabít koťátko )

Jde mi o to že se chystám zítra vyměnit olej. Protože tatík opravuje auta atd, tak mě koupil Shell Helix Ultra 5W/40. Jde o to že kolega někde vyhrabal na netu, že pro PD motory je NUTNÝ olej s jakousi specifikací 506.02. Helix Ultra ale má 502.00, 505.00 a 503.01... můžu ho tam teda nalít? Nechci si dojebat motor
nahoru

sponzor





20.11 2009 10:08


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 29.8. 2008
Příspěvků: 379 | Témat: 4

20.11 2009 11:29


503.01 je LL na 30000km a pro vysokovýkonné motory jak benzin, tak nafta, 506.01 je LL ale až do 50000km nebo 2 roky a jen pro PD ropáky, v podstatě tam chceš nalít olej pro LL, jestli nemáš v autě LL, tak ho tam nedávej, je řidší než normální olej a bude ti ho víc žrát motor, pokud máš LL, tak se není čeho bát za předpokladu, že ho příště vyměníš za 30000km a ne za 50000km!
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 2.1. 2008
Příspěvků: 2322 | Témat: 149

20.11 2009 11:32


No co tam je teď nevím, štítek jsem nikde nenašel, ale mám to rok, takže to chci vyměnit...takže ten helix ultra radši ne? Kolega má passata 1.9TDI ´97 86kW a bude ho tam dávat taky (ten sice štítek má, ale je nečitelný, tak taky nevíme co tam bylo).. co teda poradíš?
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 29.8. 2008
Příspěvků: 379 | Témat: 4

20.11 2009 11:46


tak není to katastrofa, když nevíš, co tam je.. zkus se popídít v audi servisu co tam dávali, toto musíš mít napsané hlavně v servisce! máš tam specifikovanou VW normu pro tvůj motor, kterou musíš dodržet a program tvého vozu (buď 15000 nebo 30000 či 50000), pokud norma bude shodná s tou co máš na oleji, dej ho tam, a vyměňuj podle servisky (15000, 30000, 50000), pokud nezjistíš a nebudeš si jist tím co tam je doteď, olej dávej vždy max. po 15000km
otázku viskozity nyní neuvažujeme!
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 2.1. 2008
Příspěvků: 2322 | Témat: 149

20.11 2009 13:00


No olej jsem zvyklý měnit po 15tis tak či tak, takže na 30tis bych nečekal, tak snad tomu ten Helix Ultra neublíží no, když už je koupený a než se s tatou hádat, že to není to pravé ořechové, když on to ví přece líp... tak držte pěsti
nahoru

AK batole
AK batole


Registrace: 29.8. 2008
Příspěvků: 379 | Témat: 4

20.11 2009 13:05


norma 502/505 je standard, takže by tam mohla být
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

21.11 2009 23:10


Hans:
No olej jsem zvyklý měnit po 15tis tak či tak, takže na 30tis bych nečekal, tak snad tomu ten Helix Ultra neublíží no, když už je koupený a než se s tatou hádat, že to není to pravé ořechové, když on to ví přece líp... tak držte pěsti Very Happy


No ten helix by měl stačit. Pokud nevíš, jestli tam máš LL, tak tam dej olej pro klasický interval výměny. Proto, jestli nedokážeš 100% říct, že máš longlife, tak tam nedávej typ 503-xx ani 506-xx, protože oba jsou LL a Johaness popisoval rozdíl. 505-xx by měla být v pohodě. 502-xx je norma pro benzínové motory. Důležité je hlavně nepřetahovat interval výměny. To ti může odrychtovat motor daleko víc.

Jinak být zvyklý měnit po 15 tis je naprosto nevhodný přístup. Olej bys měl měnit podle doporučení výrobce a ne podle toho, že jsi zvyklý. Například naftové renaulty mají interval výměny 7500 km. Ale to je jen poznámka.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 2.1. 2008
Příspěvků: 2322 | Témat: 149

22.11 2009 12:43


Rozumím, nalil jsem tam ten Helix, tak snad to bude ok. Já měním olej více méně po roce, většinou na zimu a to najedu tak 10-12tis km... tak si mylsím že to bude v pohodě.
nahoru

sponzor





22.11 2009 12:43


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

22.11 2009 13:48


Hans: To bude v klidu. Důležité je hlavně nepřejíždět ten olej "kilometrově". Časově to není až zas tak náchylné.
nahoru

AK senior
AK senior

Muž
Registrace: 2.1. 2008
Příspěvků: 2322 | Témat: 149

22.11 2009 21:04


kilometrově by to problém být neměl, jezdím více méně jenom "kolem komína" takže ten rok je tak akorát... ještě mě čekají přední ložiska a výměna brzdové kapaliny
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 4.5. 2008
Příspěvků: 254 | Témat: 40

23.11 2009 20:07


No kucíí co já vím tak do PD motorů se vždycky u nás v servisu lilo 5W30 od castrolu. takovej ten zlatej kanystr
nahoru

AK junior
AK junior


Registrace: 5.5. 2008
Příspěvků: 736 | Témat: 23

23.11 2009 20:17


Audijan:
No kucíí co já vím tak do PD motorů se vždycky u nás v servisu lilo 5W30 od castrolu. takovej ten zlatej kanystr Confused


5W30 je longlife. Pokud jsou ta auta v longlife režimu, pak není problém. Pokud nejsou, tak by problém rozdhodně nastat mohl.
nahoru

AK nováček
AK nováček


Registrace: 1.1. 2008
Příspěvků: 22 | Témat: 1

24.11 2009 21:47


Čau do PD motorů se dává norma VW 505 01 buď 5w40 nebo 5w30 ta norma je důležitá,popřípadě VW 507 00.
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 28.2. 2010
Příspěvků: 461 | Témat: 60

24.01 2011 21:49


Ja jsem se divál do servisní knihy a mám doporučení normy
LongLife servi :VW 506 01 ,VW 507 00
Krátky interval VW 50501 ,VW 507 00
Liju tam Castrol EDGE 5W30 LingLife 3
co řikate na ten olej ? podle normy tam muže byt a u toho oleje musí sedět obě normy ?
A jaký olej v tehle normě jo nejlepší?
nahoru

AK batole
AK batole

Muž
Registrace: 28.2. 2010
Příspěvků: 461 | Témat: 60

17.02 2011 16:30


Ja teď jsem objednal Mobil 1 do moji Audi
tenhle typ oleje
Stačí u toho oleje aby splňoval jednu z uvedených norem ?
Nebo u toho oleje je stejná norma podle servisního manuálu tahle VW 507 00



audiklub.cz
Zaregistrujte se nebo se Přihlašte do systému
nahoru

AK junior
AK junior

Muž
Registrace: 20.10. 2009
Příspěvků: 878 | Témat: 32

17.09 2016 0:03


Ficaso (23.11 2009 20:17) orig :


5W30 je longlife. Pokud jsou ta auta v longlife režimu, pak není problém. Pokud nejsou, tak by problém rozdhodně nastat mohl.

V čem konkrétně???
nahoru

sponzor





17.09 2016 0:03


reklama se zobrazuje pouze neregistrovaným/nepřihlášeným

nahoru

Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma Zaslat odpověď Pomohl vám tento příspěvek? Poděkujte autorovi
Nejčastější tagy na fóru (řazeno abecedně)
[vyřešeno] 1.2tdi 1.4i 1.6 1.6td 1.8 1.8t 1.9tdi 100 2.0fsi 2.0tdi 2.0tfsi 2.2t 2.5tdi 2.7t 2.7tdi 2.8 3.0tdi 3.3tdi 4.2 4.2tdi 4b 4f 80 8e 8l 8p a2 a3 a3 8p a4 a5 a6 a6 4f a7 a8 abs aditiva afs airbag ak certifikace ak eshop ak garáž ak karta ak kšiltovka ak servis ak svp ak vlajka ak znak alarm allegro allroad alternátor alu kola ami antiradar anténa asr audi audiklub audio autobaterie automat automaticka prevodovka autopotahy autorádio b2 b3 b4 b5 b6 b7 b8 baterie bezpečnostní šrouby bioethanol biturbo bixenon blacklist blikající kontrolky bliká žhavení blinkry blow off blow-off ventil bluetooth bmk bns bose bov brake fault brzdová kapalina brzdové světlo brzdy budíky bílý dým c3 c4 c5 c6 c7 cabrio canbus cd changer centrální zamykání changer chcípá chip chiptuning chladič chladící kapalina chladící systém chorus chrom chyba climatronic cng coming home comming home common-rail concert cukání cívka d1s d2 d2r d2s daylight demontáž denní svícení destičky dešťový senzor diagnostika diferenciál displej dobíjení dpf drl dsg dvb-t dvd dveře dx dálkové ovládání e85 ecu eds egr elektrická okna elektrika elektromobil elsa emise epc esp et ethanol facelift filtr filtr pevných částic fis fsi fólie g71 geometrie gps gufera h1 h4 h7 hagusy haldex hallův snímač halogen handsfree headup hid hodiny homelink hučení hydroměnič hydroštel imobilizér insp intercooler ipad iphone ipod iso isofix jak na to k-jetronic kabel kamera kapota karburátor kardan karoserie katalyzátor keyless klepání klepání motoru klika klima klimatizace klub klubová karta klínový řemen klíč kola kolísání otáček komfortni jednotka kompresor konektor kontrolka kontrolka airbagu kontrolka brzd kontrolka mazání kontrolka motoru kotouče kouřivost kufr kód rádia kůže lambda lambda sonda lampy leaving home led letní pneu lišty dveří ln2 log loketní opěrka low-range ložiska ložisko lpg manuál manžeta mapy maska maxidot mazání mlhovky mlžení oken mmi mmi 2g mmi 3g montáž motor mp3 mtm multifunkční volant multitronic měchy měrka oleje n75 napínací kladka napínák nastavení nastavení hodin navigace naviplus nefunguje nejede nestartuje netopí netáhne netěsnost nezávislé topení neřadí nouzový režim nádrž náklon světel náprava nárazník návod odblokování odtok odvzdušnění odvětrání klikové skříně oel okno olej olejnička olejová měrka olejová vana ostřikovač osvětlení osvětlení spz otáčkoměr otáčky palivoměr palivová soustava palivové čerpadlo palivový filtr palubní deska palubní pc parkovací brzda parkovací senzory parkovačky pd pdc phatnoise plnění plovák plynový pedál pneu podsvícení podtlak podvozek pojistka pojistky pojištění pomoc prosim popis pojistek posilovač počátek vstřiku pružiny pylový filtr párování klíče přehřívání přepínač světel přestavba převodovka příručka přístrojová deska q5 q7 quattro radar radio ramena redukce regulace turba relé blinkrů relé světel renovace disků repase repro rns rns-d rns-e rozvodový řemen rozvody rs4 rs6 ruční brzda rádiem řízené hodiny rádio s-line s-tronic s2 s3 s4 s6 s8 safe safe kód schéma sd karta sedačky senzor service servis servisní interval servo servo olej servotronic servořízení setrvačník seřízení hodin seřízení světel silentbloky sklo skryté menu snímač teploty spojka sportovní podvozek spotreba spotřeba spotřeba oleje spínací skříňka sraz ssp stahovačka start start-stop startování startér stk studený start stěrače střešní nosič střešní okno subwoofer svetla svody svolávací akce svítivost svíčky světla symboly symphony syčení sání síto sacího koše tachometr tažné zařízení tdi telefon tempomat teploměr teplota motoru teplotní snímač teplý start termostat teče servo olej tfsi tiptronic tlak tlak oleje tlak turba tlumiče topení torsen tpms trippling tt tuning turbo tuzing tv tuner táhlo tónování těsnění těsnění pod hlavou třetí brzdové světlo usb v8 vag vag chyby vačky vcds vdcs ventilakce ventilakcička ventilátor ventilátor chladiče vibrace vif vin vlnovec voda vodní pumpa volant volnoběh vrzání vstřik vstřikovací čerpadlo vstřikovače vstřiky vyhřívání vyhřívání okna vyhřívání sedaček vynechává vypíná vyčištění vzduchový filtr váha vzduchu víko ventilů výfuk výkon výměna vývěva větrák w12 wastegate webasto xcarlink xenon zadní stěrač zadní světla zamrzání zapalování zapojení zatékání zdvihátko ventilu zesilovač zimní pneu zpátečka zpětné zrcátko zrcátka zrcátka-ovládání zrcátka-stmívání zrcátka-vyhřívání zrcátko ztráta oleje zvýšení výkonu základní nastavení zámek dveří zámek kufru zásuvka únik oleje čelní sklo čep černý kouř čerpadlo čeština čidlo oleje čidlo teploty čidlo teploty oleje čištění čištění trysek řazení řemen řemenice řídící jednotka řízení řízení motoru škrtící klapka škube šíbr žhavení žhavící svíčky žárovky

 
Přejít na:
AUDIKLUB.cz | AUDI KLUB - Vše co potřebujete vědět o vozech značky AUDI
Veškeré příspěvky vyjadřují názory a přesvědčení každého autora. Bez souhlasu autora je zakázáno příspěvky a články šířit, kopírovat nebo jinak zveřejňovat.
K odběru novinek použijte dle libosti: RSS 0.91 - 0.92 - 2.0 nebo Atom.
© 2006 - 2018 Audiklub.cz / Kontakt: Soukromá zpráva nebo email